Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:20:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 10-10-2010, 15:49:09 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
ik heb ook heldervoelend maar meestal vul ik die aan met telepathie.
zo heb ik mezelf geleerd welke betekenissen bepaalde gevoelens hebben mede dankzij telepathie.

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 08-11-2010, 22:18:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-11-2010, 08:53:37
Berichten: 8
heldervoelendheid, is briljant. Bij mezelf merk ik vaak dat ik precies weet wat er in iemand omgaat en of diegene liegt of verhalen nuanceert etc. Erg handig om te kunnen (A) dus ontwikkelen die kwaliteiten als je ze hebt (iedereen heeft ze in bepaalde mate) en succes ;p


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 20-11-2010, 12:44:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-11-2010, 12:40:27
Berichten: 5
Zelf voel ik ook dingen aan, ik kan heel snel de sfeer oppikken,
daar reageer ik dan zelf ook op, en als het negatief is, dan word ik stiller.

Ook kan ik heel snel aan iemand zien wat er aan de hand is/of er iets aan de hand is,
terwijl degene zelf gewoon heel vrolijk doet.

Ik weet alleen niet zo goed wat ik bijvoorbeeld met de sfeer aanvoelen moet doen..
wat kan ik daar nou mee? Ik wordt er zelf alleen maar heel stil van ..

Heeft iemand trucjes om hier iets mee te doen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 21-11-2010, 19:21:53 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Wat wil je ermee doen?
Ik kan begrijpen dat je het wel eens vervelend vind om steeds (negatieve) gevoelens van anderen op te pakken.
Je kan jezelf dan daarvoor afsluiten.
Zoiets zal wellicht niet meteen de eerste keer werken, maar naar verloop van tijd wel.

Je kan je op verschillende manieren afsluiten, bijvoorbeeld door jezelf in een gele ballon te visualiseren.
Snuffel maar eens rond op 't forum, je komt nog wel meerdere manieren tegen ;).

Groetjes Jelle

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 26-11-2010, 17:49:53 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2010, 16:25:27
Berichten: 36
Locatie: zeeland
ik weet heel vaak hoe iemand zich voelt
bijv. als een vriendin op school komt weet ik soms gelijk dat er iets is ook al lijkt ze nog zo vrolijk
en ik pik ook vaak de sfeer thuis op als mijn ouders een ruzie hebben gehad en ze doen gewoon normaal weet ik het toch

maar betekent dit dan dat ik heldervoelend ben?

_________________
I don't know if I have spiritual powers but I think I have them


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 10-12-2010, 17:18:46 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
ik ben sinds ik me kan herinneren helder voelend en soms ervaar ik dit nog wel eens als vervelend.
Zo ben ik van mezelf een vrolijk persoon die voornamelijk positief in het leven staat. Mijn vader daarintegen is de eeuwige pessimist ( ik plaag hem hier ook wel mee hoor :wink: ). Ik woon godzijdank nu enkele jaartjes samen en heb een stuk minder last hierdoor van de vibes die ik voorheen constant van mijn vader oppikte. ( even bij de weg, ik houd ontzettend van mijn vader en hij is een absolute schat, dus geen slecht woord over mn pa! Maar ja, hij heeft nu eenmaal een donkere kijk op het leven... :| ) Als je in hetzelfde huis zit dan is het ook ontzettend vermoeiend om je constant af te sluiten hiervoor. Aan de andere kant is het ook heel vermoeiend om het constant op te pikken... :roll:

Nu merk ik dat ik me zelf kan helpen door inderdaad mezelf goed van te voren te beseffen dat die gevoelens emoties en soms zelfs beelden die ik doorkrijg van andere niet van mij zijn maar van de ander. En dat ik, als ik daar niks mee kan, mezelf ervoor kan afsluiten door een gouden ei om mezelf te trekken. Een bekende manier maar voor diegene die 'em nog niet wist, misschien een tip?

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 11-12-2010, 21:11:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2010, 16:25:27
Berichten: 36
Locatie: zeeland
zou het kunnen dat als ik thuis ben heel chagrijnig word omdat ik de stemmingen van me ouders oppik?mijn moeder is de laatste tijd niet zo blij zegmaar en thuis zeggen ze heel vaak dat ik chaggo ben terwijl dat helemaal niet mijn bedoeling is!
en ik vraag me ook af...in sommige lessen word ik heel erg somber of moe,kan dat komen doordat ik in een ruimte ben met heel veel verschillende mensen?

_________________
I don't know if I have spiritual powers but I think I have them


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 31-12-2010, 16:39:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
zou heeeel goed kunnen hoor!

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 31-12-2010, 17:06:51 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Zeer aannemelijk inderdaad!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 20:43:02 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2010, 16:25:27
Berichten: 36
Locatie: zeeland
haha ik blijf maar posten in dit topic :P
ik heb ook vaak dat ik voel dat iemand liegt of niet gemeend aardig doet.
die aardings oefening ga ik ook uitproberen,misschien helpt het ook voor mij om me wat beter te kunnen afsluiten. soms is het wel fijn maar ik heb gemerkt dat het ook flink vermoeiend kan zijn.
volgens mij schoolrapporten klaagde ik al sinds ik naar school ga over moe zijn.

_________________
I don't know if I have spiritual powers but I think I have them


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 11-01-2011, 16:29:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 16:21:18
Berichten: 9
Locatie: Houten
Hallo,

Ik ben een meisje van 15 en ik heb al sinds dat ik 9-10 jaar oud ben het idee dat er nog iemand in ons huis is. Dat heb ik vaak aan mijn ouders verteld maar zij hadden het idee dat ik me een soort van aanstel.

Sinds een maand gaat mijn deur steeds open en werd ik daar lichtelijk bang voor. Daarna begonnen lichten te flikkeren en dacht ik dat het aan mij lag. Totdat ik vorige week maandag niet kon slapen, ik had een heel raar gevoel in mijn hoofd en een heel bedrukt gevoel op mijn borst. Ik kon echt niet slapen en lag gewoon wakker. Toen had ik het idee(wat ik wel vaker heb) dat iemand mijn naam riep ofso. Maar ik denk altijd gewoon dat ik me dat verbeeld. Toen gebeurde er later die avond iets waardoor ik mij helemaal kapot ben geschrokken, ik hoorde geadem naast mij, bijna een soort gehijg. Toen ik er later op ging letten hoorde ik steeds en steeds vaker mijn naam en kreeg ik steeds meer de gevoelens dat er meer energiëen bij mij in huis zijn. Ik heb trouwens ook vaak het idee dat er iemand in een huis is bij andere mensen, bepaalde energiëen. Ook heb ik vaak boven, waar ik slaap, ineens een oorsuis en/of een piep in mijn oren.

Kan iemand mij vertellen of ik misschien herderhorend ben of dat ik überhaupt iets spiritueels heb? Want als ik dat heb dan zou ik dat graag willen doorontwikkellen. Mijn ouders zouden niet willen dat ik het doorontwikkel maar als je een gave hebt vind ik ook dat je er iets mee moet doen.

-Xxx- Aïsha

_________________
Het leven is een GROOT feest, alleen je moet zelf de slingers ophangen.
Live your life like every day could be your last.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 16-01-2011, 15:49:53 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2010, 16:25:27
Berichten: 36
Locatie: zeeland
ik denk dat het een geest is,hoe en wat kan ik je niet vertellen daarvoor weet ik nog te weinig
ik geloof dat iedereen iets spiritueels heeft maar dat de ene het minder ontwikkelt dan een ander.
ikzelf weet nog steeds niet of ik heldervoelend ben al denk ik het wel omdat ik soms echt (tja wat zijn het?gevoelens?) op me voel drukken vooral op school. en ook heel gauw stemmingen overneem.
ik zou het graag verder willen ontwikkelen.

_________________
I don't know if I have spiritual powers but I think I have them


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 21-08-2012, 23:51:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-08-2012, 15:31:09
Berichten: 35
Mooi topic!
Vroeger als kind gebeurde het regelmatig dat ik naar school ging en me prima voelde.. vervolgens begon ik me ziek te voelen en zodra ik thuis was trok het weer weg. Nu begrijp ik pas dat ik een fysieke heldervoelendheid ervoer. En nog steeds heb ik het en de laatste tijd steeds sterker.
Verder voel ik ook heel sterk emoties van anderen aan en sferen van de omgeving.
Ik denk dat het goed is voor elk heldervoelend persoon om drie dingen te doen: aarden, beschermen, reiningen.
Ik werk er tegenwoordig dagelijks aan en ik merk dat het echt een heel stuk scheelt :)
Heldervoelendheid is een mooie gave die goed gebruikt kan worden! Ik ben recentelijk begonnen meer in te zoomen op chakra's en voel wanneer er een blokkade zit, en probeer hier mensen zo goed mogelijk bij te helpen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 08-09-2013, 23:52:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-04-2013, 01:53:23
Berichten: 21
Hallo!

Ik hoop dat iemand me kan helpen...
Ik weet dat ik heldervoelend ben. Qua emoties. Maar pik ze vaak maar random op. Ik heb er nu mee om leren gaan en ze ook leren onderscheiden of ze nou van mij zijn of van een ander, daar ben ik heel blij mee, maar nu begon ik me af te vragen:
Kan ik ook 'express' heldervoelen? Dat ik 'gewoon' wanneer ik wil voelen wat een ander voelt? Nu overkomt het me maar steeds, kan ik het herkennen en van me af laten glijden, maar soms als ik iets wíl voelen bij een ander lukt het niet/ weet ik niet hoe. In ieder geval, ik zou dit graag kunnen, misschien heeft iemand tips?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 08-09-2013, 23:56:22 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Misschien sluit de ander zich af qua gevoel wat hij/zij naar buiten brengt? Het is al heel wat dat je kan onderscheiden wat jij voelt en de ander voelt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl