Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 13:23:54

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 08:51:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
Beste SJers,

Ik heb gister de Docu " The Secret" gezien....., en het in eerste instantie als zeer positief ervaren...., kan er nog geen oordeel over geven, omdat ik dat eerst zelf wil ervaren... en toepassen
Ik heb ook duidelijk te horen gekregen van een mede SJer dat het voor diegene totaal niet werkte en het alleen maar negativiteit bracht....
Ik zal in het kort uitleggen aan diegene die de film of het boek niet gezien of gelezen heeft.....
(Volgens de Docu:), is iedereen in staat om gelukkig te zijn en hetgeen te krijgen wat hij/zij daadwerkelijk wil.......
Het gaat erom hoe je er tegen aankijkt en er mee omgaat....., als je positieve denkenergie produceert over hetgeen wat je wil, kan je het bereiken......, maar je moet niet vergeten de onderliggende negatiieve gedachtes te blokeren, als je bv denkt ik ben niet goed genoeg dan zal je dat ook aantrekken.......als je elke dag visualiseerd hetgeen van wat je wil zonder dat je dat ondermijnd met negatieve gedachtes, zul je binnen een aanzienlijke tijd hetgeen bereiken wat je wil........, veronderstelt moet wel worden dat je alleen iets kan bereiken wat jou daadwerkelijk gelukkig maakt, stel: je wilt een hoop geld, maar uiteindelijk weet je ook dat dat niet een defenitie hoeft te zijn van een gelukkig leven...... dus zal je het niet bewerkstelligen, als er andere dingen zijn die je veel gelukkiger maken!!!
Wat wil je echt?, probeer dat te zien, en als je je niet meer bezig gaat houden met negatieve gedachtes, en je alleen focust op wat je WEL wilt en niet op wat je Niet wilt, (want dat is een negatieve ondermijnende gedachte) dan zul je het naar je toe trekken als een magneet......, veronderstelt wordt dat alles energie is en verbonden wordt met elkaar, dus in weze maakt iedereen gebruik van de zelfde energie, die men ook wel God of Allah, etc noemt, dit was een feit wat ik ook wel zelf geloofde....., maar wist niet dat alles wat je denkt in negatieve zin ook daadwerkelijk zijn weergave kent.
Wil je meer weten moet je natuurlijk zelf de Docu zien of het boek lezen!!!!
Ik zet hieronder eventuele feiten neer, maar ook vragen/ tegenstellingen die in mij opkomen!

Feitelijk:

* Alles wat leeft bestaat uit energie
* Diversen Wettenschappelijke mensen uit het verleden hebben dit fenomeen al toegepast en verklaart:( v.b. Einstein, Maarten Luther King)
* Geloof in iets positiefs heeft altijd een positieve werking
* Het brein ( het denken) kan beinvloedt worden door informatie die uiteindelijk niet eens bestaat ( denk aan een placebo )
* we gebruiken maar 5 tot 7 procent van ons vermogen van onze totale hersencappaciteit
* Negatieve energie trekt negatieve energie aan....
* je trekt aan wat je op het moment zelf bent ( dus ben je aggresief dan trek je ook negatieve mensen en situaties aan)

Vragen/ tegenstellingen:

* Als je bv een been mist en je wil de marathon lopen, zal je alle positieve energie kunnen " denken ", maar je zult het nooit bereiken......?
* Zijn er meer mensen met positieve of negatieve ervaringen met dit fenomeen ?gaarne u reactie hiervoor!"
* Er zijn ook mensen die helemaal niet positief zijn , maar wel positieve dingen naar zich toe trekken in hun eigen belang ten koste van anderen en andersom

Ben benieuwd naar eventuele aanvullingen, vragen, opmerkingen, ervaringen etc

, Weirdo


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 09:06:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
* Alles wat leeft bestaat uit energie


Ja, maar dit ligt aan de uiteindelijk definitie van energie. Je haalt Einstein aan, en die had de bekende formule e=mc², die stelt dat energie en materie uitwisselbaar zijn. Dus ook de materie waar leven uit bestaat kan worden omgewisseld tot energie. Maar dit is niet de 'romantische' energie, maar simpelweg de fysische energie: als jij al deze energie die jouw lichaam bezit zou verbruiken in 1 moment, zou je een explosie veroorzaken die alles op de aarde zou doen wegvagen.

Citeer:
* Diversen Wettenschappelijke mensen uit het verleden hebben dit fenomeen al toegepast en verklaart:( v.b. Einstein, Maarten Luther King)


Niet waar.

Citeer:
* Geloof in iets positiefs heeft altijd een positieve werking


Ook niet waar.

Citeer:
* Het brein ( het denken) kan beinvloedt worden door informatie die uiteindelijk niet eens bestaat ( denk aan een placebo )


Zeker. Dit is een betere formulering van wat je hier boven schrijft. Het is de placebo, die de positieve werking voorstelt. Positief denken heeft niet altijd een positieve werking, want er is altijd zoiets als de naiviteit.

Citeer:
* we gebruiken maar 5 tot 7 procent van ons vermogen van onze totale hersencappaciteit
]

Dit is een mythe, en niet waar. Als dit zo zou zijn, zou je dat niet eens kunnen tikken of bedenken.

Citeer:
* Negatieve energie trekt negatieve energie aan....


Uh... Misschien.

Citeer:
* je trekt aan wat je op het moment zelf bent ( dus ben je aggresief dan trek je ook negatieve mensen en situaties aan)


Betwijfelbaar.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 09:22:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
Bedankt voor je reactie Sado, die altijd eerlijk is en jouw waarheid is daar kan ik wat mee!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 10:12:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
The secret spreekt mij ook wel aan. Sado, kun jij jou mening wat uitgebreider vertellen?

Zal morgen even een berichtje posten met mijn mening, maar ik heb er nu niet echt de concentratie voor.

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 10:33:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-03-2008, 14:03:37
Berichten: 141
Ik heb het boek voor de helft gelezen,..en wist toen genoeg,.. we gebruiken dit al elke dag,..

het is zo natuurlijk ,..als je iets wilt zit het al in je hoofd en beweegt je lijf er ook na,.. ik wil links dan ga je links,.. ik wil rechts dan ga je rechts,..tenzij je laat beínvloeden door andere gedachten,..

stel ik heb een droom en wil mode ontwerper worden (had ooit die droom, maar kreeg later andere prioriteiten),.. dan ga naar die opleiding,..en daar kom je er achter dat je het bijvoorbeeld super vind (of niet en sla je een andere weg in),.. het balletje begint steeds verder te rollen,.. omdat je er aardigheid in hebt en je werkt je nog meer op naar die droom,..mensen in je omgeving zien en voelen dat (omdat je het gewoon zegt of omdat je er gelukkig uitziet) het in je zit en helpen je natuurlijk op weg,..

je wordt nog gedrevener en je bent klaar met je opleiding,.. en hebt al een mooi pad gemaakt naar je droom,.. je gaat werk zoeken en mensen zien dat het helemaal jouwn ding is,..enz.enz.enz.. tot je gewoon met door te zetten en je eigen lichaam te gebruiken als hulp middel ( dan bedoel ik als open boek voor de mensen om je heel,..en niet als sex object ),.. echt een ontwerper word,..

nog iets simpels,..als je nu bedenkt wat je graag wilt eten en je ziet het voor je,..dan is de kans heeeel groot dat je dat vanavond eet,.. tenzij je laat beïnvloeden door andere gedachten,.. zoals "o jammer,..ik heb geen tijd om naar de winkel te gaan,"..enz.

en wat ik inderdaad meer de "Law of attraction" vind,.. is dat je aangetrokken voelt door een persoon,.. waar je op je gemak voelt en die je uit eigen beweging opzoekt,.. waarom,..omdat je er toe aangetrokken voelt,..

liefs,..

Smartie

_________________
I'm like a phoenix, rising from the ashes. But i'm getting prettier every time i burn up


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 12:37:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Sado schreef:
Citeer:
* we gebruiken maar 5 tot 7 procent van ons vermogen van onze totale hersencappaciteit
]

Dit is een mythe, en niet waar. Als dit zo zou zijn, zou je dat niet eens kunnen tikken of bedenken.


Het is wel waar.. althans niet helemaal.

Sado heeft gelijk als we echt maar 5-7 procent van ons vermogen van onze totale hersencappaciteit zouden gebruiken zouden wij waarschijnlijk niet slim genoeg zijn geweest om dat te kunnen bedenken en onderzoeken.

Wat waarschijnlijk wel waar is (de meningen van de onderzoekers zijn erg verdeelt) is dat de mens 5-7 procent van de opslagcappaciteit gebruikt van onze hersenen. Wat dus zou betekenen dat we heel veel opslagcappaciteiten niet gebruiken.

Ergens is dat jammer want wat zou het handig zijn als we alles konden onthouden niet waar? Maar goed als ik mij nu bedenk wat een hoop onzinnige dingen ik nu al weet, zou ik niet eens willen dat ik nog veel meer zou kunnen onthouden haha!

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 18:11:18 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
weirdo schreef:
Bedankt voor je reactie Sado, die altijd eerlijk is en jouw waarheid is daar kan ik wat mee!!!


Cool dat je het zo ziet.

Citeer:
The secret spreekt mij ook wel aan. Sado, kun jij jou mening wat uitgebreider vertellen?


Ik was nogal kort in mijn berichtje, want ik moest weg. Ik had in een ander topic al uitvoerig mijn mening weer gegeven, dus dat copy/paste ik eventjes hierheen:

De inhoud van The Secret is simpelweg niet meer dan het verwoorden van een common-sense gedachte. Dat dit enorm aanslaat laat zien hoe ver men in deze tijd emotioneel en spiritueel bankroet is; alleen de meest basale gedachtengangen en lowest-common-denominator opvattingen komen nog door het web van de commercie.

Voor sommigen van ons zal The Secret helemaal geen geheim zijn. Deze personen zullen zich wel degelijk sterk herkennen in de grondgedachte van The Secret, maar zullen er tegelijkertijd helemaal niet van opkijken. Voor de mensen die de grondgedachte van The Secret voor het eerst omarmen zal een lange weg liggen, want het neuro-linguistisch programmeren wat het volgen van het pad van The Secret impliceert is uitputtend en zelf-ontkennend als het op extreme wijze wordt toegepast. Mensen met een zelfontmoedigend karakter, en daar zijn er veel van, die aan The Secret beginnen zullen eerst enthousiast zijn maar er daarna waarschijnlijk achter komen dat The Secret niet de euforie met zich mee brengt die wordt verwacht. Enkel in een paar gevallen zal The Secret volledig werken, juist door een gunstige speling van het lot, en deze mensen zullen de grootste mond hebben en het meest naar voren worden geschoven door de aanhangers, die zullen roepen, 'kijk, het werkt echt!'.

Dat de boodschap van The Secret klopt, is wat mij betreft al voldoende bewezen door de eeuwen heen. De manier waarop het echter wordt gebracht in onze tijd is nogal onzinnig. Kwamtumfysica is bijvoorbeeld een buzzword wat graag in de mond wordt genomen door allerlei aanhangers van New Age stromingen, terwijl ze geen flauw benul hebben van wat die theorie werkelijk inhoud en waar ze, historisch gezien, een reactie op is. Kwantumfysica heeft dan ook niets van doen met het hele Secret gebeuren, juist omdat The Secret draait om METAfysische principes, en niet om fysische. Kwantumfysica gaat niet over het spirituele, maar over kwantiteiten, en wel het allerkleinste dat gemeten kan worden. Kwantumtheorie aandragen als 'bewijs' voor een boodschap als van The Secret is enkel een bewijs voor onwetendheid, en onwetendheid is nu juist hetgeen wat de ontwikkeling van de gemiddelde mens blokkeert. Kwantumtheorie heeft nog lang niet de status bereikt van complete, verklarende theorie, en sommige implicaties van de theorie lopen haaks tegenover een andere prominente theorie, namelijk de Algemene Relativiteitstheorie. Kwantumtheorie doortrekken naar ons niveau, dat van de mens, en onze interacties, impliceert juist het tegenovergestelde van wat The Secret propagators ons willen vertellen. Op het niveau van het kwantumfysische verloopt alles op willekeurige manier, alles is compleet toevallig; terwijl The Secret juist draait om het geconcentreerd richten van de gedachten om te verkrijgen wat men wilt, ie het scheppen van orde en zin.

Hierdoor vind ik de uiteindelijke inhoud van The Secret gevaarlijk en een blokkering van de ontwikkeling van de mens. Mensen worden misleid aan de hand van hoogdravende theorien die niemand kan begrijpen, om tot een conclusie te komen die alleen kan kloppen simpelweg omdat ze een fundamentele waarheid is. Een fundamentele waarheid blijft waar, het maakt niet uit aan de hand van welke theorie je haar probeert te ondersteunen. Dat de wereld bestaat, is een gegeven; dat deze geschapen is door God, of uit het niets, of door een spaghettimonster, neemt niet weg dat de wereld an sich blijft bestaan, welke theorie uiteindelijk ook waar blijkt te zijn. Het menselijk bewustzijn is zo'n gegeven, net als de wereld, en het bewustzijn is uiteindelijk vele malen complexer dan het bestaan van het universum of de wereld, juist omdat het bewustzijn deze entiteiten lijkt te omvatten.

Conclusie? Ik neem The Secret met een korrel zout, maar ontarm haar tegelijkertijd; want uiteindelijk bevat elke expressie van de mens een sterke kern van waarheid.


Citeer:
Wat waarschijnlijk wel waar is (de meningen van de onderzoekers zijn erg verdeelt) is dat de mens 5-7 procent van de opslagcappaciteit gebruikt van onze hersenen. Wat dus zou betekenen dat we heel veel opslagcappaciteiten niet gebruiken.


Het is waarschijnlijk wel waar, maar de meningen van onderzoekers zijn nog verdeelt? Hmm... Nou, in ieder geval, het gaat hier om de mythe van de utilisatie van de hersenen. Proponenten van de vage dimensie-theorietjes die halen deze mythe maar al te graag aan om te beweren dat onze ESP-vermogens liggen opgesloten in dit zogenaamde niet-geutiliseerde gedeelte van het brein. Deze mensen zijn wolven in schaapskleren, want hiermee beweren ze eigenlijk dat ons geestelijk vermogen besloten ligt in deze hersenen, waar menig spiritualist het denk ik zeker niet mee eens is!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 18:28:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Citeer:
stel: je wilt een hoop geld, maar uiteindelijk weet je ook dat dat niet een defenitie hoeft te zijn van een gelukkig leven...... dus zal je het niet bewerkstelligen, als er andere dingen zijn die je veel gelukkiger maken!!!
:S die snap ik niet hoor. Jij wil zeggen dat je alleen maar dingen kan wensen waarvan je verwacht in de 7e hemel te geraken? Nou ehh dan hoef ik al nergens voor te wensen...

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 18:45:03 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
Stev schreef:
Citeer:
stel: je wilt een hoop geld, maar uiteindelijk weet je ook dat dat niet een defenitie hoeft te zijn van een gelukkig leven...... dus zal je het niet bewerkstelligen, als er andere dingen zijn die je veel gelukkiger maken!!!
:S die snap ik niet hoor. Jij wil zeggen dat je alleen maar dingen kan wensen waarvan je verwacht in de 7e hemel te geraken? Nou ehh dan hoef ik al nergens voor te wensen...


hmm dat begrijp ik niet kan je wat duidelijker zijn?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 18:57:07 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
weirdo schreef:
Stev schreef:
Citeer:
stel: je wilt een hoop geld, maar uiteindelijk weet je ook dat dat niet een defenitie hoeft te zijn van een gelukkig leven...... dus zal je het niet bewerkstelligen, als er andere dingen zijn die je veel gelukkiger maken!!!
:S die snap ik niet hoor. Jij wil zeggen dat je alleen maar dingen kan wensen waarvan je verwacht in de 7e hemel te geraken? Nou ehh dan hoef ik al nergens voor te wensen...


hmm dat begrijp ik niet kan je wat duidelijker zijn?

werkt the secret volgens jou alleen voor datgene wat jou het gelukkigst maakt? Je stelt dat datgene wensen wat jou het 1na gelukkigst maakt, niet werkt, omdat je moet wensen wat jou het gelukkigst maakt? Of vat ik je bericht verkeerd op?

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 18:59:25 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Dreamwalker schreef:
en dat er iemand een paar posts naar boven bij ieder uitgangspunt waar of niet waar bijzette.. vind ik persoonlijk een beetje vreemd.. niet lullig bedoeld.. maar zoals ik al zei: voor ieder persoon werkt de secret anders en de dingen die ke vraagt kunnen echt gegeven worden.. dus je kunt niet zeggen of het waar is of niet want voor een ander kan het wel zo zijn..



Er stonden wetenschappelijke onjuistheden in. Die mogen verbeterd worden uiteraard! Was ook niet lullig bedoelt van degene die het verbeterde :wink:

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 19:14:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Er stonden wetenschappelijke onjuistheden in. Die mogen verbeterd worden uiteraard! Was ook niet lullig bedoelt van degene die het verbeterde :wink:


Inderdaad.

Als iemand een lijstje maakt van 'feiten', dan vind ik ook wel dat deze feiten juist moeten zijn. Het is iets anders als het enkel gaat om een mening of een geloof, want op dat gebied kan alles. Echter, op gebied van simpele wetenschap blijft het nogal altijd zo dat je bijvoorbeeld terug naar de aarde komt als je springt. Iemand die dan beweert dat je 7% van de pogingen naar de maan vliegt als je springt, heeft het dan feitelijk onjuist. Iemand kan wel geloven dat dit zo is, maar dit zal er niet voor zorgen dat het feitelijk ook zo is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-06-2008, 22:38:31 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Sado schreef:
Citeer:
Wat waarschijnlijk wel waar is (de meningen van de onderzoekers zijn erg verdeelt) is dat de mens 5-7 procent van de opslagcappaciteit gebruikt van onze hersenen. Wat dus zou betekenen dat we heel veel opslagcappaciteiten niet gebruiken.


Het is waarschijnlijk wel waar, maar de meningen van onderzoekers zijn nog verdeelt? Hmm... Nou, in ieder geval, het gaat hier om de mythe van de utilisatie van de hersenen. Proponenten van de vage dimensie-theorietjes die halen deze mythe maar al te graag aan om te beweren dat onze ESP-vermogens liggen opgesloten in dit zogenaamde niet-geutiliseerde gedeelte van het brein. Deze mensen zijn wolven in schaapskleren, want hiermee beweren ze eigenlijk dat ons geestelijk vermogen besloten ligt in deze hersenen, waar menig spiritualist het denk ik zeker niet mee eens is!


Ik zeg nergens dat ons geestelijk vermogen besloten ligt in onze hersenen. Ik zeg alleen dat we niet de volledige opslaf cappaciteit gebruiken die onze hersenen ons bieden.

Verder... Als je 30 mensen hebt heb je 30 meningen. Als er van die 30 mensen, 25 mensen zijn die een mening hebben die overeenkomt heb je er dus 5 die een anderen mening hebben. Dan kun je dus stellen dat het waarschijnlijk zo zal zijn, maar dat de meningen er nog wel over verdeelt zijn.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 15:29:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Wij gaan ervan uit dat alles wat we zien een vaste vorm heeft, jij en ik zijn alle 2 mensen met verschillende lijven en levens, maar als we er een microscop bij halen, zien we dat we onderdeel zijn van een groter geheel, een groot dansend veld energie. Er zijn alleen nog maar frequenties waarop de energie die bij jou hoort en de energie die bij mij hoort, trillen op een bepaalde snelheid. Of we elkaar aardig vinden hangt af of we ons op dezelfde golflengte bevinden.
Onze zintuigen zijn bewust afgevlakt. Stel je eens voor wat voor een geluid de hele wereld maakt en je dat allemaal zou horen, wordt je niet vrolijk van.

Achter elk verlangen zit een frequentie. Je hebt 3 niveaus; lichaam, emoties, ziel of geest. Wanneer je vraagt om liefde, krijg je niet alleen een relatie, maar ook liefde op alle niveus. Daarom is het belangrijk dat we het leven leren vertrouwen en we de wetten en processen kennen. Dat de 3 niveaus overeenstemming hebben is tevens belangrijk. Als je alleen op lichamelijke niveau naar liefde zou zoeken, betekend het niet dat je ook echt een liefdevolle relatie creerd.


Op vroegere leeftijd leren we dat als we iets verlangen, we daar ons best voor moeten doen. In feite is het andersom. Alles is er al. Ons verlangen is niet een impuls tot actie, maar een oproep tot afstemming. Het werkt hetzelfde als de elektriciteit in onze huiskamer. Als het licht uit is, en de kamer is donker, zegt dat niet dat er onvoldoende elektriciteit voorradig in de muren. Het is een kwestie van de schakelaar vinden en aandoen.

Eigenlijk is het een kwestie van het verhogen van je innerlijke frequentie om afstemming te krijgen met dat wat er wordt verlangd. Hoe kun je echte liefde vinden als je liefdeloos naar jezelf bent. Angst, stress en wrok verlaagd de frequenties. De wet van aantrekking versterkt dit, want dit is waar je je op focust. Tegen jezelf helpen te zeggen dat je je geen zorgen wilt maken, onderdrukt het alleen. Je kunt er wel proberen neutraler mee om te gaan. Waar het licht is, kan het niet donker zijn!

We zien niet altijd direct de vervulling van ons verlangen. En dat is precies het punt waar veel mensen hun vertrouwen kwijt raken. Een voorbeeld. Je kan niet zomaar op een ochtend een nieuwe boom in je tuin hebben staan. De boom is het resultaat van allerlei processen. Vertrouwen is essentieel.


Tot zover..

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 17:48:50 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Ik zeg nergens dat ons geestelijk vermogen besloten ligt in onze hersenen. Ik zeg alleen dat we niet de volledige opslaf cappaciteit gebruiken die onze hersenen ons bieden.


Ik weet dat je dat nergens zegt, het is enkel een persoonlijke toevoeging van waarom ik een afkeer heb van mensen die beweren dat we maar 7% van de capaciteit van onze hersenen gebruiken, en dat gebruiken om het 'spirituele' via de achterdeur de wetenschap in te smokkelen.

Citeer:
Verder... Als je 30 mensen hebt heb je 30 meningen. Als er van die 30 mensen, 25 mensen zijn die een mening hebben die overeenkomt heb je er dus 5 die een anderen mening hebben. Dan kun je dus stellen dat het waarschijnlijk zo zal zijn, maar dat de meningen er nog wel over verdeelt zijn.


Je kunt niet stellen dat iets zo zal zijn omdat veel mensen van mening zijn dat het zo is. Anders zou het Christendom het enige ware geloof zijn, omdat de meeste mensen op aarde van mening zijn dat dit zo is.

Citeer:
Wij gaan ervan uit dat alles wat we zien een vaste vorm heeft, jij en ik zijn alle 2 mensen met verschillende lijven en levens, maar als we er een microscop bij halen, zien we dat we onderdeel zijn van een groter geheel, een groot dansend veld energie.


Ik weet niet door welke microscoop jij dan zo nu en dan een kijkje neemt, maar ik denk niet dat mensen die vaak met microscopen werken jouw visie van het dansende veld energie zullen bevestigen.

Citeer:
Er zijn alleen nog maar frequenties waarop de energie die bij jou hoort en de energie die bij mij hoort, trillen op een bepaalde snelheid. Of we elkaar aardig vinden hangt af of we ons op dezelfde golflengte bevinden.


Ik hoop niet dat dit zo is, want ik vind het altijd wel fijn om gewoon nog zelf uit te maken wie ik aardig vind of niet, en niet dat dit bepaald wordt door wat trillende energietjes. Bovendien is het hele verhaal van de trillingen snaartheorie-gone-popular, en deze theorie staat nog in haar kinderschoenen en slaat behalve op wiskundig vlak kant noch wal. Er is nog geen enkele visuele bevestiging van deze theorie, enkel wat mathematische. Met een microscoop zul je deze strengen energie waar ze over spreken nooit vinden, want een gemiddelde streng is volgens deze 'natuurkundigen' net zo groot in relatie tot onze werkelijkheid als een boom in relatie tot het hele universum. We zullen waarschijnlijk nooit een werktuig kunnen vervaardigen om zo diep in de werkelijkheid te kunnen kijken.

Citeer:
Onze zintuigen zijn bewust afgevlakt.


Door wat/wie?

Citeer:
Stel je eens voor wat voor een geluid de hele wereld maakt en je dat allemaal zou horen, wordt je niet vrolijk van.


Hoezo niet?

Citeer:
Achter elk verlangen zit een frequentie.


Zou kunnen.

Citeer:
Je hebt 3 niveaus; lichaam, emoties, ziel of geest.


Kan ik het wel mee eens zijn, ja.

Citeer:
Wanneer je vraagt om liefde, krijg je niet alleen een relatie, maar ook liefde op alle niveus. Daarom is het belangrijk dat we het leven leren vertrouwen en we de wetten en processen kennen. Dat de 3 niveaus overeenstemming hebben is tevens belangrijk. Als je alleen op lichamelijke niveau naar liefde zou zoeken, betekend het niet dat je ook echt een liefdevolle relatie creerd.


Vooral dat dikke onderstreep ik persoonlijk. Verder ben ik het er wel mee eens.

Citeer:
Op vroegere leeftijd leren we dat als we iets verlangen, we daar ons best voor moeten doen. In feite is het andersom. Alles is er al. Ons verlangen is niet een impuls tot actie, maar een oproep tot afstemming. Het werkt hetzelfde als de elektriciteit in onze huiskamer. Als het licht uit is, en de kamer is donker, zegt dat niet dat er onvoldoende elektriciteit voorradig in de muren. Het is een kwestie van de schakelaar vinden en aandoen.


Ik hang persoonlijk niet een theorie van verlangen aan die stelt dat verlangen feitelijk het grootste deel van de tijd uit balans is en een equilibrium moet bereiken om de persoon die het verlangen heeft in contentie (tevredenheid) te stellen. Ik denk eerder dat het verlangen vooral een autonoom proces is waar je als mens zelf weinig grip op hebt: het verlangen probeert constant zichzelf in stand te houden. Niet krijgen wat je wilt is erg, maar wél krijgen wat je wilt is nóg erder. Zodra je het ene verlangen bevredigt, springt een ander verlangen op. Daarom is een mens ook zo een rusteloos wezen: zijn verlangen is altijd in beweging, en is nooit stil. De meeste dingen in het leven zijn daarom ook denk ik compleet irrelevant, ook al lijkt het net alsof ze heel belangrijk zijn; maar dit is enkel de 'delusie' die het verlangen schept. Het verlangen, als kernel, probeert alles om zelf uit schot te blijven, dus ze vermomt zich altijd als iets anders. Het is heel moeilijk de dans van het verlangen te ontspringen, en ik denk ook niet dat dit als mens je doel moet zijn. Sommige dingen zul je mee moeten leven.

Citeer:
Eigenlijk is het een kwestie van het verhogen van je innerlijke frequentie om afstemming te krijgen met dat wat er wordt verlangd.


Ik denk dus niet dat dit mogelijk is. Ik zie geen directe correlatie tussen enerzijds het bewuste en anderzijds een vrijwel onderbewust-bepaald proces als die van het verlangen. Als mens wordt je geleerd te verlangen, en deze verlangens zijn zo sterk, dat deze al snel het bewuste domineren, en niet andersom, dat het bewuste het onderbewuste verlangen domineert. De meeste mensen zullen hetgeen ze verlangen toch altijd beschouwen als iets wat buiten hen ligt, als iets wat onbekend en zo nodig onveilig is; dit komt ook precies omdat het verlangen geen onderdeel is van onszelf, maar ontstaat in het spanningsveld van onszelf en de ander in onszelf en de anderen buiten ons.

Citeer:
Hoe kun je echte liefde vinden als je liefdeloos naar jezelf bent.


Niet; dit zijn we allebei met elkaar eens. De liefde van de ander dient dan enkel als een vervanging voor de missende liefde voor de eigen zelf, en is dus liefde als puur egoïstisch verschijnsel.

Citeer:
Angst, stress en wrok verlaagd de frequenties. De wet van aantrekking versterkt dit, want dit is waar je je op focust. Tegen jezelf helpen te zeggen dat je je geen zorgen wilt maken, onderdrukt het alleen. Je kunt er wel proberen neutraler mee om te gaan. Waar het licht is, kan het niet donker zijn!


Zeker weten.

Citeer:
We zien niet altijd direct de vervulling van ons verlangen.


Dit punt bestaat niet, alleen als illusie, die als sprookje aan ons wordt getoond om ons nogmaals voor het karretje van het verlangen te kunnen spannen, in dienst dus van de anderen.

Citeer:
En dat is precies het punt waar veel mensen hun vertrouwen kwijt raken.


En waar veel mensen vanuit wanhoop zich vasthouden aan alles wat maar toevallig voorbij komt drijven!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl