Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:41:47

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 23-08-2014, 13:29:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-08-2012, 20:43:23
Berichten: 24
Locatie: Beerzel/Putte
Hey mensen,

Moesten we goede mensen associëren met engelen en kwade mensen met demonen, kan ik je de vraag stellen :

Wat ben jij : een demon of een engel?
Moeilijke vraag he? o:) :evil:
Wat denken jullie?
Zijn goed en kwaad twee energieën apart van elkaar of zit kwaad ook in goed en goed ook in kwaad?
Dan kunnen we er het welbekende Yin-Yan teken bij halen :)

Volgens de Bijbel begon alles bij enkel en alleen goed, God die de wereld schiep maar was er een aartsengel die jaloers was op God en zijn plaats wou innemen, hij gooide die naar de diepste dieptes en daar werd hij met zijn aanhangers (de demonen) de Duivel geboren.

Wat denken jullie van die versie?

Wat ik denk is dat kwaad voortgegroeid is uit een deel van God, want Hij had dan toch ook kwaad in zich?

Zijn we allemaal demonen en engelen die onder elkaar leven of is er geen onderscheid?


Met dit forumbericht hoop ik jullie visie eens te kunnen horen en dat jullie deze eens kunnen vergelijken met wat jullie denken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 24-08-2014, 11:13:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Alles wat er is blijft in de essentie neutraal, leeg en zonder betekenis. Betekenis en waarde zijn fictionele begrippen die ergens aan worden geplakt door onze gedachten. Door conditionering en de keuze ergens in te geloven krijgen bvb. Objecten labeltjes geplakt en door onze ervaringen zijn er ook emoties die worden opgeroepen zodra je er met je gedachten aan denkt. We leven in een veld van sensaties, dmv zintuigen. De gedachten maken er vervolgens een verhaaltje van.

Dat er een god of duivel afzonderlijk van elkaar bestaan gaat niet op, tijdens mystieke ervaringen kunnen er dergelijke archetypen zich voordoen in je veld van perceptie maar dit is altijd van voorbijgaande aard gebleken.

Geen enkel subject is inherent vast, maar net als alles komt en gaat het vervolgens. Het ego probeert vastigheid te vinden, controle en comfort, het probeert van alles vast te grijpen omdat het van zichzelf niet bestaat. Er is geen object waar het direct mee te identificeren valt, daarom is de strategie van het ego om zoveel mogelijk aan te grijpen wat het maar kan. Keer op keer kom je er achter dat je niet vast zit aan deze objecten en daarom is het ego altijd gedoemd zelfdestructief van aard te zijn. Of dit tijdens het leven of de dood gebeurt is irrelevant, het ego heeft niets permanents om aan vast te klampen. Hoe eerder dit besef komt hoe transparanter, ongeladen alles wat je ziet en meemaakt ervaren zal worden.

Voor de rest is de wereld een groot circus, een freakshow waar egos botsen om allerlei belachelijke redenen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 24-08-2014, 18:45:35 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Kunnen mensen nu ook engelen en demonen zijn?
Maar hoe zit het dan met die mensen die beweren met engelen te praten, die praten dus gewoon met mensen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 25-08-2014, 14:51:36 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-08-2012, 20:43:23
Berichten: 24
Locatie: Beerzel/Putte
@Tom : Heel slimme vraag ;)

Tja, misschien beweren ze te praten met de entiteiten van deze "engelen" die mensen waren?
Het is ook alleen maar een vergelijking een beeld he, je moet het ook niet te letterlijk opnemen, de essentie en het achterliggende is de boodschap denk ik :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 25-08-2014, 18:55:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Hendri schreef:
Ik denk dat het goed en kwaad in ieder mens zit, in moeilijke en gevaarlijke situaties kan zelfs de meest zachtaardige mens in een monster veranderen..

Of andersom? :)

Zou iemand een ander demoniseren als het niet was om zelf relatief minder kwaad te lijken? Want dat leed word veroorzaakt hoef je in principe niet te benadrukken, er van uitgaand dat anderen net zo'n goed verstand hebben als jij.
Constant het zoeken van confirmaties om ergens mee te kunnen identificeren.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 25-08-2014, 23:16:01 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Hendri schreef:
Ik denk dat het goed en kwaad in ieder mens zit, in moeilijke en gevaarlijke situaties kan zelfs de meest zachtaardige mens in een monster veranderen..
Ja goed gezegd, heb je ooit de film The Mist gezien? Een interessante kijk op hoe mensen reageren als ze denken dat het einde nabij is.

MichielvT schreef:
Zou iemand een ander demoniseren als het niet was om zelf relatief minder kwaad te lijken? Want dat leed word veroorzaakt hoef je in principe niet te benadrukken, er van uitgaand dat anderen net zo'n goed verstand hebben als jij.
Constant het zoeken van confirmaties om ergens mee te kunnen identificeren.
Bedoel je dat mensen alleen andere mensen van kwade dingen beschuldigen om er zelf beter door te lijken? Dat denk ik niet, zelfs niet onbewust.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 25-08-2014, 23:55:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
(volgens mij)

Bestaan engelen helemaal niet, engelen zijn 11 dimensionele wezens die ons helpen met het doodgaan. Maar omdat mensen die denken dat ze een teken van god zijn en ze dus engelen hebben genoemd terwijl ze dat niet zijn (het zijn ook gewoon levende wezens die fouten maken). Het zijn hoge dimensionale spirituele wezens en ze kunnen een gids zijn maar om ze nou (zoals sommige dat doen) ze de hemel in te prijzen? Nee, het zijn eerder 'aliens' uit een andere dimensie. Demonen, same thing maar lager in dimensie (zijn meestal energie zuigers).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 26-08-2014, 15:03:33 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Citeer:
(volgens mij)

Bestaan engelen helemaal niet, engelen zijn 11 dimensionele wezens die ons helpen met het doodgaan. Maar omdat mensen die denken dat ze een teken van god zijn en ze dus engelen hebben genoemd terwijl ze dat niet zijn (het zijn ook gewoon levende wezens die fouten maken). Het zijn hoge dimensionale spirituele wezens en ze kunnen een gids zijn maar om ze nou (zoals sommige dat doen) ze de hemel in te prijzen? Nee, het zijn eerder 'aliens' uit een andere dimensie. Demonen, same thing maar lager in dimensie (zijn meestal energie zuigers).


Engelen bestaan volgens mijn mening wel. Ik was bij het sterven van mijn mama en laat ons zeggen dat het zacht is uitgedrukt dat mensen echt wel worden opgehaald door hun gids/Engelen/ hetgeen je wil noemen....Voor mij was het een Engel maar kan ook gewoon een label zijn dat ik wil gebruiken...

Citeer:
Hendri schreef:
Ik denk dat het goed en kwaad in ieder mens zit, in moeilijke en gevaarlijke situaties kan zelfs de meest zachtaardige mens in een monster veranderen..
Ja goed gezegd, heb je ooit de film The Mist gezien? Een interessante kijk op hoe mensen reageren als ze denken dat het einde nabij is.


Mensen zijn de meest egoïstische dingen die bestaan op aarde. Als men het einde vreest gaat men over lijken. En ik ben niet diegene die zal zeggen dat ik het nooit zou doen als het erop aan komt. Want uiteindelijk hoe we ook klagen het leven is mooi en als dit word afgenomen door een situatie dan weet denk ik niemand hoe hij reageren zal.
En ik heb de film The Mist niet gezien maar er bestaan verschillende films docu's over hoe mensen reageren als ze in het nauw gedreven worden.

Maar het omgekeerde kan natuurlijk ook. Iedere mens is gemaakt om een balans te zoeken tussen het goede en het kwade. Iemand die iets heel erg kwaads heeft gedaan kan alsnog het licht zien en zich "verbeteren" alleen is de vraag dan is de mens bereid om te vergeven...?

Citeer:
MichielvT schreef:
Zou iemand een ander demoniseren als het niet was om zelf relatief minder kwaad te lijken? Want dat leed word veroorzaakt hoef je in principe niet te benadrukken, er van uitgaand dat anderen net zo'n goed verstand hebben als jij.
Constant het zoeken van confirmaties om ergens mee te kunnen identificeren.
Bedoel je dat mensen alleen andere mensen van kwade dingen beschuldigen om er zelf beter door te lijken? Dat denk ik niet, zelfs niet onbewust.


Soms beschuldigen mensen andere mensen inderdaad om zelf niet zo boosaardig of in de fout te zijn...Maar niet iedereen is zo natuurlijk anders zou het nog erger zijn soms dan dat het nu al is..
Het is wel een feit dat mensen manipuleren om soms iets te bereiken zowel goede dingen als minder goede dingen. Heeft iedereen wel al eens gedaan lijkt me gewoon omdat het goed uitkwam of omdat het doel dan bereikt word. Alleen is het beseffen dat het niet juist is wel belangrijk...

De vraag was echter of we allemaal demonen zijn of engelen die leven onder elkaar ....

We zijn in de eerste plaats denk ik mensen die proberen naar onze eigen normen en waarden te overleven op de aarde. In de hoop dat we niet al teveel mensen kwetsen of kwaad doen. Het kwade zit in ons zoiezo maar het mooie is dat het ons soms heel allert kan maken zodat we toch het "goede" kiezen.
Althans dat is mijn mening

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 21-09-2014, 13:07:15 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Butterfly12 schreef:
Het kwade zit in ons zoiezo maar het mooie is dat het ons soms heel allert kan maken zodat we toch het "goede" kiezen.
schuilt verdoemenis in het kwade in het goede of in de twijfel ?

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 09-02-2015, 16:03:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Tom schreef:
Ja goed gezegd, heb je ooit de film The Mist gezien? Een interessante kijk op hoe mensen reageren als ze denken dat het einde nabij is.
Daarin wordt godsdienst als een snel, goedkoop en effectief lapmiddel ingezet à la freudiaans super-ego. Die tolereert de seksualiteit van de jongeren (het liefdespaartje gaat dood) en de eigengereidheid van een normale volwassene niet (elke hoop op een nietscheaanse übermensch (welke níéts met het nazisme te maken heeft!) is verkeken), terwijl het aanspoort tot het opnemen van de wapens tegen het duistere, gluiperige, vunzige, perverse en bloeddorstige onheil van de Ander, van het Andere, van het Verborgene, oftewel: van het onbewuste (de monsters in de mist). The Mist is niets anders dan een snelle, simpele en hapklare spiegel voor wie wij zijn en hoe we horen te zijn. Vooral niet met vreemden praten, weglopen op straat, handjes boven de dekens houden en vooral doen wat de pastoor zegt, want (P/p)appie kijkt toe.

Samengevat: http://www.thedailysheeple.com/wp-content/uploads/2012/04/parableofsheep.jpg .

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Good and Evil
BerichtGeplaatst: 09-02-2015, 22:55:04 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Kiro schreef:
Tom schreef:
Ja goed gezegd, heb je ooit de film The Mist gezien? Een interessante kijk op hoe mensen reageren als ze denken dat het einde nabij is.
Daarin wordt godsdienst als een snel, goedkoop en effectief lapmiddel ingezet à la freudiaans super-ego. Die tolereert de seksualiteit van de jongeren (het liefdespaartje gaat dood) en de eigengereidheid van een normale volwassene niet (elke hoop op een nietscheaanse übermensch (welke níéts met het nazisme te maken heeft!) is verkeken), terwijl het aanspoort tot het opnemen van de wapens tegen het duistere, gluiperige, vunzige, perverse en bloeddorstige onheil van de Ander, van het Andere, van het Verborgene, oftewel: van het onbewuste (de monsters in de mist). The Mist is niets anders dan een snelle, simpele en hapklare spiegel voor wie wij zijn en hoe we horen te zijn. Vooral niet met vreemden praten, weglopen op straat, handjes boven de dekens houden en vooral doen wat de pastoor zegt, want (P/p)appie kijkt toe.

Samengevat: http://www.thedailysheeple.com/wp-content/uploads/2012/04/parableofsheep.jpg .
Het is vast leuk om met jou een film te kijken.
Hoezo die reactie, vind ik echt onnodig.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl