Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:21:46

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Boeddhisme topic
BerichtGeplaatst: 04-02-2015, 15:07:53 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Mooi verhaal, bedankt voor het posten :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeddhisme topic
BerichtGeplaatst: 04-02-2015, 16:31:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 06:20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeddhisme topic
BerichtGeplaatst: 04-02-2015, 17:15:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
prinsiepeta schreef:
Mooi verhaal. Is de moraal van het verhaal dat hij alles toe liet, alles liet gebeuren zonder oordeel. Toeliet wat hij normaal wegstopte? En zo in de staat kwam waar wij het net overhadden?
Ik denk dat je dat best voor je zelf uitmaakt. Voor mij betekent het dat op het moment waarop hij de verlichting bereikte hij stopte met proberen. De pijn voelen en niet onderdrukken. Deze kaart kwam in me op toen ik je las schrijven over je gedachten die je als storend ervoer.

Mijn gedachten zijn vaak deprimerend en storend, ze ratelen en ratelen maar door. Het is niet makkelijk deze objectief te bekijken maar noodzakelijk wil ik me er niet door laten leiden. Overigens ben ik vaak onzeker over de oorsprong van mijn gedachten. Alsof mijn hersens soms een soort antennes zijn die gedachten uit de ether halen.

Wat ik wel heb geleerd is voorzichtig te zijn met welke gedachten ik najaag. Vooral wanneer deze betrekking hebben op anderen en zeker wanneer deze personen in mijn buurt zijn. 't lijkt dat anderen mijn gedachten al dan niet bewust oppikken. Negatief voed negatief, positief positief, meestal tracht ik neutraal te blijven. Anderen te behandelen zoals ik behandeld wil worden. Maar breng het maar eens in de praktijk.

God heeft steeds een nieuwe net iets moeilijkere uitdaging klaar. 't leven is één grote les voor me. Ik klaag omdat ik mijn taak niet durf uit te voeren. Mijn taak is lastig te omschrijven, 't is een gevoel. Stel je voor dat je in een chatroom zit. Vervolgens schrijft iemand; wat een mooie maan. Je kijkt naar buiten en bewonderd de maan. Niemand schrijft verder wat in de chat, maar je voelt dat we allen naar de maan kijken. Dit samenhorigheidsgevoel, letters worden overbodig...

Vervolgens schrijft God;
Wat wil je vragen Cleo ?
Zeg het maar, ik ben er nu toch ?

1001 vragen verdwijnen in het niets, als het puntje bij 't paaltje komt, ken ik de antwoorden op mijn meest significante vragen donders goed. Als een nederige mier mijn taak volbrengen wat niet meer inhoud dan de hoogste vorm van tevredenheid verspreiden.

Maar het moment dat God de chatbox verlaat verdwijnt deze emotie met hem in de nacht. Ze staat in mijn geheugen gegrift maar ik voel ze niet meer. De angst en de paniek slaat toe. Ze is er wel en is bereikbaar, maar ik kan ze niet vasthouden.. God gaat mijn handje niet vasthouden, dan zal ik het nooit leren. Ik zal het alleen moeten doen.

God, verdomme ! :lol:

Ik ben een beetje off-topic geloof ik ;p

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeddhisme topic
BerichtGeplaatst: 04-02-2015, 18:04:19 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 06:21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeddhisme topic
BerichtGeplaatst: 04-02-2015, 18:09:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 06:21:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Boeddhisme topic
BerichtGeplaatst: 04-02-2015, 21:40:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
prinsiepeta schreef:
Heel mooi verhaal Man in Black. Bedankt voor het delen. Komt precies op het goede moment. Ik probeer te hard. Maar alles is er al.


fijn dat je er iets aan had!

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl