Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:36:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 21-05-2011, 11:49:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Tijd is inherent aan het universum. Wat betekent dat het concept van tijd niet los kan bestaan van het universum.

We zijn in de moderne astro-fysica zo ver dat we het begin en het eind van ons universum kunnen aanschouwen. En het is een berekenbaar feit dat ons universum een saturatiepunt gaat bereiken en daarmee het bestaan ervan tot een einde gaat komen.
Nu is het dan veilig te zeggen dat ook tijd zal ophouden met bestaan wanneer het universum dat doet. En wanneer tijd eindigt, is er geen nu meer, geen vroeger en geen dan. Geen voor en geen na. Dan is het ook logisch aan te nemen dat er dus niets voor de tijd heeft kunnen afspelen, want voor bestaat dan simpelweg niet meer. Wat is dan deze paradoxale staat waar we ons nu in verkeren?

En nu de andere kant op, ver terug in de "tijd" naar voor de vorming van ons universum.
Vrijwel iedereen heeft zich wel eens afgevraagd wat er vóór ons universum was.
Het antwoord daar op is relatief simpel. Nogmaals, tijd is een product van het universum. Dus tijd heeft niet bestaan voor het universum zelf bestond, dus de gehele vraag is een non sequitur.
Echter, omdat tijd dus pas ontstaan is met de vorming van ons universum, kan je vanuit het perspectief 'dat wat was voor ons universum' ook geen 'na' stellen. Er is geen tijd, dus geen na dat wat voor ons universum was.

Conclusie; Het universum bestaat niet. Heeft nooit bestaan. En zal nooit bestaan.

Help?

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 21-05-2011, 13:44:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-05-2011, 16:44:59
Berichten: 10
Eh.....

_________________
I'm a free bitch baby


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 21-05-2011, 18:28:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
dirtymonster schreef:
Eh.....


Bedankt voor je bijdrage.. vies monster..

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 08:15:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Citeer:
Conclusie; Het universum bestaat niet. Heeft nooit bestaan. En zal nooit bestaan.


Bij het lezen van die zin krijg ik heel erg de neiging om droog op te merken:
"Existance is overrated."

Maar dat is meer mijn bijdehandheid, dan mijn overtuiging. ;)

Dergelijke theoriën geven mij altijd barstende hoofdpijn als ik er langer over na denk dan 5 minuten, hahaha.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik het wel zou kunnen bevatten, als ik meer procent van mijn hersenen zou gebruiken.
Maar ja, hoe doe je dat op commando? :P

Ik ben er van overtuigd dat het universum reïncarneerd, net als de levensvormen die er in leven.
Alleen doet het universum er vele malen langer over.
Dus is er mijns inziens wel een "na", de tijd word "ge-reset", als het ware.

Waar ik dan echter wel weer in de war raak, omdat ik ook geloof dat tijd niet rechtlijnig is.
Onze tijdstelling en beleving wel, om het overzichtelijk te houden, denk ik.
Maar tijd zelf niet.
Mijn hersenen zijn, naar mijn mening, goed in staat om een indeling te maken in verleden, heden en toekomst, maar ik ervaar herinneringen en toekomstdromen net zo intensief en met dezelfde emoties als het heden.
Schijnbaar zou een scan ook aantonen dat de hersenen geen onderscheid maken; hetzelfde deel is actief wanneer je je iets herinnerd, ziet of verwacht.

Misschien suggereerd dat dat tijd een illusie is? Of een gereedschap, een "tool"?
Of het navigatiesysteem van het bewustzijn?

Pffff, daar is de hoofdpijn. :P

Ik hoop dat ik hier een beetje heb kunnen bijdragen. ;)

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 22-05-2011, 11:02:58 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Heel mooi :D

Universum achter universum achter universum is een multiversum theorie inderdaad. En je hoeft dan juist niet in de war te raken, want het ontbreken van lineaire tijd verklaart juist hoe het multiversum kan bestaan zonder dat het een entropische chaos wordt.
Omdat tijd 'reset' zoals je zegt (wat beter gezegd een entropy-reset is), volgen de afzonderlijke universa elkaar niet daadwerkelijk op. Maar in plaats daarvan bestaan ze simultaan vanuit een 'hoger dan 4 dimensionaal perspectief'. Maar omdat wij - door onze positie in een 4 dimensionale realiteit - gebonden zijn aan de regels van entropische toename (wat in feite neerkomt op het vermenigvuldigen van informatie) ervaren wij de tijd zoals we dat nu doen en daarmee dus ook het idee van opvolgende universa.

Grappig dat je het woord reïncarnatie gebruikt, omdat het verhaal over non-lineaire tijd daarop ook toepasbaar is. Vorige levens zijn dus eigenlijk simultane levens.

En "tijd als navigatiesysteem van het bewustzijn".. Wauw.. Wil je met me trouwen? XD

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 28-05-2011, 02:20:54 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Mag ik zeggen dat ik het niet eens ben met je?

1. Saturatiepunt gebruik je verkeerd.
Saturatiepunt betekend namelijk het punt dat iets verzadigd is. Het universum blijft (naar alle waarschijnlijkheid) uitdijen. Ook wel: Alle materie en energie zal zich dusdanig verspreiden dat er niets meer van enige omvang zal overblijven. (tegenovergestelde van saturatie) Waardoor het universum dus zal afkoelen.
Andere mogelijkheden zijn een implosie en een balans tussen uitdijing en zwaartekracht, deze laatste is alleen oneindig ver in de toekomst. Daarmee wordt dus ook jou statement ontkracht dat de "tijd" ooit zal "ophouden".

2. "Tijd".. Ik zet het maar even tussen haakjes omdat het woord tijd relatief is. Er is geen absoluut begrip voor tijd. De "tijd" tussen twee gebeurtenissen is ook niet causaal.
Ik zal verder maar niet op tijd in gaan, want dan kan ik wel uren doorgaan..

Conclusie:
Het universum bestaat wel degelijk en zal blijven bestaan.
Tijd is relatief..


Daar is je hulp:P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 28-05-2011, 12:36:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Lucid schreef:
Mag ik zeggen dat ik het niet eens ben met je?

1. Saturatiepunt gebruik je verkeerd.
Saturatiepunt betekend namelijk het punt dat iets verzadigd is. Het universum blijft (naar alle waarschijnlijkheid) uitdijen. Ook wel: Alle materie en energie zal zich dusdanig verspreiden dat er niets meer van enige omvang zal overblijven. (tegenovergestelde van saturatie) Waardoor het universum dus zal afkoelen.
Andere mogelijkheden zijn een implosie en een balans tussen uitdijing en zwaartekracht, deze laatste is alleen oneindig ver in de toekomst. Daarmee wordt dus ook jou statement ontkracht dat de "tijd" ooit zal "ophouden".

2. "Tijd".. Ik zet het maar even tussen haakjes omdat het woord tijd relatief is. Er is geen absoluut begrip voor tijd. De "tijd" tussen twee gebeurtenissen is ook niet causaal.
Ik zal verder maar niet op tijd in gaan, want dan kan ik wel uren doorgaan..

Conclusie:
Het universum bestaat wel degelijk en zal blijven bestaan.
Tijd is relatief..


Daar is je hulp:P


Dit is niet mijn mening, noch maak ik statements. Ik presenteer een hypothetische kwestie puur en enkel gebaseerd op de traditionele fysica (lees de Newtoniaanse fysica die nog altijd de basis vormt voor de perceptie van grotendeels van de mensheid). Het "niet met me eens zijn" is een non-sequitur om die reden.

De hele stelling is voor mij zelf geen paradox omdat ik het antwoord al had voor ik de kwestie stelde. Het gaat er hier puur en alleen om hoe mensen de kwestie opvatten, inzien en mogelijk oplossen. Zie het als een Taoïstische koan.

Daarbij is wat jij zegt over het uitdijende en in entropie afnemende universum gebaseerd op het idee dat in de fysische wiskunde, formules op oneindig mogen eindigen zonder dat men daar vraagtekens bij stelt.
Het idee van entropische afname en het blijven afkoelen van het universum tot alles gereduceert is tot 'dark energy', is een idee dat zelfs binnen de moderne fysica al achterhaald is. Het duurt echter even voor de mainstream dergelijke kwesties ook oppikt.

De uitwerking van Niamaris is niet alleen mooier, maar ook reëler.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 29-05-2011, 18:33:52 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 16:18:52
Berichten: 95
Locatie: Den Haag
Hoi allemaal,

Een gedichtje dat in mijn gedichtenbundel 'Lichtpuntjes'staat heet:
De eeuwigheid
is er al
NU
in de tijd.


In de tijd zijn er vele inademingen en uitademingen van het universum. Implosies en explosies van het universum. Kortom overal waar tijd is, is er een begin en einde. Het is een bepaald getal dat ik heb proberen op te zoeken maar op dit moment kan ik het niet vinden. Onze hartslag, onze dagindeling, het uur, de minuut en seconde is hier van afgeleid.
Nu is het leuke, alle tijd, alle ervaringen vinden in ons zelf plaats. Dus ook als het universum ophoudt te bestaan vindt dit in ons plaats. Zodra de explosie weer komt vindt deze ook weer in ons plaats. Kortom de eeuwige cirkelgang van het leven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 29-05-2011, 18:35:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Mittens schreef:

Dit is niet mijn mening, noch maak ik statements. Ik presenteer een hypothetische kwestie puur en enkel gebaseerd op de traditionele fysica (lees de Newtoniaanse fysica die nog altijd de basis vormt voor de perceptie van grotendeels van de mensheid). Het "niet met me eens zijn" is een non-sequitur om die reden.

De hele stelling is voor mij zelf geen paradox omdat ik het antwoord al had voor ik de kwestie stelde. Het gaat er hier puur en alleen om hoe mensen de kwestie opvatten, inzien en mogelijk oplossen. Zie het als een Taoïstische koan.

Daarbij is wat jij zegt over het uitdijende en in entropie afnemende universum gebaseerd op het idee dat in de fysische wiskunde, formules op oneindig mogen eindigen zonder dat men daar vraagtekens bij stelt.
Het idee van entropische afname en het blijven afkoelen van het universum tot alles gereduceert is tot 'dark energy', is een idee dat zelfs binnen de moderne fysica al achterhaald is. Het duurt echter even voor de mainstream dergelijke kwesties ook oppikt.

De uitwerking van Niamaris is niet alleen mooier, maar ook reëler.


Als wat jij schrijft puur gebaseerd is op de newtoniaanse theorieen vraag ik mij wel af waarom jij beweerd dat het universum nooit heeft bestaan.
Verder weet ik niet wat non-sequitur is, wat ik wel weet is dat het universum toch echt bestaat en dat ik mij al redelijk ver verdiept heb hierin.

En met fysische wiskunde bedoel je de fundamentele wiskunde? Van fysische wiskunde heb ik nog nooit gehoord.
Je zegt "zonder dat men daar vragen bij stelt", mag ik je een ding vertellen: Fysici stellen overal vragen bij. Wiskundige meestal niet nee.. Gelukkig is het universum puur natuurkundig en niet wiskundig.

Verder reduceert niks tot "dark energy".
Niks veranderd van staat. Wat er is, dat is er, en zal er blijven.
Als ik het goed heb bestaat 74% van het universum uit dark energy, 22% uit dark matter en 4% uit normale materie. Dit zal ook zo blijven.
Hier moet ik wel bijzeggen dat massa en energie feitelijk hetzelfde zijn.


Verder sluit alles wat ik gezegd heb aan op de relativiteitstheorie..


Nogmaals, tijd is relatief. Op aarde kunnen wij het verder opvatten als absoluut omdat alles zo dichtbij elkaar ligt. Wat hebben we weer een geluk. :)
De tijd die wij gebruiken is gebaseerd op alledaagse fenomenen, verder niks.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 29-05-2011, 20:59:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Nogmaals, ik beweer niets. Ik presenteer een mooie koan, al zeg ik het zelf.
En een non-sequitur is een niet "logische opvolging van..."

Maar dat je zegt zeker te weten dat het universum daadwerkelijk bestaat gaat mij een beetje te boven. Ik durf te wedden dat je daarvoor geen absoluut bewijs kan leveren namelijk. ;)

En wat betreft fysica en wiskunde. Tegenwoordig is er geen grens meer tussen die twee, aangezien veldonderzoek niet langer toegepast kan worden op de extravagante claims die vooral kwantum fysici tegenwoordig maken. Grotendeels van de perceptie van de mainstream wetenschap over hoe het universum werkt is gebaseerd op theoretische fysica en dus wiskunde. Helaas maar waar.

Voor de rest gaat dat wat je zegt voor mij niet helemaal op. Zoals dat je compleet uitgaat van de relativiteitstheorie, welke gebaseerd is op het principe dat de snelheid van licht een constante zowel als een universele snelheidslimiet zou zijn. Wat niet helemaal het geval is.
Wel is dat wij als tijd ervaren relatief inderdaad (extremer nog dan wij denken), maar dat is absoluut wel geregeld op Aarde te ervaren.

En als laatste.. Nee dat was het wel.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 29-05-2011, 21:03:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Purusha schreef:
Hoi allemaal,

Een gedichtje dat in mijn gedichtenbundel 'Lichtpuntjes'staat heet:
De eeuwigheid
is er al
NU
in de tijd.


In de tijd zijn er vele inademingen en uitademingen van het universum. Implosies en explosies van het universum. Kortom overal waar tijd is, is er een begin en einde. Het is een bepaald getal dat ik heb proberen op te zoeken maar op dit moment kan ik het niet vinden. Onze hartslag, onze dagindeling, het uur, de minuut en seconde is hier van afgeleid.
Nu is het leuke, alle tijd, alle ervaringen vinden in ons zelf plaats. Dus ook als het universum ophoudt te bestaan vindt dit in ons plaats. Zodra de explosie weer komt vindt deze ook weer in ons plaats. Kortom de eeuwige cirkelgang van het leven.



Bedoel jij heel misschien 'phi'?
Maar inderdaad, ikzelf ben ook voorstander van het idee van een cirkelgang van het leven zoals je dat zo mooi zegt. Ook het idee trouwens dat het zich allemaal in onszelf afspeelt in plaats van wij in het. :)

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 07:38:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Jammer genoeg ben ik geen natuurkundige, maar goed, we doen een poging.

Een relevante punt is volgens mij dat je tijd alleen kunt benaderen vanuit de tijd zelf. Je kunt er niet uitstappen. Als jij dus in een bepaalde tijdstroom 'gevangen' zit, d.i. die van het huidige universum, dan is er niets anders dan díé bepaalde tijd. Als een zakhorloge dat je opwindt. Het betekent geenszins dat er nooit iemand anders geweest is die het zakhorloge al heeft opgewonden, waarna het tot stilstand kwam.

Jij weet wellicht wel dat er verschillende hypothesen bestaan over het einde van het universum. Eén mogelijkheid is dat alles weer langzaam terugvalt tot zijn oorspronkelijke punt. In dat scenario komt alles dus weer terug op het punt van de oerknal. Heel simpel dan, want vervolgens begint alles weer overnieuw. Zoals het herstarten van de Matrix. Dat die al eens eerder opgestart is, is voor de personen erín niet relevant, want zij leven in hun eigen tijdstroom.

Terzijde: tijd is wel absoluut, d.w.z. absoluut aan zichzelf. Het kost een bepaalde tijd om van de Aarde bij de Maan te geraken. Als je verder toch stelt dat tijd relatief is, dan is ruimte dat noodzakelijkerwijs ook (en wie weet, vanuit een bepaald perspectief...).

Citeer:
Conclusie; Het universum bestaat niet. Heeft nooit bestaan. En zal nooit bestaan.
Dat is een oneigenlijke conclusie die niet voortkomt uit je premissen.


@ Lucid:
Goeie bijdragen van je. Vraagje: nu ben ik zelf slecht in natuurkunde, maar ik meen dat één van de wetten der theromdynamica inhoudt dat er nooit energie verloren of bijgemaakt kan worden, maar dat er alleen energie omgezet kan worden. Klopt dat? Zo ja, dan impliceert dit toch ook (om weer op de discussie met Mittens terug te komen) dat alles in zekere zin blijft?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 07:40:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Maar dat je zegt zeker te weten dat het universum daadwerkelijk bestaat gaat mij een beetje te boven. Ik durf te wedden dat je daarvoor geen absoluut bewijs kan leveren namelijk. ;)
Zelfs een droom komt ergens vandaan en heeft érgens een plekje in de onmetelijke kosmos! :)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 12:35:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-12-2010, 16:18:52
Berichten: 95
Locatie: Den Haag
Phi is een oneindig getal. Echter voor mij leeft dit niet zo. Toen een onderzoeker wanhopig vroeg wat is de ultimate formular van het universum kwamen wij er op uit 0=1. Toen ik dit een onderzoeker vertelde ging hij uit zijn dak. "Ja, dit is het!"
Wij zijn hier opgekomen via de spiritualiteit niet via de wiskundig of natuurkunde. Ik ervaar dan ook dat de echte wiskunde en natuurkunde nu gaat ontdekken wat in de spiritualiteit al eeuwen bekend is. Het is mooi, zo zie je maar waarheid uit zich divers en er zijn vele wegen die naar Rome leiden. De kunst is voor je zelf de juiste weg te vinden en te kiezen en geen dwaalwegen te nemen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: De moeder van alle paradoxen
BerichtGeplaatst: 30-05-2011, 19:16:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-05-2011, 20:49:35
Berichten: 83
Kiro schreef:
Jammer genoeg ben ik geen natuurkundige, maar goed, we doen een poging.

Een relevante punt is volgens mij dat je tijd alleen kunt benaderen vanuit de tijd zelf. Je kunt er niet uitstappen. Als jij dus in een bepaalde tijdstroom 'gevangen' zit, d.i. die van het huidige universum, dan is er niets anders dan díé bepaalde tijd. Als een zakhorloge dat je opwindt. Het betekent geenszins dat er nooit iemand anders geweest is die het zakhorloge al heeft opgewonden, waarna het tot stilstand kwam.

Jij weet wellicht wel dat er verschillende hypothesen bestaan over het einde van het universum. Eén mogelijkheid is dat alles weer langzaam terugvalt tot zijn oorspronkelijke punt. In dat scenario komt alles dus weer terug op het punt van de oerknal. Heel simpel dan, want vervolgens begint alles weer overnieuw. Zoals het herstarten van de Matrix. Dat die al eens eerder opgestart is, is voor de personen erín niet relevant, want zij leven in hun eigen tijdstroom.

Terzijde: tijd is wel absoluut, d.w.z. absoluut aan zichzelf. Het kost een bepaalde tijd om van de Aarde bij de Maan te geraken. Als je verder toch stelt dat tijd relatief is, dan is ruimte dat noodzakelijkerwijs ook (en wie weet, vanuit een bepaald perspectief...).

Citeer:
Conclusie; Het universum bestaat niet. Heeft nooit bestaan. En zal nooit bestaan.
Dat is een oneigenlijke conclusie die niet voortkomt uit je premissen.


@ Lucid:
Goeie bijdragen van je. Vraagje: nu ben ik zelf slecht in natuurkunde, maar ik meen dat één van de wetten der theromdynamica inhoudt dat er nooit energie verloren of bijgemaakt kan worden, maar dat er alleen energie omgezet kan worden. Klopt dat? Zo ja, dan impliceert dit toch ook (om weer op de discussie met Mittens terug te komen) dat alles in zekere zin blijft?


1. Mwa.. Gevangen..?
Je kunt reizen in de tijd dus in principe ben je vrij.

2. Tijd is wel relatief.
"Veronderstel dat b volgens een waarnemer kort gebeurt na a, maar dat de afstand tussen a en b zeer groot is. In dit geval kan b geen gevolg zijn van a, omdat een signaal uit a nooit op tijd aankomt bij b. De twee gebeurtenissen a en b zijn dus niet causaal verbonden, er wordt ook wel gezegd dat ze een ruimte-achtig verband hebben. In deze situatie zullen alle andere waarnemers ook een ruimte-achtig verband waarnemen, onder hen zijn sommigen die waarnemen dat a en b gelijktijdig plaatsvinden, of dat a gebeurt ná b."

3. Dat heb ik al eens gezegd in een bovenstaande post.
Massa kun je wel omzetten in energie en omgekeerd. Dit gebeurt overal om je heen, alleen in zeer geringe maten. Bij kernsplijting wordt 1/1000 van de massa omgezet in energie, kernfusie 5/1000 en wanneer materie met zijn antideeltje in aanraking komt wordt 100% van de massa in energie omgezet.
Heeft met de massa-energierelatie te maken (E=mc^2)
Als je een deeltje versnelt tot 99.9% van de lichtsnelheid is datzelfde deeltje ook 20x zwaarder..
Maar als je toch niet met atoom&kernfysica bezig bent mag je mooi spelen met de eerste wet uit de thermodynamica. Deze wet geld overigens ook gewoon mits er in de verhouding rekening wordt gehouden dat massaverandering als energie wordt meegeteld.


Purusha schreef:
Phi is een oneindig getal. Echter voor mij leeft dit niet zo. Toen een onderzoeker wanhopig vroeg wat is de ultimate formular van het universum kwamen wij er op uit 0=1. Toen ik dit een onderzoeker vertelde ging hij uit zijn dak. "Ja, dit is het!"
Wij zijn hier opgekomen via de spiritualiteit niet via de wiskundig of natuurkunde. Ik ervaar dan ook dat de echte wiskunde en natuurkunde nu gaat ontdekken wat in de spiritualiteit al eeuwen bekend is. Het is mooi, zo zie je maar waarheid uit zich divers en er zijn vele wegen die naar Rome leiden. De kunst is voor je zelf de juiste weg te vinden en te kiezen en geen dwaalwegen te nemen.


Ik geloof er geen bal van.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl