Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:26:02

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 12-07-2011, 11:07:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-06-2011, 21:57:05
Berichten: 73
Hallo,

Ik heb een vraag over bekeren, ik ben zelf christen maar ik vind het boeddhisme een geloof wat beter bij me past omdat het met name over de ontwikkeling van geest gaat en goeie dingen en het slechte vermijden.

"Het vermijden van al het foute gedrag,
Het ondernemen van het goede,
En het ontwikkelen van je eigen geest;
Dit is de leer van de Boeddha's."

"Het doel van boeddhisten is om bevrijd te worden uit de kringloop van wedergeboorte om zo nooit meer te hoeven lijden."

Ik denk van mezelf dat ik een geest was die nog nooit eerder op aarde heeft geleefd, dit is mijn eerste en mijn laatste leven omdat ik als geest ook een levenservaring op de aarde wou. Ik heb hier een stevig standpunt in en ik geloof erin dat het zo is gegaan, dit is mijn eerste en mijn laatste leven en alles wat ik wil is het mooi maken en veel kennis opdoen van het leven op aarde. Ik vind dat het boeddhisme hier goed op aansluit en ik zit er over te denken om me vroeg of laat te bekeren tot het boeddhisme, maar hoe werkt dit precies? Weet iemand hier meer van?

Gr Kyoto

EDIT: ****, dit is geen spirituele ervaring; verkeerde forum


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 12-07-2011, 11:29:57 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Als je je zou willen bekeren, dan is dat de keuze aan jou. Als je écht geen Christen meer zou willen zijn, dan moet je je uitschrijven bij de kerk waar je ingeschreven staat ;).

Maar denk er eens goed over na of je dat wel wilt. Ikzelf ben opgegroeid als Protestants Hervormd, maar ik geloof eerder in een God die eigenlijk niet bestaat. Je bent uiteindelijk zelf vrij om te denken wat je wilt. Ik heb ook eerder iets met de gedachten van het Boedhisme dan van de kerk, maar toch ''bekeren'' is nu eenmaal een groot iets en om nu je leven te gaan wijden aan een geloof of een ander geloof, dat gaat mij te ver.

Ik leef mijn leven zoals ik dat wens te doen. Het idee dat er een God zou kunnen zijn of iets dergelijks waar je in tijden van nood bij terecht kan voor je gevoel, is voor mij een vorm van geruststelling. Een soort uitvlucht voor de problemen en een geruststelling dát er iets zou kunnen zijn ;). Of dat iets er ook écht is, dat weet ik niet, maar dat maakt me ook niet zo veel uit.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 12-07-2011, 12:03:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-06-2011, 21:57:05
Berichten: 73
Matthijs schreef:
Als je je zou willen bekeren, dan is dat de keuze aan jou. Als je écht geen Christen meer zou willen zijn, dan moet je je uitschrijven bij de kerk waar je ingeschreven staat ;).

Maar denk er eens goed over na of je dat wel wilt. Ikzelf ben opgegroeid als Protestants Hervormd, maar ik geloof eerder in een God die eigenlijk niet bestaat. Je bent uiteindelijk zelf vrij om te denken wat je wilt. Ik heb ook eerder iets met de gedachten van het Boedhisme dan van de kerk, maar toch ''bekeren'' is nu eenmaal een groot iets en om nu je leven te gaan wijden aan een geloof of een ander geloof, dat gaat mij te ver.

Ik leef mijn leven zoals ik dat wens te doen. Het idee dat er een God zou kunnen zijn of iets dergelijks waar je in tijden van nood bij terecht kan voor je gevoel, is voor mij een vorm van geruststelling. Een soort uitvlucht voor de problemen en een geruststelling dát er iets zou kunnen zijn ;). Of dat iets er ook écht is, dat weet ik niet, maar dat maakt me ook niet zo veel uit.

Daar heb je gelijk in, maar je moet je dan toch ook inschrijven ergens wat in verband ligt met het boeddhisme? Ik geloof ook in god, daar ben ik mee op gegroeit omdat ik zelf christen ben nu maar ik vind dat het christendom te weinig met zichzelf bezig is maar eerder met god en ik vind het juist belangrijk dat je je eigen geest goed onderhoud.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 12-07-2011, 12:20:14 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Ik weet niet waar je jezelf in zou moeten schrijven, maar je hoeft je niet per se in te schrijven om ook boedhist te kunnen zijn.

http://www.bodhitv.nl/home/ kijk hier eens op ;). Misschien vind je hier wat je zoekt. SJ-lid Dreamcatcher (nu wat minder actief) is hier ook auteur voor.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 18-07-2011, 12:24:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Ben het eens met Matthijs.
Het gaat er toch om dat jij zelf weet wat je geloof en waarin je geloof?
Waarom wil je je zo graag echt bekeren?

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 30-07-2011, 15:35:32 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Hey Kyoto,

De vraag die bij mij opkomt, is waarom jij de drang voelt je te moeten "bekeren" en je ergens "in te schrijven", en wat je ervan weerhoud om gewoon je eigen inzichten te volgen en ernaar te leven. Heel simpel gezegt, je "moet" helemaal niks. Je hoeft niet te kiezen uit verschillende geloven, om er vervolgens naar te leven. Daar sta jij helemaal vrij in. Je "overtuigingen" kunnen overeenkomen met verschillende geloven, maar die overtuigingen zijn niet in het bezit van het betreffende geloof. En er is dus ook geen noodzaak om jezelf te labelen als Christen of Boeddhist. Je hoeft ook niet meteen je hele leven eraan te wijden. Je niveau van toewijding is weer iets wat je helemaal zelf mag bepalen. Misschien schrikt zo'n niveau van vrijheid je af. Het maakt je immers geheel verantwoordelijk voor je eigen keuzes, en niemand kan die keuzes vóór jou valideren als zijnde goed of fout.

Als je een innerlijke drang voelt om toch volgens bepaalde regels te leven, maar die regels hinderen jou om je eigen inzichten te volgen, dan kan je je afvragen of je die regels nog wel wilt volgen. Sluit jezelf niet op in een gevangenis van je eigen regels welke jij denkt te moeten volgen. Je bent geheel vrij, je hoeft niet in een cel van menselijke regels te leven. Relax je idee van het leven, en van hoe je moet leven. Neem genoegen met wat jij belangrijk vindt, en leef daarnaar. Meer wordt er niet van je vereist. Zo zie ik het.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 30-07-2011, 18:43:13 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik ben boeddhist, maar als jij zegt dat je voelt dat dit je enige leven is dan zou dit in het boeddhismische oogpunt dus betekenen dat je meteen in je eerste leven al de boeddha status bereikt, verlicht wordt.
Er gaat geen proces aan vooraf ofzo(bekeren), je moet geloven waarin je geloven wilt en je hoeft het ook niet per se een naam te geven. Je kunt er best voor kiezen om in bepaalde punten van verschillende religies te geloven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 25-08-2011, 11:36:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-04-2007, 18:25:42
Berichten: 25
Ah, als je het zo beschrijft, lijkt het voor mij dat je hier dan wat wilt leren. Als het je eerste en laatste leven hier op aarde is.

Bij bekeren, gaat het meestal om religie, en zover ik heb begrepen, rekent boeddhisme zich niet tot religies.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 07-09-2011, 18:00:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-06-2011, 21:57:05
Berichten: 73
Dreamwalker schreef:
Niets moet, alles mag. Wie legt jou op welke religie je moet aanhangen? Het Boeddhisme heeft niet eens iets als een inschrijving of iets dergelijks dus je kunt prima Boeddhist zijn in combinatie met het Christendom.

Verder, waarom moet je je uitschrijven bij de kerk, Matthijs? Waar haal jij die info uit? Ik heb me nog nooit uitgeschreven voor het Christendom en nooit ingeschreven of aangemeld voor elke religie waar ik ook maar één gedachte van aanhang. Als ik dat zou moeten doen kan ik me net zo goed voor elke religie 'inschrijven'.

Daarbij, wie is er nu écht, puur en alléén Christen? Wie? Welk mens op de wereld kan zich alléén maar in het Christendom inleven en totaal niet in welke andere gedachte van welke andere religie dan ook? Ik denk niemand. Vooral niet omdat vele religies en geloofsovertuigingen ideeën delen met elkaar.

Daarom: Kyoto. Maak je niet dik, geloof waar jij in gelooft en hecht geen waarde aan officiële inschrijvingen, bekeringen etc. Doe dat waar jij in gelooft en vooral: geloof in jezelf. Blijf wie jij bent en wees daar trots op.

Ik doe dat al verschillende jaren en kan me in vele religies enigszins vinden. En ik ben nog nooit aangehouden door de politie omdat ik niet officieel 'lid' ben.

'Onderzoek alles, behoudt het goede'. Het staat zelfs in de bijbel.

Succes

Heel erg bedankt voor deze reactie! Gr Kyoto


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Bekeren, hoe zit dat?
BerichtGeplaatst: 26-10-2011, 00:48:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-10-2011, 14:44:20
Berichten: 11
Locatie: Zoek maar op Google!
Hallo Kyoto,

Wat fijn om te lezen dat je zo zoekende bent, mijn hart gaat uit naar zulken... :wink:

Er wordt zo ontzettend veel aangeboden vanuit de religieuze wereldwinkel vandaag de dag, dat maakt dat velen door de bomen het bos niet meer kunnen zien. En zo ontzettend veel mensen gaan van dwaling tot dwaling, en blijven niet al te lang binnen één bepaalde religieuze stroming of geloof , want al na een korte tijd ontdekken ze dat alles waar ze aan proeven en ruiken veelal hetzelfde is en uit dezelfde bron komt, en dus nooit echt blijvend zal bevredigen, vervullen en die vaak over weinig waarheid beschikt die werkelijk écht vrijmaakt.

Ik ging vroeger van sport naar sport, omdat ik van te voren besloten dat ik eerst een hele sporten wilde proberen zonder direct te kiezen en mezelf te binden aan een bepaalde club. Zo probeerde ik ook in de plaatselijke muziekschool veel verschillende instrumenten uit, om dezelfde reden.

Maar diezelfde methode toepassen met religies en geloven is helaas niet zonder gevaar, zoals bij sporten en muziekinstrumenten. Elke religie heeft een bepaalde bron vanwaaruit geput wordt en vanwaaruit de mens bevestiging vindt dat het waar is, omdat er werkelijk een geestelijke kracht vanuit gaat.

Zo heeft elk medium een bron vanwaaruit de inhoud afkomstig is. Elk boek is bijvoorbeeld geschreven door de mens, en diezelfde mens die dat boek geschreven heeft, die heeft zijn inhoud ontvangen vanuit een bron waaruit die mens bewust of onbewust heeft geput. Zo wordt alles wat de mens bedenkt beïnvloedt en geïnspireerd door een geestelijke macht en/of invloed. Elke muzieknummer die wordt samengesteld en ook de teksten die daarin gezongen worden, die zijn allen bedacht onder invloed en onder inspiratie van een macht of kracht vanuit de geestelijke wereld.

Ook de paragnosten, mediums en bijvoorbeeld magnetiseurs en tarotkaartenleggers die verkrijgen hun talent en gaven uit een bepaalde geestelijke bron.

Er is in het geestelijke niet echt een grijs gebied. Alle mensen die nu op aarde leven, hebben geleefd in het verleden en zullen leven in de toekomst, al die mensen worden of beïnvloedt en geïnspireerd door geestelijke duistere machten en/of krachten, of door geestelijke machten en/of krachten van God en dus het Licht. Of er wordt geput uit de duisternis of uit het licht. Maar alleen worden zelfs tegen onze wil in beïnvloedt en bijgestuurd naar één van de uiteindelijke bestemmingen in de wereld en werkelijkheid waarin we hierna zullen zijn/aankomen.

Zo ben ik ook bekend met een voorbeeld van twee christenen die uit wanhoop hulp gingen zoeken bij een magnetiseur. En terwijl deze christenen in de wachtkamer zaten van de dienstdoende magnetiseur, liep de man de wachtkamer binnen en zei hij tot de wachtende; “Wie van jullie zijn er christen?” De twee christen meiden staken hun hand en zeiden; “Wij.”, waarop de magnetiseur hen streng verzocht om weg te gaan, want hij kon zijn krachten niet gebruiken en dus niet putten uit zijn geestelijke bronnen terwijl de twee christenen al biddende in de wachtkamer zaten...

Sinds de oudheid is de mensheid zich al bewust van een soort zucht en leegte in het menselijk hart wat ons maar niet in de rust laat gaan en met rust laat. Een soort leegte, een soort vacuüm, wat ons ertoe drijft van alles te geloven en van alles te proberen om maar verzadigd te raken,
om vervult te raken of iets met een dergelijk doel... We gaan roken, we gaan drinken, soms zelf masturberen, om die leegte te vullen, maar na een lange of korte tijd komen we er toch weer achter dat al dat aards genot en dergelijke niet blijvend bevredigd, noch blijvend bevrijdt. Maar juist komen we er vaak zelf achter dat al het aardse genot ons juist bindt en ons verslaafd maakt aan datgene waar wij ons aan hebben overgegeven, in de hoop dat het ons zou bevredigen en dat het ons zou geven waar we zo naar verlangen in ons hart, en wat ook de reden is geweest dat we ermee zijn begonnen en ermee zijn doorgegaan. En vaak merken we dan ook dat het niet enkel een lichamelijke binding is die ons gebonden houdt, maar we ontdekken dan juist dat het een geestelijke binding is die ons vasthoudt, en waar wij onszelf niet van los kunnen maken.

We weten diep van binnen dat dit aardse leven niet alles is en we hebben in ons vlees een eeuwenoud besef dat er wel iéts moet zijn, een God, een Bron, een Liefde, of iets anders....
Maar dit kan niet alles zijn wat er is. Misschien is er wel een leven na dit leven, of misschien was er zelfs een leven vòòr dit leven. We hebben allemaal dat eeuwigheidsbesef; we willen allemaal dáár geraken, dáár waar alles goed is, en dáár waar geen dood, ziekte, pijn en verdriet meer is, maar we weten niet hoe we daar kunnen komen. We zoeken het buiten onszelf, in onszelf,
we gaan al vragende rond, in de hoop hét te vinden.

Ik ben hier niet om je een bepaalde kant op te trekken of om je een bepaalde richting in te duwen, ik wil je slecht iets meegeven op jou weg, zoals ik ook heb mogen ontvangen van anderen in het verleden. We zijn allen bezig aan de grootste ontdekkingsreis die we ooit zullen maken,
en we leren gaandeweg om echte waarheid te herkennen. Die woorden die ons worden aangereikt en blijven hangen in ons hart. Zoals Dreamwalker zo mooi citeert uit de Bijbel; “Onderzoek alles en behoudt het goede.” Eigenlijk staat er; “Toetst alles en behoudt het goede.”, en; “Beproef alle dingen, behoud het goede.” (1 Tessalonicenzen 5:21).

Daarmee wordt er niet gezegd dat je alles tot je moet nemen wat er is en je wordt aangeboden, maar er staat dat je alles wat je op je weg tegenkomt moet toetsen aan de waarheid en dat je het goede daaruit moet bewaren in je hart. En zo groei je langzaam naar de waarheid toe en zal je steeds beter worden in het onderscheiden wat uit de waarheid is en wat niet, en dus wat uit God is en wat niet. Deze tekst komt ook uit de Bijbel; “En je zult de waarheid kennen, en de waarheid zal je vrijmaken.” (Johannes 8:32.).

Want zeg nou zelf, de waarheid die je altijd al bezit is deze, dat elke waarheid je vrij moet maken, of je nog vrijer moet maken dan je al was voor dat je die nieuwe waarheid tot je hebt genomen en hebt geleerd hem te begrijpen.., en dat eerlijkheid het langst duurt, of niet?

We mogen allemaal deel uit maken van iets groots... Wij allen zijn zeer kostbare zielen voor God, en Hij houdt zielsveel van ons. Hij koestert ons in zijn gedachten, Hij zingt over ons...
Al heel jouw leven word je door Hem geleidt, al heel jou leven schijnt Zijn licht op jou en verlicht Hij jou pad! Maar kon je maar pakken wat Hij voor je heeft, kon je maar zien en begrijpen wat er allemaal voor jou klaarligt en wat een goede werken Hij in de toekomst voor je heeft om te doen...
God wacht enkel tot jij dat grijpt met jou geest. In de ogen van God is dit aardse leven zo onrijp.., zo leeg en kinderachtig, maar wij mensen zelf denken er groots van,
en wij denken zelfs wijs te zijn (mij absoluut niet uitgezonderd).

"Maar in de eeuwigheid tellen we niet in jaren..." zegt God; "Het leven kent geen grotere vreugde dan die, welke je enkel zult vinden in de omgang met Mij. Jij bent van Mij, jij behoort Mij toe. Als de menselijke ziel zijn rustplaats in Mij vindt, dan pas begint zijn ware leven. In Mijn koninkrijk tellen wij niet jaren, zoals de mensen op aarde dat doen. Wij tellen hier vanaf de tweede geboorte, die nieuwe geboorte waarover Ik met Nicodémus heb gesproken, toen Ik zei: “Jullie moet opnieuw geboren worden om Mijn koninkrijk binnen te gaan.” Wij kennen geen ander leven dán het eeuwige leven, en als iemand dát binnengaat, dán pas leeft hij. Al dat zogenaamde leven vóór die tijd is zo onrijp, zo kinderachtig, zo leeg... Ik stort Mijn liefde over jou uit. Geef die liefde door. En vrees niet. Vrees nooit! Het is net zo dwaas te vrezen, als dat een klein kind met een klein muntstukje, maar met een rijke vader, zich afvraagt hoe de huur en de belastingen betaald moeten worden en wat hij of zij daaraan zou kunnen doen. Want zeg nou zelf, behoort dit niet tot Mijn werk? Vertrouw Mij in alles."
Jezelf bekeren tot een geloof, of een religie is niet zomaar iets, wat je zo even doet, of besluit. Het "bekeren" verschilt overigens wel heel erg tussen de verschillende geloven/religies. In sommige is het slechts een keuze die je maakt, met je hart of met je verstand, of met beiden. In weer een ander moet je iets nazeggen en je laten wassen d.m.v. een ritueel. Maar wat in ieder geloof hetzelfde is is dat je je afkeert van het één en je toekeert naar het ander. Maar wat wil jij werkelijk bereiken door je te bekeren? En waar wil je je vanaf keren, en dus niet meer doen, en wat wil je juist wel meemaken en wat wil je juist wel nastreven, de rest van je leven lang?!

Boeddha vertelde zijn volgelingen aan het einde van zijn reis; "Nu moeten jullie doen zoals ik heb gedaan." Jezus zei tegen zijn volgelingen voordat Hij weer werd opgenomen in de Hemel; "En zie, Ik ben met jullie alle dagen, tot aan de voleinding van de wereld."

Vroeger zeiden de mensen dit; "Wie zal naar de hemel opstijgen? En het voor ons halen? Wie zal in de afgrond neerdalen? En het voor ons halen? Wie zal naar de overkant van de zee varen? En het voor ons halen? Maar wat zegt God? “Dicht bij u is hét, in uw mond en in uw hart."

Hetgeen wij zo haastig zoeken buiten onszelf is al reeds in ons hart en in onze mond..???

Laat mij even een beeld voor je schetsen om dit te verduidelijken. Herinner jij je het verhaal van Jezus die aan het kruis hangt? Naast Jezus hangen er ook twee moordenaars, één aan zijn linkerzijde en de ander aan zijn rechterzijde. De moordenaar aan de rechterkant van Jezus vervloekt Jezus en verbloemt zijn eigen schuld en hij roept; “Als je werkelijk de Zoon van God bent, kom dan van dat kruis af en verlos jezelf!” De moordenaar die links van Jezus hangt die zegt tegen Jezus; “ Heer ik verdien het om hier te hangen, U niet. Denk aan mij als U in Uw koninkrijk aankomt.” Deze moordenaar was eerlijk tegen Jezus en Jezus zei tegen hem; “Nog vandaag zul je met Mij in het paradijs zijn.” Het is alsof Jezus eigenlijk zegt; “Goed zo, Mijn koninkrijk is er één speciaal voor eerlijke mensen. Jij bent welkom!”

Ook op een andere plaats in de Bijbel staat een verhaal dat Jezus tegen de Farizeeërs zegt, dat de hoeren en de tollenaars eerder in het koninkrijk zullen zijn dan de Farizeeën. En dit is enkel om het verschil te benadrukken tussen het verbergen van je schuld en eerlijkheid. Als Jezus aan een hoer zou vragen; “Ben jij een zondaar? Ben jij een hoer?” Dan zou de hoer gewoon ja zeggen, en als Hij de Farizeeërs zou vragen of zij zondaars zijn, dan zouden zij gaan twisten en discussiëren over wat de wet over hen zegt, terwijl het juist Jezus is die toen was gekomen om de wet te vervullen.

Hoor je Zijn Antwoordt? "De roep van de menselijke ziel blijft nooit onbeantwoord. Het is nooit zo, dat God die roep niet hoort, maar het ligt aan de mensen, dat zij het antwoord niet horen. Evenals onderdelen van een machine zó worden gemaakt, dat het ene onderdeel in het andere past, en ze volkomen harmonisch werken, zo is dit ook het geval met de roep van de mens en het antwoord van God. Maar de mens doet alsof die roep iets is, dat geheel op zich zelf staat, en dat hun roep iets is waar God wel of niet naar kan luisteren, al naar het Hem behaagt of niet. Die mens realiseert zich niet, dat het antwoord er reeds in alle eeuwigheid al was en slechts wachtte op de roep. Alleen het feit, dat de mens er geen aandacht aan schonk of niet luisterde, maakte, dat hij zich niet bewust was van het antwoord en dat hij er niet door gered of geholpen werd."

Als je verlangen naar Hem al je andere verlangens overstijgt, dan zul je Hem zeker vinden, zoals in de Bijbel staat; “Als je Mij zoekt met heel je hart, dan zul Mij zeker vinden!”

Ga mét God Kyoto! Blijf zoeken totdat Hij jou vindt.... En veel plezier onderweg! :wink:

Groet, Bladluis


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl