flowwhenyouknow schreef:
DT schreef:
Bovendien ben je even heel erg lichamelijk ingesteld (= gericht op je ziekte) waardoor je je afscherming en aarding waarschijnlijk minder goed in stand kunt houden.
Dus: als je even heel sterk lichamelijk bent ingesteld verwaarloos je als het ware je spirituele kant en kom je meer open te staan waardoor ook meer van buitenaf toegang heeft.
Zat me net te bedenken dat er natuurlijk meer momenten zijn (buiten ziekte) dat je erg lichamelijk ingesteld bent en daarmee veel toegangkelijker. Omdat je dan (doorgaans) met een partner bent en dicht bij elkaar, heeft dat natuurlijk vaak tot gevolg dat je even een hele diepe een-wording beleefd.
Nico Ik zou het in die zin niet over 'lichamelijk' hebben. Dat betekent immers dat bijvoorbeeld chakra's ook lichamelijk zijn, terwijl dat doorgaands als spiritueel zijnde wordt beschouwd.
De afstand of misschien zelfs wel het verschil, tussen lichaam en geest is naar mijn mening veel kleiner dan je hier weergeeft
Ik denk dat het meer is dat, op het moment dat je volledig op je lichaam gericht bent (herstel), je je beschermingslaagjes die je normaal standaard hebt, ook minder goed onder controle hebt omdat daar je prioriteit dan niet ligt (je concentreert je immers op je lichaam, zeker als je koorts hebt).
In die zin zijn je chakra's dus ook meer 'onbeschermder' in de zin van; ze laten meer door, méér dan dat je normaal zou toestaan bij/van jezelf.
Maar uiteraard zijn chakra's
ook lichamelijk, alleen niet letterlijk. Heb je wel is een chakra gevoeld bij iemand na een hartaanval? Of met een fikse keelontsteking? Reken maar dat je dat terug kunt zien/voelen/weten in je chakra's. Alleen zijn chakra's niet letterlijk, fysiek, op het lichaam aanwezig, en dat is waarschijnlijk/misschien waar jij op doelde?.