Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:27:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18-07-2013, 19:29:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-07-2013, 19:21:17
Berichten: 4
Ik heb nu problemen met mensen aankijken, ik kijk nu heel onverschillig naar andere , ik heb heel erg fanatiek met Vedanta bezig geweest , en volgens mij kijken alle verlichte mensen een beetje langs andere heen, hoorde van Alexander Smit dat het normaal is .

Heeft iemand ook die ervaring, dat je zweverig kijkt ofzo, ik wil eigenlijk weer normaal met iemand omgaan, zoals het vroeger was.
Ben wel alle angst en pijn kwijt, dat wel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-07-2013, 09:35:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Iemand die "verlicht" zou zijn zou hier niet eens meer lopen. Dan zou die geen lessen meer hebben lijkt me. Lijkt me eerder dat ze een te groot ego gekregen hebben en zichzelf verlicht noemen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-07-2013, 20:51:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Je moet op een bepaalde manier onverschillig zijn, om je niets aan te trekken van dingen die een 'onverlicht' persoon pijn zouden bezorgen. Maar verlichting is ook liefde voor alles en iedereen, dus ondanks dat je niet meevoelt met iemand anders, moet je wel het beste met hem voor hebben. Kun je dat een beetje volgen?

Dus als een vriend van me zijn huisdier verliest, ga ik mezelf daar niet slecht om laten voelen, maar toch doe ik wel mijn best om zijn pijn te verminderen door hem te troosten enzo.

Op een bepaalde manier ben ik onverschillig, aangezien ik geen pijn voel om het verlies. Tegelijkertijd ben ik dat niet, omdat ik het beste met mijn vriend voor heb.

...Kun je dat een beetje volgen? :P
(niet dat ik beweer verlicht te zijn, trouwens)
Het onverschillige is vooral afscherming tegen pijn, maar het moet geen afzondering veroorzaken.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-07-2013, 16:36:30 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Vedanta is een gevaarlijke stroming, niet omdat het indoctrineert zoals veel religies, maar omdat je jezelf verliest in een methode die je een heel verdraaid beeld op jezelf en op de werkelijkheid geeft.

Verlichting is balans, mentale rust, kalmte, het verdwijnen van pijn uit je geestlichaam.

Verlichting is contact met je eigen menselijkheid en de menselijkheid van anderen.

Verlichting is houden van je eigen menselijkheid en die van anderen.

Als je verlicht bent dan voelen (alle) mensen zich bij je op je gemak, omdat jij je op je gemak voelt met jezelf als je bij hen bent.

Als jij je bij iemand niet op je gemak voelt, dan maakt die persoon een deel van jezelf zichtbaar aan jou waar jij je niet mee op je gemak voelt. Dat wil zeggen dat je delen van jezelf afwijst.

Verlichting is het 're-memberen' van alle delen die je bent kwijtgeraakt. Het is weer één lichaam worden. Dit impliceert ook dat je alle andere delen van het lichaam van God terugneemt. Dat wil zeggen de andere mensen op deze aarde. Daar moet je één mee worden, want als je één bent met jezelf, ben je ook een met alle andere mensen.

Als je je eigen delen accepteert, accepteer je ook die delen in de medemens. Daardoor ontstaat er diepe harmonie tussen jou en anderen.

Als jij je zweverig voelt en langs mensen heen kijkt dan ben je niet verlicht. Dan heb je jezelf geprogrammeerd om bepaalde dingen niet te voelen door er afstand van te nemen. Dat noemen we dissociatie en dat is wat je gedaan hebt.

Ik ken een ander die zichzelf heel verlicht voelde door Vedanta maar hij zat vol pijn en zelfafwijzing terwijl hij bleef beweren dat hij in vrede was. Niet goed!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-08-2013, 00:22:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Er is een heel groot spectrum aan facetten die spelen in spiritualiteit en verlichting. Je kan tijdelijk verlicht raken - wat ik meermaals heb gehad - wat inderdaad leidt tot ontaarding. Het is dan echter kwestie weer terug te komen op wat er om je heen gebeurt. Elke oude wijze culturen vertellen het zelfde: Balans vinden. Balans tussen lichaam en geest.
Voor mijn eerste verlichtingservaring was ik zeer introvert en trok me alles aan, na die ervaring polariseerde het exact de andere kant op. Ik was opeens extravert en niets boeide me, ik maakte me nergens zorgen over.

Iedereen heeft een eigen pad om te volgen met verschillende spirituele stadia. Er is geen eindpunt, je bent constant aan het transformeren. Leven en dood gaan is ook transformatie. Mijn eerste verlichtingservaring was het tijdelijk uitschakelen van mijn ego en vervolgens heb ik spirituele ervaringen gehad waarbij delen van mijn ego stierven. Dit is nog steeds gaande. Niets staat vast in steen. Verlichtingservaringen zijn zeer puur, maar wat daarna gebeurt is een zeer onvast proces.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl