Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:36:59

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: verlichtings maatstaf
BerichtGeplaatst: 07-01-2012, 22:07:06 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
@Tom

Bedankt! nooit geweten :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: verlichtings maatstaf
BerichtGeplaatst: 07-01-2012, 22:10:40 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
spons schreef:
@Tom

Bedankt! nooit geweten :)

Ik ken al die woorden niet, maar het is wel waar ik in geloof :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: verlichtings maatstaf
BerichtGeplaatst: 09-02-2012, 16:20:12 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik geloof....

Dat een verlicht iemand iemand is die zijn/haar ware identiteit heeft ontdekt, erkend en geaccepteerd.

Met die identiteit komt de goddelijke wil, die alle wezens delen.

Alleen door die wil uit te leven kan de persoon verlicht blijven. Alleen door die wil uit te leven kan de persoon verlicht worden.

Een gevallen engel bestaat dus niet. Als een engel valt, is hij/zij niet meer verlicht. In feite zijn we allemaal gevallen engelen. En we zijn ons aan het herinneren wie we werkelijk zijn.

Er is maar één regel voor een verlicht persoon. Hij/zij moet haar liefde blijven uitbreiden naar anderen. Dit is de wil van God. Zou je stoppen met het uitbreiden van je liefde, dan zou je het licht verliezen in de ogen van je broeders en zusters. En omdat je het licht niet meer in hén ziet, kun je het niet meer in jezelf zien. Je zou weer beginnen te projecteren vanuit het ego. Het ego zou opnieuw geboren worden. Ik weet niet of dat mogelijk is.

Maar maak je geen zorgen. Je bent nooit gestopt met het uitbreiden van je liefde. Je ongoddelijkheid is een illusie ;-).


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl