Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:56:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 00:05:40 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
Mag ik jouw mening over 'bidden' ?

Ik heb een aantal punten waar ik iets opheldering over wil. nl. ;
a) Heeft je aandacht vestigen en/of concentreren hetzelfde effect als bidden(hardop, met handen gevouwen etc.) ?
b) Heeft bidden tot Jezus of God of Universele wil of engelen of een vorm/beeldje verschillende effecten ?
c) Is het verstandig om in je wens te noemen iets van ' als het in overeenstemming is met Gods wil ' ?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 14:10:30 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik ben atheïst, maar het zou op mij logisch overkomen als je dus wel een bericht of vraag hebt in je gebid(a). Ook zou het natuurlijk uitmaken naar wie je bidt voor wat je probeert te bereiken(b). Ook c is een ja, want het is (een van) je god(en), dus je moet dan toch respect tonen(c)?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 14:18:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Ik heb zelf geen ervaring met bidden, ben niet gelovig in een God..
Toen ik de titel van dit bericht zag schoot mij te binnen dat bidden naar mijn mening effect heeft omdat het iets vanuit dankbaarheid is, en je straalt er meestal positieve energie mee uit. En ik geloof in dat we magneten zijn... we trekken aan, wat we uitstralen.
Voila, dat was wat ik erover dacht :)

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 18:17:08 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Dreamwalker schreef:
Soms heb ik daarna eigenlijk al niet eens echt hulp meer nodig. Het is dan fijn om het uitgesproken te hebben en voor mezelf een gevoel van geruststelling te hebben gekregen.

Hier ben ik het heel erg mee eens.
Dingen uitspreken, en dan vooral je eigen problemen etc, kan als een soort 'helend' middel werken. Je maakt je hoofd even wat leger dan daarvoor en je kan er een beetje afstand van nemen. Of dit nou wordt uitgesproken tegen een goede vriend, je moeder of een God, dat maakt volgens mij niet eens zoveel uit. Het gaat om het schoonmaken in je hoofd en om het gevoel te hebben iets gedeeld te hebben. Je staat er niet meer alleen voor en alles is een stukje helderder.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 20:41:49 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
@HeavenBoy
Bedankt
Met effecten bedoel ik, of het ook echt iets uit zou maken tot wie je bid.
Er zijn namelijk mensen die tot een beeldje bidden, waarvan wordt gezegd dat die bezeten zou kunnen worden door een demoon..
Maar ook of bidden tot God anders werkt dan bidden tot een specifieke engel, of specifiek Jezus.

@BrianK
Dat die schim je uiting min of meer toejuicht, doet me vermoeden dat het juist anders is :-)
In stel me God voor als Alles, Eenheid, maar heb geen idee, hoe Jezus & buddha's in die context geplaatst worden..
Zou het kunnen zijn dat wit(hart) en zwart(verstand) , zeg maar dualiteit , nog overstegen wordt door Eenheid/God? Zeg maar WIT 2.0 ;-)
Doet me denken aan George Kavassilas z'n verhaal/video's..

@Tom
Lijkt me inderdaad ook allemaal logisch. Ben benieuwd hoeveel ervaringen er mee zijn.

@Camille
Thx

@Mirror
Bedankt. Denk inderdaad dat je het uiteindelijk toch echt zelf moet doen. Met of zonder geloof. Zou wel fijn zijn als hier mensen zijn die uit eigen ervaring weten te vertellen dat er iets waarneembaars gebeurt tijdens bidden. Brian's verhaal vind ik bijv. erg intrigerend.

@Dreamwalker
Citeer:
Ik bid dan vaak tot alles wat er op dat moment in me opkomt. Ik begin dan met zoiets als: ik bid tot alle Goden, gidsen, engelen, dierbare overledenen, goede geesten en ieder ander die mij kan en wil horen en helpen.. en dan bid ik. Op die manier spreek ik een zo breed mogelijk 'publiek' aan en heb ik het 'vertrouwen' dat íets het wel heeft gehoord ofzo. Of ik nu echt geholpen wordt (en ja, dat gebeurt en ik weet ook door wie maar dat valt even buiten beschouwing en dit topic)
Oh.. dat zou ik juist wel graag willen weten :mrgreen:
wvb c), ik vraag zelf iets vergelijkbaars; kracht,inzicht leiding en verleiding tot het goede.
Maar denk dat vanwege mijn onwetendheid, dat het niet handig is om allerlei gunsten te vragen waarvan de neveneffecten niet bekend zijn.

@Julia
Thx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 08-01-2012, 22:07:23 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
@BrianK
Maar ik bedoel niet enkel bidden zoals de christenen het doen.
Mn vraag is eerder, wat is bidden en waarom/hoe is het effectief.

Dan is ook nog de vraag of profeten(Jezus etc.), engelen, demonen, feeën, goblins of welke smaken er nog meer zijn genoemd je onvoorwaardelijk helpen, of dat er soms een addertje onder het gras zit, als in; iets terug verlangen.

Wat mij nou benieuwt in jouw verhaal;
Toen je broer voor je bidde en er effect te bemerken was; Had iedereen dat gebed kunnen zeggen, of werkt 't alleen als je gedoopt bent(denk/hoop zelf van niet), of is een sterk geloof 'dat Hij er is' genoeg ?

Verder heb ik op verschillende plekken gelezen dat wanneer meerdere mensen bij elkaar komen en de aandacht ergens op vestigen (zeg maar concentreren/bidden of hoe je't wilt noemen), dat de kracht van de wens/gedachte niet lineair versterkt met het aantal mensen, maar eerder kwadratisch toeneemt.. ooit zoiets bemerkt?
Citeer:
Ik kan alleen deze dingen vanuit mijn eigen zicht beschrijven, en daar gaat dit onderwerp niet over.
Ben wel benieuwd naar jouw belevingswereld. M'n gezichtsveld verbreden kan wat mij betreft geen kwaad.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 09-01-2012, 15:13:56 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Ik heb een aantal punten waar ik iets opheldering over wil. nl. ;
a) Heeft je aandacht vestigen en/of concentreren hetzelfde effect als bidden(hardop, met handen gevouwen etc.) ?
Ja dit heeft hetzelfde effect als dat je zou bidden. Het bidden is het net als focussen of concentreren het zenden van energie naar de kosmos, als zending van een vraag om positieve energie. Het maakt niet uit hoe je het doet, als je het doet heeft dat bijna altijd een effect. (een actie/reactie dingetje).
b) Heeft bidden tot Jezus of God of Universele wil of engelen of een vorm/beeldje verschillende effecten ?
Nee dit geeft geen verschillende effecten om voorgaande redenen. Voorbeeld: Als ik bid dat iets goed afloopt, zend ik mijn energie de "ruimte" in met deze wens. Daarop komt een reactie. Of het loopt wel of het loopt niet goed af. Het maakt niet uit tot wie ik mijn gebed dan richt.
c) Is het verstandig om in je wens te noemen iets van ' als het in overeenstemming is met Gods wil ' ?
Je zou het kunnen doen, omdat je wens dan onzelfzuchtiger word en het in mijn ogen waarschijnlijker word dat je wens die je met je energie meegeeft gehoord wordt en dat daar actie op wordt ondernomen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat maakt bidden effectief?
BerichtGeplaatst: 10-01-2012, 10:40:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-09-2011, 12:08:34
Berichten: 615
Dan zien wij het vrijwel hetzelfde Brian..Al verwoorden we het allebei op een andere manier. Vind ik wel weer verhelderend.
Al denk ik dat alles om ons heen wel gecreëerd is door de Bron. Hoe dat zit, kan ik niet helemaal verwoorden zonder zwaar verwarrend te worden. Mijn hoofd heeft helaas complexere ideeen dan ik in woorden kan vatten...beetje jammer...soms.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl