Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:29:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 18-05-2008, 22:27:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
hey,

ik zelf ben volgens mij ook wel helderhorendheid aan t ontwikkelen..
k heb de laatste tijd wat vaker ' bijna '-uittredinge en dan hoor ik of mensen praten of zoals 2 dagen terug een lied afgespeeld in m'n hoofd, maar het was alsof ik er ook echt bij was.. was wel mooi opzich!
toen ik die muziek hoorde, had ik ook hele gesprekken 'in mn hoofd' met mijzelf.. wat denk ik mijn gids was die tege me praatte want het waren positieve dingen! wat ik wel eve kon gebruiken...

ook heb ik wel is , toen ik in m'n bed lag gewoon wakker alleen ook een soort uitreding had, iemand iets hore zegge in m'n oor, alsof iemand gewoon echt in m'n oor aan t fluistere was.. wat er gezegd werd weet k nie meer. kon t ook nie echt verstaan..

vaak krijg ik ook die hele erge steken door me oor, of ruizingen en een vervelende piep die lang duurt.. maar ja daarna gebeurd er niks meer.. dus misschien blokkeer ik het op de 1 of andere manier dan weer..

tijdens mijn 'uittredingen' hoor ik vaak stemmen, door elkaar heen praten, kinderstemmetjes lijken het wel alleen kan ik nie verstaan wat het is, en vind het ook wel eng omdat het allemaal door elkaar heengaat en dan schrik k altijd weer terug in me lichaam..

ook ben ik 1 keer teruggegaan tijdens een ' uittreding' naar 1 van me vorige levens..(waar k pas 1 jaar later achtergekomen ben) en daar hoorde ik mensen schreeuwen naar me dat ik dood moest en da k niet mocht leven, da ik het niet waard was..
pas heb ik dus een regressie gedaan.. en k kwam precies op deze zelfde 'plek' uit... dus dat was wel eve bizar.. maar goed..

waarschijnlijk is dit zich ook aan t ontwikkelen ofzo..
weet er voor de rest niet zoveel van af hoor.. maarja heb nog alle tijd..

wou dit ff typen :D , nog andere mensen met zulke dingen?

byebye

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 18-07-2010, 11:22:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-07-2010, 11:13:51
Berichten: 1
ik hoorde al stemmen in me hoofd.dan was er iemand die mijn naam riep maar met een onbekende stem.
en had laatst een ervaring met mijn beste vriendin.ik hoorde haar praten maar was al ver van haar huis vandaan.

ik heb toen naar zo'n spirit lijn gebeld om te vragen wat dit nou was en ze zei dat ik dus helderhorend was/ben haha.

ze zei dat ik hier niks mee moet doen maar je bent toch nieuwschierig toch ??
en ze zei ook dat dit tot oktober 2010 kan duren.en als het goed is is het dan over maar dit maakt me toch best wel bang terwijl ik het ook wel super vet vind.

maar snap niet waarom dit bij me beste vriendin is gebeurd dat ik haar kan horen zeg maar.

want ik heb dat niet met anderen alleen met haar.

kan iemand mij hier uitleg over geven ?

groetjes,Ridi


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 04-08-2010, 20:49:14 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2010, 20:23:43
Berichten: 35
Met vakantie ging ik s'avonds in het hotel vaak nog even beneden in de hal zitten.
op éen avond hoorde ik opeens een hele harde zoem in mijn oren.
Ik dacht ; nee he, zul je ze weer hebben die muggen. Maar het bleef aanhouden en werd steeds harder, en alsof hij recht in mijn oorschelp zat, zo luid. Ik rende snel weg, naar boven, naar mijn kamer.
ik sprak mezelf toe, blijf rustig, maar het was zo'n harde en luidde toon dat ik (bijna) in paniek raakte. Toen sprong ik onder de douche, en de hoop dat het beest in mijn haren zit, vervloog ook. Want er was GEEN mug..! nu vroeg ik aan mijn ouders, horen jullie nou niet die hele luide, zoemende, over-alles-heen-gaande toon? om niet helemaal in paniek te raken, stelde ik me voor dat de afzuiging heel erg hard stond. En mijn ouders misschien gewoon te moe waren om er iets van te merken.
Toen ik s'avonds naar de wc ging, bij het doortrekken, hoorde ik het geluid van een trein. Het was heel duidelijk, en er waren geen treinen(stations) in de buurt. En de dag erna drukte ik nog eens op diezelfde knop en het klonk heel anders.
Ik denk niet dat ik door paniek het suizen kreeg (tinitus), want in de paniek kan ik niet meer helder denken, en ik lette juist goed op mezelf dat ik goed bleef ademen, rustig bleef.

dit even omdat anderen over dit onderwerp ook al iets hadden gepost wat er op leek.


ik heb ook ooit collega's horen praten ,beneden, in de kantine. terwijl ik nog op de tweede verdieping liep.

it's a strange world, isn't it?

_________________

"Naarmate ik ouder word, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het enige dat echt blijvend is, onze dromen zijn.''


Jean Cocteau


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 04-08-2010, 21:00:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-08-2010, 20:23:43
Berichten: 35
ik hoor ook vaak iemand roepen als ik op mijn kamer zit, maar het is een hele vage, zachte kreet.

_________________

"Naarmate ik ouder word, raak ik er steeds meer van overtuigd dat het enige dat echt blijvend is, onze dromen zijn.''


Jean Cocteau


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 20-11-2010, 13:14:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-11-2010, 12:40:27
Berichten: 5
Nou, ik hoor dus vreemde geluiden.
En ik weet niet zo heel erg goed wat ik er mee kan doen ..

ik hoor verschillende geluiden.

1. Hoge piep (door en door)
2. een Brom
3. Klankschalen (echt heel mooi geluid)
4. Alsof de stroom uitvalt.

Van de hoge piep heb ik het vermoeden dat het gevaar/onheil voorspelt
(wat ik eigenlijk niet hoop.. want ik hoor hem nu de hele tijd ... )

En van de klankschalen heb ik het idee dat het iets goeds voorspelt,
en de andere twee, daar heb ik werkelijk geen idee van.

Ik zou er graag iets mee willen doen, ik heb zoiets van ja,
je hebt zoiets, en dan moet je er ook eigenlijk wel iets mee doen .

vooral om dat ik hoogst waarschijnlijk meer dingen ben,
ik ben dus waarschijnlijk helderhorend, heldervoelend,
en ik kan licht bolletjes zien, maar van dat laatste weet ik nog minder af
dan van helderhorendheid ..

xx
x


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 21-11-2010, 19:15:12 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ik denk zelf niet dat het wat met helderhorend te maken heeft.
Ik heb ook wel eens een piep in me oor, dat heeft iedereen eigenlijk wel eens af en toe.
Als je er vaker last van heb zal ik naar de huisarts gaan, die je evt. weer kan doorverwijzen naar een kno-arts.
Het kan zo zijn dat je dan een kleine gehoorbeschadiging heb oid.
Hier nog wat meer informatie ;)

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 22-11-2010, 08:30:56 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-07-2010, 11:18:28
Berichten: 907
Locatie: België
boarder schreef:
Ik denk zelf niet dat het wat met helderhorend te maken heeft.
Ik heb ook wel eens een piep in me oor, dat heeft iedereen eigenlijk wel eens af en toe.
Als je er vaker last van heb zal ik naar de huisarts gaan, die je evt. weer kan doorverwijzen naar een kno-arts.
Het kan zo zijn dat je dan een kleine gehoorbeschadiging heb oid.
Hier nog wat meer informatie ;)



boarder wat jij zegt dat die dat constant hebben kijk als men zoiets heeft tinitussen ofsoiets hebben die dat de hele dag

maar bij helderhorend heb je dat af en toe, zoals ik elke avond last van krijg als ik het licht uitzet

_________________
Kennis is Macht Maar Om Kennis Te Krijgen Heb Je Macht Nodig

Het grootste probleem wat (niet) opgelost kan worden is de mens zelf

het mooiste geschenk dat je kan geven is hoop :)

Het moeilijkste voor de mens is voorgoed afscheid nemen van personen die hij graag heeft

Actie is gelijk aan Reactie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 24-11-2010, 08:25:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-11-2010, 12:40:27
Berichten: 5
Ja kijk,

Ik had het eerst (2 jaar geleden) continu, daarna is er iets heel heftigs gebeurd.
Toen ik het bericht plaatste had ik net een week lang een piep in m'n oren.

Maar laatst was er hele erge ruzie bij een vriendin van mij thuis,
maar daarvoor zaten we gewoon rustig tv te kijken,
toen kreeg ik ineens een hele harde piep in m'n oren.
En daarna kwam er hele dikke ruzie.

Toen is ze met mij mee gegaan, maar uit eindelijk moest ze wel weer
terug naar huis, toen ben ik met haar mee gegaan, kreeg ik weer een piep in m'n oren.
En daarna kwam er inderdaad nog grotere ruzie.

En soms heb ik het dus een week lang, en soms dus vlak voor er iets ergs gebeurd.

Dit had ik er bij moeten zetten, maar dit is pas sinds kort. . .

x


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 26-03-2011, 16:51:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-03-2011, 18:16:20
Berichten: 17
Heel oud topic, maar wel heel intressant!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 26-03-2011, 20:03:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-01-2008, 11:24:29
Berichten: 2234
Locatie: Langeraar
Annemieke schreef:
Ja kijk,

Ik had het eerst (2 jaar geleden) continu, daarna is er iets heel heftigs gebeurd.
Toen ik het bericht plaatste had ik net een week lang een piep in m'n oren.

Maar laatst was er hele erge ruzie bij een vriendin van mij thuis,
maar daarvoor zaten we gewoon rustig tv te kijken,
toen kreeg ik ineens een hele harde piep in m'n oren.
En daarna kwam er hele dikke ruzie.

Toen is ze met mij mee gegaan, maar uit eindelijk moest ze wel weer
terug naar huis, toen ben ik met haar mee gegaan, kreeg ik weer een piep in m'n oren.
En daarna kwam er inderdaad nog grotere ruzie.

En soms heb ik het dus een week lang, en soms dus vlak voor er iets ergs gebeurd.

Dit had ik er bij moeten zetten, maar dit is pas sinds kort. . .

x

Idd een oud topic maar toch te interessant om deze te laten liggen.

Ik ken die harde piep wel, ik heb het wel eens gehad als er een bepaald nummer was op de radio kreeg ik dus die piep en dat betekende dus dat ik moest switchen van zender :P
Soms heb ik het nog maar waarvoor die er nu toe dient weet ik niet.

_________________
Omnia vincit amor,
Liefde overwint alles.

I'm an angel on the earth ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 26-03-2011, 23:34:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Daarom is dit een sticky :p

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 19-05-2011, 16:39:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-05-2011, 15:37:29
Berichten: 10
zijn er al wat meer mensen die ervaring hebben gekregen in het oorsuizen?
De laatste tijd krijg ik namelijk ook steeds vaker een harde schelle piep in mijn oren, maar deze lijkt dan als een soort van filter te fungeren voor al het omgevingsgeluid. Het voelt namelijk als een draadje dat van het ene naar het andere oor loopt, als ik me dan focus op een van de geluiden, voelt het alsof die piep en dus het draadje meer op die frequentie gaat vibreren, focus ik op een ander geluid dan veranderd dat gevoel ook vanzelf, maar de piep blijft er wel tussendoor klinken. Ik heb het nog maar een paar keer zo helder gehad, maar merk dat mijn gehoor sterk aan het verbeteren is. Mijn oren zelf beginnen zich namelijk ook steeds natuurlijker te gedragen, zoals ze bij honden en katten zeg maar, omhoog omlaag etc kunnen gaan als ze zich focussen of wanneer er plotseling iets gebeurd. Het geeft dan wel even een schokje maar dat is gewoon wennen, de meeste mensen hebben hun oren namelijk strak naar achter, en die van mij gaan dan dus alle kanten op en dat valt wel op, maar het voelt wel lekker:)

Verder nog een leuke, soms klinkt het ook een beetje ultrasoon. Zit ik in de auto en iemand slaat de deur dicht, dan kan dat klinken als een klap waarbij je je trommelvliezen even flink voelt klapperen, maar ben ik erop voorbereid, dan is het echt zo'n whoef geluid zoals in tekenfilmpjes of het zwaaien van een zweep. letterlijk het ene oor in en het andere uit, de wind gaat ook door me heen. materiel gezien kan dit natuurlijk niet, maar ik denk dat jullie je wel een voorstelling kunnen maken?

ben benieuwd naar wat uitleg over het gebruik van helderhorendheid als iemand me dit kan geven, het lijkt me namelijk wel handig als het blijkt dat er standaard dingetjes zijn m.b.t standaard voorspellende tonen ofzo.

Opgesomd zijn dit de dingen die ik hoor:
Pieeeeeeep (uitgelegd)
voem-voem-voem, dit voelt als mijn trillingsgetal? komt meestal zodra ik in bed ga liggen, kan ik nu redelijk besturen doordat mijn hartslag
hier ook aan is gekoppeld, soms loopt deze namelijk synchroon, maar meestal in dubbel tempo t.o.v mijn hartslag
een soort van geknisper, klinkt hetzelfde als een ouderwetste beeldbuis tv. voelt als het horen van energie. deze hoor ik nu eigenlijk altijd als mijn oren echt openstaan. (vaak gaan ze ook nog dicht zitten namelijk, dan ben ik weer te veel aan het denken)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 23-08-2011, 12:45:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-02-2011, 17:08:08
Berichten: 40
beau schreef:
Als je helderhorend bent, kan je horen van buitenaf. Ik bedoel daarmee dus alsof iemand in je oor staat te praten, net als iemand anedrs dat zou doen.
Maar je kan het ook horen in je hoofd. Dan hoor je het wel maar van binnen.

Als je communiceerd met je gids en je hoort het niet echt maar gaat meer telepatisch, valt het dan ook onder helderhoren??

Vroeg ik me af.... :D


ik hoor het altijd in mijn hoofd

_________________
Forgive and forget, don't wast your time with hate and regret


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 14-05-2012, 20:20:52 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-05-2012, 16:28:36
Berichten: 9
Volgens mijn begeleider ben ik heldervoelend en horend. Ik heb steeds meer het idee, dat iedereen via dit soort 'kanalen' communiceert. Ik vermoed dat het verschil zit in verfijningen van zintuigen en noem het intelligentie. Ook merk ik dat ik dingen bewust mee maak, die voor velen onbewust zijn, ten opzichte van het gemiddelde (mijn interpretatie). Ik heb het idee, dat er een verschuiving door de jaren heen, van onbewust, naar bewust voltrekt. Volgens mij heb ik ook wel eens gelezen, dat het met de verandering van ons zonnestelsel te maken heeft en de collectieve bewustzijnsverandering die er mee gepaard gaat. Er komen hiermee steeds meer bewuste mensen, maar dat gaat wel gepaard met veranderingen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 21-08-2012, 16:56:44 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-08-2012, 15:27:41
Berichten: 64
Volgens mij heb ik dat, ik weet het gewoon.

_________________
Ik kan alles, jij ook?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl