Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:54:06

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 23-12-2012, 21:48:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2012, 19:28:13
Berichten: 28
10 '' De vijfde engel goot zijn offerschaal leeg over de troon van het beest. Zijn rijk werd in duisternis gehuld. De mensen beten op hun tong van de pijn.''

Vrijspraak.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 23-12-2012, 23:31:42 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-01-2007, 17:40:04
Berichten: 7650
Locatie: Onder een hoedje van papier
Kun je dit misschien even uitleggen? Ik snap er vrij weinig van wat je er mee bedoeld ;-). Ik denk ook samen met mij nog vele anderen.

_________________
Hoi. Ik lijk op Jezus.
Ben ik nu de Messias of een Jezusfiguur?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 06:43:23 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ja. Oke, dus Openbaring 16 gaat over een soort van apocalypse. God straft de ongelovigen met vreselijke plagen en pijnen.
Het Beest betekent de duivel. En dat mensen op hun tong bijten, heeft iets te maken met godslastering.
Denk ik.
bron
Brian, waarom moet je alles waar je interesse voor hebt op zo'n ongezond niveau najagen?
Kun je geen Christen zijn.. met mate?
Waarom zou je een god willen volgen die mensen die niet doen wat hij zegt met vreselijke pijn en de dood straft?
Lijkt me eerder een tiran..

Groetjeesss


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 13:02:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-08-2009, 20:09:36
Berichten: 553
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Waarom zou je een god willen volgen die mensen die niet doen wat hij zegt met vreselijke pijn en de dood straft?
Lijkt me eerder een tiran..



God heeft de mens toch geschapen naar zijn evenbeeld? Conclusie: dictators zijn volledig gerechtvaardigd.

_________________
Je kunt geen probleem plukken als een bloem, die je dan beschouwt los van haar omgeving, van haar historische bron, van haar diepe wortels.

Han Suyin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 13:06:21 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 04-05-2011, 17:26:58
Berichten: 309
Als je de apocalyps wilde aanstippen ben je nu toch echt te laat.
Daarnaast is dit zelfs als je mijn eigen aversie van religie buiten beschouwing laat een tikkeltje extreem.

_________________
Always hidden in shadows, shrouded in armor,
Nobody to turn to, no safe harbour,
Hiding emotions because I am afraid to get hurt if I am weak,
I am just a human, not a freak..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 24-12-2012, 15:16:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-10-2011, 15:17:29
Berichten: 149
Locatie: Emmen
Tom schreef:
Kun je geen Christen zijn.. met mate?
Waarom zou je een god willen volgen die mensen die niet doen wat hij zegt met vreselijke pijn en de dood straft?
Lijkt me eerder een tiran..


Dat dus. Ik begrijp best dat je enthousiast bent als je iets hebt gevonden wat goed voelt, maar dat dit voor jou de juiste weg is betekent niet dat het de enige juiste weg is. Wat zou betekenen dat waar andere mensen in geloven fout is. No offense, gewoon mijn mening.

_________________
Is that what you really think, or is that what they want you to think?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 25-12-2012, 21:29:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
De openbaring van Johannes beschrijft de eindtijd en is dus eschatologisch, een tijd waarin de Antichrist/het beest zich laat gelden als een laatste beproeving in Gods geschiedkundige plan: de mensheid wordt zodoende verdeeld, met ellende tot gevolg. De Antichrist en Christus gaan vervolgens met elkaar op de vuist, waarna het kwaad verslagen wordt enz. enz. Johannes hoofdstuk 16 beschrijft zeven engelen die het oordeel van God over de wereld uitstorten in die turbulente periode, en het geciteerde vers is daar een onderdeel van. Geen vrolijke bedoeling dus. Johannes' tekst is overigens een heel obscure tekst met rijke beeldtaal, waardoor menig geleerde erover gediscussieerd heeft. Zo heeft men wel gespeculeerd dat het Beest naar de Romeinse keizer verwijst, en diens horens naar de heuvels waarop Rome gebouwd is.

Citeer:
10 '' De vijfde engel goot zijn offerschaal leeg over de troon van het beest. Zijn rijk werd in duisternis gehuld. De mensen beten op hun tong van de pijn.''
Hoe is jouw allegorische duiding van deze verzen?

"[10] En de vijfde goot zijn schaal uit op de troon van het wilde beest. En zijn koninkrijk werd verduisterd, en zij gingen op hun tong knagen van de pijn, [11] maar zij lasterden de God des hemels vanwege hun pijnen en vanwege hun zweren [nb: de volgelingen van het beest hebben zweren gekregen voor hun dwaling], en zij hadden geen berouw van hun werken." Dat is de vertaling die ik heb. In elk geval is een letterlijke lezing niet mogelijk, en wel omwille van de context:

"[3] En de tweede [engel] goot zijn schaal uit in de zee. En ze werd bloed als van een dode"

"[8] En de vierde goot zijn schaal uit op de zon"

"[12] En de zesde goot zijn schaal uit op de grote rivier de Eufraat, en haar water droogde op." Hier blijkt naar mijn mening weer de immer presente standplaatsgebondenheid van de menselijke auteurs van de Heilige Schrift. De Eufraat was in de Levant, dus de leefwereld van Johannes, nu eenmaal een grote, bekende en vooral belangrijke rivier, maar op kosmologisch-eschatologische schaal bezien zou het natuurlijk buitengewoon frapant zijn als God juist díé ene rivier te grazen zou nemen.

Om zijn vormrijkheid kan ik de Openbaring wel waarderen, dus gewoon als oude tekst zonder meer. Religieus gezien vind ik hem buitengewoon wreed en kort door de bocht. Zonder gelijk in eindeloze hermeneutische discussies te verzanden wil ik bijvoorbeeld verwijzen naar het probleem over wat de waarheid nu eigenlijk is en wie die bezit. Maarten Luther zag in de Paus de antichrist, en de Paus zag op zijn beurt in Maarten Luther de antichrist... Dat is nu de ironische grap van de duivel zoals we die kennen: hij misleidt iedereen, en de ultieme misleiding is natuurlijk mensen te laten geloven dat ze in het juiste geloven.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 25-12-2012, 23:58:29 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Kiro schreef:
Dat is nu de ironische grap van de duivel zoals we die kennen: hij misleidt iedereen, en de ultieme misleiding is natuurlijk mensen te laten geloven dat ze in het juiste geloven.
Wijze woorden, daar moet ik wel even over nadenken. Hopelijk doet Brian dat ook(al betwijfel ik het)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 26-12-2012, 15:22:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Heavenboy schreef:
Zo'n god bestaat niet, gelukkig. God houdt van iedereen ook al heb je veel kwaad gedaan. Haat is iets "menselijk" en kan alleen tussen ons ontstaan. Zo heb ik het geleerd in mijn geloof. God heeft in het verleden "gestraft" en na de straf van Noach en de Ark had hij gezworen de mensheid nooit meer te straffen.

In het Oude Testament lees ik toch iets heel anders.

Als eerste dan Leviticus 18, traditioneel een van de boeken van Mozes. We lezen er: '[24] Maakt u door geen van deze dingen onrein, want door al deze dingen hebben de natiën die ik van voor uw aangezicht wegzend, zich onrein gemaakt. Dientengevolge is het land onrein, en ik zal het straf doen ondergaan voor zijn dwaling, en het land zal zijn bewoners uitbraken.' Wat die dingen die niet gedaan mogen worden allemaal zijn, zijn o.a. homoseksualiteit [vers 22]. Verder lees je ogenschijnlijk onschuldige dingen zoals het niet mogen kruisen van getemde dieren [vers 19], masturberen of tatoeagetekens aanbrengen [vers 28], terwijl dat toch gebeurt...

Vers 10, zelfde boek: 'Een man nu die overspel pleegt met een andermans vrouw, is iemand die overspel pleegt met de vrouw van zijn naaste. Hij dient zonder mankeren ter dood gebracht te worden, de overspeler zowel als de overspeelster'. Wat het ter door brengen betreft, dat geldt ook voor homo's [vers 13] en huwelijken tussen mannen en hun zusters [17]. Leviticus 21:9: 'Ingeval nu de dochter van een priester zich ontwijdt door prostitutie te bedrijven, ontwijdt zij haar vader. Zij dient in het vuur verbrand te worden.' Zo zijn er nog veel meer geboden en strenge straffen. Kortom, God is in het Oude Testament een strenge gozer die krasse taal bezigt.

In Jozua 24:20 volgt dan ook: 'Ingeval gij Jehovah verlaat en werkelijk buitenlandse goden dient, zal hij zich stellig ook omwenden en u kwaad berokkenen en u uitroeien, nadat hij u goed heeft gedaan'. Ook Jezus zelf verwijst hier nog naar [Johannes 8:44].

In Jesaja 63: 'Maar zij werden weerspannig en maakten dat zijn heilige geest zich gegriefd voelde. Nu veranderde hij in een vijand van hen; hij streed tegen hen.

In Numeri 25:1-18 geeft God opdracht tot het afslachten van een complete groep mensen omdat zij er 'ondeugdelijke praktijken' op nahouden.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 26-12-2012, 20:58:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Oké, ik begin het mezelf moeilijk te maken, want ik heb op de reacties wel het één en ander te zeggen. :)

Mirror schreef:
Lees tussen de zinnen door heb ik wel eens horen zeggen, bijvoorbeeld dat Jezus over het water loopt of de blinden weer kan laten zien of de lammen weer laat lopen.
Wat bedoel je precies? Dat je de geboden bijvoorbeeld figuurlijk moet lezen, of dat je uitspraken over Jezus' wonderen niet al te serieus moet nemen, of... ?

Mirror schreef:
Gij zult niet doden is éen van de tien geboden.[1]
Daarvoor hoeft niemand de Bijbel te lezen, we weten dat doden in principe niet is toegestaan. Toch zou je dan weer die moordenaars moeten kunnen vergeven, is mij weer geleerd. Vroeger dacht ik wel eens dan kun je dus mensen vermoorden net de achterliggende gedachte dat je dit ook weer vergeven wordt als je maar in Gods woord gelooft? Wat zou je anders moeten doen om in de hemel te kunnen komen?
Ja, dat is één van de Joodse regels die we nog naleven, maar veel meer dan een Joodse regel is het ook niet. Er zijn culturen geweest waarin doding volstrekt geoorloofd was. De paradoxale grap is in het kader van het Oude Testament overigens wel dat het gebod enkel geldt voor Joden onderling, en níét tegenover de 'Ander', de buitenstaander. Weliswaar staat in Leviticus ergens een ander gebod dat je vreemdelingen die je land bezoeken altijd goed moet ontvangen, maar hoe hebben de Joden na hun uittocht uit Egypte via de Sinai het Beloofde Land bevolkt? Het lag niet in cadeauverpakking met een strik erom op ze te wachten, natuurlijk, en wat we dan ook lezen is dat er flink wat geknokt en geroofd wordt om het land in te nemen.

Mirror schreef:
Dus ondeugdelijke praktijken komen van Satan ? Terugkomend op het topic.
Wat is dan wel en wat is dan niet toegestaan in de wereld van Satan.....
...zo kun je het ook bekijken dan..
Satan heeft altijd een curieuze positie ingenomen in het Joodse en christelijke denkkader. Aanvankelijk, in het vroege jodendom, bestond er geen notie van het 'absolute kwaad' zoals de Europese middeleeuwer die wél kende. Wel wordt in het Oude Testament een paar keer melding gemaakt van de duivel, maar anders dan we zouden denken. Allereerst moeten we constateren dat termen als 'aboluut kwaad' nergens voorkomen. Satan betekende in het oorspronkelijke Hebreeuws weinig anders dan 'tegenstander', en dat is toch al een wat minder beladen en minder expliciete term (het woord duivel is van Oudgriekse oorsprong en dus van latere tijd). Daarbij gaat het vaak om wat meer indirecte formuleringen, de helft van de tijd zónder bepaald lidwoord (Satan vs. de Satan). Ten tweede is De grote handeling van de duivel eigenlijk niet eens goed met die duivel te verbinden. Wanneer we in Genesis lezen van een slang die tot de zondeval aanzet, dan lezen we dus gewoon over een slang die tot de zondeval aanzet. De mythologische omstandigheden die tot dit verhaal geleid hebben ben ik overigens vergeten, maar zodra ik weer over de betreffende boeken beschik, zal ik het nazoeken voor jullie. Ten derde is er een expliciete passage waarin Satan opdraaft, namelijk in het boek Job. Vers 6 luidt: 'Nubrak de dag aan waarop de zonen van de ware God kwamen om zich vóór Jehovah te stellen, en voorts kwam ook Satan aldaar in hun midden'. Op zich al interessant. De dialoog tussen God en Satan die volgt is nog veel boeiender. Satan gooit God voor de voeten dat Hij het Job zo gemakkelijk heeft gemaakt, en dat Hij weliswaar prat kan gaan op zo'n uitstekende volgeling, 'maar steek voor de verandering alstublieft Uw hand eens uit en tast alles aan wat hij heeft, en zie eens of hij u niet recht in uw gezicht zal vervloeken'. Daarop antwoordt God: 'Zie! Al wat hij heeft, is in uw hand. Steek uw hand alleen niet tegen hemzelf uit!' Satan dan ging van de persoon van Jehovah heen'. Het is heel duidelijk dat Satan vooral níét het verstoten en in de Hel geworpen monster is, de opstandige puber die zijn vader niet kan uitstaan. Nee, hij hoort gewoon bij de club rondom God. Sterker nog, hij is een werktuig van Hem. God zendt hem uit om mensen te beproeven. Daarbij komen we in plaats van een strijd tussen God en Satan wél een gevecht tegen tussen God en een oeroud zeemonster (de mythen erachter laat ik nu even ongenoemd).

Voor het lezen van de Bijbel is het denk ik, en voor mij is dat soms erg lastig, heel belangrijk om de teksten in hun historische context te plaatsen. Ideeën veranderen, omdat mensen en samenlevingen ook veranderen, en in de eeuwen dat het jodendom zich ontwikkelde zijn er ook veel gedachten veranderd, aangepast of verwijderd. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het voorafgaande. Het Oude Testament is niet in één keer in zuivere harmonie enz. neergepend. Het is een bijeengeschraapte bundel overleveringen. Daarmee komen we op wat Heavenboy schrijft:

Heavenboy schreef:
Maar het gekke is, dat het oude Testament nu veel broertjes en zusjes heeft gekregen, met anderen woorden: variaties...Dus dan kan jij heel iets anders gelezen hebben dan ik en als dat over hetzelfde onderwerp gaat...
Zeker. Inmiddels heeft de wetenschap het grote geluk te beschikken over bijzondere woestijnvondsten zoals die uit Qumran. Daarnaast zijn ook andere apocriefe geschriften boven water gekomen, zoals het Boek van Henoch (in Ethopië overigens wel cannoniek). Uit zulke vondsten blijkt dat er in oude tijden helemaal geen standaardtekst of standaardideologie was. Je zou het kunnen vergelijken met Middeleeuwse handschriften. We hebben zelden slechts één versie die regelrecht van de auteur afkomstig is, integendeel, we beschikken vaak over verscheidene afschriften uit latere decennia of zelfs eeuwen, en op basis daarvan valt gewoonweg geen 'oerversie' te reconstrueren. Tekstbederf treedt dus eigenlijk heel veel en ook vaak op.

Citeer:
Zo heb ik gelezen over Sodom, een stad dat gestraft werd vanwege "domme" mensen. Ik ben hier later meer over gaan opzoeken over waarom en wat, het schijnt dus dat het (vooral) om de homo's draaide. Waarom wordt dat dan later verdraaid? Ik ben er natuurlijk niet echt mee eens wat er staat maar dat is dus een voorbeeld van 1 verhaal eruit.
In Genesis worden Sodom en Gomorra beschreven als plaatsen vol zonde, en een van die zonden is de herenliefde (Sodom > sodomie & gesodemieter). Van uitgesproken domheid weet ik niets af.

Citeer:
Maar wat ik ten eerste bedoel is dat na de ark van noach ramp, dat de regenboog kwam en god de mensheid niets meer zou aandoen. Voor zover ik weet ben ik daarna geen enkel verhaal tegengekomen waarin god de mens ging straffen, of ik moet iets over het hoofd gezien hebben. Maarja misschien staat er in een andere versie dat die dat juist wel deed, je weet het gewoon niet.
Tja, de canon is de canon, d.w.z. dat de samenstellende boeken van de Bijbel overal gelijk zijn. Het enige wat verschilt in wat jij en ik tegenkomen, is de vertaling. Ik ben dus benieuwd waar je precies op doelt. Ik weet ook niet of de vernietiging van Sodom na de zondvloed is, of ervoor. Wat ik wel weet, is dat God na de Zondvloed o.a. de Joden er nog wel eens flink van langs gegeven heeft, o.a. in de vorm van vuurstralen uit de lucht, die weerspannigen neersloegen (maar ik ben de exacte locatie in de tekst vergeten).

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 26-12-2012, 21:54:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2012, 19:28:13
Berichten: 28
Waarom ik dit hier poste, geen idee.
Dat het impact heeft gehad valt wel te zien aan de reacties.
Ik kan jullie niet in Jezus doen geloven door hier met de zweep over het forum te gaan (zoals dit bericht), maar berichten als deze doen wel lekker wat stof op waaien. Dat vind ik er dan weer leuk aan. Extreem ben ik zeker, net zo extreem als ik eerder bezig was in het paranormale gebied ben ik nu bezig op christelijk gebied. Het enige verschil hierin is dat ik God aanbid en in Jezus geloof, iets wat ik toen niet deed.

Zelf ken ik ook geen bijbel teksten of gebeden uit me hoofd. Het oude testament heb ik ook nooit helemaal gelezen, het nieuwe testament ook niet. Nu voelt het voor mij alsof ik allemaal dingen aan het openbaren ben over mezelf aan jullie. Maar het enige wat ik doe met posten als deze is in principe gewoon de boel in beweging brengen. Mensen krijgen irritaties, maar waarom? Geen idee hoe ik dit uit moet leggen maar denk er maar eens allemaal over na. Ben benieuwd :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 27-12-2012, 02:32:13 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
@BDK
Zolang iemand geen anderen schade brengt kan wat mij betreft iedereen geloven wat die wil.
Wat ik me afvroeg is wat jij belangrijker/beter vindt, iemand die als goed mens leeft maar ongelovig is en dus ook geen christelijke leefregels volgt of iemand die met de bijbel in de hand anderen het leven zuur maakt.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 27-12-2012, 08:41:05 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ah dus je probeert mensen te irriteren. Ik weet niet wie je bedoelt als je denkt dat je dat gelukt is, maar ik zal hier wel mee oppassen als ik jou was.
Misschien kun je mensen met redenatie proberen te overtuigen, in plaats van willekeurige dingen spammen. Spam's bad m'kay (or so I heard).
Jou kennende is dat helaas waarschijnlijk te veel gevraagd :(


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 27-12-2012, 11:36:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Gelukkig heb ik tot nu toe nog geen geïrriteerde reacties gezien. En neem gerust deel aan de discussie. :wink:

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Openbaring 16
BerichtGeplaatst: 27-12-2012, 17:43:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2012, 19:28:13
Berichten: 28
Laat ik dan zeggen dat ik sommige reacties als geïrriteerd opvat. Verder is het ook niet mijn doel om mensen hier te irriteren of random spam topics te beginnen. De reden dat ik dit hier post? Omdat ik voelde dat ik dit moest posten. Ik twijfelde wel maar ik heb vertrouwen op dit gevoel.

Verder voel ik me ook niet verantwoordelijk mbt het moeten uitleggen van allerlei zaken die met het geloof te maken hebben. Ieder persoon die zal een eigen kijk erop hebben. Mijn kijk is, volg Jezus, bouw een band met God op en leef je leven.
Mijn band met God is niet door de bijbel ontstaan, maar door persoonlijke ervaringen en persoonlijk contact met hem. Op hem heb ik leren vertrouwen, het is soms best moeilijk om dat te doen want je komt zeer regelmatig in moeilijke confronterende situaties te recht. Het mooie is wel, dat als je hem echt vertrouwd en samen met hem door het leven gaat dat er dan hele mooie dingen gebeuren.

@Man in Black, ik zou even goed kunnen kijken naar beide personen. Geen van die twee noem ik beter of belangrijker. Allebei zijn ze even belangrijk. Ik geloof in vergeving en doe mijn best om mensen dingen te vergeven.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl