Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:20:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 18:28:02 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-05-2008, 19:47:52
Berichten: 41
Locatie: Zeist
hmm dat begrijp ik niet kan je wat duidelijker zijn?[/quote]
werkt the secret volgens jou alleen voor datgene wat jou het gelukkigst maakt? Je stelt dat datgene wensen wat jou het 1na gelukkigst maakt, niet werkt, omdat je moet wensen wat jou het gelukkigst maakt? Of vat ik je bericht verkeerd op?[/quote]

Beste Stev,

Ik denk dat ik het niet juist heb geformuleerd, ik bedoel er mee te zeggen dat je in eerste instantie misschien wenst dat je rijk wil worden, maar of dat je dan daadwerkelijk gelukkig maakt is een 2e, in eerste instantie denk ik dat het belangrijker is om stil te staan wat je mogelijkheden zijn en wat je wil dat er veranderd, en je daar op gaat focussen, want ik denk ook dat je realistisch moet zijn, sorry Sado!!!:P.....
Kijk in eerste instantie leg je jezelf misschien dingen op, waarvan je uitgaat dat het je gelukkig maakt, maar waarschijnlijker is het dat je in een bepaalde mate iets denkt te willen hebben, zodat je kan proeven aan een gelukkiger bestaan, en er dan andere dingen in je opkomen die je daadwerkelijk wil!!!, en misschien zit ik er wel helemaal naast dan hoor ik t graag natuurlijk!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 21:52:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
Austin Osman Spare.
Jammer dat de mensen van The Secret zijn werk hebben gejat.

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 30-06-2008, 22:18:57 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
weirdo schreef:

Beste Stev,

Ik denk dat (....)


Nu snap ik je!

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 09:07:53 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-12-2005, 10:43:19
Berichten: 2370
Locatie: Noord-Holland
Sado schreef:
Citeer:
Wij gaan ervan uit dat alles wat we zien een vaste vorm heeft, jij en ik zijn alle 2 mensen met verschillende lijven en levens, maar als we er een microscop bij halen, zien we dat we onderdeel zijn van een groter geheel, een groot dansend veld energie.


Ik weet niet door welke microscoop jij dan zo nu en dan een kijkje neemt, maar ik denk niet dat mensen die vaak met microscopen werken jouw visie van het dansende veld energie zullen bevestigen.

Het gaat om het idee, ik heb veel met een microscoop gewerkt en je moet het ook niet te letterlijk nemen, het is gewoon een feit dat alles energie is.

Citeer:
Er zijn alleen nog maar frequenties waarop de energie die bij jou hoort en de energie die bij mij hoort, trillen op een bepaalde snelheid. Of we elkaar aardig vinden hangt af of we ons op dezelfde golflengte bevinden.


Ik hoop niet dat dit zo is, want ik vind het altijd wel fijn om gewoon nog zelf uit te maken wie ik aardig vind of niet, en niet dat dit bepaald wordt door wat trillende energietjes. Bovendien is het hele verhaal van de trillingen snaartheorie-gone-popular, en deze theorie staat nog in haar kinderschoenen en slaat behalve op wiskundig vlak kant noch wal. Er is nog geen enkele visuele bevestiging van deze theorie, enkel wat mathematische. Met een microscoop zul je deze strengen energie waar ze over spreken nooit vinden, want een gemiddelde streng is volgens deze 'natuurkundigen' net zo groot in relatie tot onze werkelijkheid als een boom in relatie tot het hele universum. We zullen waarschijnlijk nooit een werktuig kunnen vervaardigen om zo diep in de werkelijkheid te kunnen kijken.

Toch ben ik van mening dat het daar wel door bepaald wordt, als je een ruimte in loopt voel je toch ook de energie aan? Je trekt toch naar bepaalde mensen toe, en uit mijn ervaring zijn het mensen, jawel die op dezelfde golflengte zitten.

Citeer:
Onze zintuigen zijn bewust afgevlakt.


Door wat/wie?

Hier hebt ik geen goed antwoord op, bedoel wie heeft ons gemaakt? En kom niet aan zetten met je ouders, want zo bedoel ik het niet :P

Citeer:
Stel je eens voor wat voor een geluid de hele wereld maakt en je dat allemaal zou horen, wordt je niet vrolijk van.


Hoezo niet?

Denk jij dat ons gehoor dat aan kan? Als ik al het geluid zou horen dat er is zou ik gek worden, geluid zijn ook allemaal trillingen, en zelf vind ik rust wel lekker af en toe.


Citeer:
Op vroegere leeftijd leren we dat als we iets verlangen, we daar ons best voor moeten doen. In feite is het andersom. Alles is er al. Ons verlangen is niet een impuls tot actie, maar een oproep tot afstemming. Het werkt hetzelfde als de elektriciteit in onze huiskamer. Als het licht uit is, en de kamer is donker, zegt dat niet dat er onvoldoende elektriciteit voorradig in de muren. Het is een kwestie van de schakelaar vinden en aandoen.


Ik hang persoonlijk niet een theorie van verlangen aan die stelt dat verlangen feitelijk het grootste deel van de tijd uit balans is en een equilibrium moet bereiken om de persoon die het verlangen heeft in contentie (tevredenheid) te stellen. Ik denk eerder dat het verlangen vooral een autonoom proces is waar je als mens zelf weinig grip op hebt: het verlangen probeert constant zichzelf in stand te houden. Niet krijgen wat je wilt is erg, maar wél krijgen wat je wilt is nóg erder. Zodra je het ene verlangen bevredigt, springt een ander verlangen op. Daarom is een mens ook zo een rusteloos wezen: zijn verlangen is altijd in beweging, en is nooit stil. De meeste dingen in het leven zijn daarom ook denk ik compleet irrelevant, ook al lijkt het net alsof ze heel belangrijk zijn; maar dit is enkel de 'delusie' die het verlangen schept. Het verlangen, als kernel, probeert alles om zelf uit schot te blijven, dus ze vermomt zich altijd als iets anders. Het is heel moeilijk de dans van het verlangen te ontspringen, en ik denk ook niet dat dit als mens je doel moet zijn. Sommige dingen zul je mee moeten leven.

Dat het niet je doel moet zijn, klopt. Met sommige dingen moet je ook leren leven.

Citeer:
Eigenlijk is het een kwestie van het verhogen van je innerlijke frequentie om afstemming te krijgen met dat wat er wordt verlangd.


Ik denk dus niet dat dit mogelijk is. Ik zie geen directe correlatie tussen enerzijds het bewuste en anderzijds een vrijwel onderbewust-bepaald proces als die van het verlangen. Als mens wordt je geleerd te verlangen, en deze verlangens zijn zo sterk, dat deze al snel het bewuste domineren, en niet andersom, dat het bewuste het onderbewuste verlangen domineert. De meeste mensen zullen hetgeen ze verlangen toch altijd beschouwen als iets wat buiten hen ligt, als iets wat onbekend en zo nodig onveilig is; dit komt ook precies omdat het verlangen geen onderdeel is van onszelf, maar ontstaat in het spanningsveld van onszelf en de ander in onszelf en de anderen buiten ons.

Met hetgeen wat ik heb onderstreept kan ik het met je eens worden.

Citeer:
Hoe kun je echte liefde vinden als je liefdeloos naar jezelf bent.


Niet; dit zijn we allebei met elkaar eens. De liefde van de ander dient dan enkel als een vervanging voor de missende liefde voor de eigen zelf, en is dus liefde als puur egoïstisch verschijnsel.

Klopt.


Citeer:
We zien niet altijd direct de vervulling van ons verlangen.


Dit punt bestaat niet, alleen als illusie, die als sprookje aan ons wordt getoond om ons nogmaals voor het karretje van het verlangen te kunnen spannen, in dienst dus van de anderen.

Dit ben ik niet met je eens, we hebben ook bewust tijd, tijd tussen onze gedachten en de vervulling ervan. Je kan niet in een opwelling van een gesprek denken: val toch neer, waarop het ook echt gebeurd. Er is tijd, waarin je kan veranderen van gedachten.

Citeer:
En dat is precies het punt waar veel mensen hun vertrouwen kwijt raken.


En waar veel mensen vanuit wanhoop zich vasthouden aan alles wat maar toevallig voorbij komt drijven!


Dat is waar

_________________
Weglopen van de waarheid is weglopen van jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 16:33:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Sado schreef:
Citeer:
Ik zeg nergens dat ons geestelijk vermogen besloten ligt in onze hersenen. Ik zeg alleen dat we niet de volledige opslaf cappaciteit gebruiken die onze hersenen ons bieden.


Ik weet dat je dat nergens zegt, het is enkel een persoonlijke toevoeging van waarom ik een afkeer heb van mensen die beweren dat we maar 7% van de capaciteit van onze hersenen gebruiken, en dat gebruiken om het 'spirituele' via de achterdeur de wetenschap in te smokkelen.

Citeer:
Verder... Als je 30 mensen hebt heb je 30 meningen. Als er van die 30 mensen, 25 mensen zijn die een mening hebben die overeenkomt heb je er dus 5 die een anderen mening hebben. Dan kun je dus stellen dat het waarschijnlijk zo zal zijn, maar dat de meningen er nog wel over verdeelt zijn.


Je kunt niet stellen dat iets zo zal zijn omdat veel mensen van mening zijn dat het zo is. Anders zou het Christendom het enige ware geloof zijn, omdat de meeste mensen op aarde van mening zijn dat dit zo is.


Ik zeg ook niet dat iets zo is omdat de meeste mensen vinden dat iets zo is.
Ik zeg dat je dan kunt zeggen dat het waarschijnlijk zo zal zijn, MAAR dat de meningen erover verdeelt zijn.

De meeste mensen die het Christendom aanhangen vinden trouwens niet dat het Christendom het enige ware geloof is, maar dat is een andere discussie.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 14:31:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Voor sommige dingen die je wilt hebben, moet je gewoon iets uitvoeren of je op een bepaalde manier gedragen.
De grootste zondenaar met de gedachten dat hij naar de hemel zal gaan, zal niet rechtstreeks naar de hemel gaan.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: The Secret
BerichtGeplaatst: 15-09-2008, 16:39:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2007, 16:07:26
Berichten: 78
Citeer:
* Alles wat leeft bestaat uit energie
* Diversen Wettenschappelijke mensen uit het verleden hebben dit fenomeen al toegepast en verklaart:( v.b. Einstein, Maarten Luther King)

Alle materie bestaat uit energie en heksen wisten dit al sinds de prehistorie anders zouden ze ook niet aan magie doen.

enja zolang je maar in iets gelooft kan dat werkelijkheid zijn/worden. maar je eigen gedachten hebben ook grenzen.

_________________
don't mess with the fairy, I might use fairydust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl