Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:26:51

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is wicca?
BerichtGeplaatst: 15-02-2011, 00:00:53 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 15:19:43
Berichten: 483
Heej allemaal,

Ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie over wicca. Het is namelijk zo dat ik ooit iemand heb gekend die veel met wicca bezig was.. Hij heeft me alleen een erg negatieve bijsmaak ervan gegeven omdat hij altijd met foute dingen bezig was naar mijn idee. Ik merk nu dat ik erg bevooroordeeld ben (en zelfs angstig) en dat vind ik erg jammer... vooroordelen zijn niet echt geweldig.
Nu is dus mijn vraag of jullie mij misschien hier vanaf zouden kunnen helpen. (Of mijn visie erop versterken.. maaruhm.. liever niet :lol: ).. Wat is wicca nu eigenlijk? En is het zo negatief als de aanvaringen die ik ermee heb gehad? Hoe denken jullie zelf over wicca?

Thanks!!

_________________
Wie droomt, vermengt zich met de lucht


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is wicca?
BerichtGeplaatst: 15-02-2011, 03:38:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
.

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Laatst gewijzigd door OmegaZion op 17-02-2011, 01:02:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is wicca?
BerichtGeplaatst: 15-02-2011, 18:35:07 
Wicca is meer een levenswijze dan een religie.
Je leeft met de natuur; praat met bomen en dieren. Oké dit vind ik zelfs overdreven klinken. Maar in feite komt het erop neer dat je zelfs in de dagelijkse dingen zoals het fietsen naar school de God en de Godin eert voor alles wat zij aan jou gegeven hebben.

Sorry ik kom even niet uit mijn woorden. Maar dit is wel de kern van de wicca.

Rituelen versterken enkel de band tussen jou en de God en de Godin. Met een ritueel vraag je aandacht of eer je hen. Je kunt ook in een ritueel om een materieel iets vragen. En dat wat OmegaZion vertelt is niet de echte kern. De drievoudige wet en bijvoorbeeld the wiccan law, zijn bijkomstigheden die voor de een een belangrijkere plek innemen dan voor de ander. Ik heb net twee weken gestudeerd in een boek over wicca. Voor specifiekere vragen, want ook ik kan hier nog uren over doorlullen, stuur je maar een pb'tje of ik lees het wel weer op dit forum.

Oh ja, om een wiccan (=iemand die aan wicca doet) hoef je niet, zoals velen denken per se ingewijdt te worden. Als je toch ingewijdt wilt worden of jezelf wilt inwijden moet je eerst heel lang studeren en goed bekijken of wicca echt datgene is wat jij zoekt omdat na je inwijding de weg terug moeilijker is.

X :kiss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is wicca?
BerichtGeplaatst: 15-02-2011, 21:52:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-02-2011, 03:11:25
Berichten: 159
.

_________________
Elk mens op aarde is op zoek naar de ware liefde, echter weinige vinden die, zou dat de graal zijn, waar ze naar zochten in al die kruistochten?!


Laatst gewijzigd door OmegaZion op 17-02-2011, 01:03:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is wicca?
BerichtGeplaatst: 15-02-2011, 22:31:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
De God en de Godin in Wicca vertegenwoordigen de mannelijke en vrouwelijke energieën van het universum.
In de Wicca word aangenomen dat alles dat bestaat dualistisch van aard is.
Bijvoorbeeld:
Water en vuur
Licht en duister
Dag en nacht
Slaap en waken
Etc. etc.
Dus ook man en vrouw.
De God word gesymboliseerd door de zon en de Godin door de maan.
In Wicca zijn de God en de Godin geen opperwezens of oppermachten, maar enkel concepten om iets etherisch tastbaar/begrijpbaar te maken.
De rituelen in Wicca zijn bedoeld om je eigen gedachtenkracht te focussen, te richten, zodat ze van een wirwar aan wensen, emoties, ideeën en ingevingen veranderen in een doelgerichte kracht: magie.
De Wiccan laat de rituelen werken, de Wiccan maakt de magie en het effect ervan. Wicca is een van de vele manieren om jouw vermogen om te creëren bij te staan.

Bovenstaande is mijn visie. Deze is ontstaan na vele jaren zelf Wicca verkennen en vriendschappen met veel Wiccans.

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is wicca?
BerichtGeplaatst: 15-02-2011, 23:35:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 15:19:43
Berichten: 483
Thanks voor jullie reacties! Denk dat de puzzelstukjes langzaam in elkaar beginnen te vallen.. :wink:

_________________
Wie droomt, vermengt zich met de lucht


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl