Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:40:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31-10-2008, 22:20:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Ik vind het geen onzin, wanneer je een zin leest in de Bijbel, niet iedereen snapt die.
Lees het dan eens een paar keer opnieuw, dan denk je welleens: Och ja, dat klopt wel.
Dit heb ik vaak gehad, ik denk dat je de Bijbel niet altijd letterlijk moet nemen, maar wanneer je het echt goed aandachtig en grondig leest, dan snap je vaak ook de bedoelingen en om dit te snappen moet je echt even de tijd nemen!
Dat is hoe ik er over denk, misschien dat jullie er héél anders over denken..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 11:50:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
miracle schreef:
Zo en dat is een harde uitspraak van iemand zoals ik die altijd de middenweg kiest (ben weegschaal)
Om een discussie uit te lokken moet je hem scherp stellen, zonder daarbij iemand te kwetsen natuurlijk.

Want de bijbel is een boek die in een ingewikkelde taal neerkomt op 1 ding: liefde.
Waarom dan nog onderzoek doen, waarom dan nog discusseren. Begin met liefde zijn, voelen, uitten en geven.

Dus reageer maar?


Dit is een harde uitspraak idd. Maar dit zijn mensen die zo verstrikt zitten en niet verder durven en willen kijken uit angst.

De bijbel is niks meer dan astrologie!

Ik heb een stuk geschreven op deze site (in geloof, levensbeschouwing en filosofie en heet: het onstaan van religie). Ga daar maar eens kijken en hou ze dat onder de neus.

Succes.

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 20:59:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Maar dit zijn mensen die zo verstrikt zitten en niet verder durven en willen kijken uit angst.
Dit is een onvervalste generalisering waar ik het niet zondermeer mee eens kan zijn, al zal het in sommige gevallen beslist wel kloppen.

Citeer:
De bijbel is niks meer dan astrologie!
Hoe kom je tot die uitspraak? Ik ben namelijk van mening dat de bijbel veel meer is dan astrologie.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 14:54:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 29-11-2010, 18:57:06
Berichten: 11
Okee even snel door jullie posts gebladerd.. ben zelf Christelijk opgevoed.. Maar, ik vind wel dat veel mensen de Bijbel verkeerd interpreteren.. Ik kan niet zo inhoudelijk over de verschillende boeken mee praten maar heb wel zo mijn eigen mening en interpratie erover gevormd.

Ik zie als de Bijbel als een levensboek.. een boek bestaande uit levenslessen..
Ik denk dat bepaalde dingen ook niet letterlijk genomen moeten worden, tenminste.. denk.. ik ben daar meer van overtuigd eigenlijk.. Laat ik als simpel voorbeeld de Toren van Babel nemen. Als ik me goed herinner (tijd geleden namelijk dat ik dit verhaal las) ging dit verhaal erover dat men een toren bouwde om tot de hemel te komen, zij wilden God zien en dichterbij God komen. God zorgde ervoor dat het bouwen van de Toren niet slaagde door ervoor te zorgen dat iedereen een andere taal sprak waardoor communicatie niet meer mogelijk was en zij de toren niet konden afmaken en dus niet opzoek konden gaan naar God.
De Bijbel spreekt er ook van dat God wel gevonden wil worden.. Zoekt en gij zult vinden.

Hoe ik het zie is het dat wij ons geluk en God niet moeten zoeken dmv en mbh van materialisme. Wij moeten geen torens of raketten bouwen om op die manier naar God te zoeken. Wie God met liefde en geduld zoekt zal hem vinden. Overigens ben ik nog in twijfel of ik God moet zien als persoon of als een allesomvattende 'energie' die in alles en iedereen aanwezig is.
Volgens de Bijbel is God een ouder persoon (zie openbaringen). In andere spirituele boeken geschreven door eigentijdse paragnosten wordt God mbh Gidsen omschreven als een alles omvattend iets. Ja er is een andere wereld en God is in alles en iedereen. En op die manier moeten we ook naar God zoeken, naar de verlichting zoals de Boeddha zei. We moeten bewust worden van ons bewustzijn en naar binnen kijken ipv naar buiten. Op die manier zullen wij de allesomvattende liefde vinden.. worden we bewust..

Let wel.. de Bijbel is meerdere malen herschreven en gedrukt. Hierdoor zijn ook andere interpretaties ontstaan.

Zoals ik zei, bovenstaande is hoe IK het zie. Uiteraard sta ik open voor andere meningen en overtuigingen. Hebben jullie nog mooie voorbeelden uit de Bijbel dan hoe jullie iets anders zien uit de Bijbel, dus je eigen interpretatie hebben?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 21:34:54 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Ik vind het een boek vol angstaanjagerij en schuldsbesef en wat ik al zei gebaseert op astrologie. (in verschillende forums uitgelegd Kiro). ;)

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl