Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:53:46

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 03-05-2007, 07:05:09 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 14:07:08
Berichten: 163
***************

_________________
**Sometimes I wonder, If today is the first day of the rest of my life, what was yesterday?**


Laatst gewijzigd door Ahavael op 29-11-2007, 06:41:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 03-05-2007, 09:46:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-04-2007, 09:58:37
Berichten: 114
Locatie: utrecht
ik herken mijzelf en mijn zoontje van bijna 3 daarin.

xxx sammi

_________________
het is leven en laten leven en geniet van al het mooie om je heen!!!! ook van de dingen die niet zichtbaar zijn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 04-05-2007, 08:51:24 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
hmmmmm :roll: ik ben het eigenlijk wel met Carina eens. Wat mij betreft is ieder mens een Nieuwetijds kind. Alleen de een heeft zijn kwaliteiten anders dan zijn anderen. Of je nu helderziend bent of gevoelig of nu een sterk contact heb met de deva's (natuurwezens). Tja...... uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde. :)

Kus Brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 26-10-2007, 18:39:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2007, 13:23:07
Berichten: 8
Locatie: gelderland
hey
Ik ben er volgens mij ook 1ntje,
maar of ik daar nu blij mee moet zijn of niet.

-xx-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 26-10-2007, 20:37:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-10-2007, 19:48:50
Berichten: 75
Locatie: Groningen
Ik had een lange tijd de vraag: Wie ben ik :?: :shock:
Ik wist toen nog niet van dit forum en had ook niemand om echt diep over dingen te praten. Toen ik er achter kwam wat nieuwetijdskinderen zijn, en ik iemand tegen kwam die meende dat ik dat ben, is een heel stuk van die vraag beantwoord.
Eerst was het antwoord op de vraag wie ik ben gwn: anders dan anderen en dat ik een HSP-er ben.
Maar nu ik weet waardoor het waarschijnlijk komt, geeft dat een stukje zekerheid. Ik ben me meer bewust geworden dat wat ik voel inderdaad intensiefer is als wat anderen, terwijl ik voor dat ik het wist dacht dat anderen het zelfde voelen, maar er alleen beter om kunnen gaan.

Ik ben nu dus nog steeds wie ik ben, alleen weet ik beter wat dat betekend. En elke keer komt er weer een deel van het antwoord bij.
Zo las ik vandaag op dit forum een stuk van Nemesis over empathie: http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=206&postdays=0&postorder=asc&start=30 waar ik ook heel veel in herken.

_________________
Have faith, and you will be okey


greetz, Gogem


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 19-08-2009, 20:02:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-08-2009, 20:55:54
Berichten: 19
ik weet nu bijna wel zeker dat ik nieuwetijdskind ben! :D
maar aan de andere kant twijfel ik ook wel een beetje, want het valt me
wel heel erg op dat iedereen die iets over ntk leest zich erin herkent.. :|

dan zou je dus inderdaad kunnen zeggen dat iedereen een nieuwetijdskind is toch? :P
maar denk wel dat je het ook echt moet voelen, dat je anders bent enzo..
maarjha, je blijft altijd nog jezelf toch? :D

Xx, Jess <3


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 20-08-2009, 08:18:12 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Ik zeg nieuwetijdskinderen bestaan niet!

Het is een concept dat bedacht is om nog meer mensen in hokjes te stoppen terwijl die hokjes helemaal niet bestaan. Net zoals drukke kinderen ook geen adhd hebben bestaan er ook geen nieuwetijds/hooggevoelige/HSP kinderen. Kinderen zijn kinderen en de een reageert sterker op iets deen invloed van buitenaf an de ander. Als jij bijvoorbeeld opmerkt dat je last van harde geluiden hebt en je gaat je daar op fixeren dan klinken binnen no time alle geluiden hard en pas je vanzelf in het verzonnen HSP hokje. Dit kan ieder mens doen of hij/zij dit n door heeft of niet.

Dat sommige mensen zich "apart" of "anders dan de rest" voelen daar is niets vreemds aan iedereen is namelijk apart en anders dan andere. En dat is maar goed ook anders werd het wel een hele saaie bedoeling. Ik kan hier zo hele verhalen over neer typen maar ga dat in dit topic niet doen. Maar neem de paradox maar even aan "apart zijn is heel gewoon".

Ben nog even gaan lezen op de hooggevoeling.nl website en daar kwam ik de "eigenschappen" tegen voor hooggevoeligheid en dan is het in eens niet meer zo heel vreemd dat iedereen zich hooggevoelligheid kan aanpraten. Denk hierbij ook aan het harde geluid voorbeeld wat ik eerder gaf.

# Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar -> dan wat?
# Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf; vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak -> ongemak creëer jezelf en als het echt teveel is ga je naar de dokter of apotheek voor een middeltje
# Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken -> Meer dan wie/wat?
# Hebben een diep en rijk innerlijk leven; dromen, fantaseren en overwegen veel -> Net zoals bijna alle andere mensen?
# Voelen stemmingen en sferen goed aan -> dat heet intuïtie iedereen heeft het en iedereen kan dat redelijk goed tot goed anders kun je niet goed functioneren in deze wereld.

De rest van de lijst heb ik maar achterwegen gelaten maar de eigenschappen zijn zo open dat zelfs een boeren-bouwvakker met gehoord beschadiging en een blind oog zichzelf hooggevoelig kan noemen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 12-09-2009, 13:53:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-02-2007, 18:01:46
Berichten: 202
Best Avuso,

Het is altijd leuk om je eigen stukjes na 2enhalf jaar weer eens terug te lezen:). Ik ben met je eens dat je mensen niet in hokjes moet plaatsen. Toch is het heel natuurlijk dat iedereen dat wel doet, want iedereen wil graag het gevoel hebben dat ze niet helemaal gek zijn. Ook is het zo dat je al snel een hokje hebt. Als je zegt "ik ben boos". Ben je dan alleen boos? En ben je dan boos zoals iedereen dat is? Alles is een hokje. Alleen bij sommige dingen pas je gewoon iets beter dan bij andere. En dan op je eigen manier. Het gaat er op dit forum om dat mensen een deel van zichzelf kunnen leren kennen. En het klopt dat als je jezelf graag ergens in wilt herkennen het ook zeker zal lukken, ook al is het niet helemaal terecht. Maar het hangt van jezelf af hoe kritisch je bent over wat je leest.

Groetjes Irmaa


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 09-06-2010, 16:47:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-06-2010, 16:38:01
Berichten: 8
Avuso schreef:
Ik zeg nieuwetijdskinderen bestaan niet!

Het is een concept dat bedacht is om nog meer mensen in hokjes te stoppen terwijl die hokjes helemaal niet bestaan. Net zoals drukke kinderen ook geen adhd hebben bestaan er ook geen nieuwetijds/hooggevoelige/HSP kinderen. Kinderen zijn kinderen en de een reageert sterker op iets deen invloed van buitenaf an de ander. Als jij bijvoorbeeld opmerkt dat je last van harde geluiden hebt en je gaat je daar op fixeren dan klinken binnen no time alle geluiden hard en pas je vanzelf in het verzonnen HSP hokje. Dit kan ieder mens doen of hij/zij dit n door heeft of niet.

Dat sommige mensen zich "apart" of "anders dan de rest" voelen daar is niets vreemds aan iedereen is namelijk apart en anders dan andere. En dat is maar goed ook anders werd het wel een hele saaie bedoeling. Ik kan hier zo hele verhalen over neer typen maar ga dat in dit topic niet doen. Maar neem de paradox maar even aan "apart zijn is heel gewoon".

Ben nog even gaan lezen op de hooggevoeling.nl website en daar kwam ik de "eigenschappen" tegen voor hooggevoeligheid en dan is het in eens niet meer zo heel vreemd dat iedereen zich hooggevoelligheid kan aanpraten. Denk hierbij ook aan het harde geluid voorbeeld wat ik eerder gaf.

# Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar -> dan wat?
# Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf; vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak -> ongemak creëer jezelf en als het echt teveel is ga je naar de dokter of apotheek voor een middeltje voor gevoelens heb je geen middeltjes
# Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken -> Meer dan wie/wat?
# Hebben een diep en rijk innerlijk leven; dromen, fantaseren en overwegen veel -> Net zoals bijna alle andere mensen? de een doet het nou eenmaal meer dan de ander, en hsp ers/ntk ers hoeren daar dus bij
# Voelen stemmingen en sferen goed aan -> dat heet intuïtie iedereen heeft het en iedereen kan dat redelijk goed tot goed anders kun je niet goed functioneren in deze wereld. wij voelen het nou eenmaal sterker :wink:

De rest van de lijst heb ik maar achterwegen gelaten maar de eigenschappen zijn zo open dat zelfs een boeren-bouwvakker met gehoord beschadiging en een blind oog zichzelf hooggevoelig kan noemen.


oke, misschien moet je mensen niet in hokejs plaaten.
maar ik ben een meisje van 13 en heb in mijn hele leven veel onzekerheden gehad omdat ik net even iets anders van dan anderen. totdat ik dit jaar bij een mijsje die ook een ntk/hsp er is , en die namen kunnen ook voor duidelijkheid zorgen.
wat nou als je doodziek bent en je weet niet eens wat je hebt. dan voel je je toch ook niet zeker, omdat je wil weten wat je hebt.
namen zijn nietalleen maar voor hokjes, maar ook voor duidelijk heid.

xoxo

_________________
Een ras: de mens -.-
Een land: de wereld ()
Een geloof: de liefde<3


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 09-06-2010, 18:16:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
-edit-

Dit hele gebeuren Nieuwe tijdskinderen, Indigo kinderen, Pimpelpaarsmeteengoudrandjekinderen. Is bedacht door/voor overbezorgde apetrotse ouders die iets bijzonders willen kunnen zeggen over hun kind dat eigenlijk op geen enkel vlak echt boven het maaiveld steekt.

Excuus voor mijn nogal pittige woorden.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 10-06-2010, 21:28:20 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
angel<3 schreef:
Avuso schreef:
Ik zeg nieuwetijdskinderen bestaan niet!

Het is een concept dat bedacht is om nog meer mensen in hokjes te stoppen terwijl die hokjes helemaal niet bestaan. Net zoals drukke kinderen ook geen adhd hebben bestaan er ook geen nieuwetijds/hooggevoelige/HSP kinderen. Kinderen zijn kinderen en de een reageert sterker op iets deen invloed van buitenaf an de ander. Als jij bijvoorbeeld opmerkt dat je last van harde geluiden hebt en je gaat je daar op fixeren dan klinken binnen no time alle geluiden hard en pas je vanzelf in het verzonnen HSP hokje. Dit kan ieder mens doen of hij/zij dit n door heeft of niet.

Dat sommige mensen zich "apart" of "anders dan de rest" voelen daar is niets vreemds aan iedereen is namelijk apart en anders dan andere. En dat is maar goed ook anders werd het wel een hele saaie bedoeling. Ik kan hier zo hele verhalen over neer typen maar ga dat in dit topic niet doen. Maar neem de paradox maar even aan "apart zijn is heel gewoon".

Ben nog even gaan lezen op de hooggevoeling.nl website en daar kwam ik de "eigenschappen" tegen voor hooggevoeligheid en dan is het in eens niet meer zo heel vreemd dat iedereen zich hooggevoelligheid kan aanpraten. Denk hierbij ook aan het harde geluid voorbeeld wat ik eerder gaf.

# Nemen gedetailleerder, subtieler en intenser waar -> dan wat?
# Zijn erg gevoelig voor prikkels van buitenaf; vaak voelen HSP’s zich hierdoor niet op hun gemak -> ongemak creëer jezelf en als het echt teveel is ga je naar de dokter of apotheek voor een middeltje voor gevoelens heb je geen middeltjes
# Hebben meer moeite en meer tijd nodig om indrukken te verwerken -> Meer dan wie/wat?
# Hebben een diep en rijk innerlijk leven; dromen, fantaseren en overwegen veel -> Net zoals bijna alle andere mensen? de een doet het nou eenmaal meer dan de ander, en hsp ers/ntk ers hoeren daar dus bij
# Voelen stemmingen en sferen goed aan -> dat heet intuïtie iedereen heeft het en iedereen kan dat redelijk goed tot goed anders kun je niet goed functioneren in deze wereld. wij voelen het nou eenmaal sterker :wink:

De rest van de lijst heb ik maar achterwegen gelaten maar de eigenschappen zijn zo open dat zelfs een boeren-bouwvakker met gehoord beschadiging en een blind oog zichzelf hooggevoelig kan noemen.


oke, misschien moet je mensen niet in hokejs plaaten.
maar ik ben een meisje van 13 en heb in mijn hele leven veel onzekerheden gehad omdat ik net even iets anders van dan anderen. totdat ik dit jaar bij een mijsje die ook een ntk/hsp er is , en die namen kunnen ook voor duidelijkheid zorgen.
wat nou als je doodziek bent en je weet niet eens wat je hebt. dan voel je je toch ook niet zeker, omdat je wil weten wat je hebt.
namen zijn nietalleen maar voor hokjes, maar ook voor duidelijk heid.

xoxo

Goed dat je iemand hebt gevonden die hetzelfde over de wereld denkt als jij dat is wel zo fijn als je het gevoel hebt dat alle anderen om je heen anders zijn. Een term als nieuwetijdskind kan wellicht zorgen voor houvast of erkenning maar het maakt het zeker niet duidelijker. Mensen zijn voor het grootste deel allemaal gelijk en daar zijn jij en je vriendin geen uitzondering op. Maar doordat je denkt van wel zal dit eerder voor problemen zorgen dan voor duidelijkheid. Je/jullie voelen je wellicht anders omdat je nog nooit eerder met mensen in contact bent geweest die ongeveer denken zoals als jullie. Maar ik kan je verzekeren die zijn er genoeg en dat zijn allemaal gewone mensen en geen nieuwetijdskinderen.

Het zal nu waarschijnlijk niet het antwoord zijn dat je wilt horen, maar vroeg of laat kom je ervan zelf achter dat het nieuwetijdskind in jouw gewoon je intuïtie (http://nl.wikipedia.org/wiki/Intu%C3%AFtie_%28psychologie%29 )is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Nieuwetijdskind
BerichtGeplaatst: 11-06-2010, 00:18:59 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Spiritueel ontwikkelde kinderen zouden toch niet zo van labels moeten houden? Labels plakken is echt iets voor de aardse dimensie. Bovendien, is het bij iedereen niet zo dat men graag ´speciaal´ is omdat men ´raar´ is, of anders? Iedereen die geboren is na 1950 is een nieuwetijdskind. Dat´s nu eenmaal de periode waarin de aquariusverschuiving begon.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl