Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 01-01-2025, 13:30:37

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 06-03-2007, 10:09:55 
Feniks
Feniks

Jup, dat is mijn vraag. Ik zit nu ziek thuis, de tweede dag, en gisteren zag ik om de haverklap iemand langslopen of iemand bij me staan. De ene keer zag ik echt iemand, de andere keer voelde ik hem. Dat heb ik als ik niet ziek ben nooit. Dus mijn vraag is: voel en zie je meer als je ziek bent?

Verder wou ik nog iets vragen. Gisteren ging ik slapen, ik deed het licht uit, en er stond weer iemand bij mijn bed, zoals gewoonlijk. Maar wat wel vreemd was, was dat toen ik aan mijn vriend dacht en dacht 'ik hou van je ^^', was het net alsof die entiteit me pijn wou doen ofzo. Hij hing zeg maar over me heen als een grommende beer. Die nacht heb ik ook een nachtmerrie gehad. Net zoiets als vorige nacht; een "Saw" idee, maar dan dat iemand van jou groep, iemand waarmee je bevriend bent je uitmoord. Ik ga het hier niet helemaal neerzetten, ik weet het niet helemaal meer en het hoort niet onder dit topic. Maar ik kan me beelde herinneren en het was heel erg eng. Ik werd om 7 uur wakker. Ik durfde mijn bed niet uit omdat ik wist dat er nog iets in mijn kamer was. Maar ik ging wel. Et voilá, ik zag iemand naast me staan toen ik in de spiegel keek.

Zou die entiteit iets te maken kunnen hebben met mijn nachtmerries? Help me alstjeblieft, ik vind dit heel eng..

Liefs,
Emma

BerichtGeplaatst: 10-03-2007, 19:23:09 
Dwerg
Dwerg

Moon-Pearl schreef:
Jup, dat is mijn vraag. Ik zit nu ziek thuis, de tweede dag, en gisteren zag ik om de haverklap iemand langslopen of iemand bij me staan. De ene keer zag ik echt iemand, de andere keer voelde ik hem. Dat heb ik als ik niet ziek ben nooit. Dus mijn vraag is: voel en zie je meer als je ziek bent?

Liefs,
Emma

Je geeft al antwoord op je eigen vraag; ja, je voelt meer als je ziek bent. Ik heb erover nagedacht waarom dat zou kunnen zijn, omdat ik het herken maar zelf ook zo 1-2-3 niet kon voelen waarom. Ik denk/voel dat je op het moment dat je ziek bent, alle spanningen en stress uit je lijf laat vloeien, en op die manier meer open staat. Je bent immers vanalles aan het verwerken en loslaten (lichamelijk en geestelijk) dus is het logisch dat het "stroomt". Vanuit die redenatie is het ook logisch dat alles wat binnen kan komen ook meer stroomt.

BerichtGeplaatst: 11-03-2007, 22:54:27 
Nimf
Nimf

Bovendien ben je even heel erg lichamelijk ingesteld (= gericht op je ziekte) waardoor je je afscherming en aarding waarschijnlijk minder goed in stand kunt houden.

Dus: als je even heel sterk lichamelijk bent ingesteld verwaarloos je als het ware je spirituele kant en kom je meer open te staan waardoor ook meer van buitenaf toegang heeft.

Zat me net te bedenken dat er natuurlijk meer momenten zijn (buiten ziekte) dat je erg lichamelijk ingesteld bent en daarmee veel toegangkelijker. Omdat je dan (doorgaans) met een partner bent en dicht bij elkaar, heeft dat natuurlijk vaak tot gevolg dat je even een hele diepe een-wording beleefd. :oops:

Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 12-03-2007, 16:40:26 
Feniks
Feniks

Hmm ik denk dat ik het wel snap :)
Dankjulliewel! :D

BerichtGeplaatst: 13-03-2007, 16:51:08 
Elf
Elf

DT schreef:
Bovendien ben je even heel erg lichamelijk ingesteld (= gericht op je ziekte) waardoor je je afscherming en aarding waarschijnlijk minder goed in stand kunt houden.

Dus: als je even heel sterk lichamelijk bent ingesteld verwaarloos je als het ware je spirituele kant en kom je meer open te staan waardoor ook meer van buitenaf toegang heeft.

Zat me net te bedenken dat er natuurlijk meer momenten zijn (buiten ziekte) dat je erg lichamelijk ingesteld bent en daarmee veel toegangkelijker. Omdat je dan (doorgaans) met een partner bent en dicht bij elkaar, heeft dat natuurlijk vaak tot gevolg dat je even een hele diepe een-wording beleefd. :oops:

Nico

Ik zou het in die zin niet over 'lichamelijk' hebben. Dat betekent immers dat bijvoorbeeld chakra's ook lichamelijk zijn, terwijl dat doorgaands als spiritueel zijnde wordt beschouwd.
De afstand of misschien zelfs wel het verschil, tussen lichaam en geest is naar mijn mening veel kleiner dan je hier weergeeft

BerichtGeplaatst: 13-03-2007, 22:59:18 
Dwerg
Dwerg

flowwhenyouknow schreef:
DT schreef:

Nico

Ik zou het in die zin niet over 'lichamelijk' hebben. Dat betekent immers dat bijvoorbeeld chakra's ook lichamelijk zijn, terwijl dat doorgaands als spiritueel zijnde wordt beschouwd.
De afstand of misschien zelfs wel het verschil, tussen lichaam en geest is naar mijn mening veel kleiner dan je hier weergeeft

Ik denk dat het meer is dat, op het moment dat je volledig op je lichaam gericht bent (herstel), je je beschermingslaagjes die je normaal standaard hebt, ook minder goed onder controle hebt omdat daar je prioriteit dan niet ligt (je concentreert je immers op je lichaam, zeker als je koorts hebt).
In die zin zijn je chakra's dus ook meer 'onbeschermder' in de zin van; ze laten meer door, méér dan dat je normaal zou toestaan bij/van jezelf.

Maar uiteraard zijn chakra's ook lichamelijk, alleen niet letterlijk. Heb je wel is een chakra gevoeld bij iemand na een hartaanval? Of met een fikse keelontsteking? Reken maar dat je dat terug kunt zien/voelen/weten in je chakra's. Alleen zijn chakra's niet letterlijk, fysiek, op het lichaam aanwezig, en dat is waarschijnlijk/misschien waar jij op doelde?.

BerichtGeplaatst: 14-03-2007, 07:02:14 
Nimf
Nimf

Flowwhenyouknow schreef:
Citeer:
Ik zou het in die zin niet over 'lichamelijk' hebben.

Jij misschien niet maar ik wel. Ziekte wordt nu eenmaal door ons mensen nog steeds als iets lichamelijks gezien en ervaren (even psychische ziekten erbuiten gelaten).
Ergo ben je tijdens ziekte meer gericht op je lichaam en staat daardoor de deur op spiritueel/energetisch niveau wagenwijd open.

Flowwhenyouknow schreef:

Citeer:
Dat betekent immers dat bijvoorbeeld chakra's ook lichamelijk zijn, terwijl dat doorgaands als spiritueel zijnde wordt beschouwd.

Inderdaad, als je niet verder kijkt dan je wilt zien, zul je mogelijk denken dat chakra's uitsluitend spiritueel zijn. Die fout maken veel mensen.
Uiteraard weten we vanuit de ondeelbaarheid ic de eenheid die wij mensen vormen, dat lichaam, geest en ziel niet scheidbaar zijn en 100% met elkaar in contact staan. Daarmee zijn dus de chakra's niet voorbehouden aan ons spiritueel/energetische deel maar evenzeer onderdeel van ons lichaam en zelfs onze geest.
Het zou waarschijnlijk ook snel ophouden als je chakra's niets met je lichaam te maken zouden hebben, het zijn per slot van rekening de "energiecentrales" van je lichaam.

Flowwhenyouknow schreef:

Citeer:

Grappig dat je dat dan weer wel ziet maar gelijktijdig niet de link legt dat ziekte de mens richt op het lichamelijke (bij niet-psychische ziekten) en dat de chakra's 100% met de gehele mens en dus ook het lichamelijke deel verbonden zijn.
Sorry dat ik het zegt maar het klinkt daardoor een beetje als iets dat je "geleerd" hebt in de zin van er over lezen/horen maar nooit ervaren/begrepen/inzicht verkregen hebt.

Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 14-03-2007, 12:02:30 
Nimf
Nimf

Gelukkig heeft nog niemand gereageerd dus kan ik nog even een aanvulling geven op mijn vorige reactie …

Zoals gezegd, hebben de chakra’s (zoals er in het bovenstaande over wordt gesproken) een direct verband met het lichamelijk niveau. Dat is ook helder te onderbouwen vanuit het beeld dat wij ons voorstellen van de 7 hoofdchakra’s en de nevenchakra’s die allen in/op in lichaam zijn gepositioneerd.
Daarbij natuurlijk de verbinding/samenhang van de 7 hoofdchakra’s met ons hormonaalsysteem in casu de hormoonleverende klieren (waarvan we er ook 7 bezitten) en die niet alleen de verbinding van de (hoofd-)chakra’s met ons lichamelijk niveau helder en inzichtelijk maakt maar ook de werkingssfeer van de chakra’s (vanuit/in combinatie met) de hormoonleverende klieren heel helder maakt. Voor meer informatie daarover verwijs ik graag naar:
http://www.stamcel.org/html/chakra.htm die daar heel mooi en toegankelijke informatie over verzorgt.

Daarnaast: In het westen gaan wij altijd (en zo spreken we er ook over) uit van een chakra-systeem dat bestaat uit 7 (hoofd-)chakra’s en nevenchakra’s, alleen geplaatst/gepositioneerd in/op het lichaam.
Echter: In het originele systeem vinden we 14 chakra’s !
De chakra’s 8 tem 14 bevinden zich/zijn gepositioneerd/in beeld gebracht als liggend buiten ons lichaam (veelal boven ons hoofd weergegeven). Dat zijn de chakra’s die worden verondersteld de spirituele/etherische/goddelijke chakra’s te zijn die niet mee gericht zijn op het lichaam maar op ons spiritueel bewustzijn/energetische lichaam/goddelijk ‘zijn’. Op geen enkele wijze vind je bij die 7 hogere chakra’s een directe verbinding met ons lichaam.
Overigens: men spreekt doorgaans van het 13-chakra-systeem om een heel simpele reden. Het 14e chakra wordt geacht het ‘Goddelijke chakra’ te zijn, dat niet bereikbaar is in onze huidige menselijke vorm omdat daarvoor de menselijke vorm al moet zijn losgelaten en we ons in onze ‘goddelijke staat’ bevinden.

Of en in hoeverre er boven het 14e chakra nog meer (hogere) chakra’s bevinden is voor ons niet inzichtelijk, we zijn immers al niet in staat om ons een voorstelling te maken van het 14e chakra !

Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00