Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:24:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bedtime story. Of sorts.
BerichtGeplaatst: 08-01-2011, 22:03:39 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Het verhaal van “Wie zijn wij geworden”?,
- en de kroniek van onze middelbare schoolperiode -


Naar mijn beeld boetseer je je individualiteit ten tijde van je middelbare schoolperiode.
Veel beschreven als een periode van ups en downs, in de breedste zin van het gezegde.
Het is deze individualiteit die tot uiting komt bij elke aanraking met je omgeving, en zo de sfeer in een samenleving vormt.
Het heeft mijn hele middelbare schoolperiode geduurd om tot die wijsheid te komen, en zo ben ik uiteindelijk van de vraag: “Wie ben ik?” naar “Wie zijn wij geworden” gegaan.
De eerste vraag was een vraag die me al vanaf een jonge leeftijd bezig hield, en ’t antwoord vond ik gaandeweg mijn middelbare schoolperiode. Ik voel dat ik mijn kleine ontdekkingsreis wil delen, al is het maar ter vermaak of identificering.


Vanaf het moment dat we de brugklas op springen beseffen we dat de wereld niet meer om ons zelf draait. We leren er keuzes maken en verantwoordelijkheden nemen die niet meer alleen ons beïnvloeden maar ook anderen. Het begrip komt met vallen en opstaan en soms wenste ik dat ik de ‘brugklas’ zo letterlijk kon nemen dat ik er gewoon kon afspringen om een einde te maken aan de misère.
Het duurt enige tijd voor we ons settelen en de brugklas niet meer zien als een enge hoge stellage met koud water in de diepte, maar als oversteekplaats.
De brug naar onze ontwikkeling die van kinds af aan liefjes wordt voortgewaaierd en hier een schop onder de kont krijgt.
En juist deze schop onder onze kont laat ons groeien, maakt ons onzeker, bang en trots.
Aan de ene kant beseffen we dat de wereld niet stil staat als we iets vervelends meemaken;
De kat gaat dood, we raken onze sleutels kwijt, en dat zal niemand wat boeien.
Aan de andere kant leren we troost te zoeken, zonder ons probleem buiten onszelf te plaatsen, we leren bergen beklimmen en ze voorzichtig weer af te dalen.
En dat is dus een van de lessen waar er geen boze docent naar je staart als je zit te lanterfanten.

Op álle spirituele en esoterische weblogs, wordt geschreven over het verlichten van je innerlijk. Een verlicht Zijn. Een zijn.
En zo kom je dus niet je middelbare periode door.
Maar hier begint wel weer een van de belangrijkste lessen, "Vanjezelfhoudkunde".
Om een fijne middelbare schoolperiode te hebben is het van belang dat je je bezighoudt met verlicht Zijn, en wel met uiterlijk vertoon. We denken dan misschien dat het uiterlijk niks te maken heeft met dit onderwerp, maar het is een veel vergeten en weinig besproken aspect van jezelf.
Verlicht zijn is maar een relatief begrip, en elke tijdsperiode had wel een andere utopie bij dit idee. Zo was ten tijde van de Renaissance iemand verlicht die alle wetenschapsvlakken beheerste, en tegenwoordig is dat iemand die met onvoorwaardelijke liefde rondstrooit.
Waarom? Omdat daár Nu behoefte aan is.

Eerst leren we dat als we ons gedragen zoals je medeleerlingen leuk vinden dat je dan meer vriendjes krijgt, die tegenwoordig te tellen zijn op Hyves en Facebook. We leren dat we steeds meer aandacht krijgen als we ons goed kleden in de merken die momenteel helemaal 2011 zijn. En dus weer meer vriendjes op de zogenaamde ‘sociale netwerken’ krijgt.
Doe je dat allemaal niet, dan ben je een loser want er zijn maar weinig mensen die op je afstappen vanwege je sprankelende innerlijk.
En dus, weinig vriendjes om tegen te tweeten, zodat ‘al die vriendjes’ weten dat je de hond aan het uitlaten bent nadat je een World of Warcraft marathon hebt gespeeld.
Dus wat doen we dan om te voorkomen dat we een loser worden?
We doen wat de menigte van je verlangt en soms piepen we een level verder!
We gaan onze eigen stijl ontwikkelen. Zodat we helemaal vet zijn en kunnen shinen. Wel zo relaxt natuurlijk. We gaan zo ver dat er een signature kledingstijl ontstaat voor onszelf, een signature humor ontstaat die ook nog eens wordt leuk gevonden door de menigte waardoor je het gevoel hebt dat je speciaal bent, en toch, liefde ontvangt. Een van de redenen waarom sociale netwerken zo succesvol zijn omdat je daar je individualiteit naar buiten kunt brengen door je profieltje te pimpen, en ook kunt showen met je hoeveelheid vriendjes, die je om de zoveel tijd de egoboost bezorgen waardoor je je weer geaccepteerd voelt.
En dus speciaal én Eén bent met het alles.

Het lijkt natuurlijk een hoop oppervlakkige bullshit die ik hier loop te verkondigen maar het is dé manier om het meeste te leren op de middelbare school, en de eventuele rest van ons leven.
Hoe ik dit weet? Ik heb mijn cynische gids Fred gechannelt en haar even gevraagd hoe zij de middelbare school zou omschrijven als Universele leerplek.
Nee, het is geen typfout, Fred is afkorting van Frederike. Om maar even te toetsen of je nog dat oppervlakkige vooroordelende stukje in jezelf hebt die denkt; “FRED! Dat is een kerel”.
Wat natuurlijk allemaal een grap is, want het is helemaal de mode in de esoterie om je eigen waarheid te vinden, ik ben natuurlijk zelf de middelbare school doorgelopen.

En dan voor de mensen die het liefst meteen naar beneden scrollen voor een conclusie zal ik dan maar kort verhaal houden over waarom je een banaan nou schilt en niet meteen in je mond propt.

Verlicht zijn en met onvoorwaardelijke liefde strooien begint met het te accepteren en houden
van jezelf. Niet om wie je bent. Maar om hoe je wilt worden. Accepteer je uiteindelijk jezelf, dan hou je automatisch van wie je geworden bent. Dan kun je je volledig richten op het delen van liefde. En heb je vriendjesteller nodig die bevestigd hoeveel liefde je wel niet deelt, dan neem je een Hyves oid.
De volgende keer als we in de spiegel kijken denk dan eens waar jij gebleven bent op de middelbare school. Zitten we nog in de brugklas, de tweede fase, of hebben we met vlag en wimpel ons eindexamen afgerond? Wat zo veel esoterische ‘leiders’ ook claimen, het is níet verkeerd om oppervlakkig te zijn, het is niet verkeerd je te verkneukelen bij het zien van Jersey Shore of Oh Oh Cherso.
Bedenk dat je bij het dragen van de juiste kleren en het hebben van de juiste humor, het draait om het gevoel dat je echt in liefde kunt delen als je ’s ochtends de deur uitstapt.
Straal je Innerlijk Licht naar buiten, oftwel, begin met shinen!
dus.

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl