Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:24:32

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Plastische Chirurgie?
BerichtGeplaatst: 01-05-2011, 13:07:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Het probleem is zo'n beetje in onze maatschappij dat je wordt doodgegooid met hoe je lichaam er moet uitzien om te voldoen aan het schoonheidsideaal. Niet dik, maar slank.. liefst moeten we er zo lang mogelijk jong blijven uitzien, denk aan make-up, anti rimpelcréme etc..

Hoeveel jonge meisjes zijn er al niet die niet tevreden zijn over hun lichaam en over hoe hun gezichtje eruit ziet etc.. Complexen complexen complexen..

En dan komt er ineens een markt op voor plastische chirurgie... dus ja. Ik kan er niet tegen of voor zijn. Het is maar hoever iemand erin doorslaagt. Er zijn mensen die nooit tevreden zullen zijn met hun uiterlijk, waar het gewoon een verslaving is geworden om hun lichaam blijven te bewerken. Voor anderen is het juist wel een goed ding.

Wie ben ik om dat te veroordelen?


Alleen de schoonheidsnormen van onze maatschappij zijn nu eenmaal wel hoog. Zelfs kinderen worden ermee geconfronteerd.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Plastische Chirurgie?
BerichtGeplaatst: 04-05-2011, 09:57:05 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Ik vind het altijd wel leuk om mijn mening te geven over dit onderwerp, en voornamelijk omdat ik dan lekker oppervlakkig kan zijn.
Persoonlijk ken ik redelijk wat mensen die plastische chirurgie hebben ondergaan in mijn milieu, maar ik zal mijn visie op het onderwerp beperken op de groep die plastische chirugie niet uit noodzaak heeft ondergaan.

Ik vind dat wanneer men niet te tevreden is met zijn of haar lichaam, en de middelen zijn beschikbaar dat veranderen, het zeker gedaan moet worden. Plastische chirurgie is een geweldig iets, zie het als de ultieme vorm van je profiel op hyves een ander (lees mooier) thema te geven.
Voornamelijk in een maatschappij waar iedereen wordt afgerekend en beoordeelt wordt op hun voorkomen en uitstraling, is plastiche chirurgie een ontwikkeling die hier een positieve bijdrage aan levert. Men kan zich naar de norm vormen, mannen met brede schouders en een V figuur, vrouwen die slank zijn, lange benen en een hourglass figuur hebben. Dat is wat de wereld graag ziet, en dat is wat je verder helpt in de maatschappij en je succesvol maakt. Hieruit kan ik ook uit voortredeneren dat het dus bijdraagt aan jouw geluk.
Voel jij je ongemakkelijk over je lichaam, dan biedt plastische chirugie DE gemakkelijkste en snelste uitkomst.

Want gelukkig zijn, willen we allemaal toch?

Nu is het van de andere kant, die hoort er nu eenmaal bij, ook zo dat elke niet noodzakelijke invasieve ingreep af te raden is ten behoeve van je lichamelijke gezondheid. Dus voor je een serieuze overweging maakt, is het verstandig je af te vragen;
Als ik het NIET doe lijdt mijn lichamelijke gezondheid er niet onder, maar in hoeverre ben ik bereid mijn psychische gezondheid eronder te laten lijden?
Als ik het WEL doe, vice versa.

Ik ben zelf geen plastische chirurgie ondergaan, maar overweeg wel mijn tanden te laten bleken. (Invloed vanuit mijn tandheelkunde opleiding).

MY TWO CENTS! :3

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Plastische Chirurgie?
BerichtGeplaatst: 04-05-2011, 12:15:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoewel ik het uiteindelijke standpunt wel beaam, Dimlicht, vind ik je argumentatie hier en daar dubieus.

Citeer:
Voornamelijk in een maatschappij waar iedereen wordt afgerekend en beoordeelt wordt op hun voorkomen en uitstraling, is plastiche chirurgie een ontwikkeling die hier een positieve bijdrage aan levert.
Hier is denk ik sprake van een wederkerige relatie: als iedereen aan de plastische chirurgie gaat, komt de nadruk ook steeds meer te liggen op de Norm. Door eraan mee te werken creëren we dan ook gezamenlijk een massa-neurose, als het ware. Lijkt mij althans.

Citeer:
Men kan zich naar de norm vormen, mannen met brede schouders en een V figuur, vrouwen die slank zijn, lange benen en een hourglass figuur hebben.
Als medicus ben jij daar wellicht beter van op de hoogte dan ik, maar ik dacht dat er wel grenzen zijn aan het vermogen van de vormgeeflijke snijderij. Benen langer maken? Schouders breder maken?

Citeer:
Dat is wat de wereld graag ziet, en dat is wat je verder helpt in de maatschappij en je succesvol maakt.
Als je zwembandjes, puisten en een haakneus hebt, verkleint dat dan je kans op maatschappelijk succes? Hoogstens bij het vinden van een partner omwille van de procreatie, of binnen de modewereld, kan ik me zo voorstellen, maar die modewereld is natuurlijk Barbieland, een simulatieproduct van ons geliefde Amerika.

Citeer:
Voel jij je ongemakkelijk over je lichaam, dan biedt plastische chirugie DE gemakkelijkste en snelste uitkomst.
Dat is beslist waar. Tevens is het een kritische noot die ik bij de hedendaagse medische machinerie plaats: simpelweg de klacht bestrijden die de onwetende cliënt op tafel gooit. Een voorbeeld is de maagverkleining: in plaats van mensen te leren hun verantwoordelijkheid te nemen en te letten op hun eetpatroon enzovoort, snijdt men gewoon de helft van de maag maar weg. Op deze manier wordt het medisch instituut een soort supermarkt. Logisch ook dat regeringen tegenwoordig zo bezuinigen in deze sector: die heeft zichzelf opgesteld als een supermarkt, en zo gaan mensen er ook mee om.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Plastische Chirurgie?
BerichtGeplaatst: 04-05-2011, 14:26:28 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Ik vind dat wanneer men niet te tevreden is met zijn of haar lichaam, en de middelen zijn beschikbaar dat veranderen, het zeker gedaan moet worden. Plastische chirurgie is een geweldig iets, zie het als de ultieme vorm van je profiel op hyves een ander (lees mooier) thema te geven.
Voornamelijk in een maatschappij waar iedereen wordt afgerekend en beoordeelt wordt op hun voorkomen en uitstraling, is plastiche chirurgie een ontwikkeling die hier een positieve bijdrage aan levert. Men kan zich naar de norm vormen, mannen met brede schouders en een V figuur, vrouwen die slank zijn, lange benen en een hourglass figuur hebben. Dat is wat de wereld graag ziet, en dat is wat je verder helpt in de maatschappij en je succesvol maakt. Hieruit kan ik ook uit voortredeneren dat het dus bijdraagt aan jouw geluk.
Voel jij je ongemakkelijk over je lichaam, dan biedt plastische chirugie DE gemakkelijkste en snelste uitkomst.


Lijkt wel een verkooppraatje.

Is het werkelijk zo dat een mooier uiterlijk bijdraagt aan je geluk? Er is altijd wel iets dat beter kan aan je lichaam, de vraag is waar stopt het. Ik denk dat het juist de ontevredenheid vergroot, eerst zijn het de borsten die moeten vergroot worden en dan , aja mijn lippen kunnen ook wel wat voller, en dan.. misschien een neuscorrectie... Waar stopt het? Onzekerheid zit vanbinnen, dat los je niet zomaar even op met iets te veranderen aan je uiterlijk, dunkt mij.

En het klopt wel enigszins als je zegt dat mooie mensen meer succes hebben in de maatschappij. Is uit onderzoek wel gebleken mooie mensen worden sneller geholpen dan minder mooie enz...

Maar wat is mooier? Een barbiepop van plastick vind ik beslist niet mooi. Mensen die vaak een facelift laten doen, lijken op een gegeven moment niet echt meer. Nep, namaak. Dat kan ik beslist niet mooi vinden.

Door dat schoonheidsideaal beginnen steeds mensen te twijfelen aan zichzelf, ik ben niet goed genoeg want... Hoeveel mensen zijn er niet dat lijden aan anorexia..

Is dat de maatschappij waarin we willen leven? Geen natuurlijkheden meer, gewoon effe een operatie ondergaan en t'is gefixt en dat alleen maar omdat er niet wordt voldaan aan het schoonheidsideaal. Jammer hoor.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl