Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 01:39:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 28-08-2006, 13:50:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 11:46:22
Berichten: 514
Locatie: Nieuwegein
Nico,aangezien ik het nog maar net ervaar,laat ik het momenteel gewoon maar over me heen komen..
Ik heb er geen last van en ervaar het als handig

Soms is medicatie inderdaad wel noodzakelijk...
*heeft een oom die boosaardige stemmen hoort die zeggen dat hij bepaalde dingen moet doen,zoniet dan gaat bijvoorbeeld zn broer,mijn vader eraan*
Ik herrinner me dat die oom vaak midden in de nacht voor ons huis stond te schreeuwen dat d e stemmen ons kwaad wilden doen etc..
Hij is opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis,behandeld en heeft het voor zover ik weet(zie die man nooit meer) goed onder controle nu


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 28-08-2006, 14:02:07 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Maarten,

Maarten: ik denk niet dat de stemmen te voorkomen/op te lossen zijn, maar denk dat je moet leren om er goed mee om te gaan
heldervoelend of helderziend zijn kun je ook niet oplossen of weg halen, je kunt het alleen blokkeren en misschien negeren, maar het beste is om gewoon te leren om er goed mee om te gaan
Nico: yep! Ik denk dat dat voor veel mensen geldt die stemmen horen; dat je soms moet leren om er goed mee om te gaan, als veel dingen je niet helpen die je geprobeerd hebt. Dat kom ik ook geregeld tegen in mijn praktijk.
Maarten: he nico, ik denk niet dat je dit zo persoonlijk moest opvatten hoor...
Nico: O, gelukkig dan maar, Maarten! Ik ken Tonnie verder niet en heb ook geen idee hoe hij dit bedoelde. Weet je: ik kon me gewoon niet zo vinden in zijn woordkeus en het kwam op mij nogal wat negatief over. Nogmaals: het deed voor mij geen recht aan de conversatie die wij hadden. Vandaar dat ik mijn mening hierover even terugkoppelde. ;-)

Liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 28-08-2006, 15:48:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Lieve Mojo,

Ik begreep van jou dat je geen kwaadaardige stemmen hebt, das mooi, zeker als het ook nog handig blijkt te zijn. In mijn communicatie met mijn gidsen hoor ik ook hun stem de ene keer als stem en de andere keer als een gedachte in mijn hoofd. Ik heb daar zeker geen last van op dit moment, omdat ik ervaar dat het de meeste keren van mijn initiatief komt.
Ai, wat vervelend voor die oom van jou. Ja, soms is dan een opname nodig, zeker als de stemmen opdrachten geven om jezelf of de ander iets aan te doen. Goed te lezen dat hij nu wat meer controle heeft.

Liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 28-08-2006, 16:37:32 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Nico als jij vanuit de wetenschappelijke kant benaderde.
Waarom gaf je dan niet die info van het U.M.C.
En waarom behandel jij dan personen met die problemen.
Ja klopt je benaderd alles vanuit een spychologies denken.
Ik noem dat manipuleren en zeker niet spiritueel.

groeten tonnie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 28-08-2006, 18:59:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
spiritueel is inderdaad iets totaal anders dan psygologisch
maar manipuleren...?
zelf sta ik voor 90 % achter de spirituele kant en voor 10 % achter de psygologische

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 29-08-2006, 11:29:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Tonnie,

Als je de hele discussie nog eens terugleest, dan kom je vanzelf een klein stukje tegen waarin ik wel degelijk iets vertel/schrijf over de onderzoeken van Dr Sommer in het UMC, zij het niet met naam en toenaam, maar ik refereer er toch even kort aan. ;-)
Nogmaals Tonnie: ik gaf antwoord op de volgende algemene vraag van dr Ska:”he zouden wat mensen mij een beetje kunnen uitleggen wat het precies inhoud, stemmen horen....”
Ik heb de vrijheid genomen om dit vanuit wetenschappelijk oogpunt te belichten. Daar heb ik veel ervaring mee. Ik ben me bewust dat er ook een spirituele kant aan zit; bijvoorbeeld stemmen horen van dierbare overledenen of van je Gids(en), maar daar heb ik veel minder ervaring mee. (Ik hoor de stem van mijn gids)
Ik vind spiritueel ook wel degelijk iets anders dan wetenschappelijk of psychologisch, daar kan ik met je eens zijn. Maar om te schrijven dat wanneer “je alles vanuit psychologisch denken benadert”, dat manipuleren te noemen, dat is een redenering die niet de mijne is en waar ik me ook zeker niet in kan vinden. maar ja anders zouden er geen discussies zijn op het forum... :lol:

Liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 29-08-2006, 11:32:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Maarten,

Het spirituele en het psychologische/wetenschappelijke hoeven elkaar m.i. ook niet uit te sluiten, dat zie ik terug in jouw percentages die je aangeeft, maar kunnen elkaar ook best aanvullen. Ik vind beide visies of invalshoeken een verrijking voor mijn eigen beeld-/meningsvorming. Voor iedereen kan die verhouding weer anders liggen, maar ik snap je punt. Vraagje: Maarten heb je ervaring met telepathie of meer dat gedachten van anderen in je hoofd komen en soms als stem te horen is? Dat was me nog niet helemaal duidelijk.

Liefdevolle groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stemmen horen
BerichtGeplaatst: 29-12-2008, 21:33:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-12-2008, 19:31:17
Berichten: 18
ik heb zelf stemmen gehoord. ik wilde weten waarom ik ze hoorde. Ik vond spiritueel en wetenschappelijk verklaringen, maar ben er nog steeds niet uit. Ik heb nu medicatie en zou, als de tijd daar is, weer af willen bouwen. Wat weten jullie over het terugkeren van stemmen? Mij is vertelt dat dit mogelijk is als ik ga minderen met medicatie of ermee stop. Ik weet nog niet goed wat ik doe als de stemmen terugkeren, misschien keer ik terug naar medicatie, leer ermee te leven of zorg er zelf voor dat ze verdwijnen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl