Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:17:24

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: ***************
BerichtGeplaatst: 26-09-2007, 18:33:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 14:07:08
Berichten: 163
***************

_________________
**Sometimes I wonder, If today is the first day of the rest of my life, what was yesterday?**


Laatst gewijzigd door Ahavael op 29-11-2007, 06:50:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: waarom weer depri...
BerichtGeplaatst: 26-09-2007, 19:17:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2006, 18:31:29
Berichten: 1878
Locatie: noord brabant
op je laatste vraag kan ik geen antwoord geven maar weet wel wat het is om depresief te zijn..Maar probeer te denken aan je mooie vooruitzichten het gaat allemaal super zo te horen!!Ik heb er alles voor over om in dezelfde situatie te komen als jij ;vriend huis gelukkig zijn baby op komst!!Daarom ben ik wel ns depri dus omdat dat me maar steeds niet lukt..Maar ik zou zeggen ga eens n lekkere boswandeling maken en snuif die frisse lucht eens op en zet alles lekker op een rijtje voor jezelf!
Ga lekker in bad en neem n koppie thee,verwen jezelf eens!
Liefs en sterkte Elmo
by the way wel eens aan borderline gedacht?

_________________
what goes around comes around...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: waarom weer depri...
BerichtGeplaatst: 26-09-2007, 19:48:39 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Hoi Ahavael,

er al wel eens aan gedacht dat als je je oude rommel niet hebt opgeruimd, je wel in een nieuw huis kunt gaan wonen maar het nooit opgeruimd zal zijn? :idea: :idea: :idea:

Met andere woorden:

Als jij nog steeds een 'rugzak' vol oude en onverwerkte (onvoldoende verwerkte) ervaringen met je meesleept, kan alles verder er prima uitzien (baby op komst, leuke vriend, nieuw huis, noem het maar op) en toch zal de 'schaduw' van dat oude je lastig blijven vallen.
Probeer eens 'opruiming' te houden, waarschijnlijk breekt dan makkelijker de zon door.

't is maar een idee ...

Elmo: van Borderline spreek je pas als reguliere psychiaters het ook niet meer weten :P . Zeg maar: de grabbelton met alles wat we niet goed kunnen thuis brengen :shock: .

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: waarom weer depri...
BerichtGeplaatst: 27-09-2007, 11:17:11 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Ik herken dit zo Avahael!

Precies de vragen die ik mij afgelopen dagen afgevraagd heb.

Bij mij gaat het eigenlijk ook heel goed. Ben een volwassen vrouw die haar keuzes maakt, dingen doet vanuit haar hart. Liefdevolle mensen om haar heen en zich lekker voelt bij haar relatie en het leven wat ze heeft.

Maar toch steekt het verleden me elke keer de kop op...Door alle emotionele buien en gevoelens, depressies die komen zonder aanleiding.
Pieken en dalen....(waardoor mijn relaties ook niet altijd lekker gaan :) )
Nu weet ik natuurlijk niet hoe dit bij jou zit.

Verplaats mezelf schuldig te voelen of te schamen voor mijn kwetsbaarheid en boosheid leer ik "mijn waarheid" te accepteren.
Ruimte te nemen voor mijn gevoelens....en mijzelf
Overtuigingen en patronen die ik mezelf heb aangeleerd uit zelfbescherming om te zetten in wijsheid en liefde voor mezelf....

Soms weet ik het allemaal wel, maar van binnen wil dan "iets" de aandacht. Dan kan ik niks anders doen het te accepteren. Maar weet wel wanneer ik mijn gevoelens accepteer dat het verwerking vanzelf gaat en zonder tegen jezelf te vechten nog de dagelijkse dingen te kunnen doen, ookal voel je je rot......het mag er dan zijn. En dan blijf je er niet in hangen.

Toevallig ben ik vandaag naar de dokter geweest en psycho therapie aangevraagt voor het verwerken van het verleden. Heb heel veel gezocht in de spirituele hoek. Maar voor mij wordt het de tijd om uit mijn hoofd te stappen en mijn over mijn ware gevoelens te praten....

Haha een heel verhaal......een kleine aansluiting op het verhaaltje van DT...

Succes en sterkte ermee....en neem de verantwoordelijkheid voor jezelf!!!

Liefs Brenda

Oja het was volle maan dat versterkt alles nog even lekker.....Mooi dat ie er is :wink:

M

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: waarom weer depri...
BerichtGeplaatst: 27-09-2007, 16:38:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Brenda zei:
Citeer:
Heb heel veel gezocht in de spirituele hoek. Maar voor mij wordt het de tijd om uit mijn hoofd te stappen en mijn over mijn ware gevoelens te praten....

Euhhhhhh ........... Maar spiritualiteit is toch ook juist het praten over je ware gevoelens? Als je accpteert wie je bent en daarmee leeft ... hoe zou je dan iets anders kunnen?
Gek genoeg zien veel mensen spiritualiteit blijkbaar (ik zeg niet dat jij dat doet!) als praten over spirituele zaken als paranormale dingen, bezig zijn met de diepere zin vanhet leven en ga zo maar door. Veelal de zaken die (min of meer) buiten jezelf staan (misschien wel deels) jezelf betreffen maar besproken worden vanuit een algemenere overdrachtelijke objectieve zienswijze.
Maar spiritualiteit gaat toch (ook) over zelfkennis, zelfaanvaarding, bezig zijn met wie jij zelf bent, enzovoort. Dan kan het niet anders dan dat je daarin alleen over je ware gevoelens praat, die zoek je daarin namelijk op.


Citeer:
Toevallig ben ik vandaag naar de dokter geweest en psycho therapie aangevraagt voor het verwerken van het verleden.

Goed van je.
Maar bedenk wel: psychotherapie laat je alleen kennismaken / zien wat er (volgens de maatstaven) fout gaat. Het lost niets op. Dat moet je zelf doen.

Groetjes, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: waarom weer depri...
BerichtGeplaatst: 28-09-2007, 09:43:06 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
DT schreef:
Brenda zei:
Citeer:
Heb heel veel gezocht in de spirituele hoek. Maar voor mij wordt het de tijd om uit mijn hoofd te stappen en mijn over mijn ware gevoelens te praten....

Euhhhhhh ........... Maar spiritualiteit is toch ook juist het praten over je ware gevoelens? Als je accpteert wie je bent en daarmee leeft ... hoe zou je dan iets anders kunnen?
Gek genoeg zien veel mensen spiritualiteit blijkbaar (ik zeg niet dat jij dat doet!) als praten over spirituele zaken als paranormale dingen, bezig zijn met de diepere zin vanhet leven en ga zo maar door. Veelal de zaken die (min of meer) buiten jezelf staan (misschien wel deels) jezelf betreffen maar besproken worden vanuit een algemenere overdrachtelijke objectieve zienswijze.
Maar spiritualiteit gaat toch (ook) over zelfkennis, zelfaanvaarding, bezig zijn met wie jij zelf bent, enzovoort. Dan kan het niet anders dan dat je daarin alleen over je ware gevoelens praat, die zoek je daarin namelijk op.


Citeer:
Toevallig ben ik vandaag naar de dokter geweest en psycho therapie aangevraagt voor het verwerken van het verleden.

Goed van je.
Maar bedenk wel: psychotherapie laat je alleen kennismaken / zien wat er (volgens de maatstaven) fout gaat. Het lost niets op. Dat moet je zelf doen.

Groetjes, Nico



Dank je voor je reactie DT.
Ligt er aan in vanuit welke punt je het bekijkt.
In mijn geval paranormale beurzen, mediums, paragnosten...magnetiseurs... (spiritueel is tegenwoordig een groot woord)
Dit werkte voor mij niet en zorgde er uiteindelijk voor dat ik meer ging zweven.

Ben wel bezig met zelfbewustwording d.m.v. yoga/meditatie, retraites, cursussen etc, Ik ervaar veel en er gebeurd veel in mijn leven. Maar geen cursus die aandacht besteedt aan het verwerken van iets. Er is een hoop gebeurd in mijn leven en blijkbaar voor mij de les om te leren los laten. Voor mij heb ik begeleiding nodig om te praten over mijn gevoel, loslaten van verleden en uiten van boosheid en verdriet. En iemand die psycho therapie geeft kan je daar bij helpen. Maar ik snap wat je bedoeld.

(Hahaha ik heb bijvoorbeeld wel in mijn brief gezet dat ik niet van plan ben dempende middelen te gebruiken, en mij laat vertellen dat ik in een psychose zit, omdat ik dingen waarneem. Dus sta wel in voor mijn waarheid :) ) Ik ben benieuwd wat ze hier mee doen. :lol:

Ieder bepaald zijn eigen weg en tempo daar in. En als achteraf toch zou blijken dat het niet werkt, heeft het iniedergeval iets wat wel belangrijk is (inzicht) in beweging gezet of iets bloot gelegd.

Ik heb eerder sessies gehad en dat beviel mij goed. Ging met een lichtere rug de deur uit. Uiteindelijk geeft het niet die diepgang. Maar soms is het beter (in mijn geval) niet te diep uit te spitten, wat, waarom en hoe dingen bij me zitten. En Tuurlijk....Uiteindelijk moet je het zelf doen. Maar je hoeft het niet alleen te doen.

Uiteindelijk zal ik er toch uithalen wat voor mij belangrijk is.

Brenda


_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: waarom weer depri...
BerichtGeplaatst: 28-09-2007, 13:08:24 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Hey Brenda,

okay, ik zie wel dat je een goede insteek gebruikt. Op die manier zul je er vast wel vinden wat je zoekt.
Succes met de stappen die je gaat zetten!

groet, Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: waarom weer depri...
BerichtGeplaatst: 30-09-2007, 20:38:59 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Je depressieve gevoelens kunnen ook ontstaan doordat de dagen weer korter worden en je steeds minder lang aan (zon)licht wordt blootgesteld. Waardoor bepaalde stoffen in je hersenen minder aan worden gemaakt.

Groetjes

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl