Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:52:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 25-08-2012, 11:21:26 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 20-08-2012, 11:38:31
Berichten: 291
Locatie: Onder je bed...
Als het verkeerd staat, sorry, maar ik weet niet waar dit hoort.

Hoi,

Ik zit al héél lang met deze vraag, hij zal misschien raar klinken maar ik wil er een antwoord op. Waar ga je heen als je dood gaat, wat gebeurt er met je ziel?

Hopelijk kan iemand het uitleggen, alvast bedankt.

_________________
Begin de dag met een lach, kan je niet lachen? Denk dan aan BLOEMKOOL.
Citeer:
Meestal zit het probleem niet in de computer maar bij de persoon die achter de computer zit...


Laatst gewijzigd door Matthijs op 27-08-2012, 16:06:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit staat hier prima


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-08-2012, 11:59:33 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik weet ook niet of het hier moet. Het meest logische lijkt mij Geloof, Levensbeschouwing & Filosofie.

Iedereen gelooft natuurlijk ergens anders in. Je moet geloven waar je je fijn bij voelt, want niemand kan je het bewijzen, omdat niemand op dit forum ooit dood is geweest.
De meest voorkomende ideeën:
-Reïncarnatie, dus dat je na je dood een nieuw leven begint. Dit kan verschillen per persoon, de een gelooft ook in dieren, de andere alleen dat je mens wordt. Meestal wordt geloofd dat je op elk tijdstip en als iedereen kan reïncarneren. Soms heeft karma er ook mee te maken. Was je een goed persoon? Dan heb je geluk in je volgende leven;
-Hemel en Hel. Vaak wordt ook alleen in de Hemel gelooft, terwijl die persoon niet in een Hel gelooft. Dit heeft te maken met God en engelen, die beslissen of je goed genoeg bent om naar de Hemel te mogen. Het is een geweldige plaats waar alles goed is;
-Niets. Er zijn een boel mensen die geloven dat er niets is na de dood;
-Sommigen geloven dat je een geest wordt als je nog niet tevreden bent na je dood. Dan moet je nog iets goedmaken.

Er zijn nog meer ideeën, maar dit zijn de meest voorkomende. Je kan vragen welke waar is, maar je weet net zo goed als ik dat niemand je hier bewijs voor kan geven. Daarom heb ik ook wel een beetje een idee dat je je hier weer dommer voordoet dan je bent.
Als jij toch beslist om in te gaan op de eerste persoon die beweert dat iets zo is:
Eigenlijk worden we allemaal verenigd met het Vliegende Spaghettimonster als we doodgaan. Dat IS ZO. Dus geloof dat maar.
Ik maak natuurlijk een grapje, maar zulke reacties ga je wel krijgen. Mensen zijn ergens van overtuigd, dus gaan ze beweren dat ze 100% zeker weten dat het zo is. Neem de rode tekst bovenaan deze pagina goed in je op.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-08-2012, 12:07:17 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 20-08-2012, 11:38:31
Berichten: 291
Locatie: Onder je bed...
Bedankt voor je reactie!

_________________
Begin de dag met een lach, kan je niet lachen? Denk dan aan BLOEMKOOL.
Citeer:
Meestal zit het probleem niet in de computer maar bij de persoon die achter de computer zit...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2012, 17:04:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2012, 18:49:34
Berichten: 68
Daar heeft iedereen z'n eigen antwoord op.

Ik geloof dat na je dood, je ziel en "geest" het stoffelijk lichaam verlaten. De geest is een afdruk van wie jij was in je leven. In de meeste gevallen zal die verder groeien en door blijven gaan, wetende dat je bent overleden. Sommige van deze geesten blijven hangen rond een plek die belangrijk voor ze was, of de plek waar ze zijn gestorven. Je ziel gaat verder en verblijft bij iets wat ik de bron noem, de plek waar iedere ziel terecht komt tussen twee levens in. Deze plek bestaat tussen alle dimensies en werelden in. Wanneer je ziel klaar is om door te gaan naar het volgende leven, zal die reïncarneren in een nieuw lichaam. In veel gevallen zal dit menselijk zijn.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-09-2012, 18:36:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-08-2012, 15:31:09
Berichten: 35
Ik sluit me aan bij Ceathy.
In boeken die ik hierover heb gelezen wordt er ook toegevoegd dat je na je leven eerst een soort van evaluatie doorgaat. Deze evaluatie heeft betrekking op hoe het staat met je lessen.
De duur van deze evaluatie staat gelijk aan ongeveer 6 weken op aarde. Vervolgens ga je samen met je zielengroep een volgende leven uitstippelen. Welke lessen je wilt beheersen etc.. vervolgens ga je dan naar een gepast lichaam die je zal helpen bij je volgende lessen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-09-2012, 12:49:48 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Na de dood gaan we allemaal naar het culinaire walhalla, alwaar wij tot in de eeuwigheid de geneugten mogen ervaren van het allerbeste wat de ingewanden maar kunnen wensen. Zonder ooit dik te worden!

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-09-2012, 20:04:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2012, 18:00:59
Berichten: 276
Locatie: groesbeek
ik geloof er in, zolang er levenslessen zijn die je moet leren je zal blijven reincarneren.
als je al je levenslessen geleerd hebt, ga je naar een 'hogere' wereld.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-10-2012, 22:31:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-10-2012, 20:52:16
Berichten: 3
Een eeuwig Justin Bieber concert.


Laatst gewijzigd door BrightWhiteLight op 31-12-2013, 04:46:58, 6 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-10-2012, 22:39:13 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-10-2012, 20:52:16
Berichten: 3
Pf, ik verveelde me..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-10-2012, 10:39:27 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Pf, ik verveelde me..
Mooi zo. Ga er vooral mee door.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-11-2012, 14:17:22 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Mijn visie daarover is de volgende:

Wanneer je sterft blijft de ziel 40 dagen hangen tussen hier en daar vooralleer je terugkeert naar het licht.
tijdens die veertig dagen blijf je verbonden met de nabestaanden en met het leven de je geleeft hebt.Dit om een evaluatie te maken met jou gids wat je in jou ganse leven beleeft en ondernomen hebt.Niet om te oordelen of te veroordelen maar een constatering van jou leven.Dit om te kunnen kijken naar de lessen die je ondergaan hebt en wat je op zielsniveau bereikt hebt.
Als er nu eenmaal dingen tussen zitten die je meegekregen had als ziel dat je in je huidig leven nog niet gesnapt hebt zul je volgens mij deze dan terug krijgen wanneer je de volgende keer terug in het aardse leven stapt.In die tijd zul je ook zien welk karma je gecreerd hebt en welke je hebt ingelost van je vorige levens..
Ik geloof ook als je een bepaalde verlichting geluk ofzo wil verkrijgen dat je bepaalde thema's die je als ziel gekozen hebt zult moeten doorlopen.Ofwel hier en nu ofwel later in je leven of in je volgende levens maar doorlopen moeten we nu eenmaal om te kunnen groeien.
Ik geloof ook dat voor we hier komen dat we de ziel kiest wat hij belangrijk vind en wat hij wil halen uit zijn leven.Dan pas kiest hij waar hij zich wil nestelen dus uiteindelijk kiest de ziel de ouders de broers zussen de ganse famillie.....
Mss voelt het niet altijd zo aan maar dat is mijn gevoel en mening....
Hopelijk heb je hier iets aan,mocht je meer willen weten mag je het vragen maar ik heb ooit een boek gelezen waarin alles volgens mijn gevoel duidelijk en verstaanbaar uitgelegt stond.Na even zoeken terug gevonden de titel en auteur staan hierin....

Het boek heet:" Bekijk ze eens als mensen" van Rob Derksens....Een van mijn beste boeken die ik tot nu toe gelezen heb.

groetjes

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-11-2012, 13:46:35 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Butterfly12 schreef:
Wanneer je sterft blijft de ziel 40 dagen hangen tussen hier en daar vooralleer je terugkeert naar het licht.
Hoe kom je bij 40 dagen?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-11-2012, 14:51:41 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Butterfly12 schreef:

Het boek heet:" Bekijk ze eens als mensen" van Rob Derksens....Een van mijn beste boeken die ik tot nu toe gelezen heb.

Tom schreef:
Hoe kom je bij 40 dagen?


Ik denk dat ze het uit dat boek heeft Tom ;).

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-11-2012, 11:11:38 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Ik heb dit inderdaad uit dat boek.Maar er zijn sommige dingen die toch te maken hebben met 40 dagen ;-).Maar heb het ook onderzocht en mijn eigen mening aangegeven.gaf me ook vooral stof om over na te denken waarom net 40 en aangezien ik ooit eens bijbelstudie gedaan heb leek me dit enigsinds iets moois om daaraan te linken....

Zoals:de vastenperiode,enz....
Het getal 40 is niet altijd een goed getal maar het komt er wel veel in voor....Daarom is er aan het getal 40 ook een andere kant. Het is niet alleen een periode van afsluiting van het leven, het gaat ook om de voorbereiding op een nieuwe en betere situatie.De 40 dagen is naar mijn beleving een periode van overgang , bedoeld als voorbereiding op een nieuw(ander) bestaan.
als je dit intikt in google vind je veel dingen terug vanuit de bijbel die met 40 dagen.

Toevallig vond ik een mooi tekst en uitleg die het beter zegt dan dat ik kan uitleggen....
Het is wellicht vanwege deze verbinding tussen het getal 40 en het belang van leren, dat in de bijbels-joodse traditie 40 jaren de tijd is van een mensengeneratie (zie bijv. Numeri 32:13). Elke generatie behoort van het begin tot het einde een leerschool te zijn. Leren is niet alleen een individuele aangelegenheid. Elk mens in elke generatie dient aan dit leerproces deel te nemen, individueel en samen met anderen. En leren wil altijd zeggen: nieuwe wegen vinden, wegen waarlangs men eerder niet ging, maar die nog beter naar Gods koningschap over deze aarde leiden dan de oude, beproefde paden van vroeger.

zoiets bedoelde ik dus ook :-).Kan soms gewoon niet zo goed uitleggen wat ik bedoel.... :-)

Was gewoon iets wat in me opkwam en wat ik onthouden had en dacht dit deel ik hier even ;-)....En mss ben je niet eens gelovig dus dan heb je ook niets aan mijn uitleg.Was de enige die voor mij paste in mijn kader vandaar.....

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-11-2012, 12:43:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Butterfly12 schreef:
Mijn visie daarover is de volgende:

Wanneer je sterft blijft de ziel 40 dagen hangen tussen hier en daar vooralleer je terugkeert naar het licht.

Ik heb toevallig mn ex vriend gesproken toen die zelfmoord gepleegd had en dat is veel sneller gegaan dan 40 dagen. De eerste week tot 2 weken voelde je nog echt die energie van hoe hij was en kwam hij ook heel bekend over maar daarna voelde je bij zn ziel een soort van rust. Ook vertelde hij dat hij nu op zn plaats terug was. Ik denk dat het er allemaal wat van afhangt hoe lang die periode duurt. Als je vb om het leven kwam ongewild, door een ongeluk of erger dan ik dat die helingsperiode langer duurt dan wanneer je er voor kiest of je voorbereid bent door vb al lang ziek te zijn en er vrede met te hebben.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl