Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:28:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 15-02-2012, 22:36:22 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Sinds ongeveer 100 jaar is er in de gehele westerse wereld een verbod op recreatieve drugs zoals met name marihuana. Dit is een versimpeling van de feiten, maar feit is dat in het grootste deel van de geschiedenis van de mens, marihuana niet verboden was, noch andere substanties.

Ik wil hier graag wat uit de doeken doen rond het hele gedoe over drugs, zoals ik het zie.

Ik weet dat ik zelf bang gemaakt ben voor drugs, hoewel ik niet bang ben voor wiet. Maar ik ben wel bang voor paddo's en cocaïne en andere tripmiddelen. Bang gemaakt met verhalen over verslaving en bad trips.

De oorsprong van ons huidige idee dat "drugs zijn slecht" ligt echter niet zozeer in een besef van schadelijkheid. De eerste drugswetten in Amerika (de alcohol-drooglegging even niet mee rekenen) kwamen tot stand onder invloed van racisme en economische belangen. Het racisme was zelf ook weer economisch gedreven. Wiet in het bijzonder werd illegaal omdat (a) Mexicanen het rookten en (b) de hout-, papier- en nylon-industrie geen competitie wilden van hennep.

Ik weet niet hoe het zich verspreid heeft naar Europa, daar moet ik nog eens over lezen.

Om de steun van het volk te krijgen bij het verbieden van wiet, werd het gedemoniseerd door de pers en de overheidsinstanties die het wilden verbieden. Wiet zou gebruikers aanzetten tot moord en geweld. Het zou mensen aanzetten om kinderen te verkrachten en naar willekeur mensen aan te vallen. Je zou binnen 30 dagen veranderen van een brave jongen in een bloeddorstige crimineel.

Door de demonisatie veranderde drugsgebruik in een morele kwestie. Drugs was nu verkeerd. En mensen waren er nu bang voor. Het is tot op de dag van vandaag een morele kwestie. Mensen die vóór een verbod op drugs zijn, strijden daarom doorgaans met morele argumenten en met argumenten die angst moeten inboezemen bij het publiek - de angst die ze zelf voelen. Mensen die het verbod willen afschaffen, proberen met de feiten te komen, maar tot dusverre heeft de morele garde het overwicht en wordt een echte discussie uit de weg gegaan.

In de VS is er een organisatie genaamd LEAP, Law Enforcement Against Prohibition, die strijd voor een einde van het drugsverbod op alle drugs, en een begin van legalisatie en regulatie. LEAP bestaat uit (ex) politie, rechters en openbaar aanklagers, die dus allen in de strijd tegen de drugs hebben gediend, en met eigen ogen hebben gezien wat de effecten zijn van het beleid.

LEAP strijdt met de waarheid aan haar zijde. Dat is niet zo moeilijk, omdat haar leden gewoon overal van af weten. Haar boodschap is simpel: het drugsverbod werkt niet. Het richt alleen maar schade aan en levert feitelijk geen resultaat op. Zoals jullie misschien weten, is er in Amerika in de laatste 40 jaar ongeveer een felle oorlog aan de gang tegen de drugs, die steeds heftiger wordt.

Om wat cijfers te geven over Amerika: In 1980 had 1 op de 125 kinderen een ouder die in de gevangenis zat. In 2008 was dat 1 op de 28. Tussen 1986 en 1996 steeg het aantal vrouwen in de federale gevangenis voor een drugsdelict van 2400 naar 24.000. Dat zijn alleen maar federale gevangenissen, de state gevangenissen niet meegerekend.

In Nederland is het allemaal niet zo'n probleem wat betreft marihuana; er wordt geen oorlog gevoerd en de drugs wordt zelfs gedoogd. Desondanks is drugsgerelateerde criminaliteit in Nederland goed voor een kostenpost van ca. 16 miljard euro (cijfer 2006). Dat is ongeveer de helft van de totale criminaliteit. Deze criminaliteit is volledig het gevolg van het feit dat de drugs illegaal zijn. Zou de drugs gereguleerd legaal verkocht worden, dan zou het grootste deel van deze criminaliteit in het niets oplossen.

Mensen die niet willen dat drugs legaal wordt, komen doorgaans met de volgende argumenten:
- er gaat een ramp gebeuren als iedereen zomaar drugs kan en mag gebruiken
- onze kinderen zullen gemakkelijk aan drugs kunnen komen en gaan gebruiken
- we moeten onze kinderen het signaal geven dat drugs slecht zijn

Met andere woorden, er is het argument van een verwachte scherpe stijging in gebruik en gebruiksgerelateerde problemen, het argument van toegankelijkheid voor kinderen, en het morele argument. De eerste twee argumenten kunnen worden weerlegd, het morele argument behoeft geen weerlegging aangezien het alleen zichzelf bewijst.

De Europese experimenten met het gedogen van softdrugs laten zien dat er geen scherpe stijging in het gebruik te verwachten valt wanneer softdrugs vrij beschikbaar is, in vergelijking met de situatie in andere landen. Met het echt verdwijnen van het stigma, zou het wel kunnen dat het gebruik gaat toenemen. Echter, drugsgerelateerde problemen zijn met name verslavingsrisico's en de criminaliteit die het gevolg is van verslaving. Wanneer drugsmisbruik als een gezondheidsprobleem wordt gezien, ligt de weg open voor een effectievere behandeling en ook betere voorlichting. Drugsmisbruik aanschouwen als een criminaliteitsprobleem werpt hindernissen op, omdat verslaafden minder snel hulp zoeken en het ontwikkelen van hulppprogramma's minder prioriteit heeft (en soms zelfs wordt tegengewerkt). Het taboe zorgt ervoor dat gebruik dikwijls moet worden verzwegen voor vrienden en familie, waardoor het sneller uit de hand kan lopen. Voor een goed, veilig gebruik is het dus belangrijk dat er geen taboe is.

Het argument dat kinderen sneller aan drugs zullen kunnen komen, is onjuist. Op dit moment kunnen kinderen makkelijker aan drugs komen dan aan alcohol, omdat alcohol verkocht wordt door gereguleerde winkels en drugs door ongereguleerde straatverkopers. De winkel heeft er een belang bij om niet aan kinderen te verkopen, terwijl de dealer het niks uitmaakt. Wanneer drugs ook in gereguleerde winkels wordt verkocht (zoals de coffeeshops die we kennen) krimpt de zwarte markt waardoor het aanbod op straat afneemt.

En het argument dat we een signaal moeten sturen aan onze kinderen, is alleen zinnig als je sowieso al gelooft dat drugsgebruik uit den boze is en niet zou moeten worden geaccepteerd. De ervaring met de keiharde strijd in Amerika tegen de drugs leert echter dat een dergelijk signaal nauwelijks aankomt bij kinderen.

Dit zijn de feiten en de argumenten. Nu nog een bespiegeling van mijn kant:

De kwestie rond het drugsgebruik en de discussie die er over wordt gevoerd is een strijd tussen een morele benadering en een functionele benadering. De morele benadering stelt: drugsgebruik is verkeerd. De functionele benadering stelt: het bestrijden van drugsgebruik levert meer schade op dan het gebruik ooit zou kunnen veroorzaken, dus we winnen er niets mee om het te bestrijden, maar verliezen wel heel veel.

Als de kwestie van het drugsgebruik in deze wereld zou worden beslecht in het voordeel van de functionele benadering, die dus kijkt naar de feiten en niet naar wat "zou moeten zijn", dan zou dit een schokgolf door onze cultuur zenden en de spirituele ontwikkeling van de gehele mensheid in een stroomversnelling brengen. Daarom noem ik het een pivotal issue.

Ben benieuwd wat jullie denken!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 15-02-2012, 22:43:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2012, 15:50:25
Berichten: 35
De overheid probeert ons dom te houden. Wiet en psychedelica zijn minder schadelijk voor je dan alcohol alleen je gaat ervan nadenken, waar de overheid bang voor is omdat je je dan misschien wel tegen hun manieren gaat verzetten. Terwijl alcohol je gemakzuchtig maakt en je dus zonder problemen hun beleid opvolgt.

Of ze er zo bewust over denken geen idee, maar vind het er toch verdacht veel op lijken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 11:57:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Alcohol gebruiken we om te ontsmetten... te doden....
En wij mensen drinken het legaal in grote hoeveelheden.

Drugs openen je wereld, ze maken je weer een ervaring rijker.

Ik ben vóór drugs...!
Ik ga niet ontkennen dat het ook slecht voor je hersenen, lichaam etc. is...Naar mijn mening kunnen drugs je zoveel leren, dat ik het iedereen aan kan raden. Daar gaat het leven toch om, ervaringen opdoen... om te leren.
En zoals met alles... met mate ! Een pilletje elke zaterdagavond als gewoonte niet dus!

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 13:59:14 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik heb langzaam de overtuiging gekregen dat de schadelijkheid van drugs een creatie is van onze angst ervoor.

Dat wil zeggen tuurlijk, het kan schadelijk zijn als je het verkeerd gebruikt, maar waarom gebruik je het verkeerd?

In de primitieve stammen waar de mens oorspronkelijk in leefde en in is 'opgegroeid' was er niks schadelijks aan het gebruik van drugs. Omdat het (a) niet gebruikt werd ter recreatie maar als deel van een spirituele beoefening, en (b) het niet de kinderen waren die overzicht hielden over het gebruik ervan, maar de oudsten en meest wijzen van de stam.

Door ons taboe en de angst van het taboe maakt het géén deel uit van de geaccepteerde spiritual practice van de gemeenschap waardoor het gewoon niet de plek heeft die het zou moeten hebben wil je het goed, gezond en heilzaam kunnen gebruiken..

Maar als je dan zegt "ja dat is nou eenmaal zou onze maatschappij, en daarom moeten we het verbieden" dan gebruik je de status quo om de status quo te rechtvaardigen, daarmee alle problemen in stand houdende.

Ik heb zelf bang voor tripmiddelen, maar het zou me misschien veel kunnen geven. Het risico op een bad trip is ook weer een gevolg van de angst ervoor. Een cirkel die lastig te doorbreken is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 14:10:06 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Hoi Mirror, ik citeer even wat van je:

Citeer:
Bestrijden is altijd nog beter dan alsmaar in rondjes draaien wat is beter of wat is slechter. Dit zal ook blijven bestaan.


Dit impliceert dat we nu niet weten wat een goede aanpak is en dat ook nooit zullen weten, en daarom kies je voor de aanpak waar we gewoon aan zijn geraakt?

Het klinkt een beetje als "doorgaan met iets waarvan we weten dat het ontzettend destructief is is nog altijd beter dan twijfelen aan onszelf, want wat moeten we dan?"

Maar misschien is de twijfel juist wel goed, en een stap in de goede richting. Even stoppen met wat je aan het doen bent. Even een moment van bezinning. Even bewust worden van wat er aan de hand is. We bevinden ons op een rampkoers. Alles gaat kapot. Okee. Willen we dat?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 14:45:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-12-2011, 19:40:22
Berichten: 66
Locatie: Frankrijk
Mirror schreef:
Alles is weer terug te voeren naar andere factoren. oa;
Wanneer jonge kinderen er mee in aanraking komen en waardoor.
Wat te doen en welke gevolgen.
Specifieke doelgroepen- kwetsbare doelgroepen.



Ik denk dat als drugs gewoon in de supermarkt lagen, met de nadruk op géwoon.... dat het dan een hele andere situatie zou zijn. Maar voordat we daar kunnen zijn, gaan er generaties overheen.
Als er geen lading, geen taboe op drugs zou liggen maar iets normaals was, én normaal in de supermarkt ligt zodat het net als alcohol met een leeftijdsgrens evt. in de gaten gehouden zou worden.. dan zou er misschien iets veranderen en zal het veiliger zijn.

Het is nou eenmaal zo dat wanneer iets verboden is, mensen/kinderen het graag willen. Een kind van 15 wil vaak graag alcohol drinken, om te laten zien dat ze 'al groot' is en dat 'durft'.

Stel dat het in de winkel zou liggen, dan zullen misschien meer mensen het proberen en nemen, maar ik ben daar niet zeker van. Als het NU opeens in de supermarkt ligt, dan loopt het uit de hand denk ik.... we hebben ook nog te maken met andere landen.
Maar als we zover zijn dat het iets normaals is, geen gehandel, geen verboden... dan is het oke. AL zullen er altijd uitzondering blijven die er misbruik van maken.. maar dat heb je ook met chips of chocolate-chip-cookies ;)


En trouwens, als suiker nu ontdekt zou worden... zou het op de verboden-drugs-lijst komen.... dus eigenlijk zijn we allemaal al junks.

_________________
toeval bestaat niet - geniet zoveel mogelijk, en leer van alles


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 14:52:29 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Wijs gesproken Camille :).

Ja het is een evolutie waarbij je stap voor stap de goede richting op moet (kunt) gaan. Het taboe is niet zomaar weg, maar een beleid gestoeld op echte argumenten zou al een stap in de goede richting zijn. (Een echt argument kan ook rekening houden met het sentiment dat onder de bevolking leeft, zonder dit sentiment zelf als argument te zien).

Maar hee Camille... maak jij misbruik van chips en chocolate-chip-cookies? :wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 17:22:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Even voorop gesteld... Ik ben niet voor en niet tegen alcohol en drugs gebruik...

Ik ben wel tegen alcohol en drugs misbruik. hier zie je vaak de ellende beginnen bij de mensen waar ik mee werk.
Het begint allemaal onschuldig en recreatief, niets aan het handje. Gewoon relaxen en plezier maken met vrienden. Maar op een gegeven moment gaan mensen het gebruiken om er; mee te kunnen ontspannen, omdat ze zichzelf leuker vinden als ze onder invloed zijn, anders blijven piekeren, etc etc etc...

Dan kun je in mijn ogen spreken van drugs misbruik. Het wordt een vervangingsmiddel van een normaal gesproken gezonde coping van mensen ( je leert jezelf te relaxen door bijv. meer te sporten/ je leert jezelf gewoon te accepeteren om wie en wat je bent/ je leert dat piekeren negen van de tien keer resulteerd in hoofdpijn en niks anders dus waarom piekeren? etc etc etc)

Ik zelf heb me ook schuldig gemaakt aan drugs misbruik. Ik kon op een gegeven moment niet meer ontspannen of afschakelen van mn werk. Ik ging blowen om te kunnen relaxen en in slaap te kunnen vallen.... Op een gegeven moment stond ik op met een joint in mn waffel... Ja, toen ging er wel een lampje branden. Ik heb er twee maanden voor nodig gehad om van deze SOFT drug af te komen...

Dus, drugs zijn niet goed of slecht... het is de manier waarop wij mensen er gebruik van maken wat de invloed er van bepaald... ( beetje hetzelfde als geloof merk ik nu op... het is maar hoe je het gebruikt... ;) )

Liefs!

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 17:36:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-06-2011, 20:32:41
Berichten: 90
Locatie: Tilburg
Hoe ik over drugs denk:

ik ben ook heel lang dom gehouden en bang gemaakt over drugs. Mede door mijn ouders, plus ik 2 familie leden had die aan de SOS zatten en xtc.

Daarnaast had ik ook veel vrienden die het wel deden. Ik beoordeelde hun er niet op maar werd wel bang door hoe ze af en toe der bij zaten. Die scheve kaken, kauwen.. Hyperactieviteit en wegrollen van de ogen.

Ik ga naar veel hardcore feesten. En ja, ik ben een van de weinigen die er niet aan zit. Maar ik zie nu ook dat mensen verantwoordelijk kunnen gebruiken. alleen af en toe op zo feestje. en inderdaad, Alcohol is even slecht als pillen en cocaine. Minder verslavend misschien (Ook niet altijd voor iedereen) maar wel schadelijk. Vanwaar denk je dat je die kater krijgt ?

Dus daarom, na al die nare meningen die ik had over drugs en toch ook mijn nieuwsgierigheid ben ik ook maar eens wat gaan gebruiken.

Hallicunerende drugs: Salvia, 2cb, truffels en LSA zaadjes. Als je niet teveel pakt, en verantwoordelijk gebruikt is het leuk om het eens te ervaren hebben. Maar zoals sommige mensen doen, die gebruiken en eten te veel. Ja, dan ga je "bad". ,Maar als je teveel alcohol drinkt ga je ook out!

Xtc.. een hele leuke ervaring! Heel fijn, gezellig. Bij iemand thuis gedaan lekker op de bank, met een muziekje op. van 10 tot half 9 in de ochtend gedaan. Het was heerlijk en fijn.. Maar nee, niet om elke maand te gebruiken.. Eens een keer is goed. En ja ook dit kan je teveel slikken waardoor je "bad" gaat..

Dus drugs is niet slecht voor je, al gebruik je het verantwoordelijk. Net zoals alcohol, drink met maten. Zo is het precies het zelfde met drugs.

_________________
"You know more than you think you know, just as you know less than you want to know.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 18:09:33 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik ben ook wat voorzichtiger geworden gegeven de slechte staat van m'n brein. Ik durf op het moment ook niet te blowen. Da's niet omdat ik er bang voor ben maar ik weet wat het doet. Het inhaleren is daar wel voor een groot deel debet aan. Ik rook niet en kan er een flinke benauwdheid van krijgen, dat ik bijna over m'n nek ga en flauw val.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 18:27:09 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-06-2011, 20:32:41
Berichten: 90
Locatie: Tilburg
Ik heb ook wel eens gedaan.. maar ik krijg ook van roken erg benauwd en ik ga van blowen heel veel nadenken over het leven. Wat soms wel grappige gedachten leverd. Maar nee.. Ik doe ben gelukkig nergens verslaafd aan :)

_________________
"You know more than you think you know, just as you know less than you want to know.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 18:34:14 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Trouwens een leuk verhaal...

In de tijd van Marco Polo was er in Perzië een heerser die van hash gebruik maakte om de loyaliteit van zijn onderdanen te vergroten. Hij had moordenaars in dienst die voor hem strategische politieke moorden uitvoerden. Om de loyaliteit van die mannen te vergroten, bracht hij ze zwaar onder invloed van hasj en nam ze mee naar de paleiselijke tuin, en hij beloofde hen dat dat hun beloning zou zijn als ze hun missie succesvol zouden volbrengen. Eenmaal nuchter, maar nog steeds zwaar onder de indruk van wat ze gezien hadden onder invloed, voerden ze hun missie met koele berekening uit.

Deze moordenaars werden hasj-eters genoemd of "hashashin". Daar is de engelse term "assassin" van afgeleid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 20:31:08 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-06-2011, 20:32:41
Berichten: 90
Locatie: Tilburg
Wist je ook dat sommige drugs, eigenlijk best veel drugs ook goede medische doeleinden hebben ?

MDMA, wat ook vaak in xtc zit, zit ook in kleine hoeveelheden in anti depressica medicijnen
Paddo's en LSD is een prima medicijn tegen migraine of clusterhoofdpijn.
Wiet/Hash word bij sommige mensen gebruikt die veel pijn hebben, en gewone pijnstilling geen effecten meer hebben.

Eigenlijk best grappig omdat veel mensen zo negatief beeld hebben van deze drugs maar eigenlijk ook medisch goed gebruikt kan worden. :D

_________________
"You know more than you think you know, just as you know less than you want to know.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 21:04:11 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
In Amerika is er een strijd aan de gang om medische marihuana geaccepteerd te krijgen.

Volgens mij is het in Californië al een feit. Je kunt legaal aan wiet komen op doktersvoorschrift, en er zijn heel wat dokters die niet zo moeilijk doen over zulke verzoeken. Anders dan in Nederland, is ook de teelt geregeld. Je kunt legaal wiet telen als het maar voor de medische toepassing bedoeld is.

De staten willen heel graag dat medische marihuana een feit wordt, maar de federale overheid probeert hen met alle macht tegen te werken. De anti-drugs machine van de federale overheid is echt een moloch. Het dient alleen nog haar eigen doel: voortbestaan. Er zit zo'n enorm budget achter en er verdienen zoveel mensen hun brood mee, dat de machine er alles aan doet om zichzelf in bedrijf te houden.

Zelfde met de Amerikaanse oorlogs-machine natuurlijk. Die dient ook alleen maar haar eigen doel. Mensen vinden er werk in en bedrijven verdienen er geld aan.

Zelfde met de Amerikaanse gevangenisindustrie. Dat is een sector waarin miljarden worden verdiend. Dus de sector lobbyt voor strengere wetten en hogere straffen, uit eigenbelang.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Drugsverbod
BerichtGeplaatst: 16-02-2012, 21:13:34 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Ik ben wel degelijk tegen alcohol en druggebruik.
Nu ja, alcohol is ook een drug. Alleen een sociaal aanvaardbare.

Drugs is wel degelijk verslavend en breng allemaal nare gevolgen met zich mee.
1. Je wordt er afhankelijk van.
2. Het is meestal lichamelijk en psychisch schadelijk.
3. Sociale relaties komen in het gedrang. Eveneens het normaal functioneren in de maatschappij.

Ik moet er allemaal niet van weten. Ik heb met mijn eigen ogen gezien wat drugs kan aanrichten en nee dank u wel.

Ik vind tevens ook dat een er een gevaarlijke tendens aan de gang is. Steeds meer hoor je van kinderen die met een alcoholvergiftiging in het ziekenhuis belanden. Hoe jonger mensen eraan beginnen hoe meer schade ze oplopen aan de hersenen en zeker omdat de hersenen nog niet volgroeid zijn. Ze lopen hierdoor ook leerachterstand op enz..

En uw wereld die opengaat door drugs te gebruiken? Je begint te hallucineren, dat noem ik nu niet direct alsof je wereld wordt verruimd. Het is nep die hallucinaties.

En als je je alleen maar goed kunt voelen door drugs, dan zijn er andere dingen met je aan de hand die je beter kunt aanpakken.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl