Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:09:56

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 31-01-2010, 17:00:31 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-10-2009, 22:56:30
Berichten: 392
wat mij opvalt is dat veel religies, vandaag de dag andere religies de grond in trappen.

volgens de christenen zijn zij het enige ware geloof, en moet de rest daarvoor wijken.
diegenen die het in hun hoofd halen een ander geloof aan te hangen krijgen een preek te horen over hel en verdoemenis.

de islam doet precies hetzelfde
het jodendom doet ook zoiets

waarom haat zaaien, waarom is dat nodig
waarom wil men zich perse boven een ander verheffen.

zijn wij niet allemaal gelijk?
het zou niet uit moeten maken welk geloof je aanhangt.

waarom al die oorlogen die begonnen zijn om een religie

als er een god of een allah of een weet ik veel is.
kan hij dat er toch nooit mee bedoeld hebben.

god is liefde, allah is groot .
zijn dat dan maar gewoon lege woorden om zieltjes te winnen?

ik kan er met mijn pet niet bij dat een god het goedkeurt om andersdenkenden, om zeep te helpen.

(bron: www.bijbelenkoran.nl)(http://radioislam.org/nederlands/Stierv ... lmoed.html worden citaten aangehaald uit de joodse talmoed)

dit kan een god er nooit mee bedoeld hebben.

hoe denken jullie hierover?

_________________
als een schip over de kim zeilt...
is het niet weg...
je kunt het alleen niet zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-01-2010, 17:35:55 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
angel26 schreef:
wat mij opvalt is dat veel religies, vandaag de dag andere religies de grond in trappen.

volgens de christenen zijn zij het enige ware geloof, en moet de rest daarvoor wijken.
diegenen die het in hun hoofd halen een ander geloof aan te hangen krijgen een preek te horen over hel en verdoemenis.

de islam doet precies hetzelfde
het jodendom doet ook zoiets

waarom haat zaaien, waarom is dat nodig
waarom wil men zich perse boven een ander verheffen.

zijn wij niet allemaal gelijk?
het zou niet uit moeten maken welk geloof je aanhangt.

waarom al die oorlogen die begonnen zijn om een religie

als er een god of een allah of een weet ik veel is.
kan hij dat er toch nooit mee bedoeld hebben.

god is liefde, allah is groot .
zijn dat dan maar gewoon lege woorden om zieltjes te winnen?

ik kan er met mijn pet niet bij dat een god het goedkeurt om andersdenkenden, om zeep te helpen.

(bron: http://www.bijbelenkoran.nl)(http://radioislam.org/nederlands/Stierv ... lmoed.html worden citaten aangehaald uit de joodse talmoed)

dit kan een god er nooit mee bedoeld hebben.

hoe denken jullie hierover?

Groepsvorming is denk ik iets dat is aangeboren bij de mens en dat zie je onder andere terug in religies. En aangezien niemand het leuk vindt om te horen dat zijn/haar verhaal niet klopt krijg je spanningen tussen verschillende meningen.

Uiteraard zou het mooi zijn als iedereen zonder ruzie met elkaar overweg kon maar ik denk dat dat helaas een utopisch beeld is dat nooit bereikt zal worden omdat iedereen nu eenmaal tegenstrijdige belagen heeft. Rationeel gezien hoeven verschillende meningen totaal geen probleem op te leveren maar mensen zijn nu eenmaal geen rationele wezens dus worden meningsverschillen meestal verheven tot een strijd met alle gevolgen van dien.

Daarnaast denk ik dat de meeste religies gaan over macht ipv geloof. De hoge geestelijke van een religie willen hun macht niet kwijt dus zal men er alles aan doen om te voorkomen dat men overstapt naar een andere religie, wederom met alle gevolgen van dien.

http://www.geencommentaar.nl/index.php/2008/03/25/de-psychologie-van-discriminatie-i-groep


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-01-2010, 17:52:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
hoe ik er over denk is eigenlijk heel simpel,
deze mensen weten totaal niet waar ze het over hebben, of hebben maar weinig verstand en inzicht in het leven.

maarre wat doen we er aan he, deze mensen moeten nog een hoop leren en levensinzicht op doen...

aangezien ik mensen zelf als een expressie van god zie,, heeft god ook de vrije wil om te moorden, god is en mag namelijk alles. god kan oorlog voeren met andere goden, god kan andere goden lief hebben, en god kan in de oneindigheid kiezen wat hij wil doen, de ene god herhaald in de oneindigheid het zelfde patroon, en een andere god schept steeds nieuwe ervaringen.. zo kan god groeien en zichzelf verkennen, of stil blijven staan en blijven hangen. Ook dat is een vrije keus.

ik ben trouwens ook nog een jonge god 8) (ff grappie tusse door :P)


mischien zijn deze 'wezens/goden/mensen'nog niet zo ontwikkeld in bewustzijn, en moet hun bewustzijn nog groeien, of zitten ze gewoon echt psychisch helemaal gevangen.

maargoed wat doen we er aan he, deze mensen zijn er nou eenmaal, en we kunnen mensen niet forceren iets te geloven, of te veranderen,
nou ja het kan wel dat is wat die mensen doen door oorlog, manipulatie en angst.

maargoed dat is niet onze manier toch, dus we zullen de vrije wil moeten accepteren en respecteren, om ons geestelijke toestand gezond te houden. God is namelijk vrij, wat hij met die vrijheid doet is zijn eigen keus.

maar ja vrije wil he,,, tot hoeveree heb je ene vrijewil als je niet voor jezelf kan denken, en andere goden macht over je uitoefenen en zolang je bang bent als mens, zal je nooit echt vrij zijn of je vrijvoelen, en zul je gewoon een marionet zijn, totdat je godzijn realiseerd...

haha nou ja mischien dat ik me concept god en zo ene beetje overdrijf in het verhaaltje maargoed je kan het op verschillende manier intrpeteren, je kan een mens niet vergelijken met god want een mens is nog niet zo 'bewust als god'..

maar ander ekant kan je hem er wel mee vergelijken, want van binnen is hij deel van god, en heeft hij de mogelijkheid om goddelijk te zijn. maar hier hangen ook weer definities aan van wanneer ben je het dan en wanneer niet.

het is allemaal maar hoe je het bekijkt omschrijft, fantaseerd, of verklaard.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-02-2010, 03:12:21 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Nickid schreef:
hoe ik er over denk is eigenlijk heel simpel

... heel verhaal volgt :lol:


Maar wel een goeie! Onvoorwaardelijke liefde hup!!

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-02-2010, 09:30:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-01-2010, 18:02:27
Berichten: 3
Locatie: Zwolle
Lastige vraag, en een simpel antwoord is er zeker niet....

Ik weet dat veel Christenen proberen te getuigen van de liefde van God. Als jij gelooft dat er niks mooiers bestaat dan te kunnen leven van de liefde van de Heer, zou je dan ook niet proberen om mensen daarvan te overtuigen? Dat je het eigenlijk jammer vindt dat zij zoiets niet kennen? En zo'n houding kan inderdaad overkomen dat je denkt dat Christenen zichzelf beter vinden....

My 2 cents

_________________
Ons leven gaat voorbij
als de laatste sporen van een wolk,
het lost zich op als een nevel,
die verdreven wordt door de stralen van de zon
en bezwijkt voor haar gloed


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-02-2010, 10:47:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2009, 17:46:00
Berichten: 299
Eigenlijk staan de religies in de pure oorsprong voor hetzelfde.. De regeltjes, tradities, gebruiken e.d. er om heen maken het verschillende bewegingen. Alles is ergens ontstaan, in de loop van de geschiedenis zijn alle religies gevormd door externe factoren naar mijn idee. Geologische ligging, moraal van de mensen, politieke invloeden, levenswijze etc.. Daardoor zijn op verschillende plaatsen in de wereld verschillende stromingen ontstaan en hebben zich verspreid (of zijn de kop ingedrukt).
Ben het helemaal eens met Avuso over de groepsvorming. Mensen zijn al vanaf dat er mensen zijn in strijd met elkaar. Opkomen voor je 'geloofsgroep' is daar niet anders in. Wat zou het toch fijn zijn als iedereen inziet dat die strijd nergens voor nodig is. Dit is iig hoe ik er over denk.

_________________
'Every wall is a door' ~ R.W. Emerson


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-02-2010, 14:19:28 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Nickid schreef:
ik ben trouwens ook nog een jonge god 8)

:mrgreen:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2010, 00:25:10 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
DIMLICHT schreef:
Nickid schreef:
hoe ik er over denk is eigenlijk heel simpel

... heel verhaal volgt :lol:


Maar wel een goeie! Onvoorwaardelijke liefde hup!!


hahaha wat zij ik nou weer :p(van binen voeld het simpel) maar in worden uitleggen = 1 warzooi haha:P zodra ik ga denken word ik alweer naar andere gedachten gebracht dwaal ik rodn en benik de zuiverheid kwijt hebik altijd XD...

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-02-2010, 10:23:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik denk dat het wezenlijk heel simpel is en valt terug te brengen op één gegeven, waar de rest uit voort vloeit:
Claim op de waarheid.

Waarheid moet waardevol zijn, anders is het niet de Waarheid, en aangezien er mensen zijn die anders over waarheid denken moeten zij het wel verkeerd hebben. Hun waarheden zijn dan ondergeschikt aan de waardevolle Waarheid. Inherent aan Waarheid, als stralend licht, zit dus ook de 'onwaarheid'. Het licht van de claim op Waarheid móét wel schaduwen werpen, en waar de meningen afwijkend zijn wekt men de conceptie van een diabolische kracht. Dat stigmatiseert de andersdenkende nog meer dan dat al het geval was.
In die zin getuigt universalisme van gigantische arrogantie. Natuurlijk heeft niet iedere religie of levensbeschouwelijk model deze extreem. Niettemin maken alle stromingen, sectes en groeperingen zich 'schuldig' aan het drastisch overschatten van het menselijke vermogen tot kennis (en bezit kunnen nemen) van Waarheid. Op deze manier hebben zij als fundamenteel karakteristiek gemeen dat ze aan grootheidswaan leiden, vervat in het systeem van overtuiging zélf.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-02-2010, 10:44:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-01-2010, 20:01:53
Berichten: 581
Ik denk dat het geloof dat je hebt niet uitmaakt.
Ik geloof niet in een god maar ik geloof wel dat als je slecht doet je slecht terug krijgen en als je goed doet het je niet zal schaden.

Iedereen maakt zich zo druk over wat hun god denkt er word zo veel haat gezaaid doordat mensen elkaars geloof niet accepteren. En dat terwijl hun god allang niet meer op aarde is en we het dus met elkaar moeten doen. Waarom zouden we elkaar dan niet in waarde kunnen laten en elkaar kunnen accepteren zoals we zijn en misschien zelfs van elkaars geloof kunnen leren.

Ik ga op school om met een meisje dat heilig gelooft in god (christelijk). Zij geloofd dus in god ik ik wat ik hierboven zij maar zij kan het wel waarderen wat ik zeg en probeert het te berijpen en zo andersom ook.

Als iedereen zo heilig gelooft in zijn of haar god waarom is er dan zoveel haat? Ik geloof nooit dat er in welk geloof dan ook staat beschreven dat je als iemand niet het zelfde geloof heeft als jij je elkaar de hersens moet inslaan.

_________________
If one dream should fall and break into a thousand pieces, never be afraid to pick one of those pieces up and begin again.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl