Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:15:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-11-2013, 16:15:34 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Je slaat de spijker op z'n kop Tom. Dit is een andere visie op de God van de monotheïstische religies. Vanuit het idee dat díe God zeer beperkt was, en in feite helemaal niet goddelijk. Die God was namelijk wraakzuchtig en vol van toorn. De mensen die in die god geloven zijn kinderen van een mindere god. Het was een god van schuld en straf. Een god van geboden en verboden.

Overigens kan de Totaliteit van Alles ook met je praten. Het AL is intelligent, alleen al vanwege het feit dat JIJ intelligent bent. Alleen het AL is geen persoon, het is een proces, zoals ook jij een proces bent. Het is het Zijnde. You are not a human being, you are a human, being. And God is the divine, comma, being.

Dan is het belangrijk wat je verstaat onder goddelijkheid. Wat je daar onder verstaat, bepaalt het beeld van God wat je hebt. Dat beeld is onderhevig aan evolutie. Zoals het beeld van God zich ontwikkelt, zo ontwikkelt ook het beeld wat de mens heeft van zichzelf.

(De God van de monotheïstische religies is ook maar een projectie van de mens; wij zijn zo, dus moet god ook zo zijn.)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-11-2013, 20:47:47 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik ben het boek van Pim van Lommel aan het lezen.

Het is één en al herkenning! Hij denkt precies hetzelfde over de dood en over het bewustzijn als ik!!! En hij denkt ook hetzelfde over de wetenschap. Het is fijn om je vermoedens bevestigd te zien door iemand die wat wetenschappelijker is onderlegd dan ik zelf. Met andere woorden: iemand die een groot deel van zijn leven heeft besteed aan de praktijk van de medische professie en het onderzoek naar het fenomeen van de bijna-dood-ervaring.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-11-2013, 03:12:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
8)

Nou, op zich fijn dat je ermee 'geholpen' bent, dat jij er wel wat aan hebt. Leuk te zien dat je ook zo snel naar boeken grijpt.

Strikt wetenschappelijk gezien zijn er ondanks alles (ook ondanks alle goede bedoelingen van Van Lommel) wat niet altijd onbelangrijke kanttekeningen te plaatsen bij de methodiek en zo. Daarvoor kun je eenvoudig zoeken met google op 'recensie [boek]'. Maar goed.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-11-2013, 19:19:13 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik hoop niet dat je het Skepsis artikel bedoelt.

De enige kritische recensie kwam ik tegen in de vorm van een recensie van een ander boek: De Goddelijke Hersenstam van Kevin Nelson.

Kevin Nelson probeert het punt te maken dat de BDE ervaring biologisch verklaard kan worden. Hij stelt vraagtekens bij de aanname dat de patienten die een BDE meemaken werkelijk hersendood zijn.

Inderdaad kan het heel goed zijn, en dat is ook mijn visie, dat zolang we in het lichaam leven ALLE ervaringen een biologische component hebben. Dat wil zeggen dat het lichaam in staat is bepaalde gevoelens te produceren.

Dat bewijst echter niet dat de ervaring daarom geen authentieke ervaring is. Nelson erkent dat. Hij erkent dat zijn biologische visie daar geen uitspraken over kan doen.

Daarom is de authenticiteit ervan onbewijsbaar. Daarom is leven na de dood onbewijsbaar. Het bestaan van een ziel is onbewijsbaar. Niet omdat het niet bestaat. Omdat het een keuze vooraf vergt. Het is een kwestie van interpretatie en dat is een a priori keuze. De feiten veranderen niet. Maar je perspectief bepaalt hoe je de feiten waarneemt, door middel van je interpretatie. Denken gaat vooraf aan ervaren.

Daarom moet je eerst aan god geloven om god te zien.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-11-2013, 21:15:52 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Man in black schreef:
Heb je een bron ervan dat reïncarnatie wetenschappelijk bevestigd is?


Geen wetenschappelijke bron, maar wel een voor mij afdoende en duidelijk verhaal:

[Kippenvel: Ryan (5) vertelt over zijn vorig leven]


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl