Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 19-04-2024, 18:22:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: mijn opinie over geloof
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 09:15:11 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Hoi hoi,

Ikzelf ben katholiek opgevoed dus geloof in God. Maar daarnaast heb ik zelf dingen dat ik zie en waar ik in geloof en dat kun je weer niet in de bijbel terug vinden.

Ik geloof in reincarnatie, en heb iets dat ieder mens bepaalde ervaringen, fases moet doorlopen en in al zijn levens steeds moet leren totdat hij zeg maar "uitgeleerd" is om het zo maar even te noemen zodat hij zich bij God kan voegen en daar andere mensen kan begeleiden. Of als gids, of als een tijdelijke engel wat iedereen heeft.

Dit is mijn opinie erover... Het is allemaal moeilijk uit te leggen want geloof is toch vaak iets wat je vanuit je hart ervaart.
Je hoeft niet elke dag te bidden of elke zondag naar de kerk te gaan, geloof is iets wat je kan praktiseren in je omgeving door een luisterend oor te hebben en mensen te proberen te helpen met hun problemen.

groetjes veronique


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn opinie over geloof
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 10:48:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Precies, het is exact zoals jij het zegt Veronique, heel mooi.
Geloof is niet rationeel verklaarbaar, evenals de paranormale wereld, maar ze komen allebei vanuit je hart en helaas begrijpt niet iedereen dat.
Daarom is het soms ook moeilijk om er over te praten, helemaal als iedereen thuis ook christelijk is maar een afkeer heeft van de paranormale wereld, gewoon omdat het niet rationeel verklaarbaar is. En als je dan zegt dat geloven in God dit ook niet is, dan is het spontaan dom dat je dat zegt, en dat je zulke dingen niet mag zeggen, dat het heel kort door de bocht is.
Misschien een angst omdat ze weten dat het wel zo is, maar ze bang zijn hun 'roots' te verliezen.

Maar iig, bedankt voor je mooie verwoording. :)


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn opinie over geloof
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 10:56:31 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hoi

Ja je hebt inderdaad gelijk.
Ik zie het in mijn eigen omgeving. Mijn moeder staat open voor het paranormale en ik kan haar wel het een en ander vertellen,

maar mijn vader.... dat is andere koek. Die is als de dood ervoor lijkt het. Ik denk dat mensen eerder bang zijn om hun veilige wereld te verliezen wat ze kunnen begrijpen en wat hun bekend is, dan zich open te stellen voor een wereld dat nog niet echt bekend terein is voor ze of helemaal niet. Mensen lijken soms bang te zijn voor nieuwe ervaringen.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het ook raar is om elke zondag naar de kerk te gaan want geloof huist niet alleen in een kerk maar in je dagelijks leven dan ben je gelijk de vreemde eend...

Ikzelf heb de discussie allang opgegeven. Ga niet elke zondag naar de kerk alleen als ik zin erin heb, en verder breng ik mijn geloof (katholiek en het niet katholieke zeg maar) voor mezelf in het dagelijkse leven terug.

Bedankt voor je reactie en dat je het begreep.. ik vrees vaak zelf dat ik nogal vaag ben in mijn woorden omdat het moeilijk is om het juiste te omschrijven.

Lieve groetjes, Veronique


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn opinie over geloof
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 11:01:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Maar ik voel je wel aan, bemerk het zelf ook.

Jammerlijk is het dat vaak de kerk en de regeltjes verzonnen door mensen belangrijker zijn dan de essentie van het geloof: onvoorwaardelijke liefde, zelfbevrijding/verrijking en de uiteindelijke vredige rust.

Mijn moeder die staat er ook wel voor open, alleen mijn vader niet, als ik over mediteren begin en reïncarnatie, dan hangt er binnen een week een touwladder naar mijn slaapkamerraam. Ernstig. En dan mijn moeder, die wil geen kant kiezen en weet wel dat er meer is, vind het ook goed dat ik er mee bezig ben, maar houd zich altijd stil vanwege m'n vader.

Tijd en ruimte zullen het leren, we zijn nog lang niet uitgeleerd!


Groeten!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn opinie over geloof
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 12:23:15 
Jeetje Paul, ik leef erg met je mee, wat moet dat moeilijk voor je zijn als je eigenlijk alles zelf moet doen.
Als mijn ouders niet achter mij hadden gestaan had ik mij geen raad geweten. Vind het heel erg jammer van je ouders maar vind het heel knap van jou dat je doorzet! Mijn complimenten! o:)

Oh, ja, Veronique, jouw uitleg sluit ik mij bij aan. Heb niet zoveel met dit onderwerp geloof maar vind dat je het makkelijk en begrijpelijk hebt uitgelegd en daar geloof ik ook in! :D

Thanx,

Kiss Luna :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn opinie over geloof
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 15:52:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Dankjewel, ik krijg heel veel steun en toeverlaat bij Malou en Sara.
En jullie zijn mjn digitale steun en toeverlaat en spiritualiteit is gewoon mooi, dus ik geef niet op.


Bedankt!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: mijn opinie over geloof
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 16:04:21 
Goed zo, en blijf dat vasthouden! :D


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl