Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:46:45

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wiccagids gekocht
BerichtGeplaatst: 06-07-2013, 06:19:35 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-06-2013, 15:46:26
Berichten: 70
Locatie: Belgie, Herzele
hallo, ik wou dit toch even met jullie delen... (sorry als het niet bij het forum " geloof, levensbeschouwing en filosofie" past, maar wist niet echt waar je z'on topic bij plaats.)
ik ben gisteren naar een grote rommelmark geweest. ik ging bij een boekenkraampje kijken, en het lag er vol met nieuwe boeken, aan lage prijzen.
ik zag daartussen een "wiccagids" liggen voor 5 euro. zowel voor beginners als gevordereden. ik zocht eigelijk al lang iets van magie. maar gewoon in de boekhandel zijn ze te duur voor mij, voor ermee te beginnen. en in mijn nonkel zijn kast, waar er véééél boeken instaan van spiritualiteit, zijn ze vooral te oude informatie. nu dat er wel véél nieuwe info in het boek dat ik gekocht wat daar vroeger niet in zou staan. ze zijn ook héél oud, want mijn nonkel heeft ze "gekregen" van zijn buurman die er ook lang mee bezig was. wat in zijn tijd nogal taboe was. de buurman stierf, en mijn nonkel erfde de boeken. hij heeft ook altijd al een zwak gehad voor mooie boeken vol met het mysterie van het leven. hij heeft ook een foto staan van zijn buur, want ze kenden elkaar :hart:

nu, laat ik maar verder gaan met wat ik eigelijk wou vertellen :D
de wiccagids ( dit boek:http://savingxyou.buzznet.com/photos/default/?id=3546198 ) sprak me zeer aan, dus heb ik hem gekocht, nou ja mijn moeder heeft hem gekocht. (ze wil altijd in mijn plaats betalen voor mij :) )

ik begon thuis te lezen, het ging over de natuur respecteren en over magie gebruiken om mensen te helpen. ik zat zo lang in mijn kamer te lezen, uren leken voorbij te vliegen, ook al was het misschien maar een 30 minuten :D .
ik wist dat dit eigelijk een herrrinering was, van het feit dat ik nu echt zou gaan biginnen met dit onderwerp.
ik was altijd al met voor de "gewone" mens "bovennatuurlijke" dingen bezig.
ik vroeg me af, zou ik ooit een "goed" boek vinden? (paar weken geleden).
ik ga het wel in mijn leven toepassen, maar met een beetje aanpassing, zoals,ik heb geen groep om mee te werken. (staat trouwens ook in het boek, hoe ik alleen werk.) mijn nonkel wel, maar zij zijn voor mij te hard bezig met die dingen. ze denken niet meer aan de "gewone" wereld volgens mij, terwijl ik nog rekening hou met mijn zeer gewone vrienden die het wel interesant vinden, maar niet aan mee doen.
ik had normaal gezien al een "geloof", maar weet niet dat dat eigenlijk wel een geloof is. met bosgeesten Enzo, voel me altijd bespied worden in het bos, maar als ik kijk, is er niets of iemand. ook lijkt er altijd een oeroude kracht te hangen in het bos.
ik eer ze, omdat ze me altijd helpen, zoals die keer dat ik een "holey stone" vond, maar dat is voor een ander topic :)
nu ja, de wiccagids, echt iets voor mij, eigelijk altijd al, maar was bang om er mee te beginnen omdat de Kerk, nu ja alles van heksen en magie tot de duivel toekende. (ik geloof niet in god, maar verschillende "natuurgoden".)
ik wilde niet anders zijn (op een negatieve manier) maar nu heb ik er vertrouwen in, omdat ik mensen heb die me kunnen helpen, goeie vrienden zoals jullie :hart:
ik ga er niet zoveel van doen, gewoon wat aanpassen van paar dingen in mijn leven, wat ik nu ook al wat doe.
zo dat was het dan hé,
overigens iemand iets weet over wicca, (staat misshien wel in het boek) is altijd Welkom om er iets over te vertellen, want ik ben net nieuw :D

_________________
Everyone’s gonna die. It’s a natural part of life. But if life has no purpose, you’re dead already.
Kiba (Wolf’s Rain)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wiccagids gekocht
BerichtGeplaatst: 15-08-2013, 20:32:10 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2012, 18:00:59
Berichten: 276
Locatie: groesbeek
ik heb me jarenlang verdiept in wicca, al past het nu niet echt meer bij mij.
met vragen kun je altijd terecht.
mijn tip is wel onthoud wat voor jou van toepassing is en laat de rest maar los.
het is veel stof namelijk....


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl