Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:24:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 13:27:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
Mittens schreef:
OmegaZion schreef:
Beter had ik het niet kunnen zeggen, en vind jou reactie erg lief, en ik ga door met dingen posten etc.

OmegaZion


Waarom houd jij je er niet aan dan als je het er volkomen eens mee bent?

Ook ben ik niet op mijn tenen getrapt door je oorspronkelijke post, ik gaf enkel aan dat ik er absoluut het nut niet van in zie.

Wel ben ik op mijn tenen getrapt door je posts daarna, die betuigen van een buitensporige arrogantie.

Dat wat ik zie is DE waarheid zoals ie is? De bijbel is niet de waarheid?
Dat is en blijft toch echt jouw persoonlijke en subjectieve kijk op het verhaal. Niets waarheid, enkel de jouwe.

En dat je mij vervolgens ook nog duister noemt gaat er bij mij helemaal niet in. Je kent me niet en weet verder helemaal niets van mij.
Dat je dan ook nog stelt dat je een voorstander bent van een goede discussie zonder persoonlijk te worden. Dat is ontzettend hypocriet om te zeggen nadat je zelf die grens hebt overschreden.

Ik ben niet ook maar een enkele keer persoonlijk geworden tot op nu in deze topic, jij daarintegen dus wel.



ik vergeef je mittens
en wens je toe dat je in liefde de wijsheid gaat krijgen, meer in respect met anderen om te leren gaan.

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 14:35:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Oh oh oh. Jij bent echt gruwelijk over het paard getilt. Jij beledigt mij, en vergeeft vervolgens mij? Nu hoop ik dat je dat zelf de tegenstrijdigheid daarvan inziet. Daarbij zou ik ook wel een verontschuldiging van je willen zien (je kan niet zomaar iemand persoonlijk beledigen door hem duister te noemen en vervolgens de rollen om gaan draaien).
Zo niet, dan blijf ik in het vervolg ver bij jou uit de buurt.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 21:01:44 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
God is het geheel. Alles is God, zelfs de steen in me achtertuin is God. En Jezus... Jezus is de zon. Een deel van het geheel. De bijbel is verkeerd geintrepreteerd.
Ik kan er een boek over schrijven maar dat doe ik niet.

Ik voelde vroeger als klein meisje van ong. 10 jaar al aan dat de bijbel verzonnen is. Een 'op de sterren gebaseert boek'.


Je hebt het sterrenbeeld Orion. De gordel daarvan bestaat uit drie sterren. Dat staat voor de bijbelse 3 koningen. Die staan samen met sirius in de nacht van 24 op 25 december in een rechte lijn daar waar op 25 december de zon op komt.
Nou zul je zeggen: ja maar jezus is niet op 25 december geboren bla bla bla. Doet er niet toe. Dat met de sterren is de realiteit. En de bijbel is maar een boek, een verhaal. Maar het gaat verder. Na 21 juni lijkt de zon naar het zuiden te bewegen en verder van ons vandaan te gaan... Het betrof de dood van de Zon (Jezus). Als de Zon uiteindelijk op 22 december uitkomt staat de zon in de buurt van het sterrenbeeld Crux of zuiderkruis. Dan staat de Zon ogenschijnlijk voor 3 dagen stil (Goede vrijdag, Stille zaterdag, Pasen). En dan stijgt de Zon een graad en spreekt men over: de Zon is op het kruis gestorven (jezus is op het kruis gestorven). Dit is een fenomeen wat zich in de winter richting de lente afspeeld. Wij vieren Pasen in de lente omdat dan de Zon het vuige duister overwint en plaats maakt voor leven. (plantjes die weer gaan groeien is een goed voorbeeld ervan).



Dit is een ding, en zo zijn er nog wel meer dingen waar ik kan aantonen dat de bijbel gebaseert is op astrologie.

Kortom het is maar een verhaal. Ik heb geen zin om te leven in een verhaal.
Daarmee beperk je jezelf en groei je niet.

Maar een nederlandse vertaling zeg ik geen nee tegen ;)

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 23:08:51 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Persoonlijke problemen kunnen in de persoonlijke berichten worden afgehandeld.

Rowena1982 geeft het goede voorbeeld door een on/topic bericht te plaatsen.

Dus niet on/topic? --> niet plaatsen!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl