Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:23:49

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 18-08-2010, 08:50:02 
Als je bijvoorbeeld keek naar dat programma van Ogilive (weet zijn voornaam even niet meer) over dwarse kinderen of huilkinderen, dan zie je dat zo'n kind wel al heel veel weet en doorheeft. Ze kunnen niet praten maar ze proberen hun ouders laten weten dat het hen dwarszit, en daar zoeken ze een andere manier voor. Zo was er een baby van een half jaar die zo huilde omdat er een kapotte telefoon in de keuken lag. (speelgoedtelefoon) Hij snapte niet waarom dat ding het niet deed en huilde daarom heel veel.
:hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 18-08-2010, 11:39:28 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Kiro schreef:
Ik wil niet vervelend doen, maar:

Citeer:
dat is ook niet wat ik bedoel, moet een baby kunnen praten om iets duidelijk te kunnen maken? als een moeder een baby in haar buik heeft dan gaat de moeder al van hem/haar houden zonder dat de baby iets hoeft te zeggen. Dan al leert de baby de moeder toch ook iets?
Ik ben het daar beslist niet mee eens, zelfs ook al ontken je dat taal geen rol speelt in dit alles. Wat Ewout hierboven zegt is een argument dat ik wel wil onderschrijven tegen deze uitspraak, maar ik wil er ook logisch gezien op ingaan. Nu veronderstel je kennelijk dat de baby hier passief is en ook dan de ander iets leert. Tja, dat kan ruim genomen wel waar zijn, maar het is volgens mij een redenering in de trent van:
> vuur is heet; aan hete dingen verbranden we ons, dus vuur leert ons voorzichtig te zijn met hete dingen.

Wat ik bedoel te zeggen is, dat in dit verband bij de baby geen enkele intentionaliteit ligt, geen doelgerichte wil. Dat is ook het geval bij het vuur. Nu kun je wel zeggen dat vuur er niet voor niets is, maar ik vind het niet gerechtvaardigd om op basis van ónze gevolgtrekkingen een hoger doel te veronderstellen ín dat vuur. Hetzelfde geldt voor de baby: ook al leren wij misschien de vreugde kennen van een aanstaand kind, alsmede het leed wanneer het sterft, dat zegt nog helemaal niets over eventuele intenties of (hogere) doelen, en zodoende kun je mijns inziens niet zeggen dat de baby ons iets leert. Het is eenvoudigweg dan wat wij er zelf van maken.

In je citaat kun je wel zeggen dat een baby indirect de moeder iets leert, maar ook dit is nog geen rechtvaardiging.
Vind iemand van wel? En zo ja, waarom?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ad_consequentiam

Ik ben er tot nu toe in elk geval niet van overtuigd dat we leven met een opdracht.


Ik heb ook niet gezegt dat ik het zo zie dat iedereen een opdracht heeft, wel ben ik ervan overtuigt dat alles wat we meemaken meegaat in onze ontwikkeling, of het nou iets negatiefs is dat we meemaken of iets positiefs we leren ervan, en ik heb ook niet gezegt dat taal geen rol speelt, wat ik probeer te vertellen is dat baby's ook dingen meemaken die wel of niet leuk zijn en ja de ouders leren ook van de zwangerschap, of ze nou leren om van het kind te houden of om het kind te haten, ze leren ervan of het nou via liefde gaat of niet.

Lastig om uit te leggen wat ik bedoel, ik bedoel niet te zeggen dat iedereen een opdracht heeft en ik heb ook niet gezegt dat taal geen rol speelt want taal speelt wel een rol. Wat ik alleen probeer te zeggen is dat we hier allemaal zijn om dingen te ervaren, om ons te ontwikkelen, bewust te worden enz. En een baby kan dat ook, of het nou kan praten of niet, het ervaart ook dingen, het maakt ook dingen mee, het leert van dingen die hij ziet.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 22-08-2010, 20:27:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Je hebt geen taal nodig om uit te drukken dat je verdrietig, blij, boos of iets anders bent. Het is wel een stuk makkelijker om dat te kunnen zeggen. Waarom je verdrietig of blij bent, kun je het beste uitdrukken met taal (of door iets aan te wijzen...). Denk ik.
Ik denk ook wel degelijk dat baby's dingen kunnen ervaren in de buik van de moeder. Toen mijn zusje nog geboren moest worden en mijn moeder met een grote bolle buik op de bank zat, heb ik wel eens voor mijn zusje gezongen. Ze begon te schoppen. En of dat nou een teken is van "hou alsjeblieft je mond!" of "jaaaaa dit is echt super leuk!", de baby heeft hoe dan ook iets ervaren en probeert dat uit te drukken.

Even over Seira's eerste bericht:
Ik heb het me de laatste tijd ook wel eens afgevraagd. Waarom zijn mensen zo lelijk en bot aan het worden? Wat is de zin van het leven als we toch de aarde stuk maken? Wat maakt het uit dat ik mijn best doe om de natuur te redden als anderen dat niet doen? De natuur is zo groot, dat kan ik niet in mijn eentje. Daarvoor moet iedereen op aarde meehelpen.
Wat moet ik met mijn leven? Ik krijg een opleiding, maak die af, ik krijg een vriend, later een echtgenoot en dan misschien kinderen. En dan?
Misschien komt het omdat ik nog heel jong ben dat ik deze vragen stel, maar ik heb er wel ernstig mee rondgelopen. En het voelt heel naar, het voelt verveeld, afwachtend tot het tijd is om de aarde te verlaten. Zelfmoord heb ik nooit serieus overwogen. Ik heb er wel aan gedacht dat dat het proces zou versnellen, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om het echt te doen.

Ik denk wel dat Avuso een heel goed punt heeft: de doelen in het leven maken we zelf. Daar moet je dan natuurlijk wel wat voor doen. Dan doorzetten en genieten.
Ik ben er nu wel (opnieuw) achter dat elke dag een mooie dag kan zijn, je maakt het er zelf van. Ik geniet van sommige dingen met volle teugen! Een lekker bord eten, een ijsje, een dagje strand, even lekker sporten, een glimlach van een kleuter.. Het neemt dat "verveelde" gevoel weg, hoewel ik nog erg met bovenstaande dingen kan zitten als ik er weer aan denk.

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 07-09-2010, 16:08:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
DIMLICHT schreef:
The Butterfly Effect.

goeie film he keb ze alle 2 liggen :P...


btw.. even over het topic zelf,, wij zijn god.... die kan kiezen wie die wil zijn.. (onder god versta ik alles, en onbeperkt oneindig veel mogelijkheden)... god kan kiezen een onzeker mensje te zijn, of een boos mensje... tis maar wat ievan zichzelf geloofd en denkt...

ken je dat liedje van, iwhat if god was one of us... just a stranger amung us.. try to make its way home... of zoiets...
dat liedje heeft mij op kleine leeftijd toen ik net beetje negels kon al aant denken gezet... leuke tekst (A)

je leeft dit kun je niet ontkennen, je bent niet je gedachtes, je creerd je eigen gedachtes, wat je geloofd en van overtuigd ben bepaald hoe jouw werkelijkheid eruit ziet, hoe je je gedraagd, wat je doet,, hoe je je voeld... hoe je int leven staat...

bovendien he als ik ga geloven in een god buiten me Zelf, die macht over mij heeft of die mijn leven bepaald... zou ik snel in opstand komen :P ik neem graag de macht over me eigen leven, ik bepaal wara ik zin in heb en wat ik doe. En nou ja... de wereld ziet er niet echt liefdevol uit.. omdat mensen worden bezeten door angst, en veel mensen lijken wle gehypnotiseerd... alsof ze slapen in een hoofd... soms lijkt het wel of het robots zijn die op ene programma leven.. gedachtes die hele dag in hun hoofd overheersen... van je moet naar je werk.. je moet nog boodschappen, doen en ach wat is die gozer toch een lul.... ze gaan er helemaal in op.... en ervaren dit allemaal als werkelijk, er ontstaan gevoelens.... emoties... ze doen soms dingen die niet altijd even slim zijn,, hebbe ze later weer spijt... tis allemaal echt een gekke huis XD....

maar ik wil mezelf best een opdracht geven hoor, ik ga in me leven zoveel mogelijk met mensen praten over het leven, voer open gesprekken, vertel uit eigen ervaring hoe ik dingen beleef, in de hoop dat ze hier en daar wat voorbeelden opnemen, en wie weet kiezen ze ervoor hun geloofsovertuigingen te veranderen, of eens beuwst te kijken naar hoe hun leven eruit ziet en wat er anders zou kunnen....

we zijn vrije wezentjes en we kunnen alles doen waar we maar zin in hebben ! :D we kunnen muziek maken, schilderen, computer spelletjes spele,, lekker naart strand... en als de winter al die kou enzo weer voorbij is kunnen we het zonnetje weer extra waarderen.... ik ben blij dat ik pijn kan voelen, ik ben blij dat ik warmte en kou kan voelen... ik ben blij met alle contoeren in het leven die alles mooi maken... en als ik doodga weet ik dat alleen me lichaam sterft, en naja hoe de ervaring is buiten de materie om weet ik allemala niet kenik me niet herinnere.. maarre nog ites anders he...

deze simpele uitspraak: een betere wereld begint bij jezelf...
zegt alles.. 1 of andere god gaat echt de boel niet rechtzetten hier... hooguit bepaalde bewustzijnsvormen die een groot hart hebben en zoiets hebben van kijk die arme mensen leiden... laten we ze helpen hoe ze liefdevoller met elkaar kunnen samenleven en gelukkiger kunnen zijn....

ach weet ik veel zo kun je oneindig fantaseren :p... ik zie de buiten wereld als een afspiegeling van me eigen bewustzijn. heet laat me zien wat ik leuk vind, waar ik van hou,, wat ik mooi vind... en hoe de mensen mij behandelen, laat me zien of ik goed in balans ben.. ben ik dominerend.. dan zullen mensen veel sorry zeggen... ben ik onderdanig... dan hebben de mensen om me heen veel invloed op hoe ik me leven leef, en durf ik weinig te doen wat ik zelf wil.. maar wat als je weet dat je zelf god bent? wie heeft er dan nog macht over jouw? wat als iedereen god is? dan zou iedereen even machtig zijn... en elke god ALLES kunnen... als elk mens bewust van zichzelf... en totaal met volledig bewustzijn leeft, zal niemand meer macht hebben over elkaar, zal dominantie en onderdanigheid niet meer kunnen bestaan...(naja dat kan wel als je ervoor kiest om bijvoorbeeld een rollenspel te doen XD) maar dat is dan een bewuste keuze... GELIJKHEID...naja en ikw eet ook dat we hierheen gaan dit besef(deze geestestoestand) is momenteel overal te zien steeds meer mensen worden bewuster van het (leven,natuur, zichzelf, god) en komen in hun eigen kracht te staan om herhalingen te doorbreken, en hun eigen leven weer in eigen handen te nemen
... naja tis allemaal maar hoe je dingen bekijkt... je kunt je eigen dromen volgen en ze werkelijkheid maken... je eigen ervaringen scheppen en kiezen....

helaas is nog niet iedereen in staat dit met volledig zelfbesef en bewustzijn te doen... tis daarom ook slim om je gedachtes is een beetje op te schonen en te vervangen voor liefdevolle en krachtige gedachtes zodat je gedachtes je meer dienen en helpen in het leven, in plaats van dat ze je beperken tegenwerken en rot laten voelen..


liefs

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 07-09-2010, 16:45:56 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2009, 12:03:07
Berichten: 781
Locatie: friesland
Nickid schreef:
DIMLICHT schreef:
The Butterfly Effect.

goeie film he keb ze alle 2 liggen :P...


btw.. even over het topic zelf,, wij zijn god.... die kan kiezen wie die wil zijn.. (onder god versta ik alles, en onbeperkt oneindig veel mogelijkheden)... god kan kiezen een onzeker mensje te zijn, of een boos mensje... tis maar wat ievan zichzelf geloofd en denkt...

ken je dat liedje van, iwhat if god was one of us... just a stranger amung us.. try to make its way home... of zoiets...
dat liedje heeft mij op kleine leeftijd toen ik net beetje negels kon al aant denken gezet... leuke tekst (A)

je leeft dit kun je niet ontkennen, je bent niet je gedachtes, je creerd je eigen gedachtes, wat je geloofd en van overtuigd ben bepaald hoe jouw werkelijkheid eruit ziet, hoe je je gedraagd, wat je doet,, hoe je je voeld... hoe je int leven staat...

bovendien he als ik ga geloven in een god buiten me Zelf, die macht over mij heeft of die mijn leven bepaald... zou ik snel in opstand komen :P ik neem graag de macht over me eigen leven, ik bepaal wara ik zin in heb en wat ik doe. En nou ja... de wereld ziet er niet echt liefdevol uit.. omdat mensen worden bezeten door angst, en veel mensen lijken wle gehypnotiseerd... alsof ze slapen in een hoofd... soms lijkt het wel of het robots zijn die op ene programma leven.. gedachtes die hele dag in hun hoofd overheersen... van je moet naar je werk.. je moet nog boodschappen, doen en ach wat is die gozer toch een lul.... ze gaan er helemaal in op.... en ervaren dit allemaal als werkelijk, er ontstaan gevoelens.... emoties... ze doen soms dingen die niet altijd even slim zijn,, hebbe ze later weer spijt... tis allemaal echt een gekke huis XD....

maar ik wil mezelf best een opdracht geven hoor, ik ga in me leven zoveel mogelijk met mensen praten over het leven, voer open gesprekken, vertel uit eigen ervaring hoe ik dingen beleef, in de hoop dat ze hier en daar wat voorbeelden opnemen, en wie weet kiezen ze ervoor hun geloofsovertuigingen te veranderen, of eens beuwst te kijken naar hoe hun leven eruit ziet en wat er anders zou kunnen....

we zijn vrije wezentjes en we kunnen alles doen waar we maar zin in hebben ! :D we kunnen muziek maken, schilderen, computer spelletjes spele,, lekker naart strand... en als de winter al die kou enzo weer voorbij is kunnen we het zonnetje weer extra waarderen.... ik ben blij dat ik pijn kan voelen, ik ben blij dat ik warmte en kou kan voelen... ik ben blij met alle contoeren in het leven die alles mooi maken... en als ik doodga weet ik dat alleen me lichaam sterft, en naja hoe de ervaring is buiten de materie om weet ik allemala niet kenik me niet herinnere.. maarre nog ites anders he...

deze simpele uitspraak: een betere wereld begint bij jezelf...
zegt alles.. 1 of andere god gaat echt de boel niet rechtzetten hier... hooguit bepaalde bewustzijnsvormen die een groot hart hebben en zoiets hebben van kijk die arme mensen leiden... laten we ze helpen hoe ze liefdevoller met elkaar kunnen samenleven en gelukkiger kunnen zijn....

ach weet ik veel zo kun je oneindig fantaseren :p... ik zie de buiten wereld als een afspiegeling van me eigen bewustzijn. heet laat me zien wat ik leuk vind, waar ik van hou,, wat ik mooi vind... en hoe de mensen mij behandelen, laat me zien of ik goed in balans ben.. ben ik dominerend.. dan zullen mensen veel sorry zeggen... ben ik onderdanig... dan hebben de mensen om me heen veel invloed op hoe ik me leven leef, en durf ik weinig te doen wat ik zelf wil.. maar wat als je weet dat je zelf god bent? wie heeft er dan nog macht over jouw? wat als iedereen god is? dan zou iedereen even machtig zijn... en elke god ALLES kunnen... als elk mens bewust van zichzelf... en totaal met volledig bewustzijn leeft, zal niemand meer macht hebben over elkaar, zal dominantie en onderdanigheid niet meer kunnen bestaan...(naja dat kan wel als je ervoor kiest om bijvoorbeeld een rollenspel te doen XD) maar dat is dan een bewuste keuze... GELIJKHEID...naja en ikw eet ook dat we hierheen gaan dit besef(deze geestestoestand) is momenteel overal te zien steeds meer mensen worden bewuster van het (leven,natuur, zichzelf, god) en komen in hun eigen kracht te staan om herhalingen te doorbreken, en hun eigen leven weer in eigen handen te nemen
... naja tis allemaal maar hoe je dingen bekijkt... je kunt je eigen dromen volgen en ze werkelijkheid maken... je eigen ervaringen scheppen en kiezen....

helaas is nog niet iedereen in staat dit met volledig zelfbesef en bewustzijn te doen... tis daarom ook slim om je gedachtes is een beetje op te schonen en te vervangen voor liefdevolle en krachtige gedachtes zodat je gedachtes je meer dienen en helpen in het leven, in plaats van dat ze je beperken tegenwerken en rot laten voelen..


liefs


Nu ben ik enorm serieus, IK SNAP JE TEKST! normaal heb ik altijd moeite om zulke teksten te lezen en te begrijpen/ noujah begrijpen lukt wel maar het is meer dat ik de tekst vaak niet snap omdat het dan te moeilijk voor me is geschreven :P maar dit leest enorm makkelijk!

Dat nummer facineerde mij vroeger en nu nog steeds, what if god was one of us, would he be like one of us ,,,,, zo mooi! en vooral de betekenis !

X Anna :kiss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 07-09-2010, 17:18:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Nu ben ik enorm serieus, IK SNAP JE TEKST! normaal heb ik altijd moeite om zulke teksten te lezen en te begrijpen/ noujah begrijpen lukt wel maar het is meer dat ik de tekst vaak niet snap omdat het dan te moeilijk voor me is geschreven :P maar dit leest enorm makkelijk!

Dat nummer facineerde mij vroeger en nu nog steeds, what if god was one of us, would he be like one of us ,,,,, zo mooi! en vooral de betekenis !

X Anna :kiss:

haha heey anna, ja toenik dit schreef wa sik ook heel helder in mezelf, nu ik het opnieuw lees heb ik ook nog wat toe te voegen op hets tukje van de afspiegeling in me buitenwereld,, als iemand vbijvoorbeeld sorry zegt hoeft dat niet aan mijn dominantie te leggen,,
maar kan er ook gewoon een overtuiging bij de andere persoon zitten, dat ie iets fout gedaan heeft... en daarom sorry zegt (in zijn/haar beleving)... dat gevoel hoef ik niet persee te geven,, iemand anders kan dta gevoel ook voor zichzelf creeren.. het is dan aan mij om dat gevoel aan te wijzen, en ik zeg dan ook vaak je hoeft geen sorry te zeggen hoor of je schuldig te voelen... je hebt toch niets fout gedaan?...

goed en kwaad zijn alleen manieren waarop we denken.. zelfde als schuldige en daders... iedereen IS, en door dit zo te zien,, verdwijnen alle ideen van goed en kwaad en schuldigen en daders... en ongelijkheid... omdat je hierdoor geen afscheidenheid schept in jezelf... en je dan vanuit HEELZIJN kijkt,, .... tis de illusie van dualiteit....

ik zeg ook altijd als mensen mij niet begrijpen licht dit aan mij.... dingen zijn dan niet helder genoeg voor mezelf, en als ik zelf loop te gissen.. zullen andere je ook niet zo makkelijk begrijpen he haha :P

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 08-11-2010, 23:58:23 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 15-09-2009, 16:03:53
Berichten: 204
de mens is nog niet zo uitgekakt als je denk, en zal dat ook nooit worden.
het probleem is alleen dat het grootste deel dat toch wel is.
ooit heb ik een week met alleen de natuur geleefd, en gedurende die week voelde ik me echter dan in de moderne samenleving waar druk die we zelf maken ons continu tegenwerkt. ik denk dat we moeten begrijpen dat technologie een hulpmiddel voor ons is, in plaats van dat wij een hulpmiddel zijn voor technologie. ook moeten we de gevolgen begrijpen van de keuze tussen comfort en 'puurheid' (ik noem het nu maar even zo, hoewel het groter klinkt dan wat ik eigenlijk bedoel).
dit zijn mijn woorden, onthoud ze of vergeet ze :)

_________________
alles wat ik type is mijn versie van waarheid.
er is geen vaste waarheid die voor iedereen acceptabel is,
daarom smeek je om commentaar op mijn berichten.
weten is een illusie, denk ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 09:47:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Seira schreef:
Waarom leven we? Waarom wou God dat ik hier op aarde kwam om te ademen. En om ondertussen de wereld te slopen door het gebruik van auto’s. Door ondertussen mijn eigen leven te slopen door drank, drugs en roken. Is dit echt waarvoor wij hier zijn, en waardoor wij na een periode het leven moeten geven om weer ruimte te maken voor anderen?

Zo zal de wereld niet bedoeld zijn. De wereld was om vriendschappen te bewaren. Liefde te laten opbloeien en een hart te hebben voor de natuur. Wij weten tegenwoordig niet meer wat echte liefde betekent en scheiden om de haverklap. Het kan, het is mogelijk in deze maatschappij. Zorg voor de natuur hebben wij, als mensheid die deze aarde te leen hebben voor een leven, al helemaal niet. In plaats van de natuur zijn gang laten gaat en er van te genieten, kappen wij de regenwouden, laten wij door broeikasgassen de temperatuur stijgen en moorden zo duizenden dieren, en verschillende diersoorten uit. Is dit wat wij willen? Zijn wij hier om God tegen te werken? Om zijn schepping kapot te maken? Zou hij ons echt gemaakt hebben om oorlog te voeren. Zodat wij zijn taak om mensen te laten sterven kunnen overnemen.

Wij hebben een opdracht in ons leven. En zodra die opdracht in zijn geheel is vervuld zullen we sterven. Bij de een zal dat eerder zijn dan de ander. Vaak weten mensen hun opdracht niet. Degene die zich met spiritualiteit bezig houden zullen er veel aan doen om hun opdracht te weten te komen. Maar wat als je je opdracht echt weet. Als je weet waarvoor jij hier op aarde bent. Waarvoor God jou gekozen hebt. Moet je dan kiezen voor een lang leven, dat waarschijnlijk gepaard zal gaan met voor- en tegenspoed of moet je kiezen voor de opdracht en hierdoor gelukkig maar vroegtijdig sterven. Mensen uit de maatschappij zullen zeggen: kies voor het lange leven. Dat is wat de omgeving vandaag de dag door laat dringen. Als je voor je vijftigste sterft ben je anders. (Ik weet even niet hoe ik dit moet verwoorden dus mijn excuses voor mijn botte woorden.) Je word dan beschouwt als iemand die nooit een leven heeft gehad. Niet een leven waarin je van alles hebt gedaan. Maar waarschijnlijk hebben deze mensen er juist voor gekozen om hun opdracht snel te vervullen. Zo kunnen ze de aarde nog net wat langer draaiende houden en zijn zij niet meer mede verantwoordelijk voor wat de medemens allemaal voor schade aanricht bij de natuur en de mensheid.

Aan de ene kant wil ik heel lang leven. Maar ik wil niet leven als iemand die de opdracht niet onder ogen durft te zien. Ik wil leven zoals God het wil. Ik wil goed zijn voor de natuur, en daarbij letten op bijvoorbeeld biologische producten. Ook zal ik de medemens geen pijn doen door moorden te plegen of hen te beledigen.

Ik zal leven naar Gods wil.



Ik ben benieuwd hoe jullie in het leven staan. Wat is jullie levensvisie?




- Waarom we leven?

Om onze ziel te laten groeien.

- Waarvoor God jou gekozen hebt

Ik denk niet dat God mij heeft gekozen. Maar dat ik zelf boven mijn ouders heb uitgekozen. Daar waar mijn ziel kan en mag groeien.

- Zijn wij hier om God tegen te werken? Om zijn schepping kapot te maken? Zou hij ons echt gemaakt hebben om oorlog te voeren.

De vijand van de mens is de mens. Door gedachtes maken wij alles kapot, door te leven "in een verhaal" maken wij alles kapot. Vaak gaat dit om religie. Christenen noemen spiritualiteit duivels. Moslims zeggen dat je maar moet denken en geloven zoals zij anders moet je dood. Lekker wereldje hè, die religie. Door gedachtes maakt de mens alles kapot. Omdat we niet mogen zijn zoals we zijn. Mijn schoonouders dwongen me ook in begin van onze relatie om mee te gaan naar de kerk. Is dit geloven vanuit je hart? Nee! Ik ga liever 1x vanuit me hart naar de kerk als elke zondag plichtsgetrouw. (ik ben erachter gekomen dat de bijbel/koran gebaseertd is op astrologie). Dus ga nu niet meer naar de kerk.

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zin van het leven
BerichtGeplaatst: 10-05-2011, 16:37:06 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-04-2011, 16:46:23
Berichten: 3
Als je voor je vijftigste sterft ben je anders. (Ik weet even niet hoe ik dit moet verwoorden dus mijn excuses voor mijn botte woorden.) Je word dan beschouwt als iemand die nooit een leven heeft gehad. Niet een leven waarin je van alles hebt gedaan. Maar waarschijnlijk hebben deze mensen er juist voor gekozen om hun opdracht snel te vervullen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar hoe zit dan dan met een miskraam?
Als baby zul je nie denken "mijn taak op deze wereld zal zijn..." en dan je taak ook nog vervullen...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl