Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:02:37

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alles wat gebeurd is goed
Mee eens 12%  12%  [ 2 ]
Mee oneens 53%  53%  [ 9 ]
Ik twijfel 12%  12%  [ 2 ]
Anders: Zie reactie 24%  24%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen: 17
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-11-2009, 20:34:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2008, 16:45:46
Berichten: 21
Hoi Vyu,

Ik zal binnenkort reageren op je reactie. Heb het nu een beetje druk met werk..

groetjes
Theo

_________________
Alles is liefde


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2009, 17:56:48 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-04-2008, 09:59:18
Berichten: 47
Locatie: Enschede
theo schreef:
Een hel bestaat alleen bij de gratie van het gevoel van veel mensen afgescheiden te zijn. We zijn allen één. We zijn allemaal met elkaar verbonden. We zijn allemaal afkomstig uit dezelfde bron. Een "wijze" maya zei eens dat de hele mensheid is verbonden aan elkaar als de vingers aan een hand. Ik ben een andere jij (In Lak'ech), zeggen de Maya.
De kunst is je vijand lief te hebben. Het is geen kunst diegene lief te hebben die je graag mag. Jezus, bijvoorbeeld, verstond die kunst.


Als we allen één zijn, waarom hebben we dan vijanden?

Op het moment dat je een vijand zou hebben, is er al sprake van afscheiding.

_________________
"Politiek heeft geen toekomst; de politiek heeft alleen bestaan vanwege de neurose waarin de mensheid leeft. Als die neurose eenmaal verdwenen is, verdwijnt ook de politiek"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2009, 21:24:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Als we allen één zijn, waarom hebben we dan vijanden?

Op het moment dat je een vijand zou hebben, is er al sprake van afscheiding.
Eenheid in verscheidenheid lijkt me. Men kan immers ook in onmin met zichzelf leven, maar dat maakt diegene nog niet schizofreen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-12-2009, 13:47:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-04-2008, 09:59:18
Berichten: 47
Locatie: Enschede
Vyu schreef:
Citeer:
Als we allen één zijn, waarom hebben we dan vijanden?

Op het moment dat je een vijand zou hebben, is er al sprake van afscheiding.
Eenheid in verscheidenheid lijkt me. Men kan immers ook in onmin met zichzelf leven, maar dat maakt diegene nog niet schizofreen.

Eenheid in verscheidenheid? Ik had het over afgescheiden zijn, niet over verscheiden zijn. Afgescheiden in de zin van mensen beoordelen als goed, slecht, vriend, vijand. Op het moment dat je dat doet is er al sprake van afscheiding. Vanuit de benadering dat we allen één zijn (of vanuit oordeelloze/ zoals je liefde zou kunnen omschrijven, want het helemaal definiëren kan niet) heb je het niet nodig om anderen te beoordelen als vriend of vijand. Wanneer je de diepere betekenis van "je moet je vijanden lief hebben" zou willen verklaren, dan zou je kunnen zeggen dat je niet moet oordelen over mensen en met iedereen kunt omgaan, want in werkelijkheid heb je geen vijanden.

_________________
"Politiek heeft geen toekomst; de politiek heeft alleen bestaan vanwege de neurose waarin de mensheid leeft. Als die neurose eenmaal verdwenen is, verdwijnt ook de politiek"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-12-2009, 17:55:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Oké, correctie:

Citeer:
Als we allen één zijn, waarom hebben we dan vijanden?

Op het moment dat je een vijand zou hebben, is er al sprake van afscheiding.
Ongescheidenheid in afgescheidenheid lijkt me dan.

Citeer:
Afgescheiden in de zin van mensen beoordelen als goed, slecht, vriend, vijand. Op het moment dat je dat doet is er al sprake van afscheiding.
Afscheiding is er al om het simpele feit dat mijn lichaam mijn lichaam is en niet het jouwe. Ik denk mijn gedachten en niet de jouwe.

Citeer:
Vanuit de benadering dat we allen één zijn (of vanuit oordeelloze (1) / zoals je liefde zou kunnen omschrijven, want het helemaal definiëren kan niet) heb je het niet nodig om anderen te beoordelen als vriend of vijand. Wanneer je de diepere betekenis van "je moet je vijanden lief hebben" zou willen verklaren, dan zou je kunnen zeggen dat je niet moet oordelen over mensen en met iedereen kunt omgaan (2) , want in werkelijkheid heb je geen vijanden (3) .
1: Ik veronderstel dat jij tot dezelfde groep mensen behoort als o.a. Eckhart Tolle, die stelt dat je kunt waarnemen, denken en bewustzijn kunt hebben zonder enig oordeel?
2: Dat oordelen niet eigenlijk en geoorloofd en zinvol is, is op zich al een oordeel.
3: 'Werkelijkheid'? Maar ik moet toegeven dat je hier misschien een wezenlijk punt aansnijdt, namelijk dat de eerste en laatste grote vijand in je leven jijzelf bent. Dat neemt echter niet weg dat ik bewapende mannen die op me af komen rennen met een bloeddorstige blik liever niet in mijn armen sluit.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-12-2009, 19:59:02 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Ik zat laats op de fiets en toen regnede het heeel hart en toen werdt ik egt superrrnat te stom dus en dat vind ik niet goed hoor dus alles wat gebeurt is niet goed per sé

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-02-2010, 09:55:10 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
ik geloof dat puur slechte dingen kunnen gebeuren,
maar ze bij toeval goed uit hebben gepakt tot nu toe.

_________________
alles wat ik type is mijn versie van waarheid.
er is geen vaste waarheid die voor iedereen acceptabel is,
daarom smeek je om commentaar op mijn berichten.
weten is een illusie, denk ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-02-2010, 10:42:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
amplius schreef:
ik geloof dat puur slechte dingen kunnen gebeuren,
maar ze bij toeval goed uit hebben gepakt tot nu toe.


Hiermee zeg je. Ik ben er bij toeval. Toeval houd in dat het zo maar is gebeurd zonder reden. Slechte dingen kunnen gebeuren is dat ook toeval?

als alles toeval is dan is alles er zo maar.. Dat houd in dat het goed is toch? Want toeval impliceert niks het is immers gewoon zo. Toeval maakt dat er geen onderscheid tussen iets is want alles is omdat het er is.

Ik ben het overigens niet met je eens. Ik geloof dat toeval niet bestaat. Dat alles een reden heeft, maar dat alles wat je overkomt wel goed voor je is anders zou het niet gebeuren.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-02-2010, 18:31:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-02-2010, 16:23:24
Berichten: 86
Locatie: Hoogwoud (Noord-Holland)
wie bepaalt wanneer iets goed is en wie bepaald wanneer iets fout is?
is het niet net een soort van Yin en Yang? ze zijn niet met elkaar in balans?

_________________
Moed is pas als je hebt ontdekt dat er ook een kans is dat je verliest
Wicca <3
Seira, You'll be in my Heart. BB.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-02-2010, 17:25:51 
Niet alles zal goed zijn en niet alles zal fout zijn. In het goede zit altijd het kwade, en in het kwade zit altijd het goede.

Wel komt niets met toeval en heeft alles wat er gebeurd een reden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-03-2010, 23:07:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-04-2008, 09:59:18
Berichten: 47
Locatie: Enschede
En sterker nog: in werkelijkheid is niets goeds en niets slechts, het wordt pas goed of slecht wanneer jij het oordeel 'goed' of 'slecht' er aan hangt.
Er is geen toeval omdat alles verbonden met elkaar is. Met ons oordelen plaatsen we situaties/gebeurtenissen (en eigenlijk alles) in hokjes van 'wat zou moeten gebeuren volgens... (ons verstand)'. Dus op het moment dat ons verstand en ons oordelen begint is er geen verbondenheid meer (die is er wel maar die zie je niet)

_________________
"Politiek heeft geen toekomst; de politiek heeft alleen bestaan vanwege de neurose waarin de mensheid leeft. Als die neurose eenmaal verdwenen is, verdwijnt ook de politiek"


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl