Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:31:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Indigokinderen.
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 19:20:08 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Nieuwetijdskinderen, wie zijn dat?

Ons antwoord is heel eenvoudig: iedereen beschikt over spiritueel bewustzijn, dus zijn wij ook allemaal nieuwetijdskinderen.

We zijn ons er alleen niet altijd van bewust hoe dit tot uiting komt. In deze tijd laten kinderen ons dit duidelijk zien.

Ze zijn zich bewust van zichzelf en ordenen de wereld meer intuitief dan logisch-analytisch. Hierdoor is het voor hen soms lastig om te voldoen aan de eisen die op school aan ze worden gesteld.

Ze volgen hun eigen ontwikkelingsweg en stellen ons soms voor raadsels, omdat ze hiermee niet altijd meer in de bekende hokjes passen. Veelal is er sprake van een verschil in ontwikkeling tussen fysieke, sociaal-emotionele, psychische, of intuitieve kwaliteiten.

Ze hebben een grote gevoeligheid voor indrukken uit de zichtbare en onzichtbare wereld. Dit uit zich onder meer in het aanvoelen van sferen en energie‘n van anderen. Hun gedrag vormt vaak een spiegel voor de omgeving.

Ze brengen gemakkelijker interesse op voor zaken waar ze van binnenuit voor kiezen en bovenal willen ze in hun eigen prachtige kwaliteiten gezien worden. Kinderen zijn zichzelf; dat is spiritualiteit in het dagelijks leven!

De innerlijke gesteldheid en beleving van kinderen krijgt in de dagelijkse realiteit echter niet altijd her- en erkenning. Hierdoor kunnen ze aan zichzelf gaan twijfelen. Niet begrepen worden grijpt immers diep in een mensenleven in. Het is een belangrijke reden waarom steeds meer kinderen verschijnselen van leer- en gedragsproblematiek laten zien. Deze zogenoemde 'ontspoorde' kinderen krijgen in de hulpverlening nogal eens een label opgeplakt dat niet bij hen past, omdat hier wordt uitgegaan van onderliggende problematiek in plaats van onderliggende kwaliteiten. Problemen kunnen voorkomen of opgelost worden door kinderen herkenning en erkenning te geven voor wie ze zijn.

ik vond dit op http://www.nieuwetijdskinderen.nl
bij de link van folder...


liefs, veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indigokinderen.
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 20:19:59 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 15:29:27
Berichten: 331
Locatie: teteringen
zoiets heb ik nou....

ze willen me in een hokje of een hoekje plaatsen waar ik gewoon niet in pas, niet in thuis voel of hoe je het wilt noemen.
als mensen me in een hoekje plaatsen of een label op me plakken.
dan krijg ik de neiging om me verzetten maar het lukt niet.
mensen begrijpen me niet, en ook niet als ik het uitleg.
dan plakken ze een label op me en dat vind ik onprettig....

ik wil een hoekje hebben die ik gecreerd heb en niet een ander.
leven in me eigen sfeer en niet dat van een ander.
ik kan er echt met niemand over hebben thuis.
toen ik ze iets vertelde werd ik gelijk voor gek uitgemaakt door me broertje van 13.
FIJN.... dan word je weer in dat hoekje geplaats....
in dat hoekje waar je je niet thuis voelt.
ik heb wel problemen thuis, op school niet zo maar toch is het er wel.
ik wil gewoon een keer stoom af kunnen blazen, een keer uithuilen op een schouder.
iemand die mij door dik en dun steunt.

laat ik een ding zeggen....
op mensen moet je geen label plakken.
en ook niet in een hokje of hoekje stoppen.
dat vind ik en wat vind jij daar van???

groetjes mitsuki-chan :wink:

_________________
If I'm Lost Than Please Show Me The Way To Go Back.
My Love For You Simon Will Never Fade Away


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indigokinderen.
BerichtGeplaatst: 15-11-2004, 20:40:09 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
ja daar heb je groots gelijk in!

Ikzelf word ook nog altijd in een hoekje gestopt. Ikzelf had wel problemen op school en zette me daar dan ook tegen alles en iedereen af vooral op de basisschool. Door het pesten wilde ik niet meer. Ik werd gepest om datik "anders" was.

Dit afzette leide tot zeer slechte schoolresultaten waardoor ik beoordeeld werd op voortgezet onderwijs tot lom kind. Ook ben ik me in die tijd erg gaan afslutien om niet gekwetst te kunnen worden. als je in elkaar geschopt word geestelijk en lichamelijk probeer je nu eenmaal je er niks meer van aan te trekken en je laat het maar toe. Toen werd er gezecht van mij dat ik contact gestoord was en therapie moest hebben voor contacten te leggen... die leraar besefte niet dat het wel ook zijn fout was met zijn sneerende opmerkingen, als ah veronique heeft weer wat hoor... als kind wil je dingen vertellen denk je dat iedereen ziet wat jij ziet...
Na een maand hadden de leraren daar zoeits van hier klopt iets niet en bleek ik een mavo/havo profiel te hebben....

Ik ben me gaan ontwikkelen toen mensen geen label meer op me plakten me redelijk accepteerden, of me gewoon met rust lieten.
Ik mocht op mijn eigen tempo gaan werken, eigen nivo.. daar voelde ik me prettig ze hebben me mijn gang laten gaan. De leraren zeiden er niks van als ik al hoofstukken verder was dan de andere... Een lerares van biologie daar heb ik veel aan te danken. Die heeft ervoor gepleit min of meer dat ik individueel kon werken, wel in de klas meedoen maar dat ze me wel met rust lieten en me gang lieten gaan... ik weet niet.. misschien dat ik maar haar toen er over had kunnen praten dat ze me niet raar gevonden had...

op het mbo heb ik hier wel heel veel problemen mee gehad. Ik moest gaan samenwerken met mensen met andere levensuitingen, die mij weer niet accepteerden en Weer ging het mis.. ben er toen uiteindelijk mee gestopt.

Nu gaat het weer de goede kant op zeg maar.. al kan ik nog altijd moeilijk contact leggen bang dat ze me in het hoekje schoppen waar de "rare" zitten.

herken jij dit een beetje of iemand anders?

greetzz veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indigokinderen.
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 06:46:09 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 15:29:27
Berichten: 331
Locatie: teteringen
ja ik word ook behandeld als iemand heel anders.
en ik haat die behandeling.
want ik ben anders dan de rest.
en dan stoppe ze me in een hoekje.
op de bassischool was het ook heel erg ik ben me af gaan sluiten van mensen om me heen.
ik laat het allemaal maar neer komen.
ik krijg iedere dag aardig veel negative kritiek om me oren gezwaait.
ik wil wel zeggen op mij valt geen label te plakke.
maar ik laat het toch weer gebeuren.
meestal weet ik wanneer mensen negative dingen over of tegen me gaan zegge.
maar ik vind het niet prettig

ik heb nu ook veel moeite om mensen te vertrouwen.
maar de mensen van hier vertrouwde ik gelijk :D

mitsuki-chan

_________________
If I'm Lost Than Please Show Me The Way To Go Back.
My Love For You Simon Will Never Fade Away


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indigokinderen.
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 10:24:01 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
:wink: dan zitten we dus in het zelfde pakketje.. zo anders hier.. meteen het vertrouwen.. een gevoel van ja hier ben ik op mijn plek.

ik had nooit verwacht dat ik mensen die ik niet eens ken zo kan vertrouwen... :o

liefs, veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indigokinderen.
BerichtGeplaatst: 16-11-2004, 15:05:00 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-10-2004, 15:29:27
Berichten: 331
Locatie: teteringen
ja dat had ik zelf ook nooit verwacht.

mitsuki

_________________
If I'm Lost Than Please Show Me The Way To Go Back.
My Love For You Simon Will Never Fade Away


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Indigokinderen.
BerichtGeplaatst: 26-11-2004, 13:27:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 13:14:17
Berichten: 721
Locatie: Reusel, Noord-Brabant
Wat zijn nou indigokinderen? In mijn ogen zijn het kinderen en jongeren/volwassenen die net zo zijn als alle anderen. Ze zijn alleen gevoeliger en spiritueel verder ontwikkeld.

Zo heb je ook nog hsp, hooggevoeligheid. Net als indigo's zijn ook zij gevoeliger dan de meeste mensen dit zijn. Maar wat is dan het verschil tussen indigo's en hsp ers? Ik denk dat het belangrijkste verschil tussen deze twee is, is dat indigo's zich al van kinds af aan kunnen herinneren dat ze voor meer zijn voorbestemd. Ze weten het gewoon, vaak weten ze ook waar ze naar toe willen wat hun pad is dat ze moeten volgen. Weten ze dit niet dan volgen ze hun intuitie om op het goede pad te komen.

Het verschil tussen nieuwetijdskinderen en indigo's? Op de ene site lees je dat het twee verschillende dingen zijn, een andere site heeft het er weer over dat het hierbij om hetzelfde gaat. Voor mijn gevoel zijn het twee verschillende begrippen. Nieuwetijdskind zie ik als een verzamelnaam voor dolfijnkinderen, regenboogkinderen, kristalkinderen enz. Ook indigo's zijn hier een onderdeel van.

Uiteindelijk zijn het maar namen en zijn het maar begrippen. Waar het omgaat is dat je van jezelf weet hoe je in elkaar zit en hoe je daarmee om gaat. Weten dat het niet erg is om anders te zijn dan anderen, dat het juist heerlijk is. Dit accepteren, als je het van jezelf accepteert, accepteert je omgeving het ook. En als je dan iemand tegenkomt die dezelfde ervaring heeft als jij. Is dit natuurlijk alleen maar fijn, weten dat je niet de enigste ben. En ervaringen met elkaar kunnen delen.

Een andere site die ik ken door/voor en over indigo's en kristalkinderen is:

http://www.truecolors.be


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl