Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 18-04-2024, 19:06:31

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wat denk jij dat na dit leven is?
BerichtGeplaatst: 27-01-2012, 00:53:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-05-2011, 12:19:42
Berichten: 78
Hallo allen,

Ik zelf vind het erg moeilijk om te zeggen wat hierna is, na dit leven..
Op moment geloof ik in een hiernamaals.
Ik geloof niet in een hemel of hel.. dat is te zwart/ wit
Ik geloof ook niet in een god.. hoe alles is ontstaan....... ik heb geen idee.
Want bijv. de big bang theorie vind ik ook te ver gezocht.. en als je het een beetje volgd, zijn de meningen erg verdeeld over deze theorie..

Natuurlijk heb ik bijv. wel lezen en gehoord over bijna dood ervaringen... Hierin komen veel verhalen overeen.. wat ik hiermee bedoel is dat er wel wat moet zijn. dus de theorie dat er niks is hierna kan erbij mij ook niet in..

Ik geloof in zekere zin zeker dat er iets is hierna.. maar door plotseling uit je lichaam te stappen en vervolgens weer terug kunnen de ervaringen die je hebt gehad in de tussen tijd vervormd worden omdat je gedachte in zeker zin beperkt wordt door je lichaam.

Wat denken jullie? is er een leven hierna.. zojah hoe zien jullie dat leven hierna dan???

_________________
Anything is possible if you put ur mind to it!

Onderzoek alles, behoud het juiste!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-01-2012, 09:25:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2011, 20:08:06
Berichten: 99
Locatie: Hoogeveen
Ik geloof dat wanneer je lichaam overlijd, je ziel uit je lichaam treed
Op dat moment ga je naar boven en word alles duidelijk.
Waarom heb ik dit en dat meegemaakt, waarom ben ik op deze leeftijd gestorven?
En dan is je ziel klaar op opnieuw geboren te worden, in een ander lichaam.

_________________
~*~ Kies niet met je hoofd, maar met je hart en gevoel;
je verstand is er om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.
~*~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-01-2012, 12:14:06 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Iemand vroeg mij dit laatst ook in een pb, dit is wat ik schreef:
Tom schreef:
Ik heb mijn 'eigen versie' van wedergeboorte waar ik in geloof, dus dit hoort niet specifiek bij het boeddhisme. Ik heb er nog niet heel veel over nagedacht waar we nou precies vandaan komen. Maar vanaf wie je nu bent, als persoon, geloof ik dat je wedergeboortes blijft hebben, en elke keer dat je weer geboren wordt heb je een bepaalde 'aanleg' voor wijsheid. Dus je bent niet meteen een wonderkind, maar je zult in het leven een wijzer persoon zijn. Dit blijft gebeuren tot je verlicht bent, en dan geloof ik dat je wederkeert als een dier. Ik zie in veel dieren (op de slimste na) namelijk veel eigenschappen van een verlichte persoon. Het geduld van een spin, bijvoorbeeld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-01-2012, 13:57:38 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-05-2011, 12:19:42
Berichten: 78
Teardrops schreef:
Ik geloof dat wanneer je lichaam overlijd, je ziel uit je lichaam treed
Op dat moment ga je naar boven en word alles duidelijk.
Waarom heb ik dit en dat meegemaakt, waarom ben ik op deze leeftijd gestorven?
En dan is je ziel klaar op opnieuw geboren te worden, in een ander lichaam.


Erg intersant, maar waarom denk je dat je ziel opnieuw geboren moet worden in een ander lichaam? Geloof jij dat je uiteindelijk dan verlicht wordt? of is er een andere reden?
Gebeurt dat bij iedere persoon/ ziel?

_________________
Anything is possible if you put ur mind to it!

Onderzoek alles, behoud het juiste!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-01-2012, 14:18:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-05-2011, 12:19:42
Berichten: 78
Tom schreef:
Iemand vroeg mij dit laatst ook in een pb, dit is wat ik schreef:
Ik heb mijn 'eigen versie' van wedergeboorte waar ik in geloof, dus dit hoort niet specifiek bij het boeddhisme. Ik heb er nog niet heel veel over nagedacht waar we nou precies vandaan komen. Maar vanaf wie je nu bent, als persoon, geloof ik dat je wedergeboortes blijft hebben, en elke keer dat je weer geboren wordt heb je een bepaalde 'aanleg' voor wijsheid. Dus je bent niet meteen een wonderkind, maar je zult in het leven een wijzer persoon zijn. Dit blijft gebeuren tot je verlicht bent, en dan geloof ik dat je wederkeert als een dier. Ik zie in veel dieren (op de slimste na) namelijk veel eigenschappen van een verlichte persoon. Het geduld van een spin, bijvoorbeeld.


Geloof je ook het tibitaansboedistische idee van het dier? Koninkrijk van de dieren: Het leven wordt bepaald door onwetendheid. Er is geluk en lijden, maar begrijpen, of onder controle krijgen is nauwelijks mogelijk in het duistere bewustzijn van een dier.

Of heb je daar een ander idee van? Want als je dier wordt, wat bereik je daar mee?
Er zijn vele verhalen/ theorien over verlichte personen, hoe denk jij hier over of hoe kijk jij hier tegen aan?

_________________
Anything is possible if you put ur mind to it!

Onderzoek alles, behoud het juiste!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-01-2012, 15:19:54 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Je bereikt niets met dier zijn. Je hoeft ook niets te bereiken.

Een verlicht persoon is iemand die verlost is van het lijden d.m.v. het achtvougide pad, m.b.v. meditatie.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2012, 17:18:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-11-2011, 04:22:57
Berichten: 20
albert87 schreef:

Wat denken jullie? is er een leven hierna.. zojah hoe zien jullie dat leven hierna dan???


Wie het pad van de illusie van aardse programmeringen bewandelt bouwt een Zelf individualiteit op. In het hiernamaals komt het metafysische ziel in het lichaam los. Alles wat in je databank in het leven is opgeslagen komt tot werkelijkheid in een ander metaforisch dimentie tot leven. Je krijgt een terugblik in je leven. Dit gaat je werkelijkheid worden in een niet aards waarneembare bewustzijnsniveau.

Dit is mijn mening vanuit islamitisch oogpunt wat niet overeenkomt met de gevestigde sektarische islamitische orde.

Groetjes :wave:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-01-2012, 22:46:10 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
@Moslimpje
Dus als ik het goed lees, lijkt het wel hoe het boek >"Van Gene zijde"~Bo Yin Ra< (heb een gescande versie liggen) het lijkt te zeggen;
Je verwachtingspatroon die je nu opbouwt over het hiernamaals is eigenlijk
wat de werkelijkheid(en je beperking) van hierna wordt?
Nu ik het >stuk van wiki over hem lees<, heb ik weer zin om het boek nog eens te lezen.. kan geen kwaad om bewuster te worden;)

@albert87
ivm een kruis-post, hier de link naar het stukje waarin ik een video heb geplaatst over "Anita Moorjani". Mocht je nog zoeken om je gezichtsveld te verbreden ?
viewtopic.php?f=9&t=9627


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 08:18:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-11-2011, 20:08:06
Berichten: 99
Locatie: Hoogeveen
albert87 schreef:
Teardrops schreef:
Ik geloof dat wanneer je lichaam overlijd, je ziel uit je lichaam treed
Op dat moment ga je naar boven en word alles duidelijk.
Waarom heb ik dit en dat meegemaakt, waarom ben ik op deze leeftijd gestorven?
En dan is je ziel klaar op opnieuw geboren te worden, in een ander lichaam.


Erg intersant, maar waarom denk je dat je ziel opnieuw geboren moet worden in een ander lichaam? Geloof jij dat je uiteindelijk dan verlicht wordt? of is er een andere reden?
Gebeurt dat bij iedere persoon/ ziel?


Nee ik denk dat wanneer een ziel alles heeft meegemaakt op aarde in een menselijk of dierlijk lichaam, dat hij daarna niet meer opnieuw geboren hoeft te worden, ze hebben bewezen dat ze goede zielen zijn. Elke keer kom je dichter bij de bron van energieën. Wanneer jij bij de bron van energiën bent, heb je alle kennis verzameld die je als ziel verzamelen kunt. Poe het is lastig uitleggen wat ik bedoel haha, stel jij hebt dit leven niet goed geleeft, je overlijdt, jou ziel komt dan niet bij de bron van energie in de buurt, maar helemaal onderaan terecht, waardoor jou ziel wel opnieuw geboren MOET worden om zijn aardse leven te verbeteren.

_________________
~*~ Kies niet met je hoofd, maar met je hart en gevoel;
je verstand is er om keuzes te begrijpen, niet om ze te maken.
~*~


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 19:10:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-01-2012, 21:10:10
Berichten: 40
Ik geloof dat er na dit leven, weer een leven komt.
Dat als je dood gaat, dat je geest dan een nieuwleventje krijgt, waar dan ook.
of het kan ook zijn dat je dan lekker kan blijven spoken, als je bijvoorbeeld nog niet klaar bent en nog dingen hebt te doen...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-01-2012, 22:55:25 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
Ik weet natuurlijk niet wat hierna te vinden is, maar Bo-Yin-Ra z'n uitleg vind ik ook wel wat hebben..
bron; wikipedia
Bo Yin Ra schreef:
Reïncarnatie geschiedt volgens Bô Yin Râ slechts bij uitzondering, namelijk bij vroeg overlijden van een kind, bij suïcide indien niet het gevolg van een psychische ziekte en bij een totaal “verdierlijkt” leven. Hij waarschuwt op veel plekken in zijn leerwerk voor de verwoestende invloed op de ziel van “lemuren” uit de fijnstoffelijke wereld, zoals hij de onzichtbare wezens noemt die achter alle spiritistische manifestaties staan. Het gaat hier om manifestaties, zoals ze bij mediums of diepe trancetoestanden bij bv. hypnose zich voordoen, maar ook om hallucinaties. Zijn boeken vinden vooral bij die zoekenden ingang, die aan de Godsvoorstelling van officiële kerken of Godsdiensten twijfelen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-02-2012, 15:26:00 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik geloof dat het leven gewoon altijd doorgaat, in een eeuwige continuïteit. We veranderen van vorm, dat is alles. We are shapeshifters! Niets sterft dan ook ooit, en alles wat bestaat is levend.

Het leven ontstond niet in een dood universum. Het universum was zelf leven. Wij zijn geen product van het universum, maar een deel ervan. Het universum heeft een deel van zichzelf, dat levend was, gevormd tot een mens, die ook levend is.

Als je dat atheïstisch opvat, dan is er geen geestelijk bestaan na de dood, maar ik denk dat het materiële gewoon het geestelijke weerspiegelt. Elke gebeurtenis in de geestelijke wereld vinden we terug als een gebeurtenis in de materiele wereld.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl