Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:08:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Voor jou
BerichtGeplaatst: 09-05-2010, 23:13:06 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Ik doe mijn ogen dicht, en het is daar. Die warmte. Dat stille vertrouwen. Het is nog vaag, betwijfelbaar, zoals alles, maar ik kan het voelen. Ik snap niet zo goed waarom. Mijn leven gaat niet over rozen. Tot nu toe is mijn leven meer lijden dan plezier. Ik heb er naar mijn idee alle reden toe om weg te zakken in de grond, om weg te zwijmen in mijn eigen ellende. Toch, ondanks al die ellende, keert die warmte steeds terug. Ik voel het in momenten van stilte. Ik voel het wanneer mensen blijk geven van hun menselijkheid. Wanneer we elkaar helpen, onze warmte tonen. Ik blijf het voelen, zelfs al twijfel ik er op hetzelfde moment aan of het wel 'echt' is, wat echt dan ook mag zijn. Het keert telkens terug, zelfs na tijden van kou. Het keert terug zelfs wanneer ik het heb afgezworen, omdat het me nergens brengt. Het is vaker afwezig dan aanwezig, maar het heeft me nog niet verlaten, wat het misschien ooit wel zal doen, iets waar ik liever niet aan denk. Het geeft me visies van geluk, van liefde en warmte. Het laat me geloven in onze potentie, wat we werkelijk zijn, wat we kunnen bereiken. Het laat me een liefde voelen voor ieder levend wezen, ookal kan ik die liefde nog niet uiten. Het geeft me hoop, tegen alle waarschijnlijkheid in, dat de toekomst mooi kan zijn. Mijn geest verweerd zich er met alle macht tegen. Wil niet accepteren dat we werkelijk een paradijs op Aarde kunnen laten onstaan. Wil niet accepteren dat ik ooit werkelijk naar mijn leven zal kijken, en er tevreden mee zal zijn. Maar in deze stilte, zie ik alleen maar schoonheid. Potentie. Het is geen fantasie, maar is het dan werkelijkheid? Nogsteeds snap ik niet waarom deze vreugde mijn hart binnenkomt. Ik hoop dat ook jij dit voelt. Want ik wil het eigenlijk alleen maar delen. Ik kan het gevoel alleen maar in je oproepen, want woorden zijn maar woorden.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 10-05-2010, 16:54:24 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Rens schreef:
Ik doe mijn ogen dicht, en het is daar. Die warmte. Dat stille vertrouwen. Het is nog vaag, betwijfelbaar, zoals alles, maar ik kan het voelen. Ik snap niet zo goed waarom. Mijn leven gaat niet over rozen. Tot nu toe is mijn leven meer lijden dan plezier. Ik heb er naar mijn idee alle reden toe om weg te zakken in de grond, om weg te zwijmen in mijn eigen ellende. Toch, ondanks al die ellende, keert die warmte steeds terug. Ik voel het in momenten van stilte. Ik voel het wanneer mensen blijk geven van hun menselijkheid. Wanneer we elkaar helpen, onze warmte tonen. Ik blijf het voelen, zelfs al twijfel ik er op hetzelfde moment aan of het wel 'echt' is, wat echt dan ook mag zijn. Het keert telkens terug, zelfs na tijden van kou. Het keert terug zelfs wanneer ik het heb afgezworen, omdat het me nergens brengt. Het is vaker afwezig dan aanwezig, maar het heeft me nog niet verlaten, wat het misschien ooit wel zal doen, iets waar ik liever niet aan denk. Het geeft me visies van geluk, van liefde en warmte. Het laat me geloven in onze potentie, wat we werkelijk zijn, wat we kunnen bereiken. Het laat me een liefde voelen voor ieder levend wezen, ookal kan ik die liefde nog niet uiten. Het geeft me hoop, tegen alle waarschijnlijkheid in, dat de toekomst mooi kan zijn. Mijn geest verweerd zich er met alle macht tegen. Wil niet accepteren dat we werkelijk een paradijs op Aarde kunnen laten onstaan. Wil niet accepteren dat ik ooit werkelijk naar mijn leven zal kijken, en er tevreden mee zal zijn. Maar in deze stilte, zie ik alleen maar schoonheid. Potentie. Het is geen fantasie, maar is het dan werkelijkheid? Nogsteeds snap ik niet waarom deze vreugde mijn hart binnenkomt. Ik hoop dat ook jij dit voelt. Want ik wil het eigenlijk alleen maar delen. Ik kan het gevoel alleen maar in je oproepen, want woorden zijn maar woorden.


Deze mooie woorden komen me erg bekend voor. Inmiddels heb ik door dat het gevoel van warmte reëel en op waarheid gebaseerd is en kan ik zelfs geloven dat de toekomst mooi kan zijn. Blijf zoeken en gij zult uiteindelijk vinden...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 26-05-2010, 14:07:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Rens schreef:
Ik doe mijn ogen dicht, en het is daar. Die warmte. Dat stille vertrouwen. Het is nog vaag, betwijfelbaar, zoals alles, maar ik kan het voelen. Ik snap niet zo goed waarom. Mijn leven gaat niet over rozen. Tot nu toe is mijn leven meer lijden dan plezier. Ik heb er naar mijn idee alle reden toe om weg te zakken in de grond, om weg te zwijmen in mijn eigen ellende. Toch, ondanks al die ellende, keert die warmte steeds terug. Ik voel het in momenten van stilte. Ik voel het wanneer mensen blijk geven van hun menselijkheid. Wanneer we elkaar helpen, onze warmte tonen. Ik blijf het voelen, zelfs al twijfel ik er op hetzelfde moment aan of het wel 'echt' is, wat echt dan ook mag zijn. Het keert telkens terug, zelfs na tijden van kou. Het keert terug zelfs wanneer ik het heb afgezworen, omdat het me nergens brengt. Het is vaker afwezig dan aanwezig, maar het heeft me nog niet verlaten, wat het misschien ooit wel zal doen, iets waar ik liever niet aan denk. Het geeft me visies van geluk, van liefde en warmte. Het laat me geloven in onze potentie, wat we werkelijk zijn, wat we kunnen bereiken. Het laat me een liefde voelen voor ieder levend wezen, ookal kan ik die liefde nog niet uiten. Het geeft me hoop, tegen alle waarschijnlijkheid in, dat de toekomst mooi kan zijn. Mijn geest verweerd zich er met alle macht tegen. Wil niet accepteren dat we werkelijk een paradijs op Aarde kunnen laten onstaan. Wil niet accepteren dat ik ooit werkelijk naar mijn leven zal kijken, en er tevreden mee zal zijn. Maar in deze stilte, zie ik alleen maar schoonheid. Potentie. Het is geen fantasie, maar is het dan werkelijkheid? Nogsteeds snap ik niet waarom deze vreugde mijn hart binnenkomt. Ik hoop dat ook jij dit voelt. Want ik wil het eigenlijk alleen maar delen. Ik kan het gevoel alleen maar in je oproepen, want woorden zijn maar woorden.



Zeer mooi geschreven.

ik heb me aangesloten bij een politieke partij, die maar 1 doel voor ogen heeft, de hemel op aarde. Liefde eenheid en gelijkheid. Alle mensen hier zijn in pure onvoorwaardelijke liefde, ondelring hangt er al een hemelse goddelijke sfeer, onze zielen zijn door beproevingen gegaan, met eigen ervaring en les programma's iederen heeft alles, alleen moeten doen, tot het moment bij ons allemaal, het inzicht kwam dat alleen pure onvoorwaardelijke dienstbaarheid aan het geheel, het ultieme gevoel van liefde en geluk is, de erkenning van liefde en dat gevoel, met anderen delen.

wij hebben besloten ons leven hieraan te wijden, samen in eenheid en alles te doen om liefde te brengen, tot het einde van onze aardse ervaring.

stichtingnieuwbewustnederland.ning.com
nieuw-nederland.nu

de rede dat ik deze links hier achterlaat? ik weet niet voel misschien onbewust iets aan, wie weet doet het 'toeval' dat.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 26-05-2010, 14:55:16 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Nickid schreef:
Rens schreef:
Ik doe mijn ogen dicht, en het is daar. Die warmte. Dat stille vertrouwen. Het is nog vaag, betwijfelbaar, zoals alles, maar ik kan het voelen. Ik snap niet zo goed waarom. Mijn leven gaat niet over rozen. Tot nu toe is mijn leven meer lijden dan plezier. Ik heb er naar mijn idee alle reden toe om weg te zakken in de grond, om weg te zwijmen in mijn eigen ellende. Toch, ondanks al die ellende, keert die warmte steeds terug. Ik voel het in momenten van stilte. Ik voel het wanneer mensen blijk geven van hun menselijkheid. Wanneer we elkaar helpen, onze warmte tonen. Ik blijf het voelen, zelfs al twijfel ik er op hetzelfde moment aan of het wel 'echt' is, wat echt dan ook mag zijn. Het keert telkens terug, zelfs na tijden van kou. Het keert terug zelfs wanneer ik het heb afgezworen, omdat het me nergens brengt. Het is vaker afwezig dan aanwezig, maar het heeft me nog niet verlaten, wat het misschien ooit wel zal doen, iets waar ik liever niet aan denk. Het geeft me visies van geluk, van liefde en warmte. Het laat me geloven in onze potentie, wat we werkelijk zijn, wat we kunnen bereiken. Het laat me een liefde voelen voor ieder levend wezen, ookal kan ik die liefde nog niet uiten. Het geeft me hoop, tegen alle waarschijnlijkheid in, dat de toekomst mooi kan zijn. Mijn geest verweerd zich er met alle macht tegen. Wil niet accepteren dat we werkelijk een paradijs op Aarde kunnen laten onstaan. Wil niet accepteren dat ik ooit werkelijk naar mijn leven zal kijken, en er tevreden mee zal zijn. Maar in deze stilte, zie ik alleen maar schoonheid. Potentie. Het is geen fantasie, maar is het dan werkelijkheid? Nogsteeds snap ik niet waarom deze vreugde mijn hart binnenkomt. Ik hoop dat ook jij dit voelt. Want ik wil het eigenlijk alleen maar delen. Ik kan het gevoel alleen maar in je oproepen, want woorden zijn maar woorden.



Zeer mooi geschreven.

ik heb me aangesloten bij een politieke partij, die maar 1 doel voor ogen heeft, de hemel op aarde. Liefde eenheid en gelijkheid. Alle mensen hier zijn in pure onvoorwaardelijke liefde, ondelring hangt er al een hemelse goddelijke sfeer, onze zielen zijn door beproevingen gegaan, met eigen ervaring en les programma's iederen heeft alles, alleen moeten doen, tot het moment bij ons allemaal, het inzicht kwam dat alleen pure onvoorwaardelijke dienstbaarheid aan het geheel, het ultieme gevoel van liefde en geluk is, de erkenning van liefde en dat gevoel, met anderen delen.

wij hebben besloten ons leven hieraan te wijden, samen in eenheid en alles te doen om liefde te brengen, tot het einde van onze aardse ervaring.

stichtingnieuwbewustnederland.ning.com
nieuw-nederland.nu

de rede dat ik deze links hier achterlaat? ik weet niet voel misschien onbewust iets aan, wie weet doet het 'toeval' dat.

Hey Nickid,

Ik heb de link opgeslagen en er al even naar gekeken. Ik heb er een goed gevoel bij wat ik lees, al moet ik nog wel even erachter komen of het realistisch is haha.

Groeten :-)
Rens

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 26-05-2010, 21:56:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Rens schreef:
Nickid schreef:
Rens schreef:
Ik doe mijn ogen dicht, en het is daar. Die warmte. Dat stille vertrouwen. Het is nog vaag, betwijfelbaar, zoals alles, maar ik kan het voelen. Ik snap niet zo goed waarom. Mijn leven gaat niet over rozen. Tot nu toe is mijn leven meer lijden dan plezier. Ik heb er naar mijn idee alle reden toe om weg te zakken in de grond, om weg te zwijmen in mijn eigen ellende. Toch, ondanks al die ellende, keert die warmte steeds terug. Ik voel het in momenten van stilte. Ik voel het wanneer mensen blijk geven van hun menselijkheid. Wanneer we elkaar helpen, onze warmte tonen. Ik blijf het voelen, zelfs al twijfel ik er op hetzelfde moment aan of het wel 'echt' is, wat echt dan ook mag zijn. Het keert telkens terug, zelfs na tijden van kou. Het keert terug zelfs wanneer ik het heb afgezworen, omdat het me nergens brengt. Het is vaker afwezig dan aanwezig, maar het heeft me nog niet verlaten, wat het misschien ooit wel zal doen, iets waar ik liever niet aan denk. Het geeft me visies van geluk, van liefde en warmte. Het laat me geloven in onze potentie, wat we werkelijk zijn, wat we kunnen bereiken. Het laat me een liefde voelen voor ieder levend wezen, ookal kan ik die liefde nog niet uiten. Het geeft me hoop, tegen alle waarschijnlijkheid in, dat de toekomst mooi kan zijn. Mijn geest verweerd zich er met alle macht tegen. Wil niet accepteren dat we werkelijk een paradijs op Aarde kunnen laten onstaan. Wil niet accepteren dat ik ooit werkelijk naar mijn leven zal kijken, en er tevreden mee zal zijn. Maar in deze stilte, zie ik alleen maar schoonheid. Potentie. Het is geen fantasie, maar is het dan werkelijkheid? Nogsteeds snap ik niet waarom deze vreugde mijn hart binnenkomt. Ik hoop dat ook jij dit voelt. Want ik wil het eigenlijk alleen maar delen. Ik kan het gevoel alleen maar in je oproepen, want woorden zijn maar woorden.



Zeer mooi geschreven.

ik heb me aangesloten bij een politieke partij, die maar 1 doel voor ogen heeft, de hemel op aarde. Liefde eenheid en gelijkheid. Alle mensen hier zijn in pure onvoorwaardelijke liefde, ondelring hangt er al een hemelse goddelijke sfeer, onze zielen zijn door beproevingen gegaan, met eigen ervaring en les programma's iederen heeft alles, alleen moeten doen, tot het moment bij ons allemaal, het inzicht kwam dat alleen pure onvoorwaardelijke dienstbaarheid aan het geheel, het ultieme gevoel van liefde en geluk is, de erkenning van liefde en dat gevoel, met anderen delen.

wij hebben besloten ons leven hieraan te wijden, samen in eenheid en alles te doen om liefde te brengen, tot het einde van onze aardse ervaring.

stichtingnieuwbewustnederland.ning.com
nieuw-nederland.nu

de rede dat ik deze links hier achterlaat? ik weet niet voel misschien onbewust iets aan, wie weet doet het 'toeval' dat.

Hey Nickid,

Ik heb de link opgeslagen en er al even naar gekeken. Ik heb er een goed gevoel bij wat ik lees, al moet ik nog wel even erachter komen of het realistisch is haha.

Groeten :-)
Rens



haha wat is realistisch he, de woorden en beschrijvingen zijn mischien wat zweverig.
voor veel mensen is liefde niet realistisch... of iets dat dagelijks aanwezig is.

fantasie, dromen, visies, en woorden het maakt niet uit, zolang de intentie uit het hart komt, is het allemaal mogelijk.

heb vroeger wel eens gezecht dat als ik president was van amerika, ik alle solaten een cupido pakje zou aantrekken, hun wapens leeghalen en op de kleuterschool beschikbaar stellen om er creatief op te tekenen, en bloemen in te doen, en de soldaten een picknick mandjes te geven om dit te brengen naar de arme landen.

hoe groot zo'n fantasie ook is, en hoe onrealistisch het ook klinkt, en hoe kinderlijk het ook kan zijn...
waarom niet? De boodschap blijft hetzelfde... liefde...

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 27-05-2010, 06:29:07 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Citeer:
haha wat is realistisch he, de woorden en beschrijvingen zijn mischien wat zweverig.
voor veel mensen is liefde niet realistisch... of iets dat dagelijks aanwezig is.

fantasie, dromen, visies, en woorden het maakt niet uit, zolang de intentie uit het hart komt, is het allemaal mogelijk.

heb vroeger wel eens gezecht dat als ik president was van amerika, ik alle solaten een cupido pakje zou aantrekken, hun wapens leeghalen en op de kleuterschool beschikbaar stellen om er creatief op te tekenen, en bloemen in te doen, en de soldaten een picknick mandjes te geven om dit te brengen naar de arme landen.

hoe groot zo'n fantasie ook is, en hoe onrealistisch het ook klinkt, en hoe kinderlijk het ook kan zijn...
waarom niet? De boodschap blijft hetzelfde... liefde...

Haha, ja ik ben het met je eens Nick (?) Ik denk er hetzelfde over. Wat het alleen is, is dat je dit niet alleen kunt, hoe groot je wens ook is. Ik denk dat wanneer een enorm deel van de wereld met dezelfde intentie vanuit het hart zich samen zou inzetten voor een bepaalde cause, dat er werkelijk veel kan veranderen. En dit denk ik ook mbt Nieuw Nederland. Ik vind de beschrijvingen niet eens zo zweverig, juist heel mooi. Sterker nog ik denk er vaak over in dergelijke termen. Vind het knap dat iemand de ballen heeft er zo voor te gaan. En het zal waarschijnlijk niet meteen een partij worden waar mensen van hebben gehoord, maar je moet ergens beginnen.

Wat ik me afvraag of het realistisch is, heeft meer betrekken op het programma. De 10 miljard extra bijvoorbeeld, ipv bezuinigen. Klinkt uiteraard geweldig, is het werkelijk mogelijk? In een land waarin iedereen zich inzet voor elkaar, voor een beter leven, waarin we niet het geld maar het hart laten regeren, zou zoiets wellicht mogelijk worden gemaakt, maar in de huidige situatie vraag ik me dat toch af. Denk je niet?

Groeten
Rens

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 27-05-2010, 21:05:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Haha, ja ik ben het met je eens Nick (?)(ja nick haha:P) Ik denk er hetzelfde over. Wat het alleen is, is dat je dit niet alleen kunt(JUIST! helemaal waar we zijn tenslotte 1), hoe groot je wens ook is. Ik denk dat wanneer een enorm deel van de wereld met dezelfde intentie vanuit het hart zich samen zou inzetten voor een bepaalde cause, dat er werkelijk veel kan veranderen.(PRECIES!!!!!!! al moeten er een paar zijn die een beginnetje maken, en met heel hun hart en ziel erachter staan, en het voorbeeld geven) En dit denk ik ook mbt Nieuw Nederland. Ik vind de beschrijvingen niet eens zo zweverig, juist heel mooi. Sterker nog ik denk er vaak over in dergelijke termen. Vind het knap dat iemand de ballen heeft er zo voor te gaan. En het zal waarschijnlijk niet meteen een partij worden waar mensen van hebben gehoord, maar je moet ergens beginnen. (helemaal mee eens, maar de mensen met de grootste harten, grootste visies, vastberadeheid, en die hun droom vast houden steun ik en ga ik in mee! de liefde en kracht is zo groot en bovendien is het innerlijk ook mijn pad, heb ergens het gevoel dat ik voor me geboorte dit al geplant had om dit te gaan doen in dit leven) m'n hart en ziel word er mee bevredigd, het is iets waar ik voor kan leven, en waarbij mijn eigen specialiteiten en talenten maximaal tot uitdrukking kunnen komen)

Wat ik me afvraag of het realistisch is, heeft meer betrekken op het programma. De 10 miljard extra bijvoorbeeld, ipv bezuinigen. Klinkt uiteraard geweldig, is het werkelijk mogelijk? In een land waarin iedereen zich inzet voor elkaar, voor een beter leven, waarin we niet het geld maar het hart laten regeren, zou zoiets wellicht mogelijk worden gemaakt, maar in de huidige situatie vraag ik me dat toch af. Denk je niet?

dit is waar we naar toe gaan,, de hemel op aarde, (verhoogd bewustzijn) het bewustzijn verhogen van de mensheid, wijsheid en inzichten brengen en mensen hogere leringen en levensbegrippen geven zal de enige manier zijn deze wereld een mooiere plek te maken, en de stem van het HART zal door alle mensen gehoord worden, de campagne filmpjes die gemaakt worden, zitten mensne in die zuiver vanuit het hart krachtig en liefdevol hun innerlijk weten naar buiten brengen en zeer mooi spreken, (ikzelf doe er ook aan mee) we zijn zelfs zo ver dat we binnekort een stukje zendtijd krijgen op nederland 1 en 2 enzo :D!! en het zou goed mogelijk zijn dat mijn kop in beeld komt... al voelik me er ongemakkelijk bij omdat ik zonder schaamte mezelf moet laten zien, al mijn maskers afzetten, die mijn vrienden fammilie en collega's en naaste altijd gezien hebben, die ik gebruikt heb om geaccepteerd te worden in de huidige maatschappij (dit was puur uit wijsheid en overlevingsmechanisme). Ik heb nu spiritueel bewuste mensen om me heen dus ben zover dat ik zelfs als het mogelijk is mijn hele leven zou durven loslaten omdat ik weet dat ik mijn pad gevonden heb, mijn hart en ziel weet innerlijk dat dit m'n weg is, mensen zullen kanten van me zien die ze nooit gezien hebben. al zullen ze me denk ik even uitlagggen en grappen en grollen later zullen ze me serieus nemen en me bewonderen(maar das niet mijn doel) mijn doel is mensen BEWUST te maken, dat liefde de grootste macht is, dat dit het enige is wat we nodig hebben, dat dit woord alles betekend.. dat als we dit woord begrijpen en naar leven alle problemen zullen oplossen.. ieder mens innerlijk vervuld zal zin, de aarde een goddelijke wereld zou zijn een paradijs, MAAR dan moet je mensen zover krijgen en laten inzien dat dit hun PRIORITEIT 1 in het leven hoort te zijn, en ze daar naar moeten gaan leven, het streven naar liefde is de eerste stap...

het eerste het aller eerste en belangrijkste in ons leven...!!!!! veel mensen zien nog niet hoe belangrijk dit is!!!!, hoe godddelijk dit is... en door een VOORBEELD te zijn, zullen ze volgen, gewoon spreken en woorden hebben geen zin.. mensen zullen even huilen luisteren en klappen... maar het zal ze er niet toezetten hetzelfde te doen...bij de meeste zijn een paar woorden niet genoeg...

daarom moeten onze daden er naar leven.. dit WILIK uitbeelden, samen met die andere mensen van nieuw beust nederland (een VOORBEELD ZIJN VAN LIEFDE, laten zien dat we geen angst kennen en dat we niet bang hoeven te zijn in de liefde).. dan kunnen we het manifesteren, en omdat er een paar mensen zijn met die BALLEN... zullen andere mensen ook makkelijker hun angsten los willen laten en mee willen gaan, en als de droom mensen raakt, zullen ze dezelfde droom volgen omdat het ze inspireerd en motiveerd...


een betere wereld begint tenslotte bij jezelf, alleen dan zul je jezelf ook moeten laten zien!

de economische kijk erop hebik niet veel inzicht over, ik ken wel de economen, en de mensen die deze kennis en inzichten hebben verworven hun levenstaak, dit is hun zielen bijdrage, het enige dat ik weet is dat ik deze mensen met heel mijn hart kan vertrouwen, en ik geloof in hun visie en ze hoeven het voor mij niet te bewijzen, ze stralen de zekerheid en liefde uit en ze doen het uit niet uit zelfzucht maar dienstbaarheid en liefde, mijn 'stukje talent' is meer hetzelfde als zoals 'jesus christus dat heeft uitgebeeld' (als die ooit bestaan heeft) ik kan mensen inzichten geven, , geestelijk helpen groeien inwijden en leren over zelfmeesterschap... aangezien ik al me eigen scheppingen eerst zelf heb ervaren, het levende woord, spreken vanuit de bron de zuiverheid.In eenheid met de bron, een zijn met goddelijke liefde en van daaruit spreken. nou ja ik kan niet ales beschrijven ik kan enorm veel bijdragen aan de samenleving en ga me op verschillende gebieden effectief inzetten, nieuwe manieren van scholing, opvoeding,... zodat kinderen die geboren worden, op school als eerste leren bij zichzelf te blijven, in liefde te zijn, in 1 zijn(als de kinderen nog jong zijn is dit nog zuiver) leren hun leven lang dit contact met hun innerlijke zelf te behouden....

zoals niet meer straffen, en kidneren zeggen wat ze moeten doen voor zichzelf te beslissen en te denken zodat ze geestelijk onafhankelijk en sterk worden. door ze bewust te maken van wat er gebeurd als je gemeen bent tegen mensen, en wat er gebeurd als je lief bent tegen mensen... hun zelf laten nadenken en kiezen... geen regels meer maar inzichten en kennis, die ze kunnen gebruiken om zelf keuzes te maken.

kennis en wijsheid delen is enorm belangrijk! want dat scheeld een hoop vallen en opstaan, als je kinderen vanuit eigen ervaring verteld hoe dingen gegaan zijn, en verteld hoe jij dingen gedaan hebt en wat wel en niet werkte, kunnen ze zelf kiezen of ze het anders doen of toch zelf willen proberen... dit zijn maar kleine voorbeelden.

straffen zorgd voor angst en muren, het schend vertrouwen, het zorgd voor liegen en noem maar op...
we moeten LIEFDE MOTIVEREN.. en belonen... en de 'slechte of liefdeloze dingen' laten zijn voor wat ze zijn, dat is aan de universele wetten, en niet aan de mens om daar over te oordelen, iedereen weet dat liegen en moorden nooi gelukkig zal maken, of innerlijk vervulling zal geven.. als we gaan staffen kwellen we iemand alleen maar meer...de universele wetten zorgen al voor een straf bij iemand door gevoelens en pijn, en die mensen willen dan vaak veranderen maar het lukt ze niet omdat ze onder druk worden gezet, en voor we het weten worden mensen geestelijk ziek, moordenaars en zware criminelen, kunnen worden geholpen door liefde en levensinzicht en speciale geestelijke programmas.. die moeten we niet opsluiten en wegstoppen, bovendien zijn ze deel van ons allemaal en hebben deze mensen hulp nodig, er zijn mensen die in hun hart graag deze mensen willen helpen en hier de inzichten en wijsheid voor hebben, iedermens zal doen waar hij of zij zich gelukkkig bij voeld en wat een persoon kan.
oei ik dwaal af en dit gaat veel te ver hahha

nou ja iedergeval heb ik om de zoveel tijd een meeting, en spreek ik met andere jongeren over diverse thema's en delen onze inzichten over dt onderwerp en gezamelijk komen we tot de meest grootste en liefdevolle oplosiingen, voor alle valkuilen in de maatschappij, deze worden mee genomen, en allemaal geinvesteerd in nieuw nederland, zo moet het zaadje gaan groeien tot een enorm mooie bloem.. (een nieuwe samenleving) zodat we de weg kunnen wijzen naar een liefdevollere vredigere wereld,, ds een functioneren van een HOGER NIVO van BEWUSTZIJN, dus alles zal komende tijd daarop gericht zijn het bewustzijn verhogen. school systemen moeten hierbij gaan bijdragen, en kidneren moeten met liefde en pelzier naar school gaan waar ze vrienden kunnen maken en spelenderwijs kunnen leren, zonder te veel gedoe van leersystemen die de huidge regering en maatschappij OPDRINGT...

liefs

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 27-05-2010, 21:52:43 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Zo, dat moest je ff kwijt :-P

Als ik jouw bericht zo lees, dan herken ik mijzelf daar enorm in terug. Het meeste zo niet alles wat je zegt, zijn dingen die ik innerlijk wel wil uitschreeuwen naar mensen. Ik heb lange tijd ontkent dat die dingen die ik voelde, die liefde, die potentie voor een echte vredevolle wereld (omdat het tot een cliche is gemaakt), dat die haalbaar zijn. En eerlijk gezegt weet ik dat nogsteeds niet. Maar er is de laatste tijd veel gebeurt in mijn leven, eigenlijk al mijn hele leven, maar de laatste maanden/jaren zijn nog turbulenter geweest. Ik stotter al zowat mijn hele leven, dat heeft me dus ook veeeeel moeite gekost om op het punt te komen waarop ik zonder constante schaamte kan converseren met mensen, en dan nog is het vermoeiend. Daarnaast heb ik altijd moeite gehad met sociale zaken (oa door het stotteren). De laatste tijd heb ik veel last van allerlei lichamelijk zaken die mij erg hinderen. Ik heb inmiddels drie studies geprobeerd, geen één gaf mij voldoening. En nu zit ik dus met wat ik in gods naam moet gaan doen, ondanks mijn lichamelijk klachten en geestelijke opgeworpen barrieres.

De reden dat ik geen studie volhoud is niet dat ik geen doorzettingsvermogen bezit, dit bezit ik. Maar ik ben het erg met je eens dat het educatie systeem volledig moet worden veranderen. De focus ligt compleet verkeerd. Het idee wat ik al lang heb is dat we uit moeten gaan van liefde, liefde voor onszelf en anderen. Dat onze prioriteit wordt de wereld een betere plaats te maken. De reden dat ik de studies nooit volhoud is mede door mijn eigen toestanden, maar net zozeer doordat ik steeds duidelijker begin te voelen dat ik niet in een bepaalde richting geduwd wil worden, wat toch gebeurt met een opleiding. Ik wil nog niet zeggen dat ik ben geboren om de mensheid te helpen, maar zo voelt het wel! En tijdens welke studie dan ook voel ik niet dat het eraan meehelpt, het is niet mijn pad. Maar dit is natuurlijk eng. De gangbare gang van zaken is dat je gewoon gaat studeren en dan gaat werken. Steeds meer merk ik dat ik innerlijk verder afwijk van wat de 'standaard' is, maar ik heb nog niet het vertrouwen er vol voor te gaan, hoezeer mijn hart er ook naar verlangt.

Want als ik zo terug kijk, dan heb ik al een lange tijd het idee dat ik toch wat anders dacht dan de meeste mensen, wat de oorzaak daarvan ook mag zijn geweest. En inmiddels weet ik dat er meer mensen zijn die ongeveer zelfde visies hebben, maar toch blijft het eng. Het beeld wat ik voor ogen heb, is zo radicaal anders dan wat momenteel als normaal wordt beschouwd, dat het gewoon een wilde fantasie lijkt te zijn, onmogelijk realiteit kan worden. Ik kan de tv niet aanzetten en ik zie de waanzin waarin we leven, en ik zou andere mensen dit gewoon willen inrammen! KIJK NOU EENS WAT WE DOEN!!!! (op een liefdevolle manier natuurlijk he ;-) haha) Dit moet men niet opvatten als het willen opleggen van mijn mening, of het willen overtuigen van mensen, dit heeft geen zin en zal in de meeste gevallen toch niet werken. Mensen moeten het zelf gaan inzien, geheel vanuit hunzelf. En netzoals je zegt, woorden blijven even hangen, maar daarna gaan we weer gewoon verder, en dit doe ik helaas ook.

Nu...zoals ik al zei, ik ben net gestopt met mijn derde studie en moet mijn volgende stap zien uit te vogelen. Innerlijk voel ik de zaken waar we nu over praten erg naar mijn hart staan. Ik voel tevens, dat ik nu ECHT iets moet gaan doen, waar ik voldoening uithaal, je zou bijna kunen zeggen, beginnen met leven. En wat ik denk, is dat ik het oa in deze richting moet zoeken. Dit voelt goed, het geeft me passie, hoop, vuur, kracht en energie. Alleen door alles wat ik heb meegemaakt, en waar ik op dit moment doorheen ga, is het extra moeilijk om dit soort keuzes te maken. Ik ben gewoon bang. Bang dat mijn lichaam het onmogelijk zal maken, dat het op niets uitloopt, dat ik een fout keuze maak bla bla bla. En daarbij komt natuurlijk dat ik ook nog mijn levensonderhoud moet kunnen betalen :-) Nouja, denk dat jij dergelijke angsten ook wel zult hebben (gehad).

Ik ben benieuwd naar die meeting. Kan je me laten weten waar en wanneer deze worden gehouden? Want ik denk dat ik enorme inspiratie heb eenmaal ik me laat gaan haha.

Groeten,

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 27-05-2010, 23:41:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Rens schreef:
Zo, dat moest je ff kwijt :-P

Als ik jouw bericht zo lees, dan herken ik mijzelf daar enorm in terug. Het meeste zo niet alles wat je zegt, zijn dingen die ik innerlijk wel wil uitschreeuwen naar mensen. Ik heb lange tijd ontkent dat die dingen die ik voelde, die liefde, die potentie voor een echte vredevolle wereld (omdat het tot een cliche is gemaakt), dat die haalbaar zijn. En eerlijk gezegt weet ik dat nogsteeds niet. Maar er is de laatste tijd veel gebeurt in mijn leven, eigenlijk al mijn hele leven, maar de laatste maanden/jaren zijn nog turbulenter geweest. Ik stotter al zowat mijn hele leven, dat heeft me dus ook veeeeel moeite gekost om op het punt te komen waarop ik zonder constante schaamte kan converseren met mensen, en dan nog is het vermoeiend. Daarnaast heb ik altijd moeite gehad met sociale zaken (oa door het stotteren). De laatste tijd heb ik veel last van allerlei lichamelijk zaken die mij erg hinderen. Ik heb inmiddels drie studies geprobeerd, geen één gaf mij voldoening. En nu zit ik dus met wat ik in gods naam moet gaan doen, ondanks mijn lichamelijk klachten en geestelijke opgeworpen barrieres.

De reden dat ik geen studie volhoud is niet dat ik geen doorzettingsvermogen bezit, dit bezit ik. Maar ik ben het erg met je eens dat het educatie systeem volledig moet worden veranderen. De focus ligt compleet verkeerd. Het idee wat ik al lang heb is dat we uit moeten gaan van liefde, liefde voor onszelf en anderen. Dat onze prioriteit wordt de wereld een betere plaats te maken. De reden dat ik de studies nooit volhoud is mede door mijn eigen toestanden, maar net zozeer doordat ik steeds duidelijker begin te voelen dat ik niet in een bepaalde richting geduwd wil worden, wat toch gebeurt met een opleiding. Ik wil nog niet zeggen dat ik ben geboren om de mensheid te helpen, maar zo voelt het wel! En tijdens welke studie dan ook voel ik niet dat het eraan meehelpt, het is niet mijn pad. Maar dit is natuurlijk eng. De gangbare gang van zaken is dat je gewoon gaat studeren en dan gaat werken. Steeds meer merk ik dat ik innerlijk verder afwijk van wat de 'standaard' is, maar ik heb nog niet het vertrouwen er vol voor te gaan, hoezeer mijn hart er ook naar verlangt.

Want als ik zo terug kijk, dan heb ik al een lange tijd het idee dat ik toch wat anders dacht dan de meeste mensen, wat de oorzaak daarvan ook mag zijn geweest. En inmiddels weet ik dat er meer mensen zijn die ongeveer zelfde visies hebben, maar toch blijft het eng. Het beeld wat ik voor ogen heb, is zo radicaal anders dan wat momenteel als normaal wordt beschouwd, dat het gewoon een wilde fantasie lijkt te zijn, onmogelijk realiteit kan worden. Ik kan de tv niet aanzetten en ik zie de waanzin waarin we leven, en ik zou andere mensen dit gewoon willen inrammen! KIJK NOU EENS WAT WE DOEN!!!! (op een liefdevolle manier natuurlijk he ;-) haha) Dit moet men niet opvatten als het willen opleggen van mijn mening, of het willen overtuigen van mensen, dit heeft geen zin en zal in de meeste gevallen toch niet werken. Mensen moeten het zelf gaan inzien, geheel vanuit hunzelf. En netzoals je zegt, woorden blijven even hangen, maar daarna gaan we weer gewoon verder, en dit doe ik helaas ook.

Nu...zoals ik al zei, ik ben net gestopt met mijn derde studie en moet mijn volgende stap zien uit te vogelen. Innerlijk voel ik de zaken waar we nu over praten erg naar mijn hart staan. Ik voel tevens, dat ik nu ECHT iets moet gaan doen, waar ik voldoening uithaal, je zou bijna kunen zeggen, beginnen met leven. En wat ik denk, is dat ik het oa in deze richting moet zoeken. Dit voelt goed, het geeft me passie, hoop, vuur, kracht en energie. Alleen door alles wat ik heb meegemaakt, en waar ik op dit moment doorheen ga, is het extra moeilijk om dit soort keuzes te maken. Ik ben gewoon bang. Bang dat mijn lichaam het onmogelijk zal maken, dat het op niets uitloopt, dat ik een fout keuze maak bla bla bla. En daarbij komt natuurlijk dat ik ook nog mijn levensonderhoud moet kunnen betalen :-) Nouja, denk dat jij dergelijke angsten ook wel zult hebben (gehad).

Ik ben benieuwd naar die meeting. Kan je me laten weten waar en wanneer deze worden gehouden? Want ik denk dat ik enorme inspiratie heb eenmaal ik me laat gaan haha.

Groeten,



En nu zit ik dus met wat ik in gods naam moet gaan doen

hey staat god gelijk aan liefde? wat zouden we in de naam van god toch moeten doen he?
moeten we gaan studeren in de naam van god :P?
moeten we werken in de naam van god?
of moeten we genieten, liefde ervaren en gellukkig zijn van god?
(A)

je zou haast zeggen beginnen met leven, hihi wat een tekst man...
ik kan je het volgende aanraden,
registreer op die ning.com site... niet op die politieke...
dit is gewoon een site waarin bewuste mensne bij elkaar komen gewoon een community,, iedereen kan zelf kiezen of hij/zij zich verbind met de politiek... hierop kun je chatten, bepaalde mensen benaderen...

deze zaterdag vind er een feest plaats in bloemendaal aan zee... vrije inloop voor iedereen... dit is een oproep van de site:
29 mei (aanstaande zaterdag) is iedereen vanaf 16.00 uur welkom om langs te komen in Woodstock Bloemendaal aan Zee. Woodstock staat voor vrijheid, liefde en muziek. Dat is ook een kern van Nieuw Nederland…

Het thema voor de Woodstock avond is ‘ONE’. We nodigen jou uit te laten zien wat dit voor jou betekent. B.v. kosmische liefde, openheid, samenwerking of collectief bewust Zijn. We willen je vragen om –als je dat leuk vindt- dit thema op jouw eigen manier te uiten. Kleur je haar indigo, trek een flowerpower broek aan… of… whatever, wees vrij!

wees vrij word er gezecht niets moet alles mag, je zult hier mensen tegen komen die enorm bewust zijn en liefdevol.
ikzelf ga ook heen.

over meetings zelf, ik heb contact met bepaalde mensen van nbn, en we spreken gewoon samen dingetjes af, niet echt officieel georganiseerd.

buiten dit alles heb ik gewoon een baan en werk, en in me vrije tijd spreek ik af en meng me er in.. heerlijk het geeft voldoening... mooie inspirerende mensen, en ik kan onvoorwaardelijk in vrijheid dingen bijdragen.. niets moet alles mag! en das zo heerlijk....
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik zie je hoor je zeggen, dit is eng, of dat voeld eng... ik ken die fase... zelf hebik dat nog met me werk loslaten en me oude leven loslaten, maar kis een kwestie van geduld, moet eerst meer zekerheden hebben. wil niet in het diepe springen... alles gaat geleidelijk...

ik zelf zat innerlij gevangen en me hart en ziel, en innerlijk kind kwam schreeuwend naar boven, op dat punt kan je een liefdevolle 'roep' of iets dat goed voeld niet afwijzen, ondanks dat je iets eng vind,, je zult innerlijk een stap nemen om er gehoor aan te geven (voorzichtig)

ik heb zomaar op een dag besloten om 2 wildvreemde mensen op te zoeken ben spontaan helemaal naar zeeland gereist, vanuit beverwijk, tijdje in de trein gezeten.. kwam daar en ik was thuis! WOWWW een wereld voor me open..
kevin en cora... kevin kon ik al van spiritueel jongeren een beetje en via msn, en cora is een hele lieve vrouw die nieuw nederland heeft opgericht... vanaf dat moment is werd een zaadje geplant voor nieuwe wegen in me leven, ik zat vast... en nu geleidelijk aan.. (ben nu 21)... raak ik steeds meer betrokken bij nbn,, het begon gewoon met leuke contacten en dagje praten enzo.. beetje afspreken en gezellig leuke dingen doen!.. en nu ben ik al aan het flyeren.. postersplakken, campagne filmpjes maken... en weet ik veel wta allemaal en ik vind het leuk!! echt leuk.. ik doe het niet vanuit een gevoel van moeten,, maar ik vind het leuk het voeld goed en ik ben er vrij in, er gaan gedachten door me kop om ontslag te nemen bij me oude baan om meer tijd vrij te maken voor nbn, maar dit vind ik nog niet wijs/verstandig aangezien ik dan geen inkomen meer heb, en ik woon nog thuis en me oduers zullen daar niet mee eens zijn, wel zal ik het uitgillen van vreugde als ik em ontslag krijg haha... dit is een fase waar ik nu door heen ga...

me leven veranderd nu zo onwijs snel... echt alles word omgegooid... ben voor nbn 2 jaar lang door enorme processen geweest van zelfkennis, bewustwording levensinzichten en noem maar op... tot een moment de fase komt dat je 'uitgeleerd' uit -ervaren ben... geleerd wat je wil wat je voldoening geeft, en zo trek je langzaam nieuwe dingen aan die je innerlijk graag wild. (wet van aantrekking)... en nu komen al mijn dromen en wensen vanuit mijn hart langzamerhand uit... het is ongelovelijk. daarom zeg ik ook toeval bestaat niet ik heb hier om gevraagd en het kwam spontaan onverwacht aanwaaien...

we creeren onze eigen ervaringen en werkelijkheid, wij zijn deel van GOD,, wij zijn god,,, die zichzelf wil ervaren,, we moeten alleen leren hoe we onze eigen ervaringen kunnen scheppen, meester worden over ons eigen leven, en bewust meescheppen, en liefde is de kracht die dit mogelijk maakt.. wijsheid, natuurwetten, en levensinzichten
helpen ons hiermee, ik heb in 2 jaar tijd enorm veel geleerd en inzicht op gedaan.

en ik hoop dat je hier een goed gevoel bij hebt....

neem voorzichtig een stapje niets moet alles mag, kijk wat er gebeurd en volg je hart,,, als dit het niet is,, dan weet je weer wat je niet wild.. en ben je weer stukje verder bij het te weten komen van wat je wel wild... je innerlijk kind je hart en ziel... is hetgeen je naar moet luisteren, als je hier geen gehoor aan geeft, zal je blijven zoeken naar voldoening... blijf je verschillende opleididingen kiezen, en verschillende banen... tot op de dag je doet waar je inenrlijk gelukkig bij voeld, je zegt al dta je egstuurd word.. en je dit niet wil.. dit is het huidige systeem, ik en anderen jongeren ervaren allemal hetzelfde.. het word tijd dit 'macht systeem' af te breken... (nou ja dit is al gaande) mischien heb je al eens gehoord van 2012 einde der tijden... haha ik zeg het is het einde van 'tijdsbewustzijn'' ze doen dit om angst te zaaien, maar mensen zitten straks niet meer gevangen in 'tijd' we zijn vaak in ons hoofd met verleden en toekomst bezig.... waardoor we leven naar verwachtingen... voorwaardes.... en plannen... als we de toekomst los laten.. en het verleden los laten.. maar in het NU elk moment gaan leven dus vanuit spontaniteit.. nu hebik zin om te slapen.. dan ga je slapen... nu hebik zin om de kroeg in te gaan dan ga je de kroeg in.. nu hebik zin om me kamer op te ruimen... en ga je ej akmer opruimen... niet meer straks ga ik dit doen.. of morgen dat... en noem maar op...
daarom zijn we niet vrij... (ONZE VRIJE TIJD is beperkt)... we zijn blij als we VRIJE TIJD hebben... buiten ons werk om.. want dan zijn we VRIJ.. om te gaan en staan waar we willlen...

er zijn veel dingen aan het veranderen op de wereld, het bewustzijn is aan het verhogen, en dit is allemal dele van een 'goddelijk plan' een scheppingscyclus.... als ik nu schrijf blijft er informatie doorstromen..
zoals in de bijbel staat mensen zijn geschapen als evenbeeld van god..
het koningrijkt van god is IN u...

als we wachten tot er ooit een god komt die ons komt helpen,, zal er nooit verandering zijn..
als we geloven in een pipo buiten onzelf zijn we afhankelijk en nemen we geen verantwoording voor onszelf en de mensen om ons heen... zolang we geloven dat er een HEL of een HEMEL is... en een mannetje die oordeeld.. en ons er heen stuurd hoe we ons leven geleefd hebben.. geven we een enorme macht uit handen... dat is precies wat er op deze wereld is macht, onderdrukking... en ontwetendheid... mensen worden dom gehouden en van alles wijs gemaakt, zodat andere mensen kunnen domineren, en overheersen... als we het bewustzijn verhogen bij mensen... en hun innerlijke waarheid geven en hogere levensinzichten (zoals reincarnatie, alleen een fysieke dood) je innerlijk kind is goddelijk en eeuwig... kunnen mensen angste los laten... maar hier is pas ruimte voor als mensen oude geloven en overtuigingen loslaten (zoals het geloof dat de aarde plat is) in werkelijkheid is hij rond...

zon fase zitte mensen nu in.. er is geen god buiten ons, wij zijn zelf goddelijk,, maar ja iets nieuws en een hogere waarheid accepteren en er voor open staat duurt even en kan ook shokkerend zijn...

vooral als mensne gana beseffen dat ze allemaal verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven, en alles wat ze doen..
kunnen zie niemand meer de schuld geven...uiteindleijk staan we zelf toe als mensen ons pijn doen, staan we zelf toe als we ons gekwetst voelen als iemand boos op ons word.. het is een keuze om het persoonlijk op te vatten of het langs on te laten gaan... en zo is er nog veel meer geestelijke wijsheid en inzicht... schuld bestaat in diepste zin niet eens... alleeen liefde... pure liefde.. mensen zijn er alleen voor verblind... en door geloofsovertuigingen en andere stomme dingen worden mensen tegen elkaar opgezet om verdeeldheid en angsten te zaaien...

dit gaat veranderen, maar alleen als we genoeg mensen hebben die hier aan mee willen doen, ik heb mijn roep gehoord, ik ga dienstbaar zijn aan (god)(het universum, de natuur het HEEL-ALL) want dat is allemaal god... de bron(starwars) en noem maar op haha... alles is eenheid.. en alles en iedereen staat met elkaar in verbinding...

het doel van het leven is gellukkig zijn,, eeuwige erkenning van hoe mooi het leven is, liefde ervaren,... genieten van onze zintuigen,, liefde in de materie verwezenlijken... wij zijn goddelijk... maar durf dat maar te geloven.

ik hoop dat het dingetjes in je los gemaakt hebt! het leven is mooi! en alles komt goed, zorg goed voor jezelf, en luister naar je hart... kies vanuit liefde altijd, niet te veel vanuit je hoofd of dat je denkt dat goed is... das het menselijk ego... die je veel dingen wijsmaakt, en ook dan ben je beinvloedbaar door anderen... omdat je geloofd dat iets moet... of niet mag... je bent een vrij wezentje van liefde! je hoeft dit niet te bewijzen in je hoofd,, of te rechtvaardigen en te bewijzen dta je vrij bent...

het gaat om het DOEN, het ZIJN... het LEVEN.... niet denken...
maar ontken niet je verantwoordelijkheden als mens,, momenteel hebben we geld nodig en leven we in dit rot systeem... geld is macht hiero..... en zonder geld hebben we geen eten of onderdak, dus zeggen van ik ga vandaag niet naar me werk zou niet echt wijs zijn haha...
zoek een middenweg in het 'geestelijke' en het 'menselijke'
ze zeggen niet voor niets vaak je moet even AARDEN... (even op aarde komen, en niet de menselijke dingen verwaarlozen)

het is een tijd van spirtuele groei en bewustwording.

je vind je weg wel! toeval bestaat niet, en je krijgt altijd datgene wat je nodig hebt voor je geestelijke groei en ontwikkeling, niet altijd wat je wild... maar uiteindelijk zul je leren, dat gene zelf te krijgen wat je wild, door samen te werken met de wetten van de natuur, liefde het universum en (god)...
en onthoud 1 ding goed we hoeven NOOOOOOOOOOOOIT bang te zijn, want ons natuur is eeuwig... de dood bestaat helemaal niet,, (alleen in tijd).. dingen komen en gaan... worden geboren en sterven,, blijf onthecht van alles wat je hebt, wees dankbaar voor de mooie dingen,,en laat ze los... weet dat rot dingen altijd weeer zullen verdwijnen en de zon altijd weer een keer opkomt... dat zijn natuurlijke cyclussen.. allles is perfect en zoals het hoort te zijn..

ook het huidige systeem en leefwijze die we nu hebben heeft zijn doelen, hiervan leren we.. en groeien we... we zijn op weg naar godsbewustzijn, en dat is wat ik geloof... AL-wetend... en liefde is ons compas..

liefs, nick

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 28-05-2010, 15:07:28 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Citeer:
En nu zit ik dus met wat ik in gods naam moet gaan doen

hey staat god gelijk aan liefde? wat zouden we in de naam van god toch moeten doen he?
moeten we gaan studeren in de naam van god ?
moeten we werken in de naam van god?
of moeten we genieten, liefde ervaren en gellukkig zijn van god?

Ja ik ben helemaal voor het laatste. T'is alleen een beetje hoe ik dat persoonlijk moet gaan invullen. Moet toch voorlopig nog m'n geld verdienen begrijp je :-)

Citeer:
je zou haast zeggen beginnen met leven, hihi wat een tekst man...
ik kan je het volgende aanraden,
registreer op die ning.com site... niet op die politieke...
dit is gewoon een site waarin bewuste mensne bij elkaar komen gewoon een community,, iedereen kan zelf kiezen of hij/zij zich verbind met de politiek... hierop kun je chatten, bepaalde mensen benaderen...

Was je al voor ;-)

Citeer:
ik zie je hoor je zeggen, dit is eng, of dat voeld eng... ik ken die fase... zelf hebik dat nog met me werk loslaten en me oude leven loslaten, maar kis een kwestie van geduld, moet eerst meer zekerheden hebben. wil niet in het diepe springen... alles gaat geleidelijk...

ik zelf zat innerlij gevangen en me hart en ziel, en innerlijk kind kwam schreeuwend naar boven, op dat punt kan je een liefdevolle 'roep' of iets dat goed voeld niet afwijzen, ondanks dat je iets eng vind,, je zult innerlijk een stap nemen om er gehoor aan te geven (voorzichtig)

Yup, die 'roep' begin ik nu dus steeds duidelijker te horen. Nouja, misschien niet duidelijker, ik hoor hem al heel lang, maar ik begin er voorzichtig meer gehoord aan te geven. En dit heeft bij mij ook tijd nodig, ik doe bijna nooit iets impulsiefs haha.

Citeer:
ik heb zomaar op een dag besloten om 2 wildvreemde mensen op te zoeken ben spontaan helemaal naar zeeland gereist, vanuit beverwijk, tijdje in de trein gezeten.. kwam daar en ik was thuis! WOWWW een wereld voor me open..
kevin en cora... kevin kon ik al van spiritueel jongeren een beetje en via msn, en cora is een hele lieve vrouw die nieuw nederland heeft opgericht... vanaf dat moment is werd een zaadje geplant voor nieuwe wegen in me leven, ik zat vast... en nu geleidelijk aan.. (ben nu 21)... raak ik steeds meer betrokken bij nbn,, het begon gewoon met leuke contacten en dagje praten enzo.. beetje afspreken en gezellig leuke dingen doen!.. en nu ben ik al aan het flyeren.. postersplakken, campagne filmpjes maken... en weet ik veel wta allemaal en ik vind het leuk!! echt leuk.. ik doe het niet vanuit een gevoel van moeten,, maar ik vind het leuk het voeld goed en ik ben er vrij in, er gaan gedachten door me kop om ontslag te nemen bij me oude baan om meer tijd vrij te maken voor nbn, maar dit vind ik nog niet wijs/verstandig aangezien ik dan geen inkomen meer heb, en ik woon nog thuis en me oduers zullen daar niet mee eens zijn, wel zal ik het uitgillen van vreugde als ik em ontslag krijg haha... dit is een fase waar ik nu door heen ga...

Haha, wat zou het mooi zijn als je gewoon ontslag kon nemen he :-) en je niet druk zou moeten maken over het overleven...goh...ja heerlijk.

Citeer:
me leven veranderd nu zo onwijs snel... echt alles word omgegooid... ben voor nbn 2 jaar lang door enorme processen geweest van zelfkennis, bewustwording levensinzichten en noem maar op... tot een moment de fase komt dat je 'uitgeleerd' uit -ervaren ben... geleerd wat je wil wat je voldoening geeft, en zo trek je langzaam nieuwe dingen aan die je innerlijk graag wild. (wet van aantrekking)... en nu komen al mijn dromen en wensen vanuit mijn hart langzamerhand uit... het is ongelovelijk. daarom zeg ik ook toeval bestaat niet ik heb hier om gevraagd en het kwam spontaan onverwacht aanwaaien...

Op die tijd zit ik nog te wachten. Nouja, wachten...ik onderneem dingen maar heb zo het idee dat ik weinig kan doen om dit te forceren, het zal gewoon een keertje komen denk ik. Tot die tijd probeer ik zo goed en kwaad als het gaat m'n weg te vinden, en wie waar ik uiteindelijk terecht kom. Op de een of andere manier kom ik altijd wel ergens goed terecht. De weg ernaar toe kan lastig en kronkelig zijn, maar ergens heb ik er wel vertrouwen in...hoop dat dat vertrouwen goed geplaatst is :)

Citeer:
mischien heb je al eens gehoord van 2012 einde der tijden... haha ik zeg het is het einde van 'tijdsbewustzijn'' ze doen dit om angst te zaaien, maar mensen zitten straks niet meer gevangen in 'tijd' we zijn vaak in ons hoofd met verleden en toekomst bezig.... waardoor we leven naar verwachtingen... voorwaardes.... en plannen... als we de toekomst los laten.. en het verleden los laten.. maar in het NU elk moment gaan leven dus vanuit spontaniteit.. nu hebik zin om te slapen.. dan ga je slapen... nu hebik zin om de kroeg in te gaan dan ga je de kroeg in.. nu hebik zin om me kamer op te ruimen... en ga je ej akmer opruimen... niet meer straks ga ik dit doen.. of morgen dat... en noem maar op...
daarom zijn we niet vrij... (ONZE VRIJE TIJD is beperkt)... we zijn blij als we VRIJE TIJD hebben... buiten ons werk om.. want dan zijn we VRIJ.. om te gaan en staan waar we willlen...

Jaaa, natuurlijk heb ik hiervan gehoord, wie niet haha. Maar ik ben er steeds genuanceerder over gaan denken. Al die angstverhalen zijn alleen dat, angstverhalen. Ook geloof ik niet zozeer in data, zoals 21 dec 2012 (of 2011), en ik heb pas gehoord dat het inderdaad (zoals meer zeggen) een "window of opportunity", die van ...euhm...2007 ofzo tot 2015 loopt, waarin de 'shift' kan plaatsvinden. Dit kwam dan direct van de maya's af (via Drunvalo Melchichedek, kan je checken op youtube, boeiende lezing). Maar grappige is dat anderen soort gelijke aanwijzingen geven, die veel overeenkomen. Nou, ik ben erg kritisch en sceptisch, en ik moet het dus nog maar zien gebeuren. Maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in. En eens moet je toch zelf die stap nemen om eraan deel te nemen.

Citeer:
als we wachten tot er ooit een god komt die ons komt helpen,, zal er nooit verandering zijn..
als we geloven in een pipo buiten onzelf zijn we afhankelijk en nemen we geen verantwoording voor onszelf en de mensen om ons heen... zolang we geloven dat er een HEL of een HEMEL is... en een mannetje die oordeeld.. en ons er heen stuurd hoe we ons leven geleefd hebben.. geven we een enorme macht uit handen... dat is precies wat er op deze wereld is macht, onderdrukking... en ontwetendheid... mensen worden dom gehouden en van alles wijs gemaakt, zodat andere mensen kunnen domineren, en overheersen... als we het bewustzijn verhogen bij mensen... en hun innerlijke waarheid geven en hogere levensinzichten (zoals reincarnatie, alleen een fysieke dood) je innerlijk kind is goddelijk en eeuwig... kunnen mensen angste los laten... maar hier is pas ruimte voor als mensen oude geloven en overtuigingen loslaten (zoals het geloof dat de aarde plat is) in werkelijkheid is hij rond...

Haha, ik denk niet dat er nu nog mensen zijn die geloven dat de Aarde plat is Nick :-P Dat we niet moeten wachten totdat iemand of iets alle rotzooi voor ons opruimt ben ik het mee eens. Dit is eigenlijk wat veel van ons op dit moment al doen, we nemen geen verantwoordelijkheid voor onszelf en anderen (uitzonderingen zijn er natuurlijk, steeds meer heb ik het idee). We verbergen ons achter de wet, achter eigen verantwoordelijkheid (eigen schuld dikke buld) etc. Dit moet idd worden veranderd. Al sluit ik niet uit dat we hulp krijgen, concrete hulp, van iets hogers. Vaak zeggen mensen dat er geen savior zal komen die alles magisch goed maakt, en dit lijkt mij idd niet waarschijnlijk. Maar een leraar (zoals Jezus of de Boeddha), waarom is dit niet mogelijk. Ik zeg dit niet zomaar natuurlijk, ik ben al een tijdje op de hoogte van de boodschap dat er zoiemand zal komen (niet Christelijk in nature). Een goede leraar doet net dat, hij leert je omgaan met zaken, met je eigen verantwoordelijkheid. We hebben allemaal leraren nodig, we leren constant van anderen, en soms leren we met zn allen van één iemand. Nou, sceptisch als ik ben weet ik ook dit uiteraard niet zeker, maar ik hou het wel voor mogelijk :-)

Citeer:
zon fase zitte mensen nu in.. er is geen god buiten ons, wij zijn zelf goddelijk,, maar ja iets nieuws en een hogere waarheid accepteren en er voor open staat duurt even en kan ook shokkerend zijn...

Het is alleen niet zo simpel dat het slechts gaat om het moeilijk accepteren van een hogere waarheid, of welke waarheid dan ook. Mensen willen bewijs (ik inclusief), bewijs in welke vorm dan ook. De ene waarheid is makkelijker te accepteren dan de ander, maar men moet JUIST kritischer worden ten opzichte van zogenaamde waarheden die momenteel bestaan. En andere waarheden moeten juist naar boven worden gebracht. Dat we goddelijk zouden zijn is natuurlijk voor veel mensen een enorme stap, denk voor iedereen. Vooral gelovigen hebben er veel moeite mee, omdat hun beeld van God zo anders is dan het Goddelijke waar wij over praten. Zij zien het als het jezelf kronen tot koning van het universum, iets egoïstisch, omdat hun God extern is. Dit is natuurlijk niet het idee, maar maakt het deste moeilijker om deze waarheid te accepteren.

Citeer:
vooral als mensne gana beseffen dat ze allemaal verantwoordelijk zijn voor hun eigen leven, en alles wat ze doen..
kunnen zie niemand meer de schuld geven...uiteindleijk staan we zelf toe als mensen ons pijn doen, staan we zelf toe als we ons gekwetst voelen als iemand boos op ons word.. het is een keuze om het persoonlijk op te vatten of het langs on te laten gaan... en zo is er nog veel meer geestelijke wijsheid en inzicht... schuld bestaat in diepste zin niet eens... alleeen liefde... pure liefde.. mensen zijn er alleen voor verblind... en door geloofsovertuigingen en andere stomme dingen worden mensen tegen elkaar opgezet om verdeeldheid en angsten te zaaien...

Ja, dat is natuurlijk ook een hele stap. Volledige verantwoordelijkheid nemen voor je leven. Al ben ik er niet zo zeker van dat mensen in slechte omstandigheden dit aan zichzelf te danken hebben. Laten we eerlijk zijn, mensen zijn vaak de dupe van andere mensen, waarin ze gewoon geen kans hebben er iets aan te veranderen. Dan gaat het mij te ver te zeggen dat ze hier zelf verantwoordelijk voor zijn.

Zal je zien op de site Nick
mzzl!

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 28-05-2010, 19:58:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Rens schreef:
Citeer:
En nu zit ik dus met wat ik in gods naam moet gaan doen

Citeer:
Yup, die 'roep' begin ik nu dus steeds duidelijker te horen. Nouja, misschien niet duidelijker, ik hoor hem al heel lang, maar ik begin er voorzichtig meer gehoord aan te geven. En dit heeft bij mij ook tijd nodig, ik doe bijna nooit iets impulsiefs haha.

haha soms is kan iets impulsiefs erg 'verlichtend zijn'

Citeer:
Haha, wat zou het mooi zijn als je gewoon ontslag kon nemen he :-) en je niet druk zou moeten maken over het overleven...goh...ja heerlijk.

haha zeker :P

Citeer:
Op die tijd zit ik nog te wachten. Nouja, wachten...ik onderneem dingen maar heb zo het idee dat ik weinig kan doen om dit te forceren, het zal gewoon een keertje komen denk ik. Tot die tijd probeer ik zo goed en kwaad als het gaat m'n weg te vinden, en wie waar ik uiteindelijk terecht kom. Op de een of andere manier kom ik altijd wel ergens goed terecht. De weg ernaar toe kan lastig en kronkelig zijn, maar ergens heb ik er wel vertrouwen in...hoop dat dat vertrouwen goed geplaatst is :)

een bloem heeft ook tijd nodig om te groeien,, gebeurd ook net in 1 seconden... zo werkt het ook met , wensen of dingen die je wild, door initiatief te tonen dingen te ondernemen, en actief te zijn geven we dingen water, en zullen er vaak ook 'toevalligheden' op je pad komen, die je helpen... maar dat licht eraan of hetgeen je onder neemt wel zuiver is.

Citeer:
Jaaa, natuurlijk heb ik hiervan gehoord, wie niet haha. Maar ik ben er steeds genuanceerder over gaan denken. Al die angstverhalen zijn alleen dat, angstverhalen. Ook geloof ik niet zozeer in data, zoals 21 dec 2012 (of 2011), en ik heb pas gehoord dat het inderdaad (zoals meer zeggen) een "window of opportunity", die van ...euhm...2007 ofzo tot 2015 loopt, waarin de 'shift' kan plaatsvinden. Dit kwam dan direct van de maya's af (via Drunvalo Melchichedek, kan je checken op youtube, boeiende lezing). Maar grappige is dat anderen soort gelijke aanwijzingen geven, die veel overeenkomen. Nou, ik ben erg kritisch en sceptisch, en ik moet het dus nog maar zien gebeuren. Maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in. En eens moet je toch zelf die stap nemen om eraan deel te nemen.

ik ken deze filmpjes,, ik ken alles haha... heb niets gemist van videos en presentaties :p....
maar zoals ik al zij, ik spreek over tijd, de enige voorspelling waar ik uiteindelijk iets mee gedaan heb, is zelfbeuwster worden, van me denken, emoties, ervaringen, en meer in het NU gaan leven,, me begrip van tijd veranderen, sommige mensen zeggen dat de tijd sneller gaat... maar das niet goed beschreven, tijd gaat niet sneller.. er gebeurd meer in minder tijd,, (het tijdsbegrip van een mens = een tijdlijn, van begin---> eind) het begin en het eind zijn muurtjes,, als je out of de box gaat denken, kun je een groter begrip van tijd krijgen..
je hebt een eeuwige DUUR... (duur kun je niet sneller of langzamer laten gaan) dingen DUREN VOORT, voor zo lang het DUURT... als we er een begin en een eind aan geven.. (hebben we een tijdslijn)... als we in deze tijdslijn heeeeeel veel laten gebeuren.. zeggen we dat de tijd sneller gaat,, maar dat is niet zo.. de tijdslijn kun je alleen LANG of KORt beschrijven... de snellheid hoort bij beweging... als je VEEL en snelle beweging hebt in weinig tijd.. (gaat de tijd toch niet sneller :P?) er gebeurd MEER in (kortere tijd)... heel simpel begrip.. als je er even voor gaat zitten..

en aangezien ik innerlijk WEET dat bewustzijn, ons kern eeuwig durend is,, (alleen we dit als mens niet ervaren) heb ik besloten in het NU te gaan leven, bewust te worden van ieder moment,, niet meer te denken,, amaar echt te leven.. en leven kan alleen in het NU... niet in je hoofd.. als je gaat leven vanuit je hoofd(gedachtes en programmeringen, voorwaardes en denkwijze, die bestaan in TIJD,) kan je als het ware leven als een robot... gedachtes die je steeds sturen en voortbewegen als we minder denken en meer ZIJN,, voelen we ons ook vrijer...


Citeer:
Haha, ik denk niet dat er nu nog mensen zijn die geloven dat de Aarde plat is Nick :-P Dat we niet moeten wachten totdat iemand of iets alle rotzooi voor ons opruimt ben ik het mee eens. Dit is eigenlijk wat veel van ons op dit moment al doen, we nemen geen verantwoordelijkheid voor onszelf en anderen (uitzonderingen zijn er natuurlijk, steeds meer heb ik het idee). We verbergen ons achter de wet, achter eigen verantwoordelijkheid (eigen schuld dikke buld) etc. Dit moet idd worden veranderd. Al sluit ik niet uit dat we hulp krijgen, concrete hulp, van iets hogers. Vaak zeggen mensen dat er geen savior zal komen die alles magisch goed maakt, en dit lijkt mij idd niet waarschijnlijk. Maar een leraar (zoals Jezus of de Boeddha), waarom is dit niet mogelijk. Ik zeg dit niet zomaar natuurlijk, ik ben al een tijdje op de hoogte van de boodschap dat er zoiemand zal komen (niet Christelijk in nature). Een goede leraar doet net dat, hij leert je omgaan met zaken, met je eigen verantwoordelijkheid. We hebben allemaal leraren nodig, we leren constant van anderen, en soms leren we met zn allen van één iemand. Nou, sceptisch als ik ben weet ik ook dit uiteraard niet zeker, maar ik hou het wel voor mogelijk :-)

hahah dat van de aarde plat bedoelde ik meer als een voorbeeld... dat was een geloofsovertuiging omdat mensen iet BETER wisten... dingen waren toen goed... maar door een groter begrip... was er meteen ook een angst verdwenen om van de aarde af te vallen (maar dit is ook een stadia en een 'fase' geweest waarbij mensen eerst open moesten staan voor iets nieuws, en dat kan alleen als ze het oude loslaten)
christus is een bewustzijns(nivo) er zijn nu 1000de christussen o aarde het mooie van dat woord is dat het me ook een idee geeft bij een bloemen naam... je hebt mooie bloemen die uitgegroeid zijn, en dan heten ze, rozen, krokussen, narcissen.. noem maar op, heb bij het woord christus altijd een gevoel gehad als van het had een BLOEM kunnen zijn :p... hij wilde een voorbeeld zijn, en vertellen dat iedereen net als hem was van binnen... ikzelf ben eigen meester en leraar van mezelf,, ik HERKEN en begrijp zijn mooi uitspraken, en als ik ze begrijp erken, en gebruik weet ik dat ik ook al een dergelijk nivo van levensinzicht heb berijkt. ze zeggen ook dat dit die 'oppertunity' is om dat bewustzijnsnivo te berijken., jezus was net als ons, alleen 'even iets verder'. maar er zijn genoeg leraren,, het internet zit vol jesus christussen :P haha... en ze lopen dagelijks al om je heen... het zijn gewoon erg bewuste, en 'wijze' mensen... heb je er al eens over nagedacht dat je misschien zelf een leraar bent die is geincarneerd om te helpen ;) zou ook goed kunnen hoor....alles is te leren...

Citeer:
Ja, dat is natuurlijk ook een hele stap. Volledige verantwoordelijkheid nemen voor je leven. Al ben ik er niet zo zeker van dat mensen in slechte omstandigheden dit aan zichzelf te danken hebben. Laten we eerlijk zijn, mensen zijn vaak de dupe van andere mensen, waarin ze gewoon geen kans hebben er iets aan te veranderen. Dan gaat het mij te ver te zeggen dat ze hier zelf verantwoordelijk voor zijn.

ik snap wat ej ebdoeld te zeggen maar op diepste nivo, zijn we nog zelf verantwoordelijk..alleen we zijn niet altijd BEWUST GENOEG, en hebben vaak tekort aan inzicht voor we iets doen en dan zijn dingen altijd ACHTERAF...
(een leer moment, tenzij je in de herhaling valt, sommige mensen vallen steeds in herhaling..en die zijn dan ook 'voorspelbaar') (zo kunnen er ook voorspellingen gemaakt worden)... herhaling van bepaalde handelingen..
daarom mijn keuze om in het NU te leven, als je in ieder moment bewust bent en bewust handeld kun je een hoop dingen voorkomen, en jezelf positief veranderen en je leven om je heen, veel mensen zijn te goed van vertrouwen, en gaan in zee met verkeerde mensen (op diepste nivo hebben ze dit zelf gedaan) maar ze wisten nog niet beter... dus moesten ze hier even doorheen,, als we het nooit ervaren hebben, kunnen we het tenslotte ook geen 2de keer voorzijn, of er bewust van zijn...


Zal je zien op de site Nick
mzzl!

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 28-05-2010, 20:40:48 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Citeer:
haha soms is kan iets impulsiefs erg 'verlichtend zijn'

Zeker, het komt er bij mij nog niet zo vaak uit ;-)

Citeer:
een bloem heeft ook tijd nodig om te groeien,, gebeurd ook net in 1 seconden... zo werkt het ook met , wensen of dingen die je wild, door initiatief te tonen dingen te ondernemen, en actief te zijn geven we dingen water, en zullen er vaak ook 'toevalligheden' op je pad komen, die je helpen... maar dat licht eraan of hetgeen je onder neemt wel zuiver is.

Ik doe mijn best :) (o, en ik ben geen spellingsfreak, maar je spelt wilt (geen wild) steeds verkeerd ;-)

Citeer:
ik ken deze filmpjes,, ik ken alles haha... heb niets gemist van videos en presentaties :p....

same here haha

Citeer:
maar zoals ik al zij, ik spreek over tijd, de enige voorspelling waar ik uiteindelijk iets mee gedaan heb, is zelfbeuwster worden, van me denken, emoties, ervaringen, en meer in het NU gaan leven,, me begrip van tijd veranderen, sommige mensen zeggen dat de tijd sneller gaat... maar das niet goed beschreven, tijd gaat niet sneller.. er gebeurd meer in minder tijd,, (het tijdsbegrip van een mens = een tijdlijn, van begin---> eind) het begin en het eind zijn muurtjes,, als je out of de box gaat denken, kun je een groter begrip van tijd krijgen..
je hebt een eeuwige DUUR... (duur kun je niet sneller of langzamer laten gaan) dingen DUREN VOORT, voor zo lang het DUURT... als we er een begin en een eind aan geven.. (hebben we een tijdslijn)... als we in deze tijdslijn heeeeeel veel laten gebeuren.. zeggen we dat de tijd sneller gaat,, maar dat is niet zo.. de tijdslijn kun je alleen LANG of KORt beschrijven... de snellheid hoort bij beweging... als je VEEL en snelle beweging hebt in weinig tijd.. (gaat de tijd toch niet sneller ?) er gebeurd MEER in (kortere tijd)... heel simpel begrip.. als je er even voor gaat zitten..

Iets als tijd is wel een onderwerp waarover je moeilijk iets met zekerheid over kan zeggen denk ik. Je kan idd zeggen dat er meer gebeurt in minder tijd. Je kan ook zeggen dat onze ervaring van tijd verandert. Waardoor het lijkt alsof de tijd sneller gaat. Wat jij ook wel kent dat een minuut veel langer lijkt te duren wanneer je naar de klok kijkt, of wanneer je met iets bezig bent.

Citeer:
en aangezien ik innerlijk WEET dat bewustzijn, ons kern eeuwig durend is,, (alleen we dit als mens niet ervaren) heb ik besloten in het NU te gaan leven, bewust te worden van ieder moment,, niet meer te denken,, amaar echt te leven.. en leven kan alleen in het NU... niet in je hoofd.. als je gaat leven vanuit je hoofd(gedachtes en programmeringen, voorwaardes en denkwijze, die bestaan in TIJD,) kan je als het ware leven als een robot... gedachtes die je steeds sturen en voortbewegen als we minder denken en meer ZIJN,, voelen we ons ook vrijer...

Knap. Ben ik nog volop mee bezig. Die keuze moet ik steeds opnieuw maken, want mijn gedachten nemen snel een looptje met me, en ik heb veel om me druk over te maken.

Citeer:
hahah dat van de aarde plat bedoelde ik meer als een voorbeeld... dat was een geloofsovertuiging omdat mensen iet BETER wisten... dingen waren toen goed... maar door een groter begrip... was er meteen ook een angst verdwenen om van de aarde af te vallen (maar dit is ook een stadia en een 'fase' geweest waarbij mensen eerst open moesten staan voor iets nieuws, en dat kan alleen als ze het oude loslaten)
christus is een bewustzijns(nivo) er zijn nu 1000de christussen o aarde het mooie van dat woord is dat het me ook een idee geeft bij een bloemen naam... je hebt mooie bloemen die uitgegroeid zijn, en dan heten ze, rozen, krokussen, narcissen.. noem maar op, heb bij het woord christus altijd een gevoel gehad als van het had een BLOEM kunnen zijn :p... hij wilde een voorbeeld zijn, en vertellen dat iedereen net als hem was van binnen... ikzelf ben eigen meester en leraar van mezelf,, ik HERKEN en begrijp zijn mooi uitspraken, en als ik ze begrijp erken, en gebruik weet ik dat ik ook al een dergelijk nivo van levensinzicht heb berijkt. ze zeggen ook dat dit die 'oppertunity' is om dat bewustzijnsnivo te berijken., jezus was net als ons, alleen 'even iets verder'. maar er zijn genoeg leraren,, het internet zit vol jesus christussen haha... en ze lopen dagelijks al om je heen... het zijn gewoon erg bewuste, en 'wijze' mensen... heb je er al eens over nagedacht dat je misschien zelf een leraar bent die is geincarneerd om te helpen zou ook goed kunnen hoor....alles is te leren...

Daar heb ik over nagedacht, maar ben er nog niet over uit of het zo is ;) De reden waarom ik denk dat er wel eens een nieuwe leraar kan komen (beter gezegt, waarom ik het hoop), is niet om ons te zeggen hoe we moeten leven, maar om ons, al is het maar eens, eenheid te laten ervaren. Ik heb er twijfels bij of wij zonder zo'n catalysator die sprong kunnen maken. Er zijn veel mensen die net als jij en ik proberen te leven naar ons gevoel, rechtvaardigheid, eerlijkheid etc, maar nog veel meer mensen die dat niet doen. En of het nou een wederkomst is, of iets compleet anders, maakt niet zoveel uit, maar IETS zal er moeten gebeuren om de schaal te tippen. Ik heb altijd een beetje moeite gehad met de uitspraak dat wij meester en leraar zijn. Omdat, alhoewel wij onszelf niet te kort moeten doen, immers denk ik dat we als eenheid enorme mooie dingen kunnen verrichten, wij hebben wel die inspiratie nodig, die creativiteit. Iets moet ons ingeven dat we het kunnen, en hoe we het kunnen doen. Zonder die catalysator, denk ik dat dit gewoon té lang zal duren. En hoewel we in essentie wellicht niets meer of minder zijn dan iets hogers (neme een jezus of boeddha), op ons niveau hebben we wel die hulp nodig.

Citeer:
ik snap wat ej ebdoeld te zeggen maar op diepste nivo, zijn we nog zelf verantwoordelijk..alleen we zijn niet altijd BEWUST GENOEG, en hebben vaak tekort aan inzicht voor we iets doen en dan zijn dingen altijd ACHTERAF...

Ik vind het té hard klinken. Ik heb geen idee hoe het zit met een dieper niveau van verantwoordelijkheid (hebben we het over karma). Dit mag waar zijn, en wellicht is het ook complete bs. Echter, op dit niveau, zitten veel mensen vast in een situatie waarin ze niet uit kunnen komen. Op dit niveau heb je in sommige gevallen een werkelijk slachtoffer en een werkelijke dader. Dan vind ik het het té makkelijk om te zeggen dat zij niet bewust genoeg zijn en hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Goed, als je werkelijk kan zien, werkelijk met 100% zekerheid kan zien dat dit de weg is van iemand, dan kan je zeggen dat het zijn verantwoordelijkheid is. Maar ik denk niet dat veel mensen dit kunnen. En dan moet je oppassen om op een bepaald niveau toch te oordelen over iemand, ondanks je ontwetendheid. Als ik je goed lees denk jij aan mensen zoals jij en ik. Maar wij hebben relatief veel kansen. Als je eens denkt aan iemand die in de sloppen leeft, een kind wat daar opgroeit, bijna zonder kans om eruit te komen, dan moet je wel erg zeker van je zaak zijn om te zeggen dat het toch zijn eigen verantwoordelijkheid is. Dit mag misschien zo zijn op zielsniveau, maar wij als mens laten het wel gebeuren, en het is dus net zozeer onze verantwoordelijkheid.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 28-05-2010, 21:33:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Citeer:
ik snap wat ej ebdoeld te zeggen maar op diepste nivo, zijn we nog zelf verantwoordelijk..alleen we zijn niet altijd BEWUST GENOEG, en hebben vaak tekort aan inzicht voor we iets doen en dan zijn dingen altijd ACHTERAF...

Citeer:
Ik vind het té hard klinken. Ik heb geen idee hoe het zit met een dieper niveau van verantwoordelijkheid (hebben we het over karma). Dit mag waar zijn, en wellicht is het ook complete bs. Echter, op dit niveau, zitten veel mensen vast in een situatie waarin ze niet uit kunnen komen. Op dit niveau heb je in sommige gevallen een werkelijk slachtoffer en een werkelijke dader. Dan vind ik het het té makkelijk om te zeggen dat zij niet bewust genoeg zijn en hun verantwoordelijkheid moeten nemen. Goed, als je werkelijk kan zien, werkelijk met 100% zekerheid kan zien dat dit de weg is van iemand, dan kan je zeggen dat het zijn verantwoordelijkheid is. Maar ik denk niet dat veel mensen dit kunnen. En dan moet je oppassen om op een bepaald niveau toch te oordelen over iemand, ondanks je ontwetendheid. Als ik je goed lees denk jij aan mensen zoals jij en ik. Maar wij hebben relatief veel kansen. Als je eens denkt aan iemand die in de sloppen leeft, een kind wat daar opgroeit, bijna zonder kans om eruit te komen, dan moet je wel erg zeker van je zaak zijn om te zeggen dat het toch zijn eigen verantwoordelijkheid is. Dit mag misschien zo zijn op zielsniveau, maar wij als mens laten het wel gebeuren, en het is dus net zozeer onze verantwoordelijkheid.



de rest hierboven laat ik even voor wat het is, dit laatste puntje vind ik wel even mooi puntje.

het is ook onze verantwoordelijkheid dat er mensen zijn die leiden, omdat we een zijn.
ik heb nniet mijn hele visie hier over verteld, maar weet dat wat ik schreef aar een klein stukje is, ik vind dat je helemala gelijk hebt. Dat sommige mensen echt in een machteloze situatie verkeren.. en omdat het ons medemens is, behoren we voor deze mensen te zorgen en te helpen en te steunen. We zijn op zekere mate ook afhankelijk van elkaar, en we kunnen niet alles alleen. sorry als het een beetje hard en kortaf overkwam. ik bedoelde meer de kleinere dingetjes, kijk ikzelf heb in me leven altijd een eigen willetje gehad van nature,, wat voor vrienden ik ook had ik bleef altijd mezelf.. ze konden me een peukie aanbieden, uitdagen om mee te pesten, durgs te gebruiken en vele anderen dingetjes niet niet echt 'wijs'of oke zijn om te doen.. heb ik nooit gedaan.. dan werd ik maar niet geaccepteerd had ik in mezelf...deze vrienden wil ik niet hebben, en koos anderen... me broertje daarintegen laat zich enorm laten beinvloeden, en heeft zichzelf wel een beetje laten meeslepen in dingen.. en kon veel van die dingen niet weer staan..

dit bedoel ik met kleine verantwordelijkheden... dat er aan de andere kant van de wereld mensen leiden aan honger en daar geboren zijn... (nou ja karma enzo vinik inderdaad allemaal beetje zweverig en makkelijk gezecht) wat die zielen ook gedaan mogen hebben in andere levens f wat dan ook.. het is beetje makkelijk om te zeggen dat verdienen ze! niemand verdient lijden, niemand verdient pijn en hongernood... en dan vinik het erg om in de naam van 'karma'en spirituele uitspraken te zeggen dat dat de natuur is... ik heb dit ook nooit echt kunnen geloven en heb er nog steeds me tweifels over... deze mensen leiden doordat andere mensen egoistisch zijn en consumeren... en niet bereid zijn te delen, het is aan mensen zelf of ze egoisme toestaan in zichzelf,, kijk we kunnen egoistische mensen niet veranderen door de vrije wil... maar we kunnen wel zelf het goede voorbeeld geven. Door het zelf niet te doen, en wat is egoistisch? dit moet ook niet te zwart wit op gevat worden... want soms is egoistisch zijn net even goed voor bepaalde personen... als je altijd maar vrijgevig bent.. bijvoorbeeld gaan veel onbeuwste mensen het ormaal vinden.. en als je dan een keer zelf eens hulp nodig hebt, en voor jezelf wild zorgen krijg je al snel te horen dat je egoistisch bent... terweil je in een lange tijd veel voor anderen betekend heb.. ik ken deze ervaring zelf, al was mijn vrijgevigheid onvoorwaardelijk en zonder verwachtingen... het is gemeen om een egoist genoemt te worden, want dan ga je toch even denken die mensen hebben wel een beetje een plaat voor hun kop... en leven nu maar vanuit wat ze WILLEn en denken te zien.. maar het grotere geheel zijn ze kwijt... ze denken dan zwart wit

het was niet mijn bedoeling om te zeggen dat mensen die lijden dit verdienen, of daar zelf verantwoording voor kunnen nemen, HELEMAAL NIET ZELFS,, zo bedoel ik het echt niet, mijn broertje heb ik vaak genoeg gewoon even mee gesproken en heb gerobeerd bewust te amken van bepaalde dingen, maar wilde niet luisteren.. dan zeg ik eigen schuld, eigen verantwoording ik bemoei me er niet meer mee... en als hij ooit mijn hulp wil verwachten, wilik best helpen omdat hij dan wakker is en het inziet, maar alleen als het niet al te heftige dingen zijn die uiteindelijk mij zullen belasten met narigheid... mijn liefde is groot... maar ik wijs ook wel eens dingen af voor mezelf... (en das niet egoistisch).. iedereen doet ze best... en sommige mensen leven erg onbewust en veroorzaken hierdoor veel problemen om zich heen, door gebrek aan inzicht, we kunnen deze mensen helpen, maar we hebben zelf ook verantwoordelijkheid voor onzelf, en we kunnen niet altijd alles en iedereen helpen. We hebben ook ons eigen leven en ons eigen wensen en verantwoordelijkheden waar we voor moeten zorgen. en hier kunnen we een middenweg in vinden.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voor jou
BerichtGeplaatst: 09-11-2010, 00:09:54 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
ok wat is dat toch met die enorme teksten?
ik weet dat ik er zelf ook op los kan schrijven maar, man, dat zijn lange teksten die mensen hier als antwoord posten. mag ik iedereen die graag lange antwoorden geeft vragen een boek te schrijven? (no offence, in tegendeel, ik meen het serieus).

en het is ook niet echt nodig om de hele begin post the quoten.
sorry dat ik hier moderator sta te spelen. negeer het, ga verder met je leven en be good :).

ik vind dit zó'n mooie tekst. het is alsof ik het zelfs geschreven heb. ik begrijp je. zelf heb ik ook zo veel probleem met dingen als dit. ik keer mijn rug ernaartoe, en dan komt het gewoon weer voor me staan. ik sta in een kamer met vier muren, en vier deuren. echter drie van de handvaten zijn ondergedompeld in een verlammend gif. de vierde is ondergedompeld in wijn.

_________________
alles wat ik type is mijn versie van waarheid.
er is geen vaste waarheid die voor iedereen acceptabel is,
daarom smeek je om commentaar op mijn berichten.
weten is een illusie, denk ik.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl