Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 02:41:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 26-09-2008, 05:59:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-09-2008, 18:05:20
Berichten: 7
Als jij je goed voelt bij de spirituele contacten die je onderhoudt, moet je die zeker niet verbreken.
Met iedere keuze die wij als mens zijnde maken, kunnen we positiviteit of negativiteit voortbrengen.
Jezus van Nazareth genas ook zieke mensen op de rustdag (Sabbath), tegen de wetten in van die tijd.
Dat wat geschreven staat hoeft niet op één lijn te zitten met jouw eigen wil (tot goede en liefdevolle daden verrichten).

Onthoud goed dat de Rooms-Katholieke Kerk opzettelijk bepaalde stukken tekst heeft weggelaten en aangepast bij het vertalen van de bijbel.
In de naam van God zijn verschrikkelijke dingen gebeurd (kruistochten, martelingen, dood, vrijheid ontnemen, andere geloven verbieden...)

Een boek als de bijbel zou mensen moeten helpen en steunen.
Ik vind het heel erg dat de bijbel als machts - en controlemiddel wordt gebruikt.
Goed of fout zijn jouw daden; niet meer, niet minder.
De waarheid zit in jou verscholen.
Luister naar je innerlijk.
Voel je thuis in jezelf.


Alle liefde, kracht en wijsheid...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 01-10-2008, 18:51:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Ik ben eruit.
In de Bijbel zitten veel leugens.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 01-10-2008, 21:43:04 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Nee leugens zijn het niet. Misvattingen ook niet eens altijd. Kun je iets met de volgende opmerking:

'Als de wijze naar de maan wijst ziet de onwetende alleen de vinger' ?

De wijze is de bijbel
de onwetenden degenen die de bijbel verkeerd opvatten en
De vinger zijn de woorden uit de bijbel

Als de wijze aan het wijzen is, is het aan jou om te kijken naar de maan. Als je dat niet doet, zie je alleen de vinger. Je hebt niet door dat de vinger wijst. Je neemt de vinger te letterlijk.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 02-10-2008, 00:46:53 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
(y) Mooie metafoor Stev.

Xonad, het woord "leugen" is een groot woord. Het enige wat er in de Bijbel gebeurt is dat er in de ene passage het één wordt gesteld en in de andere passage iets wordt verteld wat het gestelde weer tegenspreekt. Ik héb de Bijbel gelezen, van voor tot achter. (alleen de psalmen heb ik overgeslagen aangezien ik de melodieën niet ken) Mijn mening kan je niet aanstaan maar ik heb er lang over na gedacht:

De Bijbel heeft de zelfde functie als dat de saga, fabels en sprookjes vroeger hadden. Deze vormen van verhaalvertelling dient tot het voorlichten en informeren van jonge zielen. Wij doen het nog steeds;

Door het vertellen van het verhaal van Doorn en Roosje leren wij de kinderen (hebben wij o.a. geleerd) na te denken over het belang van doorzettingskracht en ijdelheid. Door het vertellen van het verhaal van Rapunsel leren wij over recht onrecht. Door het vertellen van het verhaal van Hans en Grietje leren wij de kinderen na te denken over het belang van eigenbelang en moeddadigheid.

Ik weet niet hoe jij je nu voelt Xonad, noch durf ik te stellen dat ik een vermoeden heb. Wat ik wel kan zeggen is dat ik denk dat je een doel hebt, namelijk; een gelukkig én heel leven. Met heel bedoel ik volledig, zonder missende delen.

Je hebt je toevlucht gezocht (en ik geloof dat je die ook hebt gevonden) in de Bijbel, Jezus en God. Dat is een prachtige ervaring, een plaats vinden in het leven. Het maakt dat je je sterk en gelukkig voelt en je wilt dat anderen dit ook kunnen voelen.

Jij ben vervult (geweest) met "het goddelijke vuur" zoals ze dat noemen. Daar is niets mis mee, maar de manier waarop je de anderen op dit forum (en misschien ook in je leven) probeerde te overtuigen was afschrikwekkend en kwam bijna dwangmatig over. Hetgeen de meesten in het verkeerde keelgat schiet.

Vind je eigen balans, zodat jij zelf gelukkig kan zijn binnen je geloof. Je hebt de tijd, het enige wat ik kan zeggen is wat ik al eerder zei: lees, leer, groei!

en die laatste drie woorden gelden voor een ieder die dit leest!!

lectori salutem!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 02-10-2008, 14:31:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Ik bedoel eigenlijk, heel veel is eruit gehaald.
In de Bijbel staat nergens geschreven dat ieder mens wordt herboren, en als er zoiets dergelijk instaat, dan staat het er weer anders, maar niet zoals de werkelijkheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 02-10-2008, 21:35:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
x0nad schreef:
Ik bedoel eigenlijk, heel veel is eruit gehaald.
In de Bijbel staat nergens geschreven dat ieder mens wordt herboren, en als er zoiets dergelijk instaat, dan staat het er weer anders, maar niet zoals de werkelijkheid.


Ik ben trots op je dat je het zo bent gaan zien! Nu ben ik ZELF van mening dat het zo ook met het 'concept' God is.... Ook God hebben ze op een manier opgeschreven die je niet al te letterlijk moet nemen. Maar dat is misschien een te grote stap op het moment. Je staat met je eigen waarheid pas sterk in je schoenen als je het lef hebt ook naar andere overtuigingen te luisteren.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 20:11:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Maar Stev, ik weet niet of je bid, maar wanneer je bid, naar wie bid je dan?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 08-10-2008, 20:46:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Wat versta je onder bidden?

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 08-10-2008, 22:50:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2007, 14:29:26
Berichten: 227
Locatie: Maarssen
L.S.
persoonlijk bid ik vrij vaak.. varierend van schietgebedjes tot wat langer en geconcentreerder. en dan bid ik tot wat ik voor het gemak meestal God noem. ik ga er even van uit dat je met bidden praten met God bedoeld. en wat is God dan.. tsja, moeilijk te omschrijven.. de alom tegenwoordige energie/? het al?? zoiets ieder geval. heb daar niet echt een beeld bij. eigenlijk is het voor mij een soort van zoeken naar en connectie maken tussen mijn geest/ziel en de ziel van God, het kopelen van mijn bewustzijn aan het universele bewustzijn.

en bidden is dan energie stoppen in/iets zeggen tegen datgene wat ik God noem, en daarvoor energie terug krijgen om te realiseren wat ik wil.

@ truitje: mooi verwoord... zou de bijbel niet zo snel vergelijken met saagen en fabels, maar het gaat idd. om de interpretatie van het woord. en niet om de letterlijke tekst... denk ik...
Citeer:
lees, leer, groei!
mooie combinatie.. 8)
vr.gr.
:wave:
Ben

_________________
A thing of beauty is a joy forever.

-- J.K. --


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 09-10-2008, 00:35:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ten eerste, soms wek ik de impressie mensen persoonlijk aan te spreken op hun ideeën. Dit wil ik nu voorkomen door het volgende te stellen:
Alles wat ik schrijf (al is het gericht aan een persoon) komt voort uit mijn eigen overtuigingen. Ik bedoel niemand aan te vallen, noch wil ik iemand kwetsen met mijn woorden. Wel geef ik de belofte te zeggen wat ik vind. Als ik mijn eigen menig té ongenuancerd vind zal ik proberen hem voor mij houden. Als dit niet lukt zal ik hem met iedere mogelijke vorm van beleefdheid proberen te brengen.

@ Visje

Ik zeg niet dat de bijbel uit sagen en fabels bestaat, ik probeer te stellen dat het doel van de bijbel gelijk was aan de sagen en fabels.
Als je in de geschiedenis kijkt zie je dat in iedere cultuur gebruik werd gemaakt van verhalen / zang / dans om de moralen van de stam / het volk over te brengen op de jongere generatie. De meeste stammen stelde (stellen) de kennis van de geschiedenis / liederen / dansen / gebruiken zelfs als voorwaarde voor het tot man / vrouw komen.

Dit oude gebruik is nog steeds zichtbaar in ieder geloof op aarde. De kracht van het verhaal, hoe het ook gebracht wordt, overschreeuwd doorgaans de eigen stem.

@ iedereen, Lectori et cetera ;)

Misschien helpt het als ik duidelijk maak dat ik kapitalisme of communisme bijvoorbeeld ook als geloof beschouw.

Heb je wel eens van "the Amarican dream" gehoord? is dat niet een geloof? De verlichting voor de kapitalist?


Ik krijg steeds sterker het gevoel dat men "een stem" nodig heeft om hen te leiden. Of men dit nu spiritualiteit noemt of God of Allah... dat maakt mij niet uit. Ik vraag me af waar de eigen stem is gebleven. Ik roep vaak spelenderwijs "ik volg het radicaal egocentrisme". Mensen lachen dan en denken dat het een geintje is.
Dat is het ook,......deels....... maar toch.
wat is er mis met het egocentrisme? ik bedoel het natuurlijk niet in de ziekelijke zin, maar in de bedoeling van: jij bent verantwoordelijk vor je eigen leven! Jij zorgt voor je eigen geluk. Jij moet werken voor je eigen geld. Jij mag genieten van je eigen rijkdommen.

Kan iemand mij zeggen wat daar mee mis is?

Het gaat om je eigen verantwoordelijkheid, de plaats die JIJ inneemt in je eigen leven. en als God of Allah of wie dan ook je daarbij kan helpen is dat prachtig.

Waar ik alleen zo somber van wordt is dat men vaak de verantwoordelijkheid bij deze 'denkbeeldige' figuren legt en weigert deze verantwoordelijkheid op zichzelf te nemen.


Soms kan het helpen te geloven in een God / Kami, meestal brengt het alleen maar alles wat een mens niet zou moeten zijn :|

In the eyes of the beholder,

Leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 09-10-2008, 21:15:15 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-09-2008, 18:05:20
Berichten: 7
Truitje, er is absoluut niets mis met je ego.
Alleen jij zat aan de navelstreng van je moeder: niets anders.
Geen wetboek, geen staat, geen werkgevers, geen buren...

Vanuit je ego (durven) handelen is een krachtige vorm van Zijn.

Als jij bijvoorbeeld graag wilt dat een dierbare geneest van een (ernstige) kwaal, dan wil jij dat die dierbare geneest.
Wat je ook in werking zet (bidden, rei-ki, wicca, hekserij, sjamanisme, kruidentherapie, zegeningen, rituele zuivering...) je werkt; beslist; handelt; steunt; geeft...vanuit jezelf (je ego).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 12:53:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-01-2009, 15:00:20
Berichten: 15
Locatie: Breda
hallo allemaal
zo te zien heeft iedereen zn eigen mening en ideeën over mediums: mensen die in kaarten kijken en zogenaamd de toekomst kunnen voorspellen, of in een kristallenbol, of zoiets dergelijks met dode mensen kunnen praten

Ik wil even God zijn gedachten hierover raadplegen door middel van zijn woord, de Bijbel. De bijbel zegt dat als men doodgaat, zijn ziel sterft. Doodgaan is niets meer dan wat het is. Je gedachten zijn dood, lichamelijk en spiritueel ben je dood. [Psalmen 146:4].
De manier van de duivel is hierbij mensen te misleiden door hun te laten denken dat een van hun dierbaren tot hun wil spreken door middel van een van zijn werkers, bewust of onbewust.. want net als God heeft de duivel zijn demonen en ook mensen die onder zijn bestuur zitten.. en de duivel weet dat God daar niet van houdt. Want als men denkt dat hij voortleeft terwijl hij eingelijk dood gaat, was de dood van Jezus Christus voor neits geweest, want zijn dood wijst vooruit naar de opstanding die alle mensen zullen hebben uit de dood.
De duivel kan heel concreet zijn en gedetailleerd als hij beschrijft wie de overledene is, want hij is tenslotte de vader van alle leugens, en van alle zonde, in de bijbel wordt hij zelfs de God van deze wereld genoemd omdat de meerderheid in zijn voetsporen kiezen te volgen. De duivel is door God gemaakt als een engel, en heeft alle engelse eigenschappen nog steeds, hij is ook onzichtbaar en in geest, hij kan men beinvloeden, hij kan strategiën bedenken. De duivel is veel slimmer dan de mensen puur omdat hij als engel gemaakt was door God, en hij is meester in het verleiden van de mensen, ver weg van God onder zijn regering.
De woorden van God uit de bijbel duiden in meerdere verzen aan dat de Duivel de regeerder is van deze wereld nu, Bijvooobeeld in John 12:31
.. als je hier verder meer info over wil verwijs ik je naar de forum op deze website met als vraag wie is God.
Maar omdat de duivel een engel was gemaakt door God, met een persoonlijkeheid en met vrijheid van keuze, kon de duivel zelf ervoor kiezen om slecht te doen. In Eden kwam zijn lust naar voren, zijn lust om zoals God te zijn. Adam en Eva geloofden in zijn leugen en werden vervloekt met zonde, omdat ze niet luisterden naar wat God allmachtig hun verboden had. De duivel was in deze tuin Eden, in de vorm van een reptiel tot Eva gekomen, zo neemt de duivel tot nu toe verschillende vormen aan om mensen te misleiden van God, maar het is aan die mensen of ze voor God willen kiezen en van God willen houden, dan zal God hun redden uit deze wereld dat vergaat door Satan.
Omdat de duivel regeerder is van deze wereld, en bewust of onbewust over mensen regeert, kan hij ook jou toekomst voorspellen zoals het zou kunne gaan, omdat hij immers alle controle heeft over de wereld en dingen om jou heen. mischien zelfs over jou, bewust of onbewust.. hij zou ook weten wie jou dierbaren zijn en jou laten denken dat jou dierbaren jou een bericht willen sturen van de onderwereld waar geesten van mensen die dood zijn leven. Dit alles om ons verder en verder van God af te schuiven.
bewijs hiervan is te zien in de eigenschappen van de duivel die voor komen bijna overal ter wereld. Hij is de promoter van zonde, en hij wil zo graag dat wij door zonde geen verband kunnen hebben met God. Maar God heeft voor alles een bepaalde tijd, en hij heeft ook voor het vernietiging van de duivel, zijn demonen en zijn mensen een bepaalde tijd.. die stilletjes nadert.

God bestaat wel, want leven kan niet voortkomen uit iets wat niet leeft. zo slim zijn we om dat te weten.. maar zijn we wel slim genoeg om God te accepteren, en kracht te ontvangen vanuit Hem om ons uit deze moeilijke tijden te halen, om ons uit de klauwen van de Satan te redden..
Je moet weten dat God de Allmachtigse is van heel het Heelal, het heelal is zo groot, en hij IS de almachtige.
Als een slechte vader toch zoveel goeds aan zijn kinderen kan geven, hoeveel meer zal God wel niet aan zijn kinderen geven als hij de Almachtige is, maar wil je wel zijn kind worden? wil je jou leven aan hem geven, de autoriteit aan hem overlaten, zodat hij jou leven bepaalt, of wil je met lust, hebzucht, verdriet, angst, jaloezie die vootkomen uit zonde verdergaan..
Als God al voor alle leven op aarde zorgt, zelfs voor de vogels die in de lucht vliegen, geeft hij eten, drinken hij voorziet hun van alle levensmiddelen. Hoeveel meer zal God wel niet voor ons willen zorgen, en ons voorzien?

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag, ik heb het zo simpel mogelijk proberen uit te leggen.. en dat kan alleen met lange verhalen want God is Almachtig en we kunnen nooit alles van hem afweten. als er nog mensen die meer willen weten, kun je me altijd een bericht achterlaten, ik check hier mijn mail regelmatig,
en mischien als jullie het interessant vinden kan ik een lijst maken van bijbelse profetieën die nog in deze tijden blijven uitkomen.. want de Bijbel is tenslotte een boek vol profetieën, en God zal alle vormen aannemen om in zijn woord te voldoen. Ten eerste omdat Hij daar de goede macht voor heeft, en ten tweede omdat God niet kan liegen.. En als allerlaatste de naam van YHWH betekent in het hebreeuws dat hij alles vervullen zal..
geloof in God, en zet je ziel vrij.. pak de Heilige boek, en bid en lees, en blijf lezen, en je zult zien dat God naar jou verlangt, Hij wil je zoveel geven, maar het is aan jou om je hand uit te strekken en te ontvangen wat hij geven zal.
Immanuél


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 18:09:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
L.S., leuke aanhef, maar ik denk niet dat de meesten hier dat kunnen volgen. Lectori Salutem, wat inhoud de lezer zij gegroet.

@ Ash:

Een mooie tekst, Ash. Ik wil er wel even op reageren.

Citeer:
De bijbel zegt dat als men doodgaat, zijn ziel sterft. Doodgaan is niets meer dan wat het is. Je gedachten zijn dood, lichamelijk en spiritueel ben je dood. [Psalmen 146:4].
Waardering voor dat je dit zo neerzet, want ik lees hetzelfde. De doden hebben volgens de Bijbel nergens meer deel aan. Toch schijnt hier nogal onduidelijkheid over te zijn bij mensen...

Om één en ander aan te wakkeren, heb ik een paar vragen voor je.

1. Aangenomen wordt dat de Duivel misleidt, en dat hij mensen van 'de' waarheid afwijken. Mensen geloven dus niet in hem, noch in een Duivelse kracht die het kwaad stuurt; iedereen meent zijn uil een valk te zijn. Hóé dan kan een sterveling ooit achter de waarheid komen? Wie zegt dat het lezen van de Bijbel geen misleiding van de Duivel is? Eenieder die gelooft, gelooft in dat goede en waarachtigheid. Is dat niet de opperste staat van misleiding?
In de film 'The usual suspects' komt een interessante quote voor: 'De grootste truk van de Duivel is dat hij iedereen doet geloven dat hij niet bestaat'.

2. Evenees wordt aangenomen dat God almachtig én goedaardig is. Hij is hiermee de tegenpool van de Duivel (Satan, Lucifer, de Grote Verzoeker etc.). Dat levert een paradox op. Als God niet het kwaad in de wereld vernietigd, is Hij dan niet almachtig. Als God het kwaad toelaat, is hij niet enkel goed. Wat denk jij hierover?

P.s.: ikzelf neem hierin (nog) geen stelling; ik draag alleen punten ter discussie aan. Dit zodat ideeën duidelijker worden.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 18:19:41 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Bij het lezen van dit stukje:

Citeer:
2. Evenees wordt aangenomen dat God almachtig én goedaardig is. Hij is hiermee de tegenpool van de Duivel (Satan, Lucifer, de Grote Verzoeker etc.). Dat levert een paradox op. Als God niet het kwaad in de wereld vernietigd, is Hij dan niet almachtig. Als God het kwaad toelaat, is hij niet enkel goed.


moest ik denken aan deze quote:

Citeer:
-`I refuse to prove that I exist,' says God, `for proof denies faith, and without faith I am nothing.'
-`But,' says Man, `The Babel fish is a dead giveaway, isn't it? It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so therefore, by your own arguments, you don't. QED.'
-`Oh dear,' says God, `I hadn't thought of that,' and promptly disappears in a puff of logic.


Maar dat was absoluut out of topic, mijn nederige excuses

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mediums en de Bijbel.
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 20:32:12 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
@ Ash:

Citeer:
Ik wil even God zijn gedachten hierover raadplegen door middel van zijn woord, de Bijbel.

Ik meen me toch te herinneren dat de Bijbel door MENSEN geschreven is en niet door G.O.D.
En niet door eentje maar door een heel stel.
Nu wil ik best van je aannemen dat diezelfde mensen gepoogd hebben op te schrijven wat ZIJ dachten dat G.O.D. gezegd of bedoeld had. Maar waarschijnlijk zal niemand hier inmiddels ontgaan zijn dat wij mensen nu eenmaal ALLES verwerken via de 'zeef'' van ons brein. Met andere woorden: we maken er ALTIJD onze EIGEN interpretatie, onze EIGEN waarheid van.
Je hebt dus de mening van de schrijvers geraadpleegd, niet de mening van hetgeen jij als G.O.D. ziet.


Citeer:
De bijbel zegt dat als men doodgaat, zijn ziel sterft.

Laat ik nou toch denken dat de Bijbel juist zegt dat je ziel ONSTERFELIJK is en na je dood in de Hemel of als je pech hebt in het vagevuur en als je nog meer pecht hebt in de hel terecht komt.
Immers, als wij hier op Aarde ons netjes hebben gedragen en gedaan hebben wat G.O.D. wil dat we doen (even los van de vraag of we dat weten) dan nemen we volgens de Bijbel onze rechtmatige plaats in. Het enige dat na het doodgaan van ons stoffelijk Aards voertuig overblijft en die functie kan hebben, is onze ziel.
Maar misschein heb jij een andere Bijbel gelezen als ik? er zijn immers nogal wat versies en vertalingen om maar niet te spreken van de vele interpretaties.


Citeer:
[...] en de duivel weet dat God daar niet van houdt.

Als de duivel de tegenpool van G.O.D. vertegenwoordigd zal dat helder zijn. Ze zijn immers dan hetzelfde (maaksel, soort). Alleen dan kunnen ze immers alekaars tegenpool zijn.
Dat geeft wel het probleem dat als de duivel en G.O.D. dus vanuit hetzelfde voortkomen, dat het de vraag blijft wie duivel en wie G.O.D. is. (zie ook de reactie van Vyumae)

Of het G.O.D. verder ook maar voor een eurocent interessant vind of wij Aardse stervelingen wel of niet met overledenen spreken (zonder de vraag te stellen of dat kan), waag ik te betwijfelen.
Wat dat betreft heeft G.O.D. in de meeste visies een prachtig dwangmiddel: als je stoffelijk gezien dood bent gegaan komt je ziel ergens terecht waar deze 'GEOORDEELD' wordt. Met andere woorden: dan moeten de gelovigen verantwoording afleggen over het leven dat ze geleidt hebben. En als dat niet was volgens G.O.D.'s wensen, dan mag je letterlijk op de blaren zitten in vagevuur of hel.
Overigens is dat dezelfde "goedaardige" G.O.D. waarover men het altijd heeft.

En als laatste:

Citeer:
Als een slechte vader toch zoveel goeds aan zijn kinderen kan geven, hoeveel meer zal God wel niet aan zijn kinderen geven als hij de Almachtige is, maar wil je wel zijn kind worden?

Jawel: ook een 'slechte vader' kan zoveel goeds aan zijn kinderen geven. Een 'slechte G.O.D.' zou dat dus ook kunnen. Hiermee geef je niet aan dat G.O.D. dus goed is, maar dat G.O.D. evenzeer slecht zou kunnen zijn.
En 'zijn kind worden'????? Naar mijn weten zijn wij volgens de Bijbel ALLEMAAL kinderen G.O.D.'s en hoeven we dus geen 'kind van G.O.D.' meer te worden. Daarnaast zegt G.O.D. ook nog: "laat de kinderen tot mij komen" maar naast van toepassing zijnd op de vorige zin, geeft me dat hele rare beelden die ik liever niet hier plaats.


Het is al even geleden dat ik een Bijbel door geworsteld heb en eerlijk gezegd heb ik geen behoefte aan nogmaals die exercitie te doorstaan. Maar in ieder geval herinner ik me een aantal dingen die nogal tegenstrijdig waren.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 107 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl