Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:06:53

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Vriendschap & Verliefdzijn
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 14:34:54 
Vriendschap en verliefd zijn, een heilige verbintenis of overlevingsgedrag?

Hallo :), dit leek me wel een leuk onderwerp om het over te hebben.

Deze filosofie is gebaseerd op ervaringen van persoonlijke relaties, observaties naar mensen, wat mijn gevoel daar allemaal bij heeft verteld, wat ik energiek en collectief waarneem.

Wat maakt een vriendschap een vriendschap? Na hier naar gekeken te hebben viel het me op dat mensen bij elkaar groeperen vanwege eigenschappen die ze delen. Ze vinden herkenning inelkaar, wat hun standpunt versterkt zodat hun ego-kijkpunt een grotere kans heeft te overleven. Ik zie veel van dit soort relaties, maar is het vriendschap? Naar mijn mening is het meer onbewust overlevings gedrag.

Velen zeggen dat een echte vriend altijd voor je klaar staat. Ook dit lijkt sterk op overlevings gedrag; iemand die in de startblokken staat om naar je toe te rennen om je uit de brand te helpen om jouw overlevings-kans te vergroten.



En wat is verliefd zijn? Ook hier zie ik sterk overlevings gedrag in terug komen. Vaak merk ik op dat vrouwen onbewust innerlijke en externe kracht waarnemen, en van daar uit "verliefd" worden. De connectie is er al voor men verliefd wordt. Mannen blijken meer om het uiterlijk te geven, hij voelt zich aangetrokken door de vrouwlijke vormingen, die herkenning verteld zijn geest dat het duidelijk om een vrouw gaat. Het instinct verteld ons voort te planten. Als het instinct op komt spelen creëert het ego er een verhaal om heen; "hij/zij ziet er mooi uit, hij/zij is intelligent, etc."



Voor mij is vriendschap een persoon die je bij staat in je evolutie proces als persoon/ziel. Het verschil tussen deze vizie op vriendschap en de vizie op het bij elkaar komen door een gedeelde eigenschap, is dat die gedeelde eigenschap wordt vastgehouden. Met een "evolutie vriend" echter laat je los, omdat als je niet los laat, niet groeit. Een "evolutie vriendschap" is daarom waarschijnlijk ook tijdelijk, en valt misschien daarna terug op de "gedeelde eigenschap vriendschap", of de personen laten elkaar los en nemen beide hun eigen weg.
Ook waar "verliefd" zijn komt hier misschien op terug. Een persoon die je bij staat in je evolutie proces, maar waar je echter je overlevingsgedrag mee deelt.

Voor mij, als spiritueel persoon zijnde, is verliefd zijn zowiezo een onduidelijk fenoneem. Hen die in harmonie met hun Zelf zijn en daar door met al dat Is in harmonie leven, of tijdelijk in deze staat van harmonie geleefd hebben snappen waarschijnlijk wel wat ik bedoel. Je voelt even veel liefde voor de wereld, het universum, de lucht, etc. als iemand van het tegenovergestelde geslacht. Waar laat dit je dan? Waarschijnlijk toch bij een "evolutie vriend" waarmee je je overlevingsgedrag mee deelt. Een door gegroeide vriendschap misschien...


Ik keur de overlevings-relaties overigens niet af, het is echter niet mijn weg.



Liefs,

Kenshi Jop


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vriendschap & Verliefdzijn
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 14:50:17 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
poeh wat een ingewikkeld verhaal:)

een vriend is voor mij iemand waar je alles mee kan delen, kan lachen etc. Het hoeft niet persee de zelfde hobby's etc te hebben. Ik heb ook älto"vrienden en hele met mode mee gaande vriendinnen. Je moet gewoon wel een beetje op 1 lijn zitten. want als je bij elk iets waar jij ja op zegt van de ander er nee op krijgt...tsjah dan word het wel lastig.

liefde
sommige mensen trekken je meer aan dan gwoon vriendschap. Je vind elkaar aantrekkelijk, je vind bij de ander wat je nodig hebt, humor, geborgenheid, liefde, goed kunnen praten etc...

wel een moeilijke vraag wat maakt liefde liefde....nou ga ik er ook over zitte nadenken:P ik denk niet dat ik er meer uitkom dan ik net heb getypt. want ik maak wel degelijk een keuse uit hoe iemand is..om verliefde te worden. een onwijs lekkere en knappe jongen..oke knap maar niet dat ik daar verliefd op wordt!

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vriendschap & Verliefdzijn
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 15:49:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-11-2004, 18:52:10
Berichten: 598
Locatie: Vianen
Zat er aan te denken om een topic te openen over vriendschap en verliefdheid.. maar tot mijn verbazing staat hij hier al :lol:

Voor mij is vriendschap erg belangrijk ik kan alles delen met 3zeer goede vrienden en 1 zeer goede vriendin.. ga er dagelijks mee om en in het weekend gaan we bijna altijd gezamenlijk wat doen..
1 vriendin van mij heeft vorig jaar kanker gehad en is daar gelukkig weer helemaal bovenop gekomen en daardoor is onze vriendschap erg gegroeit voor mij is ze een soort zusje...

Daarnaast heb ik een maatje die ik al ken vanaf me geboorte en ga al vanaf jongs af aan met hem om en nog steeds dagelijks.. we kunnen alles bij elkaar kwijt wat je niet snel aan andere zal vertellen..

Verliefd zijn...

Ik dacht altijd dat ik nooit verliefd kon worden had al heel wat vriendinnetjes gehad en vakantie liefdes... maar vond het eigenlijk nooit intresant of voelde er niks bij... meestal had ik ook een relatie die tot stand kwam omdat ik het lullig vond voor dat meisje om ze af te wijzen zonder reden...
Ook was ik al vanaf de eerste dag dat we wat hadden bezig in mijn hoofd om er een punt achter te zetten en hoe ik dat subtiel kon doen zonder dat meisje te kwetsen..

Maar na afgelopen vakantie denk ik er anders over...
Was met paar vakantie vrienden die ik al 5jaar ken van Blanes waar ik dus ook dit jaar weer was.. en die hadden een kennis en die zat in de problemen in L'loret del mar.. ruzie met vriendin en ex vriendje ..

die gingen ze ophalen zodat ze bij ons de rest van de vakantie kon uitzitten en zodat ze het nog een beetje gezellig kon krijgen..
Ik hoorde daarvan en hoorde dat ze op het strand zaten dus ben er heen gegaan... op het moment dat ik aankwam en haar voor t eerst van me leven recht in der ogen keek.. dacht ik wow dit is me nog nooit overkomen zo mooi en rustig meisje..
Bruin haar en blauwe ogen :lol:
Raakte gelijk met haar aan de praat en t klikte gewoon gelijk goed.. "gewoon niet om te versieren ofzo" :lol:

Savonds ging ze mee stappen en voelde me voor t eerst echt verliefd toen ik keek hoe ze aan het dansen was en me aankeek..

Nu hebben we aan tja hoe moet je t noemen een als je elkaar ziet relatie :lol:

Maar ik bedoel dus te vertellen dat het voor t eerst was dat ik echt verliefd was voor me gevoel en dat het een heel apparte ervaring was ... en het toch best iets bijzonders heeft..



Zo mischien helemaal niet intresant om te lezen hoor maar wou het gewoon even kwijt :oops:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vriendschap & Verliefdzijn
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 16:29:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2004, 17:49:35
Berichten: 150
Locatie: Zutphen
Hey dit is mooi, hier hou ik mijn eindscriptie over........

_________________
Met mijn gedachten ergens anders, ben ik altijd overal!!! There's more to life than what meets the eye


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vriendschap & Verliefdzijn
BerichtGeplaatst: 09-12-2004, 11:19:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Jop, kun je je mijn verhaal over mijn regressie nog herinneren? Over hoe ik en mijnvriend ook een vorig leven deelde en dat hij toen ik stierf zei: ik weet nog niet hoe, maar ik maak het goed met je? Nou, we hebben elkaar in dit leven dus weer gevonden. Denk je dan dat het in jouw visie past dat wij elkaars ziel nu helpen evolueren? Desnoods Karma opbouwen als je het zo wil noemen? En dat we al 3 jaar zielsveel van elkaar houden (ziels...veel), komt misschien ook wel door de binding die we hebben door ons vorige leven samen.

Ik spreek je niet tegen, ben alleen heel benieuwd hoe je daar dan tegenaan kijkt :?

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Vriendschap & Verliefdzijn
BerichtGeplaatst: 09-12-2004, 11:34:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Ikzelf heb scheithekel aan relaties :lol: en daarnaast ben ik lonesome als de neten... Omdat dat hogere me heeft achtergelaten :x


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl