Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:47:48

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 15:37:23 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-06-2014, 15:23:04
Berichten: 15
Tom schreef:
Jammer. Ik vond je echt een coole gast.


Serieus? :o :o :o
Hoe openminded zijn we als we gaan oordelen op een mening, elkaars inzicht en geloof? En dan word hij meteen een kluizenaar genoemd, wat betekend deze spirituele forum voor jullie dan als je een ander afwijst door iets wat diegene graag wil delen? Jullie willen toch ook omarmd worden in jullie denken, ontwikkeling en zijn? Dit soort opmerkingen werkt alleen maar mee aan het verzieken van deze wereld.

_________________
The darkness will never overcome the light


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 17:10:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Tom schreef:
Jammer. Ik vond je echt een coole gast.

Ben ik nog steeds,

Nu je erachter bent dat we van mening verschillen en ik dingen anders zie en op een andere manier met dingen om ga of me anders gedraag vind je dat ineens niet meer? Zegt veel over jouw tom.

Ik lig er alleen niet wakker van want ben gewoon mezelf :roll:

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 02-03-2015, 17:33:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 17:13:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Cleo schreef:
Denk je dat ik lichtzinnig lig te filosoferen ? Dat ik over één nacht ijs ga ? Ik heb in de loop van de dood gekeken. Kluizenaar, laat dolfijnendromen dichtbij je komen.


Nee hoor, het spijt me zeer dat je "in de loop van de dood hebt gekeken"
Hoe kom je erbij dat ik je over 1 nacht ijs wil laten gaan. Mijn intentie was niet om je te beledigen? Ik heb slechts mijn kijk en overtuiging gedeeld. Het is niet mijn bedoeling jouw persoonlijk aan te vallen op je reactie. Kluizenaar? Waarom noem je mij een kluizenaar? Omdat ik afwijk en in mezelf geloof? Tja dat mag.

Maar misschien kwam mijn reactie een beetje bot over. Sorry daarvoor dan. Zo hebik het niet bedoeld.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 17:18:35 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
NafthaliS schreef:
Tom schreef:
Jammer. Ik vond je echt een coole gast.


Serieus? :o :o :o
Hoe openminded zijn we als we gaan oordelen op een mening, elkaars inzicht en geloof? En dan word hij meteen een kluizenaar genoemd, wat betekend deze spirituele forum voor jullie dan als je een ander afwijst door iets wat diegene graag wil delen? Jullie willen toch ook omarmd worden in jullie denken, ontwikkeling en zijn? Dit soort opmerkingen werkt alleen maar mee aan het verzieken van deze wereld.


Naf lief van je MAAR Ik voel me niet aangevallen of beledigd en ze mogen me noemen zoals zij dat willen. Ik heb niet de behoefte mij te verdedigen. Ik begrijp waarop de reacties gebaseerd zijn, teleurstelling en onvrede spat ervan af. Omdat ik me niet gedraag naar "wat acceptabel is" maar sorry ik ben mezelf en zoals ik al zij ik verander niet in mijn visie. En verder mogen ze reageren en vinden wat ze willen.

Doe k tenslotte ook ;)

Lees maar eens wat er bovenaan het forum staat ieder zijn eigen waarheid.

Ik respecteer die van jullie, maar respecteer dan ook de mijne. Verder veranderd dit niets op gebied hoe ik naar hun kijk, want ik kan mensen wel omarmen om wie ze zijn.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 17:54:09 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-06-2014, 15:23:04
Berichten: 15
Mijn reactie was niet bedoeld om iemand aan te vallen, te verdedigen of te beschermen :wink: Vind het bijzonder hoe dit gesprek veranderd naarmate er meningen worden geuit. Dat het niet meer gaat om hetgeen wat er gedeeld word. Maar elkaar te bekritiseren om hoe we dingen zien

_________________
The darkness will never overcome the light


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 21:09:53 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
De kluizenaar is een oersymbool. Hij is een mens die in afzondering in een grot gaat zitten. Hij is bewust alleen om de stem van zijn innerlijk te horen. Dolfijnen staan symbool voor intuïtie. Jouw droom, mijn leven. Inkeer, eerlijkheid, begrip.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 21:27:59 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Nickid schreef:
Tut schreef:
Nickid, kijk zelf eerst eens in de spiegel die je anderen probeert voor te houden :?

dat heb ik gedaan TUT :P . daar kun je niet over oordelen, en waar je vandaan haald dat ik dat niet gedaan hebt, getuigd ervan dat je je geen moment in mij hebt verplaats en 'partij kiest voor wortelbrood'. ik wens niet betrokken te worden in dit 'streid gedoe van jullie'. en ook hoef ik geen mensen die het met mij eens zijn, of zogenaamd een gevecht aan willen gaan. blijkbaar ontkom ik daar niet aan hier, maar zoals je ziet ga ik zelf dan wel uithalen... maar das slechts omdat er om gevraagd word.

bovendien kan ik prima naar mezelf kijken, beweer jij van niet, dan is dat jouw probleem. :wink: dank u.


Joh, ik kies voor niemand partij en ik heb geen problemen. Ik vind enkel dat mensen zouden moeten practicen wat ze preachen, dat is alles.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 03-03-2015, 00:42:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Citeer:
MET MIJ VALD NIET TE DISCUSSEREN WANT IK BLIJF BIJ MIJN MENING! WANT IK HEB DE WAARHEID IN MIJN HART. EN DIE KUN JE MIJ NIET AFNEMEN. IK KAN WEL JOUW OVERTUIGINEGN AFNEMEN DIE GEBASSEERD ZIJN OP LUCHT...


Ik haal dit er even uit het is nogal een grote post.
Maar je zegt tegelijkertijd dat mijn visie vanuit mijn punt klopt en toch wil/kun je die afnemen omdat ze op lucht gebaseerd zijn.
Daarme geef je toch een heel duideli oordeel af over mijn visie die klopt. :)

Ik denk dat ik je onderliggende gedachte wellicht begrijp. De wereld zou een veel mooiere plek zijn als iedereen vanuit z'n hart zou leven.
Het is echter niet zo dat 'de overheid' ervoor zorgt dat we dat niet doen. De overheid wordt gevormd door mensen.

Maar ik snap je idee van delen ook niet zo goed. Ik heb mijn beeld duidelijk en jij dat van jou. Jij zegt dat jou visie niet zal veranderen. Als je dat bij voorbaat zo duidelijk stelt, welk nut zit er dan in in her geven van mij visie?
Jij zult zeggen dat het vanuit mijn oogpunt de waarheid is en er verder niet echt iets mee doen. Andersom hetzelfde. Dan groeit ook niemand.
Een discussie is vanuit mijn oogpunt juist interessant omdat je kan zien of dat wat je zegt ook bij anderen aansluiting kan vinden of niet. Zelfs daar word je niet altijd wijzer van en juist een geheel nieuwe visie kan ook interessant zijn.
Ik vond jou visie ook best interessant, het heeft alleen niet ervoor gezorgd dat ik mijn 'op lucht gebaseerde' visie verander. En dan rest de vraag, waarom niet? Komt mijn visie vanuit een ander soort hart?

En zie je bijvoorbeeld niet de praktische problemen voor gehandicapten als er auto's op de parkeerplekken voor gehandicapten staan?

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 03-03-2015, 20:19:54 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Edit: nvm, ze zijn 'm gepeerd lol.


Laatst gewijzigd door Tom op 20-03-2015, 21:38:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 03-03-2015, 21:30:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Beetje jammer Tom :roll:

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 04-03-2015, 08:10:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Man in black schreef:
Beetje jammer Tom :roll:
Wahaha

Hij snapt hem
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 04-03-2015, 21:32:34 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik ben hier alleen voor de popcorn...

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 05-03-2015, 00:07:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Popcorn is natuurlijk ook lekker.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 05-03-2015, 02:21:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Ik heb in mijn leven zo veel fouten gemaakt. Uit schade en schande heb ik geleerd de consequenties van mijn daden in te zien. Door weloverwogen keuzes uit het verleden word ik in de gaten gehouden. Ik deel de diepere vraagstukken van mijn leven waar ik mee worstel. Jouw reactie vond ik ondoordacht. 1st dacht ik niet te reageren. Ik heb toen bij mezelf gekeken of mijn gekrenktheid in overeenstemming was met mijn hart. Ik heb besloten deze te communiceren, in de hoop dat ik je aan het denken zou zetten. Help ik je door te reageren, hoe zal ik mijn gevoel verwoorden, hoe kan ik me uiten en tevens je persoon respecteren. Enkel via communicatie komen we nader tot elkaar. Ik ben er nu van overtuigd dat je hart op de juiste plek zit.

Je visie dat ik uit angst zou reageren klopt volgens mij niet, ik mediteer erg lang over dit soort vraagstukken. Ik bekijk vele fragmenten, vraag raad aan in mijn ogen ontwikkelde mensen en blader door heilige schriften op zoek naar antwoorden. Ik heb bewust de confrontatie opgezocht uit onvrede met het onrecht dat mij en mijn medemens word aangedaan. Ik heb er voor gekozen te protesteren en te vechten voor mensen die het slechter hebben. Ik wist dat dit kwaad bloed zou zetten. De brutaliteit waarmee de overheid me aanpakt had ik niet verwacht. Ze hebben me zelfs aan het twijfelen gebracht, maar ik heb besloten mezelf op te offeren. Het voelt alsof er geen weg terug meer is. Ik heb bewust gekozen zand in het kwaad zijn ogen te strooien en de waarheid aan het licht laten komen.

Ik vrees dood noch leven, tracht mijn hart te volgen, de gevolgen van mijn daden te overzien, ze goed te overdenken. Alle keuzes die we vandaag maken, hebben gevolgen voor morgen. Door de kanarie veel aandacht te geven, is het mogelijk hem los te laten vliegen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 08-03-2015, 10:44:11 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Cleo schreef:
Je visie dat ik uit angst zou reageren klopt volgens mij niet,
Alles wat Nick zegt klopt, hoor. Je bent gewoon niet openminded genoeg.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl