Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:09:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: mijn oma
BerichtGeplaatst: 05-08-2009, 23:40:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-06-2006, 09:34:23
Berichten: 135
Locatie: Geldrop
Ik wilde vooral eigenlijk dit eventjes me jullie delen, omdat ik er in mijn omgeving verder met niemand over kan babbelen :wink: Ik heb op het moment heel erg sterk het gevoel dat mijn oma binnenkort naar 'de andere kant' gaat. Mijn vriend had dit zelfs ook! Mijn oma heeft in korte tijd een aantal tia's gehad. Kleintjes gelukkig, dat wel. Maar iets zegt me dat het niet zo heel lang gaat duren voor die uitmonden tot een grote: hersenbloeding/beroerte. In elk geval dat ze dit jaar niet meer gaat halen, dat ze nog wacht tot mijn bruiloft (ik ga 9 september trouwen dit jaar), en dat ze er daarna ergens stiekem er vandoor gaat.
Ik zou graag nog een keer gezellig met haar op stap gaan, ff gezellig op het terras ofzo praten over vanalles en nogwat. Het liefste mede willen delen dat ze naar me moet 'zwaaien' als ze daar is. Maar da's ook weer zoiets he. Ik weet niet wat ik dan allemaal kan zeggen. Ik zie mezelf weer als flap-uit mijn gevoel speken. Ik hoop niet dat ik haar schrik aanjaag! :?
En wat als dit werkelijk zou gaan gebeuren, wat ik dan nog het ergste is vind ik dat ik mijn moeder (haar dochter) wel kan opvegen, want mijn oma en mijn moeder zijn zowat hartsvriendinnen :? En niemand in mijn omgeving, vooral mijn moeder niet, begrijpt hoe ik zulke dingen ervaar. Dat ik die dingen anders zie, voel en beleef. Dus maak ik mij druk of ik dan wel 'verdrietig' genoeg overkom als het dan zover is, en dat ik niet te hard overkom door te zeggen: nou, gelukkig ze gaat lekker naar huis!
Pff moeilijk soms hoor, die voorgevoelens. Wat zouden jullie de mensen meegeven als je 'wist' dat ze er niet lang meer zouden zijn? En hoe gaan jullie om met dat mensen van je verwachten dat je verdrietig zult zijn, terwijl je alleen maar vreugde voelt, omdat je weet dat je dierbare 'thuis' is en op je wacht of nog vaak genoeg op bezoek komt?

_________________
Het leven is een ;-)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn oma
BerichtGeplaatst: 06-08-2009, 08:58:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik ben sterk van mening dat iedereen op zijn eigen manier rouwt kletskevertje, en vind dan ook dat iedereen recht heeft op zijn eigen manier van rouwen. Jou rouwproces start al voordat het gebeurd is, dat kan als gevolg hebben dat je wanneer het eenmaal gebeurd is jij in een ander stadium zit dan de rest van je familie. Dat kan voor verwarring zorgen.

Probeer je niet al te veel aan te passen aan je moeders rouwproces maar kwets haar niet met jouw manier van rouwen. Als je weet dat je zoiets wilt zeggen als: "ze is naar huis" houd het gewoon voor je en zeg iets anders wat minder hard aankomt.

Succes joh!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn oma
BerichtGeplaatst: 04-07-2010, 19:18:16 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 12-06-2010, 06:33:10
Berichten: 335
Hoi Truitje.

Je moeder weet het zelf ook, dat het niet zolang meer zal duren en als ze merkt dat jij de zelfde gedachten hebt kan je daar met haar over praten, haar voor bereiden op wat er gebeuren gaat, ik wist het van mijn vader en moeder ook van tevoren en kon al eerder met het rouw proces beginnen, zodat met het overlijden ik weer anderen tot steun kon zijn.
Vertel wat je weet en denkt in je eigen woorden, dat is het beste, en probeer haar op allerlei manieren te helpen.
En ik denk dat jou oma je trouwerij nog mee maakt.

Groeten H@ns.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl