Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 03:29:28

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6

Vreemdgaan...
Kan gewoon niet! 52%  52%  [ 13 ]
Is menselijk 28%  28%  [ 7 ]
Kan ik mezelf in vinden 4%  4%  [ 1 ]
Geen mening 16%  16%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen: 25
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01-05-2012, 10:43:21 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Xen schreef:
Overigens vraag ik mij af hoe je een relatie moet krijgen als je voordat je in die relatie zit geen seks hebt gehad. Beetje kip en het ei probleem, wat mij betreft. Of catch-22, zoals ze het in het Engels zeggen. Voor mij is het niet mogelijk om een relatie te krijgen als ik niet seksueel intiem ben met dat meisje. Sommigen doen het wel zo, vooral religieuze mensen, maar ik vind het maar een hoop angst dat.

Wow, serieus? Is een relatie dan vooral op seks gebaseerd volgens jou?
Een relatie is zoveel meer. Zoals Nick het ook al mooi zei is je partner of zijn je partners ook degenen met wie je dingen deelt die je niet met de hele wereld wil delen, voel je je veiliger bij hen etc. Bovendien: seksuele spanning zegt toch ook al een heleboel? Soms meer dan de seks zelf.

@Tom: why?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-05-2012, 11:26:56 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Seksuele spanning is ook seks.

Zoenen is ook seks.

Hoe kan je nou een relatie hebben met iemand met wie je niet zoent?

Een studievriend van me uit het verleden was erg christelijk, hij wilde zich aan de regels houden dus wat hij met zijn vriendin deed (die er hetzelfde in stond) was een vorm van seks waarbij ze geen daadwerkelijke geslachtsgemeenschap hadden maar verder wel behoorlijk vergaand met elkaar speelden. Zo kan je het ook doen...

Maar kom, het is allemaal angst en hoe meer angst er is hoe meer je zult onthouden van dingen die je eigenlijk gewoon zou willen doen vanuit je zelf. Dingen die natuurlijk zijn om te doen. Die er bij horen.

En wanneer heb je een relatie? Wanneer jullie zeggen dat je dat hebt? Is er ergens een grens die gepasseerd moet worden? Is dat niet meer een conclusie die je trekt op een arbitrair moment? Is dat als je samenwoont? Is dat als je 3 maanden aan het daten bent (dat lijkt een soort standaard periode te zijn).

Mijn eerste echte vriendin wilde ook 3 maanden wachten met seks maar zo lang heeft ze het niet volgehouden. We hebben wel een jaar een relatie gehad. Je hebt ook altijd vrouwen die vinden dat als je écht iets met een man wilt, dat je niet gelijk je benen moet spreiden, omdat dat een toekomst met hem in gevaar zou brengen, terwijl het niet uitmaakt als je niks met hem wilt. Ook zulke angstigheid "wat als het mis loopt?". Maar de beste relaties gaan op een geheel natuurlijke wijze van start en dat is gelijk pats boem raak. Geen terughoudendheid, gelijk spanning en opwinding en de meest intieme ervaring die je met elkaar kunt (en wilt!) hebben.

Het draait niet om seks maar seks is wel de uiting van iets. En waarom zou je het niet uiten als je het voelt? Want het draait toch wel om de gevoelens? De gevoelens en hun uiting zijn één, die staan niet los van elkaar. Je kunt ze pas volledig ervaren door ze volledig te uiten. Seks wordt altijd maar gezien als iets wat los staat van de gevoelens die ermee geuit worden. Zolang mensen maar niet denken dat het om de seks draait! Oh nee, dat zou niet goed zijn. Het draait echt niet om de seks hoor. Geloof me nou!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-05-2012, 00:44:15 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik ben het grotendeels best wel met je eens, maar ik vind juist dat jij de nadruk zo erg op seks legt in een relatie. Zo komt het in ieder geval over. Dat is op zich niet erg hoor, als je daar (samen) gelukkig mee bent, maar het viel me op. Ik vind seks belangrijk en ontzettend leuk, maar zie het niet als een heel groot ding in een relatie. Meer als iets fijns wat erbij hoort, ofzo. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet omschrijven, maar ik geloof dat we daar dan gewoon in verschillen :wink: En dat geeft niks.

Hm. Misschien moeten we weer iets meer ontopic gaan :P

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-05-2012, 11:16:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
O ja, SJ bestaat ook nog...


Mirror schreef:
mijn verleden en toevallig ook in mijn partners verleden is er sprake van vreemdgaan geweest. Die pijn willen wij elkaar niet aan doen.
Dat is dus ook éen van de redenen dat wij vreemdgaan niet accepteren van elkaar.
Heel begrijpelijk en consequent.

Ik vraag me alleen af: waar komt die (cultureel gegronde) pijn vandaan? Wat is er de bodem van?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-05-2012, 14:21:31 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Dat vraag ik me dus ook idd af.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl