Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:05:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Uitschreeuwen naar God
BerichtGeplaatst: 16-05-2015, 21:27:17 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
Hoi,

ik kom vrij regelmatig teksten tegen, waarbij mensen in uiterste nood uitschreeuwen naar God, waar vervolgens iets gebeurd wat ze nooit voor mogelijk hadden gehouden. Zo ook dit voorbeeld van hieronder.

youtube commentaar schreef:
mercy237 2 months ago
Thanks to all Canadian and US friends who have prayed for my salvation.
As former atheist, I know today that the LORD died for my sins and sicknesses and rose again for my eternal life.
I was medium at the age of 13 because of a occult professor. As I was 20, after many suicide attempts, I was crying to an unknown god. CHRIST appeared to me in a magnificent bright light. He called me audibly by my name. Forgiven, healed, restored, this revelation transformed my life for ever. FATHER YAHWEH EL SHADAÏ ELOHIM ADONAÏ, SON JESUS CHRIST, HOLY SPIRIT IS ONE TRUE GOD. PRAISE, GLORY AND LOVE TO YOU ALONE.

(link naar bron)


Ikzelf denk dat dit echt is en waar is, maar veel mensen noemen het allerlei andere dingen zoals 'hoger bewustzijn' etc. Dit vind ikzelf onzinnig, want diegenen die het mee hebben gemaakt zeggen precies te weten wie het was.
Ongeveer hetzelfde is gebeurd bij Brian(misschien kennen jullie hem nog). Maar dan niet omdat hij uitschreeuwde, maar omdat zijn christen broertje voor hem bidde.

Hoe reageren jullie 'spirit guides' erop als jullie tot 'Yahweh' of 'Jesus van Nazareth' bidden?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uitschreeuwen naar God
BerichtGeplaatst: 16-05-2015, 21:44:12 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Maf, ik kom die teksten nooit tegen.

Vandaag op tv vroeg een intervieuwster aan een jonge jongen;
Waarom ga je naar een vrijzinnig feest en volg je zedenleer ipv. je communnie te doen en catechisme te volgen?

Waarop de jongen antwoorde;
Ik wil eerst zelf zien dat God bestaat.


Dus als ik het goed begrijp tracht je antwoord te vinden op de vraag of God bestaat.
En daarbij gebruik je vastgelegde ervaringen van anderen om je te overtuigen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uitschreeuwen naar God
BerichtGeplaatst: 16-05-2015, 22:58:46 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 05-06-2011, 21:32:48
Berichten: 138
Hoi @Cleo

Nee, mijn vraag is;
> Hoe reageren jullie 'spirit guides' erop als jullie tot 'Yahweh' of 'Jesus van Nazareth' bidden?

Mijn achterliggende gedachte is; Hoe reageert de geestenwereld ten opzichte van je wanneer je uitschreeuwt naar Jezus; Ik heb namelijk een getuige die ik zelf ken, maar ook aardig wat getuigen op internet gevonden die met stelligheid beweren dat het Jezus was, en niet iets/iemand anders.
Mijns inziens wordt veel te vaak zonder te schromen een getuigenis veranderd om eigen inzicht te 'pleasen'. En ik vermoed dat de new-age geestenwereld net zo graag afbreuk doet aan de correctheid van zo'n getuigenis als hierboven. Vandaar de vraag hoe spirit-guides reageren op zo'n poging.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uitschreeuwen naar God
BerichtGeplaatst: 17-05-2015, 02:26:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Ik bid maar niet specifiek tot 'Yahweh' of 'Jesus van Nazareth'.

Mijn intentie en situatie brengen een vibratie teweeg wat een ontlading uitlokt tussen mij en mijn omgeving. Ten slotte heeft alles een lading en is wetenschappelijk aangetoont dat materie een manifestatie is van energie in een bepaalde vorm.

Ik concludeer dat hoe de geestenwereld op mijn gebeden reageert afhankelijk is van de situatie en intentie. Dat een getuigenis als hierboven als doel heeft mensen te willen overtuigen. En dat geesten er geen belang bij hebben al dan niet afbreuk te willen doen aan de correctheid van zo'n getuigenis. Dat geesten bestaan uit energie in een bepaalde vorm wat een overblijfsel is van karma opgebouwd in een leven dat niet meer is.

En dat hun onvermijdelijke doel is terug te keren naar datgene waaruit ze geschapen zijn. De bron waaruit wij allen geschapen zijn, waar we altijd mee verbonden zijn en waar we allen naar terugkeren en mee versmelten.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uitschreeuwen naar God
BerichtGeplaatst: 17-05-2015, 18:24:50 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ik bid nooit en geloof niet in een god wezen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Uitschreeuwen naar God
BerichtGeplaatst: 26-05-2015, 23:37:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-01-2015, 18:50:53
Berichten: 18
Locatie: Provincie Antwerpen
Gidsen oordelen niet zoals wij mensen en er zijn mensen die mirakels kunnen creëren, ze zijn er om ons heen misschien wel elke dag
als we zouden opletten en erbij kunnen stilstaan.

Herkennen en aanvaarden dat wonderen bestaan... Het maakt niet uit tot welke naam (goddelijke bron) je bidt of je wensen uitspreekt,
als je maar duidelijk wilt dat je hulp nodig hebt in een situatie of kwestie (woorden zijn krachtig) zonder te blijven zorgen maken + openstaan.

De energieën - engelen kunnen wel tijdelijk aan je presenteren in een gedaante die voor jou herkenbaar is, waarbij je gemakkelijk voelt
en dat is meestal hetgeen waar je sterk in gelooft zoals een heilige / sint of een andere wezen (gedeeltelijk of volledig), als een teken.
Het is mogelijk om een wens en verzoek te richten naar een specifiek godin of heilige leraar maar je trekt automatisch de juiste aan..

De hulp dient ook aanvaardt te worden achteraf dat kan komen via vrienden of onbekenden, voorwerpen, boodschappen enz
(zelfs voorvallen zonder geestesverschijningen). Bij ons geef een lichaam en naam houvast, dat is anders voor energieën in andere dimensies.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl