Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:19:25

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Uiterlijk...
Is totaal niet belangrijk! 0%  0%  [ 0 ]
Is niet zo erg belangrijk 0%  0%  [ 0 ]
Het gaat om de uitstraling 64%  64%  [ 7 ]
Is best wel belangrijk 27%  27%  [ 3 ]
Is echt belangrijk! 9%  9%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen: 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27-02-2012, 14:41:30 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Voor mij is het belangrijker dat je lekker in je vel zit en dat je er verzorgd bijloopt, dan hoe jouw uiterlijke kenmerken zijn. Ik kan geen van mijn vrienden bijvoorbeeld lelijk vinden. Ik vind mensen natuurlijk wel mooier of minder mooi, maar als ik iemand echt mag, zie ik onvolkomenheden helemaal niet meer.

Met werk zoeken lijkt me zoiets heel lastig. Het is niet eerlijk, maar zo werkt het wel een beetje. Ik denk dat je het niet als 1 ding moet zien, maar als 1 van de dingen waar ze op letten bij sollicitaties. Als je te verlegen overkomt, wordt je bijvoorbeeld ook niet aangenomen als salesmedewerker. Dat is ook 1 reden, en lijkt minder lullig dan op uiterlijk, maar uiteindelijk staat het een beetje gelijk aan elkaar. Je moet nu eenmaal volledig in het plaatje passen. Ik ben het er ook niet mee eens, maar heb niet het idee dat er iets veranderd kan worden.

Ik merk t met promotiewerk bijvoorbeeld ook: als je als meisje bij zo' n bureau werkt, word je veel vaker gebeld of je kunt werken dan als je een jongen bent. En zo zijn er nog duizend voorbeelden te noemen, waarbij een deel van de mensen of een bevolkingsgroep benadeeld wordt. Helaas..

Terug over uiterlijk: ik heb "Het gaat om de uitstraling" gestemd. Omdat een mooie uitstraling alle verschil van de wereld kan maken :)

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-02-2012, 18:50:56 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Voor wat betreft je werk (en je leven in het algemeen) is je uiterlijk gewoon een aspect aan je wezen wat een bepaalde invloed heeft op de omgeving.

Je gedrag heeft uiteraard een invloed, en je persoonlijkheid, en je uitstraling, maar ook zaken die bij je horen zonder dat ze iets over jou zeggen als mens. Wij willen graag zeggen "het is niet mijn identiteit, dus ik wil niet dat het van invloed is op hoe ik behandeld wordt."

Maar als je het geloof in identiteit loslaat, ben je gewoon een levensvorm, een materiëel proces, waarvan alle eigenschappen een causale invloed hebben op de omgeving. Hierin zijn wij niet anders dan een blok hout of een grote rots.

Daar kun je het niet mee eens zijn - ik ben gvd een mens! - maar het is wel zo, en ook de menselijke wereld onttrekt zich niet aan dat gegeven. Mensen reageren op uiterlijk, het doet iets met ze. Dat is een gegeven, een waarheid waar je niet omheen kan. En dus heeft het effect op bijvoorbeeld verkoopcijfers.

En het gegeven dat we daaraan onderworpen zijn, hangt volgens mij samen met ons bewustzijn. Als er bij ons een klant de winkel binnenloopt, ervaren we dat als iets wat ons overkomt eerder dan dat we het veroorzaken. De waarheid is dat alles door onze gedachten wordt aangetrokken. Zouden we onze gedachten volledig bewust en doelgericht kiezen, dan zouden we onze eigen werkelijkheid kunnen creëren. Het innerlijke weten zou dan de bron zijn van de uiterlijke ervaring. Een succesvolle verkoop is dan iets wat we van binnen creëren, door ons geloof in onze eigen overvloed. Dezelfde materiële processen zouden nog steeds een rol spelen, maar ze zouden zich voegen naar onze eigen waarheid. Wellicht zou je haar wel weer beginnen te groeien :P. Wellicht zou je een personeelsmanager tegenkomen die er niet op let. Je zou jezelf in elk geval niet meer als slachtoffer kunnen zien, en je zou bereiken wat je wilde bereiken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-02-2012, 22:51:15 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Denk dat het misschien samenhangt met een verharding of verkilling van de maatschappij.

Voor dat bedrijf ben je niks meer dan een nummertje bij wijze van spreken als je solliciteert. Ze kennen je niet, en hebben geen zin om moeite aan je te besteden want ja jij bent een van velen en je kan niet iedereen persoonlijk benaderen de hele tijd. Het is een stadsmentaliteit. Zou je in een kleine gemeenschap solliciteren dan nemen ze meer tijd voor je, omdat mensen elkaar sowieso al meer en vaker begroeten.

Je moet eens het verschil in sfeer proeven tussen een Noord-Hollandse bus die naar Marken gaat en eentje die naar Purmerend gaat. Wereld van verschil.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2012, 00:10:17 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik kom uit Volendam :P.

Nou is het dorp veel groter nu dan in de tijd van m'n moeder. Maar soms kom je een vreemde tegen en die zegt dan bin jij d'r ientje van Lautenskut? en dan weten ze gewoon aan je gezicht te herkennen uit welke familie je komt :P.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2012, 14:21:30 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Het gaat vaak wel om het uiterlijk, maar vaker onbewust dan bewust, denk ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2012, 14:50:29 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Kan ja :] Ik heb geen voorkeur. Onbewust misschien wel, maar zou het niet weten :o


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-02-2012, 21:46:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2012, 19:55:05
Berichten: 1282
Locatie: Zuid-Holland
Ik vind dat naar voor je Heavenboy het zou niet zo moeten zijn dat je wordt afgewezne vanwege je haar.
Teminste als je het in een hanenkam of groen hebt ofzo snap ik dat ze je niet aannemen, maar beetje minder haar dan andere?? :?

Mensen houden ervan ander eop uiterlijk te beoordelen. Ieder mens heeft een schoonheidsideaal onbewust of juist bewust. De een vind bruin haar aantrekkelijk de andere mooie benen en weer een ander valt als een blok voor blauwe ogen. Goed, iedereen heeft een andere smaak. Toch gaat de gemiddelde mens uit van een gemiddelde look. Hoge plateau laarzen en een zwarte leren jas en mensen kijken je graag na op straat! Het is gewoon zo je kunt er niet omheen als je je anders kleed. Laatst liep ik op hakken in dood normale sportkleding en ik werd nagekeken en iemand lachte me uit en wees me na.
Wat is er mis aan sportkleding met hakjes, ik wilde er een beetje verzorgd uitzien als ik naar de sportschool ga.

Niemand in deze maatschappij kan leven zonder in de spiegel te kijken. We houden van keuren. Soms is het één grote slagerij...Maar doordat onze smaken verschillen kijkt iedereen naar andere uiterlijkspunten.

Ach. Je bent wie je bent en wie daar problemen mee heeft mag zelf maar even in de spiegel kijken ;)!

toch?

_________________
De zoektocht naar geluk, is de voedingsbodem van ongelukkig zijn.[/color]


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl