Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:07:21

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Hoe of wat?
BerichtGeplaatst: 08-03-2008, 21:43:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-02-2008, 22:14:10
Berichten: 58
Hallo allemaal :wave: :mrgreen:

Nou vraag ik me toch eens af hoe of wat.. ;)
Voor zover ik weet ben ik niet paranormaal maar ik weet wel bijna zeker dat ik hsp ben..
Ik heb wel vaker "hele toevallige momenten" gehad..

Zoals een al een paar jaar geleden.. Ik zat toen nog op school en fietste naar school toe.. Voor me fietste 2 jongens die volgens mij iets roepte ofzo?? En ik ging me heel erg op een van de achterwielen concentreren en maar heel hard denken "val van je fiets" de hele tijd.. ze staken toen de weg over en toen ze aan de andere kant op het fietspad reden viel een van jongen dus echt van zijn fiets :shock: Het is al weer lang geleden dus ik weet niet meer alle details.. Maar dat was wel hele erge toeval of het lukte dus echt :?:

Zo had ik pas nog iets.. Ik stond te douchen snachts en ineens voelde ik me intens verdietig en moest ook huilen.. het was toen 3uur ongeveer.. de volgende dag belde mn beste vriendin op en vertelde dat haar opa was overleden rond 1uur dacht ik? en zij moest ook huilen rond 3uur pas.. Hele erge toeval of voelde ik echt haar verdriet? Want ik wist dus niet dat haar opa overleden was of dat het die avond zou gebeuren.. Ik heb wel eens vaker dat zomaar moet huilen maar dit kwam ook echt zomaar ineens.. het verdriet had geen aanleiding eigenlijk.. en dat heeft het normaal dus wel..

Zo heb ik ook wel vaker kleine dingetjes.. zoals dat ik ineens een woord in mn hoofd krijg en op internet of een forum ofzo ergens op klik en gelijk dat woord zie staan..

Of bijvoorbeeld als een van ratjes ziek is dat ik dat gevoel een soort van met ze deel.. Net of ik die pijn over neem..?

Verder heb ik nog wel meer van die dingetjes gehad maar kan er even niet zo snel op komen ;)
Maar als ik ga proberen om iets zelf te voelen bv dan lukt het niet, maar dat komt omdat je het te graag wilt en er te gefocust op bent denk ik ;)

Maar wat ik me dan afvraag, is het toeval? ben ik dan toch op de een of andere manier paranormaal? Of komt het omdat ik HSP ben? Of zijn het zomaar dingetjes die gewoon af en toe gebeuren..
Hoe weet je of iets echt is of toeval?
En hoe weet je of een gevoel dat je hebt van jezelf is of van een ander?

Een hoop geratel door elkaar maar ik hoop dat jullie me een beetje volgen :P

:kiss: o:)

_________________
*Be the change you want to see in the world.. * Animals are my friends... and I don't eat my friends..*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe of wat?
BerichtGeplaatst: 08-03-2008, 23:13:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-02-2008, 22:14:10
Berichten: 58
Ja hoor ook "toevallig" :lol:

Nou zit ik net hier een beetje op het forum te kijken en las toevallig een zin met het woord "stotteren".. ik draai mn hoofd om gewoon naar de tv te kijken en wat zie ik.. Een meisje die stottert :shock: een heel stukje over stotteren is het op het nieuws.. en dat stukje begon en net nadat ik die zin las en mn hoofd omdraaide.. Goeie timing 8)

Is dit nou toeval of niet :lol: Vind het wel grappig dat het nou weer net na dit topic openen gebeurt :P


Edit: Zo heb ik trouwens ook best vaak gehad dat als het regende en ik in de regen liep en met al mn kracht dacht dat het harder moest gaan regenen het dan ook gebeurde..
Een beetje raar om te denken dat ik het weer kan bepalen ofzo :roll: Maar nadat het meerdere keren gewoon op dat moment echt harder en soms keihard ging regenen vind ik het wel erg toevallig.. ;)

_________________
*Be the change you want to see in the world.. * Animals are my friends... and I don't eat my friends..*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe of wat?
BerichtGeplaatst: 14-03-2008, 11:45:56 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-02-2008, 22:02:08
Berichten: 213
Locatie: N-Brabant
Of dingen toeval zijn of niet zal je gewoon nooit weten denk ik
Het zou best toeval kunnen zijn namelijk, maar het zou ook kunnen dat je inderdaad een paranormale gave hebt
Dat je HSP bent zal wel bijdragen aan het overnemen van gevoelens (in geval v an vriendin en ratjes)
Dat val van je fiets verhaal is daar alleen niet mee te verklaren, want dat heeft niet met emoties te maken dus daar zou je dus moeten denken aan of toeval of iets paranormaals, het is maar wat jij gelooft.

Ik zelf heb ook echt heel vaak van die dingetjes waarbij ik denk... oke juist dat is echt te toevallig gewoon
Maar of het toeval is of iets anders, tsja daar kan ik geen antwoord op geven
Ik denk echter niet dat het heel belangrijk is of je nou weet of het toeval is of dat het paranormaliteit is
Waarom moeten allerlei dingen met een naam beplakt worden? Zodat je kan zeggen dat je paranormaal bent?
Ik denk zelf niet dat dat nou belangrijk is. Geniet maar gewoon van de positieve 'toevaligheidjes', het antwoord of het toeval is of meer dan dat moet toch uit jezelf komen en niet uit iemand anders ;)

_________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe of wat?
BerichtGeplaatst: 14-03-2008, 22:13:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik sluit me aan bij bovenstaand bericht. Geniet er gewoon van.

Wat er bij me op kwam bij de fietsende jongens is dat ik DENK dat je daar niet echt speciale gaven voor hoeft te hebben. Op een bepaald niveau creeeren wij allemaal onze eigen werkelijkheid. Maar meestal doen we dat zo onbewust dat het ons niet eens opvalt denk ik. We leven ons eigen vaak niet.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe of wat?
BerichtGeplaatst: 15-03-2008, 00:11:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-02-2008, 22:14:10
Berichten: 58
Ja het is zo lastig om te zeggen of iets nou toeval is of niet.. Het zit vaak precies op het randje toeval of geen toeval meer..
Nou ik zou toch heel graag willen weten of het nou toeval is of dat ik op de een of andere manier toch een "gave" heb of iets wat ik verder zou kunnen ontwikkelen. Als dat zo zijn zou ik het echt geweldig vinden en hopen dat ik er mensen mee zou kunnen helpen. Want dat lijkt me zo geweldig om mensen op een manier te kunnen helpen waarop veel mensen dat niet zomaar kunnen.

Zo had ik nou ook pas in het "wie ben ik" onderwerp.. ik dacht laat ik het eens proberen.. op dat moment had ik het gevoel dat mn gevoel wel goed stond zegmaar en dat het de moeite waard was om te proberen.
Nou had ik dus echt alles wel goed eigenlijk.. dan komt weer de vraag, toeval of niet? ;) Ik kan naar een foto kijken en dan gewoon een foto zien en meer niet.. maar bij sommige foto's op een bepaald moment kan ik weer heel veel verschillende gevoelens erbij hebben.

Maar wat ik me nou afvraag, hoe onderscheid je je eigen gevoel van het gevoel van een ander dat je oppikt?
Want ik heb toch echt de indruk dat ik vaak gevoelens van andere mensen overneem maar kan dat niet helemaal zeker zeggen omdat ik het voel maar niet weet of het nou mijn eigen gevoel is of dat van een ander.
Wat ik ook heb is dat hoe ik ben en hoe ik m'n eigen gedraag echt heel erg ligt aan de persoon of personen bij wie ik ben. Iedereen heeft dat wel maar bij mij is het toch wel een heel groot verschil. Net of je zegmaar een stukje overneemt van het "zijn" van die persoon. ;)

_________________
*Be the change you want to see in the world.. * Animals are my friends... and I don't eat my friends..*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe of wat?
BerichtGeplaatst: 15-03-2008, 15:50:42 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-02-2008, 22:02:08
Berichten: 213
Locatie: N-Brabant
Waarom wil je mensen helpen op een manier waarop niet veel mensen dat kunnen?
Het zou toch juist moeten gaan om het feit dat je mensen helpt, niet de manier waarop?
En ik zou zeggen probeer zelf uit of er iets te ontwikkelen valt, dan krijg je het antwoord op je vraag
Je hoeft niet eerst te weten of je nou een gave hebt of niet

Dat foto's readen is trouwens bij sommige mensen heel makkelijk bij andere heel moeilijk, dus daar ligt het aan dat je het de ene keer wel lukt en de andere keer niet
Ik denk dat iedereen die een beetje mensen kennis heeft wel sommige foto's kan lezen
Vaak stralen mensen namelijk dingen uit (en dan niet in de zin van iets paranormaals) wat op te pikken is
Dus voor mij is foto's readen en geen toeval, want dan zou het puur gokwerk zijn wat het niet is
Maar meestal ook niet iets paranormaals (oke er zijn mensen die echt heel erg veel en bijzondere details kunnen vertellen aan de hand van een foto, dan is het niet gewoon te verklaren met uitstraling)

Hoe je je eigen gevoel onderscheidt van dat van iemand anders? geen idee, daar heb ik zelf nooit last van

En over dat je anders gedragen bij verschillende personen. Ik denk inderdaad dat iedereen dat wel heeft, en dat er ook veel mensen zijn bij wie de verschillen ook erg groot zijn. Maar ik denk niet dat dat komt doordat je echt iets 'overneemt', maar meer doordat jij graag ziet dat andere je mogen en je daarom meer aanpast aan hoe die persoon zelf is

_________________
An eye for eye only ends up making the whole world blind

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl