Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 02:07:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 15-07-2010, 22:36:30 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik denk dat Dreamwalker van de vervoeging die ook bij het woord museum wordt gebruikt:
Museum--Musea
Crematorium -- Creamatoria
Medium -- Media.

En in feite zou je kunnen zeggen dat een medium en de media dezelfde functie hebben. Ze geven de persoon die kijkt/luistert/leest een beeld/woord of geluid...
Maarja, da's taalgeblaat... waar is Kiro? die is hier goed in.

Verder weet ik weinig over mediums/media en de bijbel. Wel weet ik dat er in vrijwel alle geloven verdraagzaamheid wordt gepredikt.

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 11:44:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
x0nad schreef:
Hoi, ik ben hier nieuw, maar ik loop met een vraag die haast niet te antwoorden is.
Spiritueel, dat betekent dus ook mediums.
Nou ben ik gelovig, maar ik weet ook zeker dat mediums beschikken over een soort van kracht dat niet iedereen heeft, daarom worden ze ook wel paranormaal begaafd genoemd.
Maar in de Bijbel staat dat medium uiterst slecht zijn en, omdat je naar ze toegaat verbreek je je relatie met God.
Nou ga ik een keer in de zoveel tijd naar iemand die paranormaal begaafd is en die kan mij echt helpen, maar als ik deze vraag zal stellen, dan zal ze mischien wel een duidelijk antwoord geven, maar volgens de Bijbel, zijn het dan demonen die haar deze antwoorden sturen, want God kan volgens de Bijbel wonderen verrichten, maar Satan, de duivel ook.
Wie heeft hier een goed antwoord op? :?



Hoe meer je zelf onderzoekt qua religie, hoe meer je inziet dat er tegen je gelogen word.

Want zijn mediums wel slecht? Of is het een angst van mensen?

Weet je... Met de bijbel word de mens in het "denken" gezet. En word je totaal afgesneden van je gevoel. Ga eens voelen of het waar is of die mensen slecht zijn. Of zijn we allemaal gelijk? Omdat ik spiritueel ben, ben ik slecht en jou wereldje is "je van het". Is dat waar? Hoe kun je oordelen als je hier geen ervaring mee hebt? Als het christendom zo goed was geweest was er geen honger meer, geen armoede. Maar wij mensen hebben het hier naar de tering gemaakt! Wij kunnen de hemel op aarde krijgen, maar hebben er de hell van gemaakt met al die oorlogen, geld en macht.

Zal ik eens een inzicht geven?
Het heeft geen zin om voedselpakketten te droppen, geld te doneren of wonden te helen zolang de onderliggende problematiek niet word ingezien. En dat is geld! Geld maakt een kloof tussen arm en rijk. Ik zeg: weg met dat kulere geld. Terug naar eerlijk alles delen, en delen vanuit liefde, vanuit je hart en niet vanuit je ego om zo wat terug te verwachten. Religie moet ook uit de wereld gebannen worden. Het is een corrupte bende. De enige die geen belasting betaalt en een miljarden omzet heeft. Hoe erg is dit :shock:

Nog een inzicht: Goed of fout is slechts de menselijke gedachte die aan een situatie word vastgeplakt.

Bovendien is de bijbel gebaseert op astrologie (de sterren). Van alles wat gepakt uit het heelal en samengebundelt tot een verhaal. Heb jij zin om te leven in een verhaal wat gebaseerd is op angst en schuldsbesef??

Ergens in de bijbel staat ook dat God helpt via mensen. De bijbel word gewoon verkeerd begrepen en geintrepeteerd. Goed of kwaad bestaat niet alleen "wat is". Goed of fout/kwaad is slechts de menselijke gedachte die aan een situatie word vastgeplakt. Er is ook een mop daarover dat God helpt via mensen. Maar hij berust wel op waarheid voor mijn gevoel.

Er is een overstroming en een priester die vast zit in die overstroming met het water al tot op zijn knieën. Hij bad tot God om hem te redden. Komt er een roeiboot langs met 2 mensen erin die zeggen: stap toch in, straks verdrink je nog! Maar die priester zegt rustig: nee ik heb gebeden tot God, die komt mij zo redden! Dus die roeiboot gaat verder. Na een tijdje staat er water al tot aan zijn middel, hij bad weer tot God en vroeg hem om redding. Komt er een motorboot voorbij met mensen die zeggen: stap toch in, straks verdrink je nog! Maar die priester zegt rustig: nee ik heb gebeden tot God en die zal mij redden! Dus die motorboot gaat verder. Na een tijdje staat het water tot aan zijn kin, En weer bad hij tot God om redding. Nou kwam er een brandweerboot voorbij met mensen die zeggen:stap toch in, straks verdrink je nog! Maar die priester zegt rustig: Nee, ik heb gebeden tot God, die zal mij wel redden! Dus die brandweerboot gaat verder. Na een tijdje is de arme man verdronken. In de hemel vraagt hij aan de goede vader: vader, waarom hielp u mij niet? Zegt God: Ja hallo, ik stuurde je 3 boten, maar je keek er niet naar om!

Christenen zien God als een persoon met een zwaard boven je kop, en als je wat fout doet nou... Dat is geen God. Dat noem ik luguber.
Zal ik eens een verhaal vertellen over hoe ik satan en God zie?

Ik kreeg in 2009 de diagnose borstkanker. Op voorhand werd toen al gezegd dat mijn borst geamputeerd zou worden. Ik was hier heel bang voor. Maar ik heb diep in mijn ziel het antwoord. Mijn intuïtie zei dat het niet waar was wat hier gezegd werd. En ben dit voor mezelf vast gaan leggen. Ik kreeg prikkels van buitenaf zo van: hou je der rekening mee dat ie eraf gehaald word. Of hou het er maar bij dat ie eraf gaat, al is het niet zo kan het alleen maar meevallen. (satan)
Ik lag toen tijdens de zware chemo (CTC kuur, die was 5x zwaarder als AC kuur) 3,5 weken in het ziekenhuis. Er werd heel negatief om me heen "gelult". (sorry voor taalgebruik). Maar ik bleef bij mezelf en heb het ook geuit. Hij blijft van mij! Mijn borst enz! Ik bleef dicht bij mezelf (God). En ik werd een week voor de operatie gebelt en de chirurg zei letterlijk: We zien geen meerwaarde om hem eraf te halen dus we doen het borstbesparend. Ik was echt heel blij dat ik dit door positief denken heb bereikt.

Weet je... ik geloof niet meer in een onzichtbare God in de hemel. Want als die bestaan heeft zijn er ook geen oorlogen, ziektes enz meer. En ik begrijp hem dan niet. Want waarom krijg ik, die geen vlieg kwaad doet borstkanker, en een figuur als Bin Laden die ik weet niet hoeveel moorden op zijn geweten heeft, waarom gaat zo;n figuur vrijuit?? Dat klopt dan toch niet? Ik vraag mij echt af of er een God in die zin bestaat?!! Ik geloof dat God alles is. Jij bent God, ik ben God. Zelfs de steen in me achtertuin is God. God is voor mij het geheel. En Jezus is de Zon. De zon is jou redder. Hij redt je uit de met roofdieren gevulde nacht, geeft je vitamine D voor je huid en laat je gewas groeien. Jullie christenen wachten al ik weet niet hoeveel jaar op Jezus. Dat ie ooit terug komt. Het is een dikke vette leugen. Ik denk dus dat Jezus de zon is. Met de garantie dat de zon iedere dag terug komt met zijn doornenkroon of zonnestralen ;)

Kijk maar eens het tv programma "Ik hou van Holland" daar moeten ze ook een roddel doorvertellen en dat moet door 3 mensen heen bij bv jeroen van koningsbrugge aankomen... Nou, die roddel komt maar half aan. Kun jij je enigzins voorstellen hoe dat met de bijbel is gebeurt door mensen heen? Die word totaal verkeerd begrepen en geintrepeteerd!

Dus blijf dicht bij jezelf en al vraag je om hulp, je gebeden worden verhoord maar de mensen reiken je aan wat jij op dat moment nodig hebt, en of het nou een paranormaal iemand is of niet, doet er niet toe! Kijk om je heen en bestempel niet alles met goed of fout.

Lees ook mijn topic over hoe religie is ontstaan bij geloof, levensbeschouwing en filosofie. Of kijk op http://www.zon-maan-sterren.hyves.nl en lees mijn blog. (moet je wel hyves hebben natuurlijk)

Een ding: Ga leven! Door de bijbel/religie LAAT jij je leven!

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Laatst gewijzigd door rowena1982 op 22-12-2010, 20:03:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl