Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 09:32:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 13-11-2011, 15:54:03 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2011, 22:26:19
Berichten: 54
Locatie: Amsterdam
Heey

Ik ben al een tijdje bezig met het onderzoeken van Illuminatie en wat het precies inhoud.
Illuminatie leerde ik kennen op het moment dat (2 jaar geleden alweer) een vriendin me erover vertelde en filmjes liet zien.
Persoonlijk vond ik dit erg schrikbarend, zo zag je kinderfilms en liedjes waar bepaalde geheime teksten in schuil gingen.
Ik was het eigenlijk allang weer vergeten, tot het onderwerp opnieuw geopend werd door een andere vriendin van me die er ook in gelooft.
Ikzelf weet niet zozeer wat ik wel en niet moet geloven.
Bepaalde dingen vind ik erg ver gezocht, wel geloof ik zeker dat de media ons gek probeerd te krijgen (misschien niet eens zo bewust).

Ik vind dit een zeer interresant onderwerp om over te discussiëren en vraag me dan ook zeker af wat anderen ervan vinden en hoe zij er tegenover staan.
Geloof jij er wel of niet in? En wat is dan zozeer datgeen waar jij wel of niet in gelooft?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 13-11-2011, 16:24:47 
Hoi Nieke,
Het klinkt als iets mysterieus, en op internet staan verschillende dingen waarvan ik denk dat jij dat niet bedoeld met illuminatie. Dus zou je misschien eerst kunnen uitleggen wat het zo ongeveer inhoud want dan kunnen waarschijnlijk veel meer mensen meepraten over dit onderwerp.
Als ik weet wat het inhoud zal ik ook zeker mijn mening erover geven.
XxX


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 13-11-2011, 16:32:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2011, 22:26:19
Berichten: 54
Locatie: Amsterdam
Nouja het is eigenlijk heel uitgebreid.
Zoals het beschreven word is Illuminatie een groupering die de mensheid min of meer probeerd te bespelen.

Zo zouden onder andere de presidenten van Amerika, zangers zoals Beyonce, JayZ etc. en zelfs Walt Disney in het complot zitten.
Bepaalde teksten zijn bijvoorbeeld geheime codes die uiteindelijk een boodschap bezitten.
Zo zijn er filmpjes aangetroffen waarin Walt Disney veel sexueel getinte plaatjes en teksten bewerkt in zijn films.

Als je het echt wilt begrijpen, zou je eigenlijk eens op youtube "Illuminatie" of "Illuminatie Walt Disney" moeten intypen en die filmpjes bekijken. Zo is het veel makkelijker te begrijpen, want zoals ik al zei, het is teveel om op te noemen. Ik zou zelf ook niet weten hoe ik het beter kon omschrijven, dus als iemand denkt dat ie dat wel kan; Be my guest :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 13-11-2011, 16:41:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-06-2011, 15:49:43
Berichten: 2214
Locatie: Halsteren
Dan vindt je dit misschien ook wel interessant: http://wereldgeheimen.nl/wg/index.php?option=com_content&view=article&id=3021:voorspelde-illuminati-kaartspel-ook-japanse-aardbeving&catid=43:algemeen&Itemid=71

En de belangrijkste complottheorie met de Illuminati in de hoofdrol: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_Wereldorde

_________________
Wie niets heeft, heeft ook niets te verliezen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 13-11-2011, 16:44:57 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2011, 22:26:19
Berichten: 54
Locatie: Amsterdam
Jaa inderdaad, vandaar ook de tekst "new world order".
Dat is namelijk wat ze uiteindelijk willen bereiken, maar of dat voor ons ook zo positief is...

In ieder geval heel erg bedankt, ik ga het zeker bekijken! :D
Alle informatie is van harte welkom, het helpt niet alleen mij, maar misschien ook anderen die er nog wat minder vanaf weten.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 13-11-2011, 16:54:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-06-2011, 15:49:43
Berichten: 2214
Locatie: Halsteren
Veel mensen denken ook dat Project Blue Beam iets van de Illuminati is: http://www.youtube.com/watch?v=nPAYbbGLYlE

_________________
Wie niets heeft, heeft ook niets te verliezen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 13-11-2011, 17:30:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2011, 22:26:19
Berichten: 54
Locatie: Amsterdam
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook Monster energie doet eraan mee...
Afbeelding

Sommige beweren zelfs dat mensen zoals Michael Jackson, 2Pac, Bob Marley etc. vermoord zijn omdat ze zich tegen de Illuminati keerden en erover zongen.
Dit vind ik persoonlijk ovigens erg ver gezocht.

Hier een aantal filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=COIYlVftrvQ&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=jqALdkTArqs

Nieuwe filmpjes te zien in Johan Oldenkamp´s filmbox.
http://de-anti-illuminati.hyves.nl/foru ... p_Filmbox/
Hij geeft hierin uitleg dat de pyramide´s van Gizah een klok voorstellen die aangeeft wanneer we in het aguariustijdperk bevinden.

Helaas kan ik op dit moment niet meer filmpjes neerzetten, aangezien mijn computer voor de zoveelste keer vast loopt :| ...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 20-11-2011, 17:35:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Om in een simpel logo van een frisdrankmerk gelijk een bewuste verwijzing naar een letter uit het Hebreeuwse alfabet te zien, en dit dan óók nog te koppelen aan een wereldomvattende samenzwering... Kom op.

:mrgreen:

Verborgen teksten in kinderfilms? Seksueel getinte zaken in Disney-films? Zangeres Beyoncé als lid in de grote boze samenzwering? LOL.

Citeer:
Bepaalde dingen vind ik erg ver gezocht, wel geloof ik zeker dat de media ons gek probeerd te krijgen (misschien niet eens zo bewust).
Het is mijn overtuiging dat het vooral de individuen binnen een volk zijn die denken dat iets buiten henzelf ze gek probeert te maken, en juist dóór dat geloof in het iets worden ze gek. Een alternatieve benaming voor dit soort zaken zijn massahysterie en massaneurose. 2012 is daar een uitmuntend voorbeeld van.

Als de booswichtige Illuminatie beroemdheden naar de Hades jaagt omdat deze hun lidmaatschap hebben opgezegd, nou, dan weet ik het niet meer. Kennelijk ben jij ook tegen de Illuminatie gekand, dus straks komen ze jou ook nog halen? :P

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 20-11-2011, 23:45:58 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Ik ben in de eerste plaats naar dit forum gekomen om wat ruimdenkender te worden, maar dit soort dingen kan ik onmogelijk serieus nemen.

Er zal ongetwijfeld ooit een geheime organisatie a lá de Illuminati hebben bestaan ( ver neefje van de vrijmetselaars? iemand?), maar tegenwoordig is die organisatie waarschijnlijk allang verdwenen. Misschien dat er hier en daar nog individuen of kleine groepjes zijn die zichzelf Illuminati noemen, maar ik geloof niet dat die ook maar enige invloed whatsoever uitoefenen.

De complot theorie zoals deze door de originele poster wordt voorgesteld is mijns inziens veel te ver gezocht.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 21-11-2011, 11:47:54 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2010, 11:02:39
Berichten: 1571
Locatie: Brabant
het enige wat ik weet is dat ze in disney-films soms de vorm van mikey mouse verstoppen:) dat lijkt me erg onschuldig:):)

ik kan dit ook niet echt serieus nemen, ik geloof er niet in.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 21-11-2011, 12:34:07 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Zucht... En ik maar denken dat Amerikanen het monopolie hebben op complottheorieën.

Nee, ik sta voor heel veel denkwijzen en onderwerpen open, maar dit valt voor mij onder het kopje paranoia.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 22-11-2011, 22:08:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2011, 22:26:19
Berichten: 54
Locatie: Amsterdam
Ik vind het erg jammer dat sommige mensen niet weten hoe ze op een nette manier kunnen reageren. Je mag best je mening geven, maar om iemand met een andere mening nou direct paranoia te noemen?....... Dat vind ik persoonlijk een "beetje" ver gezocht ;) ...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 22-11-2011, 22:33:52 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Citeer:
Persoonlijk vond ik dit erg schrikbarend, zo zag je kinderfilms en liedjes waar bepaalde geheime teksten in schuil gingen.

Oke, in landen zoals het oude Nazi-Duitsland werden liedjes en versjes gebruikt als propaganda, dus het is niet onmogelijk... maar om achter kinderliedjes geheime teksten te gaan zoeken? Nee, dat gaat me echt een stap te ver :| .

Als mensen op deze manier gaan redeneren, kun je natuurlijk ook een gevaarlijke boodschap uit Pinkeltje gaan halen. Trouwens... volgens mij zijn de teletubbies ook geen zuivere koffie. Die lerares op de basisschool die wel eens verhaaltjes voorlas? Volgens mij heeft ze al die tijd geprobeerd kinderen te indoctrineren.

Ik wil niemand belachelijk maken, maar ik wil er wel op wijzen dat mensen overal iets achter proberen te zoeken en dat dat ook goed 'mogelijk' is als je er maar lang genoeg over gaat nadenken :wink: . Dan kronkelt er vanzelf wel een idee naar boven. Wat mij betreft vallen dit soort dingen onder paranoia.

Edit:
Om het even iets duidelijker te stellen. Dat frisdranken geheime boodschappen verspreiden, kan wat mij betreft naar het rijk der fabelen worden verwezen. Mensen die over dit soort dingen gaan lopen nadenken die neem ik niet serieus (sorry, sorry...). Dat de media (of de mensen achter de media) ons in bepaalde opzichten proberen te manipuleren, daar stem ik volledig mee in. Deze maatschappij is voor een deel gericht op adverteren en consumptie, daar hoort manipulatie bij (lang leve het kapitalisme...).

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 23-11-2011, 09:32:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-11-2011, 22:26:19
Berichten: 54
Locatie: Amsterdam
Nja weetje,
ik maakte deze topic omdat ik nieuwschierig was naar de mening van anderen.
Als ik had geweten dat er zo respectloos gereageerd werd, had ik het bericht misschien wat duidelijker moeten maken.
Ik dacht dat iedereen wel volwassen genoeg was om op een normale manier te reageren, de volgende keer zal ik wat concreter neerzetten dat ik geinteresseerd ben in andermans "respectvolle" mening.

Want wie ben jij om mij en anderen paranoia te noemen?
Wat mij betreft zijn mensen die zo'n oordeel over anderen hebben zelf niet helemaal 100%.

Ik ben niet degene die dit allemaal uit zijn duim gezogen heeft (dan zou ik wel een mega duim hebben). Ik heb ook niet gezegt dat ik er alles van geloof, maar wilde er gewoon wat informatie over geven omdat sommige mensen zich er wel mee bezig houden. En ik zag dat er nog geen topic over was, dus leek het me wel interessant. Maar scheinbaar zijn er rond deze leeftijd nog steeds mensen die zich er beter door voelen, als ze anderen beledigen. Ik vraag me af of ze dat ook in mijn gezicht zouden durven, als ik recht voor hun neus stond. ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Illuminatie
BerichtGeplaatst: 23-11-2011, 10:01:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
In hoeverre je het tegen mij hebt weet ik niet, maar ik reageer toch maar. Ik zou me er niet druk om maken, als ik jou was. Respectloos is betrekkelijk makkelijk gezegd.

Misschien maai ik Blackbird het gras voor de voeten weg, maar hij noemt de ideeën paranoia, niet jouw persoon. Dat is een verschil.

Ik vind een goed deel van de ideeën onzin, zoals je merkt uit mijn reactie. Daarmee zeg ik niet dat jij een regelrechte idioot bent; dát zou nogal respectloos zijn. Echter, als iets geen zin maakt (ideeën die ik hier lees, zoals dat logo van Monster), dan heet dat onzin. Onze taal heeft nu eenmaal dat woordje om duidelijk aan te geven dat iets nergens op slaat. Als je echter verwacht dat we dergelijke ideeën voor lief nemen, dan wordt jij op zijn minst geacht gedegen argumenten te leveren om het überhaupt aannemelijk te maken. :wink:

Ook al lijkt het voor jou nogal overdreven of onvolwassen, dat doet op zich niets af aan de inhoud van onze woorden. Daar kun je ook bij stilstaan. Overigens kan ík op mijn beurt ook wel stellen dat dergelijke ideeën kinderachtig zijn.
Als jij bijvoorbeeld stelt dat Michael Jackson om het leven is gebracht omdat hij zijn lidmaatschap bij de Illuminatie heeft opgezegd, dan mag ik dat enerzijds onzin noemen (mijn goed recht), en anderzijds heb ik daar ook een reden voor aangegeven: als ze dát al doen, waarom zouden ze jou dan niet ook komen halen? Jij draagt immers bij aan de ontmaskering van een samenzwering door dit topic te plaatsen. Die redenering is serieuzer dan je denkt.

Citeer:
Ik vraag me af of ze dat ook in mijn gezicht zouden durven, als ik recht voor hun neus stond.
Ik wil je best ergens treffen, bijvoorbeeld Amsterdam. Dan zal ik je bovenstaande vertellen. :P

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl