Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 15:36:06

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 20-05-2009, 16:05:53 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 10:42:26
Berichten: 768
Bedankt voor je uitleg Nico, ik stelde mijn vraag wat selectief om even je reactie te peilen. Maar ik heb gemerkt is dat ik 's ochtends vaak op de automatische piloot sta. Mensen kunnen tegen mij praten en ik reageer terug en ik ben me daarvan bewust. Echter wanneer dan wat later, soms is dit 5 minuten soms 2 uur, mijn hersenen actief worden merk ik dat er een vage herinnering is van deze eerdere taferelen.

Zou dus betekenen dat mijn geheugen niet samen met mijn persoonlijke bewustzijn is opgestart en dus mijn systeem wel reageert en handelt, maar er is geen uiteindelijke registratie ervan in het geheugen. Kan zeggen dat dit soms bijzonder storend is wanneer mensen belangrijke informatie hebben doorgegeven, weggaan en ik mezelf 5 minuten later afvraag "wat is er nou net gebeurd?". :mrgreen:
Dit zou ook betekenen dat we wel bewust zijn in onze slaap, echter de herinnering hiervan is niet gemaakt door ons geheugen.

Vandaar dat ik het zo opvallend vond dat je in een eerdere post aangaf dat mensen met een BDE merkten dat ze toch hun geheugen behielden. Mogelijk is het dus zo dat we een geheugen hebben wat een functie is van onze hersenen en een "energetisch" geheugen.

Natuurlijk begrijp ik dat praten over deze zaken uiteindelijk niet belangrijk zijn voor onze ware natuur, echter vind ik het toch interessant om wat te filosoferen over de illusionaire wereld o:.)

_________________
I decided long ago, not to walk in anyone's shadow


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 20-05-2009, 21:13:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Graag gedaan positiv.
Met wat je vertelt over hoe dat ’s morgens gaat, kan je stellen dat alles vanzelf gebeurt en zou je kunnen bevestigen dat jij niet de doener bent, maar dat je gedaan wordt. Neemt niet weg dat het best lastig kan zijn, zeker als je je afvraagt wat er zojuist gebeurd is. :mrgreen:
Ik denk eerder dat het te maken heeft met het feit dat je ’s morgens nog niet helemaal in het hier en nu bent en onbewust met andere dingen in je hoofd bezig bent én tegelijkertijd vanuit je automatische piloot reageert. (zó herkenbaar voor mij)ZO multitasking kunnen je hersenen zijn. Je zou je kunnen afvragen hoe bewust je dan wel/niet bent geweest van hetgeen men tegen je gezegd/gevraagd heeft.
Nou soms wordt er wel een herinnering van onze slaap achter gelaten in het geheugen. Het enige wat we dan van die nacht kunnen herinneren zijn dan de dromen die we gehad hebben. We herinneren niet het slapen zelf. Geheugen is in mijn visie geen functie van de hersenen. Er wordt wellicht wel van de hersenen gebruik gemaakt, maar is er in ieder geval niet afhankelijk van.
En zeker; vind het ook zeer interessant om daarover met jou te filosoferen. :wink: (y)

Filosofische groeten nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 21-05-2009, 10:44:24 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 10:42:26
Berichten: 768
Is het Ego een functie van de hersenen? Zou het zo kunnen zijn dat onze hersenen als het ware de kurk zijn op de fles van onze ware natuur? Oftewel, zijn de hersenen de begrenzer van onze ware potentieel?

_________________
I decided long ago, not to walk in anyone's shadow


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 22-05-2009, 09:45:28 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Citeer:
Is het Ego een functie van de hersenen? Zou het zo kunnen zijn dat onze hersenen als het ware de kurk zijn op de fles van onze ware natuur? Oftewel, zijn de hersenen de begrenzer van onze ware potentieel?


Zelf denk ik dat het Ego een product is van de hersenen; allemaal gedachten over wie je denkt te zijn, wat je denkt te hebben, wat je denkt te kunnen, te weten, te moeten of te willen. En de hersenen, waarvan we nu zo'n (wat is het?) 30% gebruiken, zijn net als ons fysieke lichaam begrenst/beperkt en vertegenwoordigen niet ons ware potentieel.

groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 22-05-2009, 10:00:37 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 10:42:26
Berichten: 768
nico schreef:
Zelf denk ik dat het Ego een product is van de hersenen; allemaal gedachten over wie je denkt te zijn, wat je denkt te hebben, wat je denkt te kunnen, te weten, te moeten of te willen. En de hersenen, waarvan we nu zo'n (wat is het?) 30% gebruiken, zijn net als ons fysieke lichaam begrenst/beperkt en vertegenwoordigen niet ons ware potentieel.


Ik heb eens gehoord dat het een fabeltje is dat we slechts een klein percentage gebruiken, maakt overigens ook niet uit. Het zou wel enigszins logisch zijn dat een Ego gelinkt is aan de hersenen. Je zou dus kunnen zeggen dat je hersenen aan het vechten zijn om te overleven en bang zijn om te sterven.

_________________
I decided long ago, not to walk in anyone's shadow


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 22-05-2009, 10:48:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Citeer:
Ik heb eens gehoord dat het een fabeltje is dat we slechts een klein percentage gebruiken, maakt overigens ook niet uit. Het zou wel enigszins logisch zijn dat een Ego gelinkt is aan de hersenen. Je zou dus kunnen zeggen dat je hersenen aan het vechten zijn om te overleven en bang zijn om te sterven.

Ja, ik weet het ook niet precies, maar het kan best zijn dat het minder dan 30% is wat wij van de hersencapaciteit of vermogen van de hersenen gebruiken. Er is een verband tussen de hersenen en het Ego, maar ik weet niet of je zo maar het ego gelijk kan stellen met de hersenen door te zeggen dat
Citeer:
“je hersenen aan het vechten zijn om te overleven en bang is om te sterven”.
Melk komt van de koe, maar je kan de koe niet verwijten geen melk te zijn. Noch kan je de melk en de koe gelijk stellen. Dat zijn twee verschillende aspecten.
Het ego is in mijn visie een product van de hersenen; een gedachtenconstructie, maar dat wil niet meteen zeggen dat de hersenen en het ego hetzelfde zijn en dat de hersenen aan het vechten zijn om te overleven en bang zijn om te sterven. Dat zal de hersenen een worst wezen. :mrgreen: Nee, het EGO is aan het vechten om te overleven en het ego is bang om te sterven. Het zijn slechts gedachten die uit de hersenen voortkomen: “ik moet vechten om te overleven” en “ik ben bang om te sterven”.
:hart: , groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 22-05-2009, 13:54:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Citeer:
Melk komt van de koe, maar je kan de koe niet verwijten geen melk te zijn. Noch kan je de melk en de koe gelijk stellen. Dat zijn twee verschillende aspecten.


Alles is uniek maar toch zijn er geen wezenlijke verschillen :mrgreen:

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 24-09-2009, 22:48:02 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Positiv schreef:
Bedankt voor je uitleg Nico, ik stelde mijn vraag wat selectief om even je reactie te peilen. Maar ik heb gemerkt is dat ik 's ochtends vaak op de automatische piloot sta. Mensen kunnen tegen mij praten en ik reageer terug en ik ben me daarvan bewust. Echter wanneer dan wat later, soms is dit 5 minuten soms 2 uur, mijn hersenen actief worden merk ik dat er een vage herinnering is van deze eerdere taferelen.

Zou dus betekenen dat mijn geheugen niet samen met mijn persoonlijke bewustzijn is opgestart en dus mijn systeem wel reageert en handelt, maar er is geen uiteindelijke registratie ervan in het geheugen. Kan zeggen dat dit soms bijzonder storend is wanneer mensen belangrijke informatie hebben doorgegeven, weggaan en ik mezelf 5 minuten later afvraag "wat is er nou net gebeurd?". :mrgreen:
Dit zou ook betekenen dat we wel bewust zijn in onze slaap, echter de herinnering hiervan is niet gemaakt door ons geheugen.

Vandaar dat ik het zo opvallend vond dat je in een eerdere post aangaf dat mensen met een BDE merkten dat ze toch hun geheugen behielden. Mogelijk is het dus zo dat we een geheugen hebben wat een functie is van onze hersenen en een "energetisch" geheugen.

Natuurlijk begrijp ik dat praten over deze zaken uiteindelijk niet belangrijk zijn voor onze ware natuur, echter vind ik het toch interessant om wat te filosoferen over de illusionaire wereld o:.)


oh hier wil ik even een ervaring over plaatsen,
als ik smorgens wakker word vooral in de 'ochtendienst' heel vroeg om uur of kwart over 4, is mijn hoofd 'heeeeeeeerlijk leeg' het liesft wl ik niet praten.. niets zeggen maar gewoon lekker heerlijk genieten van 'mijn cornflakes'(niet nadenken) en niet denkend en vervolgens stap ik de auto in.. en ben ik enorm beuwst dat ik de auto instap en wat ik doe,, enorm gewaar en in het nu.... ik rijd op de weg half starend het liefst kijk ik niet in mijn buitenspiegels of binnenspiegel en wilik gewooon klakkeloos in de oneindigheid rondjes reiden ofzo :P... dan kom ik op het werk en zeggen mensn 'goede morgen tegen me enzo' en dan komt mijn denken om de hoek kijken zoal": kuy nu moetik me weer gaan mengen in de realiteit... ik zeg maar goede morgen anders gaan ze weer van alles over me denken.... of lata ik maar erg vrolijk en liegfdadig goede morgen zeggen en het uitstralen zodta hij zin dag goed kan beginnen.. echt allemala van die dingen...




ook ben ik 2 keer onder narcose geweest 1 keer dat ik jaar of 4 was (gek genoeg herinner ik me dat nog... ik werd met geweld omdat ik tegenstribbelde en huilde vast gehouden op dat operatie bed... (want vreemde mensen namen me mee in rare witte jassen) en ik moets weg bij me oduers en zewilde niet zeggen wat ze met me gingen doen...(overigens wete ik dat nu wel) maar toen kwam ikd ei zaal in ik was weg... en verder kan ik me niets meer van de hele sitatie weken en maanden erna herinneren,,,,


ik ben vorig jaar onder narcose geweest er werden 4 verstandskiezen getrokken en een 5de kies...
ik kreeg ene prik met slangetje en allemaal van ie witte plakkertjes op me buik enzo.. ik was gezellig aan het praten met die man... die dat deed en die zij je zal je straks slaperig voelen)... ikz ij nog ik voel me net zo'n robot of machine die even uitgeschakld word met ala die plakkertjes enzo (ik was al erg bezig op sme spiritueel pad, of erg bewust van zijn) en datde wekeijkheid een droom was...

maar toen ik me weg voelde trekken sprak ik nog en zij woow wat heerlijk aah. lekker gek al die wasigheid en dat gwegtrekkerige gevoel door me hele lichaam ... cool dit hahaha... dat herinnerde ik me nog en was weg.. ik werd wakker en had het gevoel dat ik heeeeeel mooi gedroomd had in een heerlijke sfeer was vol mooie dingen enzo.. en werd wakker gemaakt.. en ikd acht kut ik ben er weer ik lag zo lekker te slapen :P.... en er schoot nog wat door me heen van waar benik net geweest wat was dit.. het enige wta ik me eherinnrde was een fijn en mooi gevoel....


ook slaap ik wel eens, en heb ik het gevoel dat ik niet echt geslapen heb maar gewoon 'wakker sliep' je ligt gewoon 6 uur half vertrokken en half wakker,,, heerlijk in bed en smorges wil je er ook niet uitkomen ik heb dan gevoel dat ik nooit weggeweest ben...

of wor wel eens een half uurtje middernacht wakker, 'vroeger'tegenwoordig niet meer met een leeg gevoel ook en dan van hey er klopt iets niet aan deze werkelijkehid er is meer... en dan daht ik van ach tzal wel en ging ikw eer slapen..

na mijn vele zelealisatis zelfbewustwording en noem maar op ben ik vooral op die nachten terug gaan denken.. en dingen in het verleden die ik ineens langzaam een beetje kan gaan verklaren niet door worden maar gewoon weten wat het is... en waarvoor het leken wel ontwakingssignalen ofzo

dus zeg het maar XD dit zijn mijnervaringen

liefs nick

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het leven is een waarneming
BerichtGeplaatst: 12-11-2009, 21:05:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-11-2009, 16:19:23
Berichten: 13
Locatie: Wormer
Beste Leonon,

Religie en wetenschap, het laatste wat tegenwoordig ook bijna een religie is geworden, maken het er meestal niet makkelijker op.
Religie, omdat de zelfopgelegde beperkingen zichzelf tegenspreken.
Wetenschap, omdat de wetenschap alleen dat kan meten waar het de apparatuur voor heeft.

De wetenschappers die het intellect aanbidden wanen zich in een fantasiewereld, zoals iedereen natuurlijk, maar worden beperkt door de programma die ze in hun hoofd hebben draaien.
Religie heeft zijn nut gehad, maar de orginele lessen zijn klaarblijkelijk van hun onschuld berooft om de gedachtegoed van beperking levende te houden.

Ik denk dat iedereen die een mystieke ervaring heeft gehad anders tegen het leven gaan aankijken en dat dit misschien datgene is dat jouw twijfel kan wegnemen.
Ik zou zeggen, zoek het op: Wees stil en weet dat JIJ God bent!

Randy

_________________
Let's all Focuss towards a common Thought!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl