Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:59:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Bestaat er zoiets als toeval?
Ja, hoe verklaar je anders dat soort dingen! 20%  20%  [ 3 ]
Ja mijn rede zeg ik in een reactie 20%  20%  [ 3 ]
Nee het hoort gewoon allemaal zo te zijn en te gaan, het stond al vast 47%  47%  [ 7 ]
Nee mijn rede zeg ik in een reactie 13%  13%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen: 15
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 27-01-2013, 21:33:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
[quotehttp://www.ancientwisdom.net][/quote]Die webpagina ziet er niet meteen uit als een heel goede bron, als ik zo vrij mag zijn. Het is natuurlijk makkelijk en snel gezegd dat het gelijk om een gevechtshelikopter gaat, maar kan die afbeelding niet vervalst zijn; of is de hiëroglief misschien verkeerd geïnterpreteerd? Ik ben benieuwd in welke historische context ik die afbeelding moet plaatsen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 07-02-2015, 05:31:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Kiro schreef:
http://www.ancientwisdom.net
Die webpagina ziet er niet meteen uit als een heel goede bron, als ik zo vrij mag zijn. Het is natuurlijk makkelijk en snel gezegd dat het gelijk om een gevechtshelikopter gaat, maar kan die afbeelding niet vervalst zijn; of is de hiëroglief misschien verkeerd geïnterpreteerd? Ik ben benieuwd in welke historische context ik die afbeelding moet plaatsen.
Ook deze site refereert naar deze zelfde foto. Het is een interne link, de bron blijft me voorlopig dus onbekend.

Verkeerd geïnterpreteerd lijkt me onwaarschijnlijk, temeer omdat hetzelfde hiëroglief een onderzeeër en iets wat lijkt op een zeppelin afbeeld. Vervalst kan natuurlijk altijd, dan nog is er informatie te over die aan het denken zet.

Mocht de foto authentiek zijn, lijkt het me plausibel dat één of andere hooggeplaatste priester uit de oudheid een visioen heeft gehad en dit heeft laten uithakken.

Het is natuurlijk makkelijk en snel gezegd dat het gelijk om onzin gaat. De auteur heeft nogal wat dubieuze, slecht onderbouwde informatie toegevoegd. Wel worden verklaringen aangedragen voor paranormale vermogens.

De negertjes leven in een strooien hutje, de indianen in tenten van dierenvellen. Maar dit huisje stop je niet even in je rugzak. Stel je leeft in de oudheid, en je gooit even een dak van 100 ton op je hut. Zelfs met meerdere moderne mamoetten is dit een hachelijke onderneming. De "mensen" uit de oudheid maken ons belachelijk.

AfbeeldingAfbeelding

Wat opvalt aan het stenen muurtje op de voorgrond is de nauwkeurigheid waarmee ze op elkaar aansluiten. Kennissen van mij maken stenen muurtjes uit natuursteen. Als ik ze deze foto laat zien krabt men even achter de oren.

Afbeelding

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 08-02-2015, 17:04:38 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Amai, het is alweer een poos geleden hier! :o

Via jouw bovenstaande link kon ik verder zoeken naar informatie over de tempel en dergelijke. Voordat we allerlei interpretaties los kunnen laten op dergelijke zaken, zou het mijns inziens overigens voor de hand liggen om te rade te gaan bij vakliteratuur. Aangezien ons daar de tijd en de ruimte voor ontbreekt, levert een kijkje op de volgende website misschien al een aardig weerwoord: http://rationalwiki.org/wiki/Abydos_helicopter .

Citeer:
Vervalst kan natuurlijk altijd, dan nog is er informatie te over die aan het denken zet.
Daar heb ik verder geen weet van.

Citeer:
Mocht de foto authentiek zijn, lijkt het me plausibel dat één of andere hooggeplaatste priester uit de oudheid een visioen heeft gehad en dit heeft laten uithakken.
Op zich vind ik dat geen verkeerde hypothese vergeleken met de ancient-alienstheorie.

Citeer:
Het is natuurlijk makkelijk en snel gezegd dat het gelijk om onzin gaat.
Dat klopt. Het tegenovergestelde klopt ook. Daarom zouden we eigenlijk eerst wat 'huiswerk' moeten doen om de juiste contextuele kennis te verkrijgen.

Citeer:
Maar dit huisje stop je niet even in je rugzak. Stel je leeft in de oudheid, en je gooit even een dak van 100 ton op je hut. Zelfs met meerdere moderne mamoetten is dit een hachelijke onderneming. De "mensen" uit de oudheid maken ons belachelijk.
Twee woorden: experimentele archeologie. Daarmee is inmiddels bijvoorbeeld gebleken dat mensen wel degelijk de piramides in Egypte hebben kunnen bouwen, alle ancient-alienshypothesen ten spijt.

Citeer:
Wat opvalt aan het stenen muurtje op de voorgrond is de nauwkeurigheid waarmee ze op elkaar aansluiten.
Dat is waar. Dit vakmanschap valt ook op bij Midden-Amerikaanse architectuur (hoewel van véél latere datum), en het verdient respect. Zelf zie ik daar eerder bewijs in voor het vernuft, geduld en vakmanschap van de mens, of van waartoe de mens in staat is. :)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 14-02-2015, 00:48:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M3&s=M110&ss=P893&l=NL schreef:
In de Voor-Azië afdeling van het Pergamon Museum, het stedelijke museum van Berlijn, ligt onder catalogusnummer VA1243 de waarschijnlijk oudste sterrenkaart van de mensheid. Deze kaart is bijna 5000 jaar oud en stamt dus uit het derde millennium voor onze jaartelling. Het is een kleitablet dat heeft toebehoord aan de Akkadi, eens in het Tweestromenland gelegen tussen de Eufraat en de Tigris in het huidige Irak. Op deze kaart is ons zonnestelsel correct en op schaal weergegeven: in het midden de zon. Daaromheen - in de juiste volgorde de kleine Mercurius. Venus en de Aarde (bijna even groot), de maan. Dan Mars, de twee grote planeten Jupiter en Saturnus en vervolgens Uranus, Neptunus en de dwergplaneet Pluto. Er is zelfs nóg

een planeet weergegeven, die nu nog onbekend is, hoewel sommige astronomen zijn bestaan vermoeden.
Ik kan de website van het pergamon museum niet vinden.

gelooft Kiro in toeval ?

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 14-02-2015, 12:18:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Het Pergamonmuseum in Duitsland heeft gewoon een website: http://www.smb.museum/en/museums-and-in ... /home.html

De geciteerde tekst is overigens een vertaling uit het Engels, blijkens deze bron: https://books.google.be/books?id=Aq7Jvb ... 43&f=false

Er zijn ook wel andere kleitabletten gevonden met kaartachtige gegevens, zoals deze: http://www.bristol.ac.uk/news/2008/212017945233.html. Die is echter van veel latere datum en wordt in een ander museum bewaard. Een andere link hiernaar is: http://www.telegraph.co.uk/news/science ... stery.html.

Wat daarin duidelijk wordt zijn o.a. dat de kaart zelf Assyrisch is, maar gebaseerd is op veel oudere, Soemerische data, en die data betreft mogelijk een asteroïde-inslag van ruwweg vijfduizend jaar geleden. Als we dan naar het tablet kijken, dan zie ik niets wat ook maar enigszins lijkt op een gedegen kaart van ons zonnestelsel. Zie het plaatje:

http://i0.wp.com/www.ancient-code.com/w ... =618%2C464

Ik heb nog nooit iets gevonden van een vijfduizend jaar oude Soemerische kaart die daadwerkelijk een schaalmodel van het zonnestelsel laat zien. Ik vind ook niets over een astronomische kaart met catalogusnummer VA1243 in het Pergamonmuseum. Mensen zijn dol op plaatjes, en dergelijke bronnen krijgen best wel aandacht, dus als bewuste kaart zou bestaan, dan had ik wel afbeeldingen en berichten verwacht. Als jij of een ander wel iets vindt, dan hoor ik dat graag.

Een en ander geeft overigens ook weer aan hoe belangrijk brongebruik is. Ik heb sterk de indruk dat de schrijver/kopiist van de Nederlandstalige website zich daar niet om bekommerd heeft. :-)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 14-02-2015, 12:24:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Trouwens, de discussie over de gegeven bronnen staat eigenlijk nog betrekkelijk los van kennis over geocentrisme. In dat Engelstalige boek en op de website met de Nederlandse vertaling daarvan kreeg ik een beetje de indruk dat het als iets 'groots' gezien wordt (binnen het kader van 'wij worden wakker'?). Daarover bestaan ongetwijfeld veel goede, academisch verantwoorde bronnen onder de noemer 'wetenschapsgeschiedenis'. In elk geval bestond de notie al in de hellenistische periode, maar mijn kennis over Mesopotamische astronomie/astrologie is helaas nihil.

O ja, een boek wat jij denk ik wel interessant gaat vinden is Giordano and the Hermetic Tradition van Frances A. Yates. Het is inmiddels al wel verouderd, maar toch interessant. Het boek was ook niet zonder invloed, en dat zie je dus ook terug in bovenstaande bronnen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 24-01-2016, 14:31:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-01-2016, 13:09:59
Berichten: 9
Locatie: Amsterdam
Ik geloof niet in toeval. Ik denk ook niet dat alles vaststaat. Ik denk dat er verschillende toekomstmogelijkheden zijn een aantal paden die je op kan gaan die je opkomt door bepaalde keuzes. Op een bepaalt moment kan er iets gebeuren wat wel heel toevallig is en ik zie dat dat als een teken van een 'hogere' energie die je iets wilt laten weten.

_________________
Are we human's having a spiritual experience or spiritual beings having a human experience


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Toeval
BerichtGeplaatst: 23-02-2016, 12:34:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Waarom de dingen gebeuren zoals ze gebeuren is moeilijk (niet) vast te stellen, maar alles gaat precies zoals het gaat. Zelfs als je denkt vrije wil te hebben, waar baseer jij al je keuzes op? Dus ten diepste staat alles al vast, wel kunnen we het besef daarvan verliezen en als zijnde vrije wil "ervaren", maar het is eigenlijk een illusie. Dus; ook geen toeval.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl