Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:07:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 19-11-2007, 20:51:12 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Hoi chi,

Afgeleid worden is niet erg....
Erken het gevoel (jeuk) of geluid en benoem het door bijvoorbeeld te zeggen geluid, geluid, geluid of jeuk, jeuk, jeuk.
En ga dan verder met je concentratie op het voorwerp( of ademhaling).
Het is een kunst om alles wat er is, te accepteren zoals het is...

succes ermee!

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 12-02-2008, 18:10:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2008, 00:06:07
Berichten: 13
ehm als iemand zich bv niet goed voelt en ik vraag zijn/haar gevoel te beschrijven vul ik die gewoon aan... en meestal klopt het ook (Ik beschrijf atm gewoon wat ik zelf voel).
Soms heel creepy want het lukt me echt vrij gedetailleerd enige probleem is dat het moeilijk onder controle te houden is
maare... mijn vraag dus dit = empathie?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 16-02-2008, 11:00:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
neetro schreef:
ehm als iemand zich bv niet goed voelt en ik vraag zijn/haar gevoel te beschrijven vul ik die gewoon aan... en meestal klopt het ook (Ik beschrijf atm gewoon wat ik zelf voel).
Soms heel creepy want het lukt me echt vrij gedetailleerd enige probleem is dat het moeilijk onder controle te houden is
maare... mijn vraag dus dit = empathie?

Rondom dit onderwerp zijn verschillende termen in omloop. Empathie is daarbij eigenlijk een synoniem voor inlevingsvermogen en omvat dus alle vormen van je kunnen inleven in andere mensen. Dit is zo breed van simpele mensenkennis tot heldervoelen.
Wanneer je meer de spirituele kant op gaat kom je uit bij vaardigheden als heldervoelen en helderweten. Daarover zijn ook topics te vinden in het gedeelte gevoeligheid

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 21-02-2008, 15:46:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-01-2008, 00:06:07
Berichten: 13
flowwhenyouknow schreef:
neetro schreef:
ehm als iemand zich bv niet goed voelt en ik vraag zijn/haar gevoel te beschrijven vul ik die gewoon aan... en meestal klopt het ook (Ik beschrijf atm gewoon wat ik zelf voel).
Soms heel creepy want het lukt me echt vrij gedetailleerd enige probleem is dat het moeilijk onder controle te houden is
maare... mijn vraag dus dit = empathie?

Rondom dit onderwerp zijn verschillende termen in omloop. Empathie is daarbij eigenlijk een synoniem voor inlevingsvermogen en omvat dus alle vormen van je kunnen inleven in andere mensen. Dit is zo breed van simpele mensenkennis tot heldervoelen.
Wanneer je meer de spirituele kant op gaat kom je uit bij vaardigheden als heldervoelen en helderweten. Daarover zijn ook topics te vinden in het gedeelte gevoeligheid


Goed dan ga ik me daar es in verdiepen, want wist niet waar het te plaatsen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 23-04-2008, 13:59:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-04-2008, 12:40:25
Berichten: 7
Ik vind het lastig om hier mee om te gaan. Omdat ik zoveel merk van andere mensen sluit ik me ook sneller af..mensen die niet eerlijk zijn of zelfzuchtig of ronduit gemeen daar ga ik niet mee om. Maar er zijn zoveel niet echt leuke mensen! Ik dacht altijd dat het normaal was om mensen aan te voelen en om er voor elkaar te zijn en weet je wat ik doe? Ik help de ander terwijl hij/zij mij door t slijk haalt...Ik moet voor mezelf onthouden dat er genoeg lieve mensen zijn...
Ik voel mijn ouders, mijn zusje en mijn vriend erg aan..weet wanneer er iets dwarszit en ook wat er is. Bij andere mensen voel en zie ik dat ook maar ik ga niet altijd tot handelen over. Vooral in werksituaties en dat is vooral lastig omdat zovelen een masker dragen..lijkt me verschrikkelijk vermoeiend. Het HBO was voor mij ook te chaotisch en te onzinnig..heb maatschappelijk werk gedaan maar de zorg? dat is niet menselijk meer! Het lijkt wel alsof er egen plaats meer is voor gevoelens en voor t elkaar helpen in onze maatschappij. Mensen zijn soms bang voor mij denk ik omdat ik ze doorgronden kan...een spiegel ben en omdat ik dat wat ik doe goed wil doen..wat een hoop make believe op deze aarbol... :cry:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 23-04-2008, 14:33:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
maanpoema schreef:
Mensen zijn soms bang voor mij denk ik omdat ik ze doorgronden kan...een spiegel ben en omdat ik dat wat ik doe goed wil doen..wat een hoop make believe op deze aarbol... :cry:


Weet je ga hier gewoon vooral mee door! Iedereen is op zijn eigen manier een spiegel (positief of negatief)
Inleven in een ander hoeft niet altijd. Sommige mensen "wil" je gewoon niet begrijpen omdat ze of erg slecht zijn of omdat ze zo eigenwijs zijn dat het alleen maar energie kost. Ik log altijd automatisch even in en wanneer het niet goed voelt dan blokkeer ik het inlevingsvermogen. Dit doe ik ook omdat ik soms erg misselijk wordt (zonnevlecht) en dat is voor mijzelf niet fijn.

Persoonlijk denk ik dat het inleven in jezelf het allebelangrijkste is. Wat voel ik en wie ben ik.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 24-04-2008, 09:29:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-04-2008, 12:40:25
Berichten: 7
Elfje, jouw laatste zin klopt als een bus, ik raak vaak ontmoedigd/teleurgesteld en dan ga ik bij mezelf weg maar dat maakt dat ik me niet meer lekker voel. Ben voorzichtig met echte vriendschap, mijn vriend is mijn beste vriend. Denk vaak dat ik een vriendschap niet waard ben en ben bang gekwetst te worden. Dank je voor je antwoord dat waardeer ik erg! :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 24-04-2008, 10:39:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Denk dat je met elfje mij bedoelt (miracle) maakt ook niet uit.
Elfje staat voor voor het niveau wat je op dit forum hebt. Hoe meer berichten je plaatst daaraan gekoppeld wordt je elfje, gids etc.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 08-10-2008, 20:29:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-10-2008, 20:10:11
Berichten: 1
Hallo :p

ik heb een vraagje

ik heb sinds kort ontdekt dat ik heldervoelend, helderwetend, helderhorend en helderziend ben (als je een visioen over mijn eigen kind dat ik nog moet maken helderziend mag noemen).

Ik vraag mij af hoe ik dit alles onder controle kan houden, over sommigge gaven heb ik gelezen dat ik me moet afsluiten, maar hoe doe ik dit dan? :?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 23-10-2008, 22:05:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-03-2008, 21:05:46
Berichten: 6
hallo,

ik heb vaak nogal snel door wat mensen bedoelen en af en toe ook hoe mensen zich voelen. soms neem ik zelfs de pijn van mijn vriendin over of krijg ik last op dezelfde plek waar zij last heeft. is dit ook een vorm van emphatie?
(en mijn excuses als deze vraag al eerder is gesteld)

groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 27-10-2008, 09:38:07 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Empathie is inlevingsvermogen. Dus het begrijpen van de gevoelens en gdachten van een ander zonder hiernaar te hoeven vragen.

Het voelen van pijn in het lichaam zou technisch gezien te maken kunnen hebben met empathie.

Je hersenen stellen zich voor hoe die pijn zou moeten voelen en voor je het weet heb je dezelfde pijn als de persoon waar je mee speekt.

Als je de pijn 'overneemt' van anderen denk ik niet dat het te maken heeft met empathie. Als de ander geen pijn meer voelt en jijzelf wel lijkt het eerder op een 'heling' die een klein beetje mis is gelopen.

Let er maar eens op en vraag er eens naar als je het nog eens overkomt.

Maar empathie bestaal enkel uit het begrijpen van een ander zijn gevoelens en gedachten.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 10-11-2008, 23:27:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-03-2008, 21:05:46
Berichten: 6
ik heb ook wel vaker geprobeerd om mensen van hun pijn af te helpen en dat is een aantal keren ook wel gelukt. het enige probleem is dat ik die pijn dan overneem op een of andere manier :? weet iemand een manier waarop ik dit kan veranderen en die pijn gewoon helemaal kan laten verdwijnen. misschien ligt het aan onervarenheid omdat ik me normaal helemaal niet bezighoud met het wegnemen van pijn en het eigenlijk ook zelden doe?

groetjes


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 12-11-2008, 12:15:37 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik houd me niet heel erg bezig met dit soort dingen. Maar wat ik er van heb begrepen is dat mensen die pijn 'wegnemen' het direct door laten vloeien naar de aarde o.i.d.

Vaak wordt er gewaarschuwd eerst goed te aarden. Het kan zijn dat je die stap niet zet.

groetje,

Leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 13-11-2008, 16:25:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2008, 13:18:49
Berichten: 91
Locatie: Venlo
ik kan voelen hoe sterk de band is tussen mijn beste vriendin en haar vriend, en ook bij andere mensen.
en ik kan ook voelen hoe iemand zich voelt..
maar niet als iemand ziek is dat ik dan ook ziek wordt, dat heb ik niet ;)
ik kan ook zo voelen hoe iemand over mij denkt maar of ik dit inbeeld?
het is best verwarrend :o

weet iemand wat dit is? ;)

groetjes!

_________________
Groetjes Keelkee


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Empathie
BerichtGeplaatst: 28-05-2009, 20:06:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 28-05-2009, 19:45:09
Berichten: 2
Dit is denk ik wat ik heb.
Gevoelens van andere kunnen voelen. Boosheid, blijheid, Verdrietig.
dat weet ik altijd meteen als iemand dat is.
en dan krijg ik die emotie zelf ook.
dat is soms wel raar. dan ben je opeens boos en je weet niet waarom?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 68 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl