Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:15:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-12-2011, 18:19:59 
Wanneer je blijft in dit voorbeeld dan gaat het om het kind (danwel het kind van je vriendin).

Je vriendin wilde bijspringen om haar dochter te helpen. Ik denk dat ze hier al de fout in gaat omdat ze het haar niet laat proberen. De handelswijze van de dokter is hier helemaal juist naar mijn mening. Het steeds bijspringen kan het kind zien als een aanwijzing dat zij niet goed genoeg haar best doet.

Maar waar jij op duidt is waarschijnlijk de beslissing van de kinderpsycholoog. Ik denk dat wanneer je als kind verplicht naar de kinderpsycholoog wordt gestuurd en je hier helemaal geen zin in hebt, je alles veel sneller kunt blokkeren. Als zij niet wil en toch moet gaan, dan zal ze waarschijnlijk gaan 'dwarsbomen'. (Het is slechts een theorie)

Mijn mening staat hierboven, en ik ben benieuwd wat anderen na mij nog te zeggen hebben.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-12-2011, 14:13:49 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
In wezen hangt het een beetje van de persoonlijkheid en het verantwoordelijkheidsbesef van een kind af. Ik ben zo een kind dat op haar tiende verplicht naar jeugdzorg ben gestuurd, terwijl er in wezen geen enkele reden toe was. Ook de huisarts vond het een beetje onzinnig. maar mijn stiefvader vond dat ik raar was dus ik moest.

Had ik hierin mee mogen beslissen dan was ik er waarschijnlijk ook met een ander gevoel al heengegaan.
Ik denk dat veel kinderen zelf goed in kunnen schatten wat zij wel of niet nodig hebben. Het is zonde van je kostbare geld je kind te verplichten tot een kinderpsych.
Ik zat trouwens al snel naar de problemen van mijn Maatschappelijk werker te luisteren dan omgekeerd. Kortom....meebeslissen is prima. ALs het kind er zelf ook aan toe is natuurlijk. Maar die inschatting is goed te maken naar mijn idee.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl