Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-12-2024, 23:46:29

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22-02-2006, 00:01:00 
Kabouter
Kabouter

Ik ben heel erg nieuwsgierig naar de methodes die jullie gebruiken om je te beschermen tegen negatieve invloeden en energieën. Welke methoden gebruiken jullie en hoe passen jullie deze toe?

Alvast bedankt :D

BerichtGeplaatst: 22-02-2006, 23:27:20 
Kabouter
Kabouter

Door het negatieve gevoel niet teveel met mijn 'ik' te associëren, voor zover er sprake is van een 'ik'.
Mijn 'ik' verandert nl. voortdurend, zoals de hele natuur het proces van schepping en vernietiging bevat.
Kijk maar hoe vaak de cellen in mijn lichaam zich vernieuwen.
Wat betekent de uitspraak ''ik lijd'' dan nog?
In mijn ogen is het een illusie, beter is het om te zeggen ''ik interpreteer een ervaring als lijden''. En weer met de kanttekingen dat het lijden zelf ook vergankelijk is.
Op de wijze schep je ruimte voor verandering, waardoor je niet onnodig doemscenario's gaat schetsen.
Wat dit betreft kun je jezelf afvragen wat is het negatieve als het leidt naar het positieve en omgekeerd.
Waarom geef je er dan überhaupt een naam aan?

BerichtGeplaatst: 23-02-2006, 10:43:10 
Dwerg
Dwerg

Het gebeurt vaak dat het negatieve binnenkomt door bv slechte gedachtes.

Het is dan aan jezelf om eraan toe te geven of niet, en daarin sta je altijd toch nog in controle :wink:

BerichtGeplaatst: 23-02-2006, 10:48:14 
Nimf
Nimf

Er zijn zoooooveeeeel maniertjes. En ik heb ook zoveeel manieren. Echt teveel om op te schrijven. :D

hangt er eingelijk van af hoe sterk de negativiteit is.
Het ene heeft wat meer aandacht nodig dan de andere.
(het liefst natuurlijk geen aandacht geven, maar je begrijpt wel wat ik bedoel).

Groetjes brenda

BerichtGeplaatst: 23-02-2006, 10:53:22 
Dwerg
Dwerg

Het ligt er denk ook wel aan waar het vandaam komt, als het van buitenaf komt, probeer ik met mijn gevoel een soort schild op te bouwen die als tegenpool werkt voor de negatieviteit die ik wil buiten houden.

Als het uit mezelf komt schuif ik het met mijn eigen ik meestal gelijk opzij.

BerichtGeplaatst: 23-02-2006, 14:06:33 
Kabouter
Kabouter

Bedankt voor jullie reacties :D
Ik had wat specifieker moeten zijn in mijn vraagstelling. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in hoe jullie je beschermen tegen negativiteit van buitenaf.

BerichtGeplaatst: 23-02-2006, 20:31:32 
Dwerg
Dwerg

Yep, zie het als bepaalde voorkeuren die je hebt op een bepaald moment met het idee dat je op een ander moment andere voorkeuren kunt hebben.

Als je zegt: "dat is slecht" dan kun ipv dit ook zeggen "dat is niet mijn voorkeur nu". De zin "dat is slecht" zonder dat je jezelf erbij betrekt (misschien indirect wel, maar dit bljikt niet uit de woorden), leidt tot het verabsoluteren of generaliseren eigenlijk. En als iets is dat er niet is dan zijn het wel absoluten (haha, lijkt wel een paradox, niet? :P )

Grt,
Thijs

Kyran schreef:
Door het negatieve gevoel niet teveel met mijn 'ik' te associëren, voor zover er sprake is van een 'ik'.
Mijn 'ik' verandert nl. voortdurend, zoals de hele natuur het proces van schepping en vernietiging bevat.
Kijk maar hoe vaak de cellen in mijn lichaam zich vernieuwen.
Wat betekent de uitspraak ''ik lijd'' dan nog?
In mijn ogen is het een illusie, beter is het om te zeggen ''ik interpreteer een ervaring als lijden''. En weer met de kanttekingen dat het lijden zelf ook vergankelijk is.
Op de wijze schep je ruimte voor verandering, waardoor je niet onnodig doemscenario's gaat schetsen.
Wat dit betreft kun je jezelf afvragen wat is het negatieve als het leidt naar het positieve en omgekeerd.
Waarom geef je er dan überhaupt een naam aan?

* Notice and remember your dreams.

BerichtGeplaatst: 01-03-2006, 18:52:52 
Kabouter
Kabouter

Miek21 schreef:
Bedankt voor jullie reacties :D
Ik had wat specifieker moeten zijn in mijn vraagstelling. Ik ben namelijk erg geïnteresseerd in hoe jullie je beschermen tegen negativiteit van buitenaf.

Iemand een idee?

BerichtGeplaatst: 02-03-2006, 09:43:11 
Dwerg
Dwerg

Ik visualiseer geregeld dat er een goude regen boven op mijn hoofd (kruinchakra komt) dit in mijn lichaam komt. Ik dat uit adem. En de adem om mij heen blijft hangen. Zodat er een goude schild ontstaat....
Dat is mijn manier om te beschermen.
Liefs Juul

BerichtGeplaatst: 02-03-2006, 09:55:13 
Reus
Reus

door gewoon positief te zijn.
je laten beïnvloeden door negativiteit is een keuze.
denken anderen slecht over je, laat ze
krijg je negatieve energie van anderen mee, dat is als een cadeautje, je bepaalt zelf of je het wil aannemen of niet.

wees positief en lief en je merkt vanzelf wat je aantrekt..

BerichtGeplaatst: 02-03-2006, 13:29:57 
Dwerg
Dwerg

Als ik in een onprettige situatie zit probeer ik zoveel mogelijk
in mezelf te blijven. Soms ook te aarden. Zo sta ik meestal
al een stuk steviger :wink:.

Soms heb ik het gevoel dat mensen alle energie uit me
zuigen. Of dat ze negativiteit naar me uitzenden (bewust of
onbewust). Dan visualiseer ik dat ik de energieen zie. En
dan stuur ik het terug naar diegene. Daarbij sluit ik dan ook
bepaalde chakra's af, voor even.

Mocht dat allemaal niet genoeg zijn: dan zet ik een 'bol'
om mezelf heen. Meestal issie rood, soms wit. En die
maak ik dan in sommige situaties dikker of dunner.

Zelf positief blijven en dat blijven uitstralen is natuurlijk ook belangrijk :)

Liefs

BerichtGeplaatst: 15-08-2006, 21:35:32 
Groentje
Groentje

Ik vind de visualisatie van juul erg mooi! Wat ik doe? Ik heb heel lang bloot gestaan aan negatieve energie van mijn vader. Wat ik heb gedaan om dit te veranderen is het contact met hem verbreken (moeilijk!) Misschien is dit een vrij "nuchter" voorbeeld!

BerichtGeplaatst: 16-08-2006, 22:03:32 
Dwerg
Dwerg

Ik weet niet of je in god gelooft, maar ik heb in mijn gebed aan god gevraagd of hij me kan helpen mijzelf te beschermen tegen negatieve invloeden van buitenaf. Verder probeer ik ook om negavtieve energie die mensen uit stralen terug te sturen. Meestal lukt dat, maar niet altijd.

BerichtGeplaatst: 17-08-2006, 06:35:26 
Elf
Elf

mijn methode is (voor mensen in mijn omgeving, de mensen die ik op dat moment kan zien) om simpelweg uit te stralen, het werkt voor mij heel erg goed, maar als ik bijv. naar een concert ga, en ik ben continu aan het uit stralen, dan ben ik aan de eind van de avond wel altijd helemaal leeg, en dan ben ik wel weer kwetsbaar, hmm misschien dus niet zo'n goede methode voor een lange tijd, maar hij werkt wel heel goed voor een korte tijd
wat ik ook doe is visualiseren dat ik in een witte bol van energie zit, dat als een soort schild werkt, dat doe ik meestal als het om geesten gaat
soms krijg ik ook negatieve dingen door van andere mensen, die zich niet in mijn omgeving bevinden(die ik niet kan zien), maar hoe ik me daar voor af moet sluiten weet ik niet, ik laat het meestal gewoon door me heen gaan, bij wijze van spreken het ene oor in en het andere weer uit, meestal duurt dat dan ook niet zo lang, en het is dan ook niet zo heel erg naar om te ervaren, omdat ik er niet echt bij stil sta

BerichtGeplaatst: 22-08-2006, 21:31:58 
Reus
Reus

Eerst zal ik me even voorstellen, dit is mijn eerste reactie op deze site, vandaar... Ik ben Maaike en ben 16 jaar :) :oops:
Zal maar met de deur in huis vallen...
Ik herken mezelf erg in je vraag. Zelf stel ik die vraag ook regelmatig.
Wat mij eens is verteld is dat een visualisatie helpt. Zoals Juul ook al zei. Alleen visualiseer ik een bolletje om mijn hele lijf heel en die vul ik met wit of zilver licht (het goddelijke). Ik vind dit een heel fijne manier om mezelf te beschermen tegen negatieve entiteiten of gevoelens in mijn kamer. Wat vinden jullie hiervan?
Ik hoop dat jullie er misschien ook nog iets aan kunnen hebben.

Maaike

In licht, liefde en kracht...
Blessed be

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00