Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:42:02

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-11-2011, 13:26:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-11-2011, 13:09:12
Berichten: 13
Locatie: Voorschoten
beste allen,
ik ben elke keer weer verbaasd, als ik mensen spreek over het leven, leven na de dood, over spirituele ervaringen en geloven, dat veel mensen gestopt zijn met geloven, alleen omdat ze slechte ervaringen hebben met de dienaren van God op aarde. Volgens mij gooi je dan het kind met het badwater weg.
Of je nou praat over de katholieke kerk met zijn pedopriesters of fanatieke moslims of zweverige new age types. Die bestaan natuurlijk gewoon, maar kan God daar wat aan doen? De werel zit vol met types, van alle slag.
En met onze vrije wil bakken we mooie dingen en een hoop ellende. In gebedshuizen maar ook in politieke partijen en banken. Je gooit je geld toch ook niet weg, omdat bankdirecteuren lopen te rotzooien ?
Terug naar God: ik houd van God, en God houdt van mij. Dat voel ik. Daar heb ik nooit aan getwijfeld, maar nou ja, de rest, dat kan nog wel beter, dat is een ander verhaal.
Wat vinden jullie?
Frenkie Oosterveen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2011, 14:39:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ik geloof niet in God. Ik geloof niet dat er iemand of iets geweest is die ineens dacht: kom laten we leven scheppen..

Ik sta achter de visie, God heeft de mens niet gemaakt, maar de mens heeft God gemaakt.

Volgens mij uit onwetendheid over bepaalde dingen. Omdat we het niet begrijpen en niet weten, schrijven we het dan toe aan een hoger iets. Volkomen begrijpelijk hoor, daar niet van.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2011, 14:55:03 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 23-09-2011, 23:42:17
Berichten: 141
Ik vesta god als energie die leven mogelijk maakt maar niet als een schepper etc. DUs ik ben het niet met Frenkie eens.

_________________
Ik ben weer terug ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2011, 15:02:09 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Het baseren van zo een mening op vooroordelen over de volgers van het geloof is natuurlijk altijd slecht.

Ik geloof niet in het bestaan van God, een god, of een 'iets'.
Ik geloof in de evolutietheorie en ik zie de evolutie als de schepper.

Ik heb geen vooroordelen tegen mensen van een bepaald geloof, ze zijn er in alle soorten en mate.

Frenkie Oosterveen schreef:
ik houd van God, en God houdt van mij. Dat voel ik. Daar heb ik nooit aan getwijfeld, maar nou ja, de rest, dat kan nog wel beter, dat is een ander verhaal.

Zou je het dikgedrukte deel in deze quote uit kunnen leggen?

B.v.d.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2011, 17:10:20 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Ik ben overtuigd atheïst.
Mede zo geworden door het feit dat ik ben opgegroeid in een erg bekrompen gereformeerde gemeenschap die mij telkens opnieuw heeft geprobeerd te intimideren en te indoctrineren.
Hun God kan mij gestolen worden.
Religie is niets anders dan een sprookje voor zwakke mensen die de waarheid niet aankunnen in het leven.

Mijn oprechte excuses als deze post mensen kwetst,
Maar dit is de mening die ik ben toegedaan.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-11-2011, 17:28:30 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
NachtSchaduw schreef:
Religie is niets anders dan een sprookje voor zwakke mensen die de waarheid niet aankunnen in het leven.

De weinige dingen waar ik in geloof in mijn religie die niet wetenschappelijk bewezen zijn, zijn dingen zoals wat er gebeurt na het leven. Kan jij mij de waarheid vertellen hierover?

B.v.d.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2011, 10:23:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-11-2011, 13:09:12
Berichten: 13
Locatie: Voorschoten
beste allen,
nou, ik geloof, dat de discussie is gestart.
Allereerst moet er iets van mijn hart, op deze mooie vrije maandagmorgen.
Ik zei in mijn voorzetje: God houdt van mij en ik van God. Nou ja, als ik dat zo lees van een ander krijg ik kwezelassociaties.
Dus dat moet ik toch even uitleggen.
Ik ben geen kwezel, ik sta met mijn benen op de grond. En ik ben niet, zoals Nachtschaduw zegt: een zwak mens.
Toch begrijp ik het wel: ik ben zelf ook een blauwe maandag atheist geweest.
Maar ik ben gaan zoeken, niet uit ellende of houvast maar uit nieuwsgierigheid. En heb toen wel erg veel mensen gesproken, soms zwak vaak niet, met ervaringen op dit gebied. En die ervaringen had en heb ik ook genoeg gekregen om te zeggen: er is een leven na de dood, er is iets in de mens dat doorgaat, er is een kracht, die ik ervaar, dat soort dingen.
Dus ik bestrijd, dat mensen die geloven zwak zijn.
Maar als ik er een schepje boven op mag doen?
Ik vind zelf mensen die niets geloven, vaak nogal rationeel en ze vertrouwen alleen op hun eigen denken en wat de boer niet kent dat vreet hij niet. En wat je niet kunt zien, dat bestaat niet. dat soort types.

Ik vind het best hoor, maar wisten jullie dat wetenschappers pas zijn toegekomen aan 5 % van de realiteit? De rest kunnen ze niet verklaren. En het is net als met sommig dokters: wat ze niet kunnen verklaren, dat bestaat niet. Dus de patiënt stelt zich aan. Mijn hond hoort geluiden die ik niet hoor. Bestaan ze dan niet ?
Kortom Natasha, Nachtschaduw kijk eens verder dan je neus lang is, want er is een hele mysterieuse buitenwereld om ons heen.
Ik zelf kan wel een paar voorbeelden noemen;
1. Ik heb regelmatig contact met overleden persoonlijkheden, weet wat ze tegenwoordig doen, krijg soms duidelijke boodschappen die ik door mag geven, heb bewijzen van de echtheid van het contact. Haha, het gaat verder goed met me hoor. Gewoon gezond mediamiek!
2. Mijn mooiste ervaringen zijn niet verliefdheid, een mooie natuur of een lekkere vrijpartij, ook al heb ik die uitgebreid (gehad). Maar mijn religieuze ervaringen, zoals bovenaards geluksgevoelens, blisservaringen in, maar ook buiten een kerk, die onverklaarbaar zijn vanuit mijn gewone persoonlijkheid, contact met energetische wezens om me heen, zoals de landschapsengel van een bepaald gebied, die mij de weg wijst naar de mooiste plekjes (Elisabeth Jenkins heeft daar een mooi boek over geschreven, De terugkeer van de Inca's).
Kortom al die ervaringen maken, dat ik ben gaan zien, dat niet de materie de geest maakt maar de geest volgt.
Zoiets.
En om op de vraag van Tom te antwoorden.
Ik zei ergens: "Ik houd van God en God houdt van mij. En de rest dat kan nog wel wat beter". Wat ik daar mee bedoelde ?
Nou ik bedoelde, dat wij in een evolutie zitten van beest naar geest, dat de mensheid zich langzaam ontwikkelt, dat we nog een lang weg te gaan hebben met zijn allen, dat wij God's handen op aarde zouden moeten zijn, maar we hangen meer het voetenwerk uit. En dat we er nog best wel een zootje van maken. Dat God een beetje machteloos is als wij met onze vrije wil losgaan.
Als ik van stress op mijn werk eindeloos koffie drink en dan een maagzweer krijg, mag ik dan God de schuld geven? Kijk naar je eigen, zou ik zeggen. Wij hebben ook eigen verantwoordelijkheid voor ons kostbaar lichaam.
Kortom, dat ik wel met mijn hoofd in de wolken ben maar ook met mijn voeten in de modder sta, en dat ik heel goed zie, dat we in een onvolmaakte keiharde wereld leven en dat er ook veel ellende is. Dus als ik zeg: God en ik houden van elkaar, echt ook al klinkt dat slap, dan meen ik het gewoon. Ik voel de liefde van een groter iets voor mijn kleine persoontje, en ik voel me regelmatig geholpen, en gekoesterd. maar... ik heb en zie ook ellende.
Zoiets.
Nou groetjes maar weer.
Frenkie Oosterveen


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2011, 15:57:36 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Frenkie Oosterveen schreef:
Ik zei ergens: "Ik houd van God en God houdt van mij. En de rest dat kan nog wel wat beter". Wat ik daar mee bedoelde ?
Frenkie Oosterveen schreef:
dat wij God's handen op aarde zouden moeten zijn, maar we hangen meer het voetenwerk uit. En dat we er nog best wel een zootje van maken. Dat God een beetje machteloos is als wij met onze vrije wil losgaan.


Dus jij bent al wat je beschrijft als 'de handen van God', en de rest moet jou nog opvolgen? Lees wat je hebt gezegd goed door, want dat is volgens mij echt wat er staat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2011, 18:59:34 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik geloof dat hij met 'de rest' niet met alle anderen behalve hijzelf bedoeld Tom. Eerder lijkt het mij dat hij spreekt van een wederzijdse liefde, maar dat de uiting van deze liefde door de mens nog wat te wensen over laat, volgens Frenkie.

Zelf geloof ik niet in God de almachtige. Ik geloof niet dat er een persoon bestaat die bepaald wat goed of slecht is. De kerk veracht ik om zijn indoctrinerende houding, maar naar mijn idee staan gelovers in principe los van de kerk. Wanneer wij wel over de kerk spreken denk ik dat fanatieke volgelingen onnozel zijn; waarom dat volgen wat in één boek staat? Waarom niet zelf nadenken? Ik denk dan ook tot mijn grote spijt dat de kerk 'het geloof' voor mij verpest heeft, wat dat betreft. Maar ik geloof wel. Hoe je het ook wil noemen, God, het Licht, energie.... Ik geloof dat ieder mens iets in zich heeft wat je een naam zou kunnen geven, maar wat je ook zou kunnen laten voor wat het is. Ook geloof ik in incarnatie, wederom iets wat ik niet aan God verbind.

Daarbij vraag ik mij nu af, Frenkie, in hoeverre jij dit geloof aanhangt. Er wordt bijvoorbeeld beweerd door de kerk (door 'het geloof') dat homoseksualiteit een zonde is. Nu ben ik hier altijd erg mee bezig aangezien ik zelf homoseksueel ben en mij afvraag wat mensen beweegt zulke al dan niet geschreven teksten zomaar te nemen en te verkondigen.

Ook zeg je het volgende:

Citeer:
Die bestaan natuurlijk gewoon, maar kan God daar wat aan doen?


Dan vraag ik mij wederom af in hoeverre jij een volgeling van God bent. Is het niet zo dat God vaak als de schepper wordt gezien, en hij er dus invloed op zou hebben welke 'types' er op aarde terechtkomen?

Ik ben benieuwd.

Groetjes Wortel

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2011, 22:11:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2011, 04:22:57
Berichten: 20
Leuke onderwerp. Veel mensen geven God meestal een persoonlijkheid of een bepaald vorm. Ik zie ''God'' als allesomvattend. energie die in iedereen aanwezig is. Mens, dier natuur, heelal. zowel materiele als het immateriele komt voort uit een enkele neutrale stof of energie. deze bestaan uit vibraties en trillingen, welke negatief of positief geladen kunnen zijn. Goddelijk realiteit dringt door tot de materiele wereld door middel van geometrische patronen in de metafysieke wereld. ultieme realiteit kan daarom niet in de materiele wereld worden gevonden, maar in de geestelijke wereld. Niets is toeval. Alles wordt bestuurd dmv natuurkundige en wiskundige cijfers achterliggende energievelden.
In deze velden circuleren eenheidspunten welke steeds nieuwe werkelijkheden creeren. Uiteindelijk komen we weer terug bij de Bron. Alles is met elkaar verbonden en wordt in balans gehouden.
wanneer wij als mensen verder ontwikkeld zijn en uit ons lagerbewustzijn (ego) stappen en geheel volgens de universele wetten leven en toepassen dan denk ik dat we klaar zijn voor een hoger bewustzijn met oneindige mogelijkheden wat ons gezonde verstand niet kan vatten. Ongetwijfeld gaat die dag komen omdat geen enkel machtstructuur blijvend is. Geschiedenis is daar het levend bewijs van. Tijdcyclussen en ontwikkelingen is een blijvend proces. hoe langer een realiteit vasthoudt des te groter het chaos daarop zal volgen.
zie het als een spiraalsgewijs evolutie proces steeds naar iets nieuws.
Toedels


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2011, 22:18:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2011, 04:22:57
Berichten: 20
NachtSchaduw schreef:
Ik ben overtuigd atheïst.
Mede zo geworden door het feit dat ik ben opgegroeid in een erg bekrompen gereformeerde gemeenschap die mij telkens opnieuw heeft geprobeerd te intimideren en te indoctrineren.
Hun God kan mij gestolen worden.
Religie is niets anders dan een sprookje voor zwakke mensen die de waarheid niet aankunnen in het leven.

Mijn oprechte excuses als deze post mensen kwetst,
Maar dit is de mening die ik ben toegedaan.


frappant dat je niet kunt inzien dat atheisten en geindoctrineerde geloofsfanaten hetzelfde simplistische God ter discussie stellen. wat is volgens jouw de waarheid en kun je dat onderbouwen met wetenschappelijke feiten?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2011, 23:04:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2011, 04:22:57
Berichten: 20
Tom schreef:
NachtSchaduw schreef:
Religie is niets anders dan een sprookje voor zwakke mensen die de waarheid niet aankunnen in het leven.

De weinige dingen waar ik in geloof in mijn religie die niet wetenschappelijk bewezen zijn, zijn dingen zoals wat er gebeurt na het leven. Kan jij mij de waarheid vertellen hierover?

B.v.d.


elk individu is door zijn daden zelf verantwoordelijk voor zijn eigen leven, negatief of positief. zowel het goede als slechte daden houden de cyclus van geboorte tot dood in stand. Alles wat je in dit leven hebt opgebouwd zal als een levensboom in een ander bestaan voortleven. tijd en ruimte bestaan dan niet meer. je krijgt een terugblik in je leven te zien. als iemand nooit heeft opengestaan voor een ander werkelijkheid en overal eerst een wetenschappelijke bevestiging voor zoekt dan is het einde koek. men blijft in die waan hangen. Wet van oorzaak en gevolg. Wet van creatie. Wet van resonantie zijn na de dood van toepassing. niets anders dan een natuurlijkproces.
wat je oogst zul je zaaien :wave:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-11-2011, 23:17:49 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-12-2010, 22:23:31
Berichten: 3743
Locatie: Grunn
Citeer:
wat je oogst zul je zaaien

Eigenlijk luidt het spreekwoord: 'Wat je zaait, zul je oogsten'.

_________________
Tom schreef:
Er is geen hoop meer voor deze we dit forum.
Zonder Blackbird zijn er alleen nog maar super strenge moderators over :'(

Ik sal de haat overleve,
de lievde een kans geve,
de b1tches ontwijke
en me einddoel bereike.


PS Haters gaan haten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-11-2011, 15:11:00 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2011, 04:22:57
Berichten: 20
Blackbird schreef:
Citeer:
wat je oogst zul je zaaien

Eigenlijk luidt het spreekwoord: 'Wat je zaait, zul je oogsten'.

Hahaha lol. Bedankt voor de correctie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-11-2011, 05:13:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-11-2011, 13:09:12
Berichten: 13
Locatie: Voorschoten
beste allen,
nou daar ben ik weer. Ik moet natuurlijk reageren op zulke leuke mensen.

beste Tom,
ik heb niet gezegd: ik ben de handen van God en de rest is het voetenwerk. Ik heb gezegd: ...maar we hangen meer het voetenwerk uit". Dus onder "we" reken ik ook mezelf hoor. Ik ken mezelf goed genoeg om te weten, dat ik ook genoeg apestreken onder mijn staart heb en ik voel me dus geen cent beter dan anderen.

beste Wortelbrood,
1) ik reageer op "kan God daar wat aan doen" wat ik daar dan mee bedoel. Nou ja, weet ik veel, ik denk, dat de aarde evolutie is (vind je niet, Moslimpje?), en dat God het lekker laat gebeuren. Ik denk, dat evolutie en schepping elkaar niet bijten, maar elkaar prima aanvullen. In het boek Urantia (google maar eens voor de aardigheid), vind ik het mooi uitgelegd, ook al is dat boek niet mijn bijbel. Geen boek trouwens is voor mij een bijbel, hoogstens een inspiratiebron, ik haal uit boeken wat ik kan gebruiken en begrijpen, en heilig is er niet één voor mij, hoogstens héél inspirerend.
2) Zo Wortelbrood, dus jij bent homoseksueel? Nou ik vind het dus geen item. Mijn God is er een van liefde. Dus lekker kicken op jouw eigen geslacht, prima. En als een of andere eikel roept dat het onnatuurlijk is, zeg ik: 'haha, je moet eens een goed gesprek hebben met een bioloog, homoseksueel gedrag is een van de veel voorkomende gedragingen bij veel diersoorten. En trouwens, als iemand het woord onnatuurlijk erbij haalt: de mens is meester in onnatuurlijke gedragingen. Fietsen bij voorbeeld, of scrabbelen of meer eten dan goed voor je is, weet ik veel.
Ik ga trouwens ook naar de katholieke kerk, en ik ben de enige praktizerende homo in Nederland die twee hosties kreeg, een voor mezelf, en een voor mijn oude zieke moeder, bij wie ik dan de hostie thuisbracht (ze is inmiddels overleden, ik heb al contact met haar gehad, na haar dood, het gaat heel goed met haar, dank jullie, en verder gaat het goed met mij, ook dank jullie).
Haha, hoe is het te combineren?
Evolutie en schepping?
Katholieke kerk en homo zijn?
Geloven in God en geen fanatisme of haat zaaien?
Academisch opgeleid zijn en praten met overledenen?

Groetjes
Frenkie Oosterveen


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl