Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:59:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 10-02-2005, 21:18:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-02-2005, 21:06:22
Berichten: 41
Locatie: Den Haag
Kort door de bocht heb ik een idee waarom we hier op aarde zijn: Het ons realiseren wat perfectie is door het imperfecte te ervaren.
Dualiteit maakt het mogelijk dat we alles kunnen ervaren omdat alles hier op aarde een tegenpool heeft.

Als we allemaal daar zijn waar we moeten zijn en allemaal perfect in zuivere harmonie bladiebla, gaan we ons vanzelf weer afvragen wat het ook alweer was.. dat perfect zijn. Zoeken we opnieuw een leerschool waarin we dat allemaal kunnen gaan ervaren. Op die manier lopen we lekker in kringetjes rond. Van het imperfecte, naar het perfecte, naar het imperfecte etc.

Maar bestaat perfectie eigenlijk wel? Je kunt je er een voorstelling van maken en daar blijft het bij. Als je nou helemaal perfect bent, zou je dan zoiets hebben: wauw, ik ben er. Of ga je je afvragen of dit het is om vervolgens op zoek te gaan naar een antwoord op die vraag en dus het imperfecte opnieuw gaat ervaren, om je weer een voorstelling te kunnen maken van perfectie etc. Lopen we lekker in kringetjes rond, saai he.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 10-02-2005, 21:41:45 
Tja dan komt bij mij de vraag, wat is perfectie?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 10-02-2005, 22:27:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Dan vraag ik me af wanneer is iets perfect? Als het voldoet aan de maatstaven van de gemiddelde mens?
Dit terwijl de gemiddelde mens niet bestaat, omdat iedereen anders is? Dus zou perfectie dan niet het toppunt zijn van illusie?
Gezien illusie geen realiteit is is perfectie dat ook niet, zonder perfectie is er geen imperfectie en kunnen we alleen maar zijn door te leven.
Toch?


Groeten Paul! ;)

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 11-02-2005, 10:39:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ik kan in mijn ogen wel perfect zijn, maar dan ben ik dat nog niet in de ogen van een ander. Ik wil dan ook bestrijden dat het streven naar perfectie het doel is dat we hier zijn. Wel ben ik het met je eens dat we moeten leren zuiver te zijn en puur en in liefde te leven. En de dingen die we tegenkomen op onze weg daar naartoe laten ons zien dan zuiver puur en in liefde eigenlijk echt de enige oplossing is.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 11-02-2005, 12:23:00 
Ben het wel met Kimminata eens

Alles draait gewoon om de onvoorwaardelijke liefde.


veel liefs Andrea


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 11-02-2005, 13:28:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-02-2005, 21:06:22
Berichten: 41
Locatie: Den Haag
Dat is wat ik bedoel: als we allemaal onvoorwaardelijk liefhebben, allemaal doen waar we nu voor werken, (ik heb daar even de naam: perfectie aan gegeven), gaat er een moment komen dat we weer willen ervaren wat dat ook alweer is, onvoorwaardelijk liefhebben en hoe kun je iets ervaren? Door de tegenpool te ervaren. Dus: cirkel rond.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 11-02-2005, 14:08:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Waarom denk je dat we niet allemaal onvoorwaardelijk liefhebben als we hier komen? Iedere babye. iedere ziel die opnieuw incarneert heeft onvoorwaardelijk lief. Op de een of andere manier zijn er maar heel weinig die dat vol kunnen houden tot ze weer sterven, maar ik denk zeker niet dat het weggaat omdat we een tegenpool moeten ervaren. Maar dat is wat ik altijd zeg op het forum, ieder zijn eigen waarheid.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 12-02-2005, 06:57:17 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
wat kim zegt is juist,

je kan zelf wel jezelf perfect vinden maar voor anderen ben je dat nooit eigenlijk. Want andere zien altijd wel een "mankement zeg maar..

Gewoon accepteren hoe iemand is MET zijn fouten en gebreken is beter. Want door de fouten van andere kunnen we ook vaak veel over onzelf leren :) Misschien is het niet perfect zijn wel een soort van leerschool??

liefs rogue

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Perfectie??
BerichtGeplaatst: 12-02-2005, 08:17:08 
Perfect is naar mijn idee niemand hier.
De onvoorwaardelijk liefde houdt naar mijn idee in om te houden van....
en dit onvoorwaardelijk vol te houden ondanks "de foutjes" die je ziet.

veel liefs Andrea


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl