Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:03:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Enter the Machine
BerichtGeplaatst: 20-01-2013, 23:20:11 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2009, 20:02:48
Berichten: 291
Lieve mede forum leden,

Samen met vrienden heb ik vaak leuke en interessante gesprekken. En vaak leiden dezen tot leuke inzichten. Een hier van is waar we het in deze topic over gaan hebben.

Enter The machine

De wetenschap is op het moment bezig met kwantum computer's. Een kwantum computer kan oneindig veel informatie opslaan. Nu is het in de tijd van vandaag nog niet mogelijk om een kwantum computer stabiel te houden. Maar ik ben er 100% zeker van dat dat in de toekomst mogelijk zal zijn.
Ook is de wetenschap bezig met menselijk bewustzijn te kopiëren en te plaatsen in computers. Wanneer de wetenschap ver genoeg geëvolueerd is het dus mogelijk om jou of mijn bewustzijn in een computer te plaatsen. Met kwantum technologie is het mogelijk om de wereld die wij ervaren op precies de zelfde manier te simuleren. Nou kan het dus al zijn dat wij al lang in zo'n kwantum computer uit de toekomst zitten maar dat wij het niet doorhebben doordat de simulatie 100% waterdicht is.

Ik hoor graag theorieën van jullie!

Liefs

Void

_________________
Wij mensen zijn net als kleine kinderen met blokken.
We bouwen een toren gooien hem plat.
En maken een nieuwe mooiere en hogere toren.

Auteur: God


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Enter the Machine
BerichtGeplaatst: 21-01-2013, 05:26:21 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Soms denk ik dat iedereen behalve ik een acteur of alien is. Je weet hoe sommige mensen op elkaar lijken.. dat is gewoon dezelfde acteur.

Soms denk ik dat alles pas verschijnt als ik het zie en dat het in de tussentijd simpelweg niet bestaat.

Soms denk ik dat mijn droom mijn echte leven is, maar dat het proces van wakker worden mijn geheugen wist. Als ik weer ga slapen, wordt me alles in mijn droom uitgelegd en leef ik dan een maand ofzo, voordat ik weer wakker word. Alleen vergeet ik alles weer bij het wakker worden. Bijna alles.

Soms denk ik dat dit leven een computerspel is van een andere ik. Die heeft de simulatie aangezet en met een van zijn vrienden gewed dat hij in dit leven wel president kon worden. Alleen vergeet je tijdens de simulatie je echte leven. Weet je hoe Jake in Avatar zijn blauwe lichaam bestuurt? Jah..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Enter the Machine
BerichtGeplaatst: 21-01-2013, 20:37:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Met het idéé voor kwantumcomputers is men al een hele poos bezig, maar tot op heden is er niets geproduceerd wat in de buurt komt, voor zover ik weet. Een aardige introductie in dit soort sf-theorie en aanverwant transhumanisme is The Age of Spiritual Machines van Ray Kurzweil. Een erg vermakelijk boek, moet ik zeggen, en niet eens onrealistisch. Het lijkt me ook zeker niet onaannemelijk dat kwantumcomputers ooit werkelijkheid zullen zijn, en allicht zal dat ook boeiende dingen opleveren. Helaas ben ik geen natuurkundige en heb ik daar ook geen talent voor. :?

The Void Dragon schreef:
Ook is de wetenschap bezig met menselijk bewustzijn te kopiëren en te plaatsen in computers.

Dit durf ik te ontkennen. Hoe kom je hierbij?

Citeer:
Met kwantum technologie is het mogelijk om de wereld die wij ervaren op precies de zelfde manier te simuleren.

Leg me dat eens uit, als je wil.


Tom schreef:
Soms denk ik dat iedereen behalve ik een acteur of alien is. Je weet hoe sommige mensen op elkaar lijken.. dat is gewoon dezelfde acteur.

Soms denk ik dat alles pas verschijnt als ik het zie en dat het in de tussentijd simpelweg niet bestaat.
Ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben, om de simpele reden dat je een ander persoon nooit volledig kunt doorgronden. Zo ervaar ik het ook wel eens. Een beetje zoals met fotonen in de kwantummechanica: als het geen contact heeft met het omringende universum, dan bestaat het niet echt. Het bestaat dan enkel nog als een waarschijnlijkheid. Ik denk dat dat ook wel opgaat voor mensen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Enter the Machine
BerichtGeplaatst: 29-01-2013, 10:27:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-12-2012, 19:05:47
Berichten: 140
Locatie: Inside Your Machine
D-Wave offers the first commercial quantum computin system on the market.
D-Wave schreef:
At D-Wave, we build quantum computers.

The laws of quantum physics, which govern the microscopic world, allow bits of matter to be in two states simultaneously.

All modern-day computing relies on the ultra-fast manipulation of billions of bits of information.

Quantum computing combines these two ideas, allowing us to put bits of information into their 0 and 1 states at the same time. This process allows quantum computers to consider and manipulate all combinations of bits simultaneously, making quantum computation powerful and fast.

The Void Dragon schreef:
Nou kan het dus al zijn dat wij al lang in zo'n kwantum computer uit de toekomst zitten maar dat wij het niet doorhebben doordat de simulatie 100% waterdicht is.
Een neuraal netwerk is een schakeling waar bij een bepaalde invoer een bepaalde uitkomst gevonden moet worden aan de hand van zelf programmatie van individuele schakelingen. Er word net zolang geherprogrammeert tot de schakeling het juiste antwoord geeft. Wanneer aan een simulatie met eigen wetten, zelfprogrammerende schakelingen worden toegevoegd als instantie. Zullen enkel diegenen overleven die zich kunnen aanpassen. Zij zullen leren op de omgeving te reageren en gevaren te ontwijken. Wat betekent leven voor een instantie van een object dat enkel bestaat als onderdeel van een computerprogramma ? Dat zij ooit pijn kennen ? Dat zij leven ? Wil jij dat echt weten ?

This is your last chance. After this, there is no turning back. You take the blue pill - the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill - you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Afbeelding
Tom schreef:
Soms denk ik dat dit leven een computerspel is van een andere ik.
You think ? The answer is out there, Neo, and it's looking for you, and it will find you if you want it to.

Nee het hoort gewoon allemaal zo te zijn en te gaan, het stond al vast

TheMatrix.CMD
Code:
@echo off & title The Matrix & setlocal enabledelayedexpansion
for /f "tokens=2 delims=[]" %%a in ('ver') do for /f "tokens=2 delims=. " %%a in ("%%a") do set /a "FullScreen=-((%%a-6)>>31)"

if "%1"=="" (
  for %%a in (FontSize:00080008 FontFamily:00000030 WindowSize:00320050 ScreenColors:0000000a CodePage:000001b5 ScreenBufferSize:00320050 FullScreen:!FullScreen!
  ) do for /f "tokens=1,2 delims=:" %%b in ("%%a") do (
    >nul reg add HKCU\Console\TheMatrix /v %%b /t reg_dword /d 0x%%c /f
  )
  start "TheMatrix" /max "%ComSpec%" /c "%~f0" 1 & exit
) else ( >nul reg delete HKCU\Console\TheMatrix /f )

set "Matrix="
set /a "wid=80,hei=50,iMax=wid*hei, sumOfStream=wid*2/2"
for /l %%i in (1 1 !iMax!) do set "Matrix= !Matrix!"
set "bss=!Matrix: =!"

set "dic=~@#$&*()_+{}|<>?`[]\;',./1234567890"
set "dicLen=35"

for /l %%# in (1 1 !wid!) do set "s%%#=0"
for /l %%* in (0 0 0) do (
  for /l %%# in (1 1 !sumOfStream!) do (
    if !s%%#! leq 1 (
      set /a "h%%#=!random!%%(hei-1)+2,p0%%#=!random!%%(wid*(hei+1-h%%#))+1,l%%#=h%%#+!random!%%hei+1,s%%#=l%%#+h%%#,h%%#+=1,p%%#=p0%%#"
    )
    set /a "s%%#-=1,l%%#-=1,h%%#-=1,old=(l%%#-1)>>31,grow=-h%%#>>31,act=grow|old,old0=-^!l%%#,p%%#=(old0&p0%%#)|(~old0&p%%#)"

    if !act! neq 0 (
      set /a "lL=p%%#-1, lR=iMax-p%%#, r=!random! %% dicLen"
      if !old! neq 0 (set "chr= ") else for %%r in (!r!) do set "chr=!dic:~%%r,1!"
      for /f "tokens=1-3" %%a in ("!lL! !p%%#! !lR!") do (set "Matrix=!Matrix:~0,%%a!!chr!!Matrix:~%%b,%%c!")
      set /a "p%%#+=wid"
    )
  )
  cls & <nul set /p "=!Matrix:~0,-1!!bss!"
)
exit
Afbeelding

Afbeelding

ƒ®εεdom is choice

_________________
no «¤{Ω}¤».ƒ®εε•۩ïβε±.«¤{Ω}¤» thing


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl